Deemster 8 september 2014 gestart Share 8 september 2014 gestart (aangepast) Hoe luistert Retroforum muziek? Ik gebruik nu: DAC AudioQuest Dragonfly 2.1 Koptelefoon Devine Pro 2000 Player Foobar2000 Driver WASAPI DSP Milli Vinylli Alles bij elkaar heeft dit me slechts € 163 gekost!!! Het zaakje aangesloten op mijn laptop en het klinkt ontzettend hi-fi. Ik had geen idee dat een nieuwe DAC zo'n enorm verschil kon maken. Ik luister meestal needle-drops (vinyl opnames) in 24/96 flac. 9 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Ik heb aan mijn pc een Terratec DMX 6fire hangen (geluidskaart) Die is aangesloten op een Behringer DDM4000 (mengpaneel) Die is aangesloten op een Yamaha AX-396 (versterker) Daarop heb ik 2 Wharfedale speakers (alleen heb ik er de frontjes gewoon nog voor) Dat is de main-setup hier Als speler gebruik ik XMPlay voorzien van alle mogelijke plugins die me het leven makkelijker maken, want hij speelt nagenoeg alles en plaatst ook alles op last.fm Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 september 2014 gepost Auteur Share 8 september 2014 gepost (aangepast) Zou je, als je tijd hebt, erbij kunnen zetten wat wat is? Ik ben erg benieuwd en heb nu even alleen een tablet in mijn handen 8 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Refresh Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 september 2014 gepost Auteur Share 8 september 2014 gepost Super, dankjewel Ziet er goed uit allemaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost (aangepast) Ik draai een Creative X-Fi Xtreme PCI-E, en een Sennheiser HD202 hoofdtelefoon. Voor mijn home cinemaset heb ik het "iets" anders. TV: Panasonic Viera ET5 series, digitaal via Ziggo. Audio wordt optisch naar mijn receiver gestuurd Blue-Ray: Een of ander goedkoop Samsung ding, Audio wordt ook optisch naar mijn receiver gestuurd Tevens speel ik muziek en films via mijn TV, live gestreamed via mijn NAS, een Synology DS214SE (geen transcoding) Receiver: Harman-Kardon AVR270 Speakers: Fronts en Backs: Kef 104aB, Center: Kef Q9c, geen subwoofer, de 104aB pakken dit erg goed op. 8 september 2014 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost Dit topic kwam me al zo bekend voor, we hadden al een dergelijk topic lopen: http://www.retroforum.nl/topic/2742-show-hier-je-stereo-installatie/ Mijn installatie is nog steeds hetzelfde: Wharfedale Delta 70 (oude meuk maar het klinkt nog steeds acceptabel) en een inmiddels 10 jaar oude versterker (Yamaha RX-420 RDS). De enige reden waarom die laatste nog goed z'n werk mag doen is dat ie een optische geluidsaansluiting heeft, maar eigenlijk wil ik een nieuwe versterker met DLNA / UPnP en veel HDMI pass through mogelijkheden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost Een versterker met HDMI is al gauw een receiver. Mijn receiver heeft HDMI maar ook optisch. Geen netwerk enzo, ik heb een HTPC. Wat mij betreft gaat er sowieso niets boven een HTPC. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost Ik heb ook een HTPC met optisch geluid naar de receiver (dat woord bedoelde ik ook ipv versterker, ik haal ze nog wel eens door de war). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost Ik heb ook een HTPC met optisch geluid naar de receiver (dat woord bedoelde ik ook ipv versterker, ik haal ze nog wel eens door de war). Dat gaat bij mij via HDMI, maar voorheen ook optisch inderdaad. Die receiver met optisch en tig analoge aansluitingen (van VGA tot RGB en van S-video tot composite) staat op mijn retrozolder gekoppeld aan de beamer aldaar. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost Wellicht leuk om HTPC ook hier in mee te nemen of daar een apart topic voor te maken? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 september 2014 gepost Share 9 september 2014 gepost We kunnen natuurlijk een 'home cinema setup'-topic maken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 9 september 2014 gepost Auteur Share 9 september 2014 gepost Het is inderdaad leuker als we het hier puur bij audio houden Ik heb trouwens mijn DSP, die ik al een behoorlijke tijd gebruik, nu ook toegevoegd aan mijn lijstje in de OP. Ja, ik ben zo'n kuthipster die platenruis toevoegt aan zijn audio Maakt voor mij albums meer klinken als één geheel, en ik zit meer 'in de muziek'. Deze specifieke platenruis op de preset 'somewhat old vinyl' vind ik toch de lekkerste, en ik heb veel geprobeerd. Over dat ik platenruis prefereer: Het is kennelijk toch niet heel gek. Ik vond gister toevallig dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0y_f62Mh0ug Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 14 september 2016 gepost Share 14 september 2016 gepost Hmm, dan val ik toch wel erg buiten.... Ben echter nog druk in de renovatie. Als mijn woonkamer straks weer klaar is, staat er meer, waaronder m'n tapedack Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost Zo.... druk druk druk.... Wel eindelijk studio 2b weer up and running. Studio 1a is pro video, Studio 2a is multitrack audio, Studio 2a is consumenten vide en Studio 2b is audio transfer/restauratie. Natuurlijk dus veel oude apparatuur nodig om een en ander over te kunnen zetten... Niet alles staat hier, enkel het meest gebruikte. In de opslag staat bijvoorbeeld ook nog een Elcaset recorder, maar daar krijg ik zelden een opdracht voor Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost Ziet er heel tof uit Kun jij nou ook van die pancaketapes overzetten? Heb ik er nog een van liggen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost Geen probleem Dolby unit is één van de systemen in het rack En de pancake.... Zie linker deck Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost Valt dat er niet af als het zo hangt? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost Updateje van mijn kant.... De X-fi zit er nog steeds in, maar omwille de gemakkelijkheid nu audio via een BT koptelefoon.... In de home-cinemaset is de Harman-Kardon AVR-270 vroegtijdig overleden, uiteraard net buiten de garantie.... Deze is vervangen voor een Pioneer VSX-831 ... Tevens kijk ik nu televisie via Ethernet, via Fiber Internet. Streaming geschiedt op dit moment via een Raspberry Pi 3 met OpenELEC. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 5 maart 2017 gepost Share 5 maart 2017 gepost 3 minutes ago, djkoelkast said: Valt dat er niet af als het zo hangt? Nee hoor, op de foto misschien niet goed zichtbaar, maar de decks hangen schuin achterover Heb nog meer machines waar het op kan hoor Maar deze twee zijn m'n werkpaartjes. Eenmaal Tascam 32 MK-I NAB en een Tascam 32 MK-II DIN. De MK-I heb ik zelf in 1998 nieuw gekocht! M'n nieuwste is een Tascam BR-20N MK-III welke ik nieuw kocht in 2004 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 6 maart 2017 gepost Share 6 maart 2017 gepost Mijn 'studio' setup. Apple iMac 7,1 (2007) met OS X El Capitan erop. Aangesloten op een TASCAM US-1800 Die heeft 2 kanalen output naar een Philips 393 versterker welke 2x Philips 22AH586 aanstuurt. MFB speakers FTW! Deze zijn voorzien van nieuwe elco's en zijn weer volledig afgesteld af-fabriek. Dus het klinkt echt super, zelfs K3 ;-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 3 oktober 2017 gepost Auteur Share 3 oktober 2017 gepost Mijn manier van muziek afspelen is tegenwoordig weer wat veranderd: - Ik draai voornamelijk platen. Ik heb een hoop klassiekers zoals Pink Floyd en the Beatles, maar ook moderne platen zoals Daft Punk. Ik heb totaal geen dure platenspeler, maar het klinkt fantastisch Het staat wel op de planning om een duurdere aan te schaffen. - Ook draai ik wel eens digitale muziek, en hiervoor heb ik een DSD DAC. (DSD bestanden hebben een sampling rate van 2.8224 MHz, 64 keer hoger dan een CD. Deze technologie werd gebruikt op de Super Audio CD, de mislukte opvolger van de CD). Hiermee kan ik het geluid van vinyl aardig benaderen, mits de SACD of download goed gemasterd is. Hoewel zowel analoog als digital geweldig geluid kunnen weergeven hebben platen toch iets... De naald die door de groeven gaat en zo muziek laat klinken blijft magisch Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 6 oktober 2017 gepost Auteur Share 6 oktober 2017 gepost Nog een aanvulling op bovenstaande: Ik draai ook normale CD's, en als CD speler gebruik ik een Playstation 1 (model SCPH-1002). Deze heeft een zeer goede Asahi Kasei DAC en analoge uitgangen. Het bijzondere hiervan is dat het geluid erg "niet digitaal" is. Zowel de treble als de bass krijgen een 'roll-off' waardoor het geheel ronder klinkt. Technisch gezien inferieur, maar toch een erg fijn geluid. Eigenlijk klinkt deze oude console beter dan mijn 1K euro aan DAC's Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 oktober 2017 gepost Share 6 oktober 2017 gepost De Philips Matchline CD-i speler (CDI220) is ook een heel fijne high-end cd-speler DAC: CS4328-KS CD-mechanisme: Philips CDM-9/44 Ik ga binnenkort voor een andere platenspeler, de huidige is kapot helaas. Ik weet alleen nog niet precies welke, maar ik denk een eind jaren '70/begin/mid jaren '80-model. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.