djkoelkast 21 januari 2013 gepost Share 21 januari 2013 gepost Ik heb onlangs begrepen dat iemand hier de mindgame heeft verloren Ik trouwens niet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 22 januari 2013 gepost Share 22 januari 2013 gepost Leuk fototje had ik geupload afgelopen zomer, alleen klopt er weinig meer van Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 23 januari 2013 gepost Share 23 januari 2013 gepost Hoe lang heb je het nou volgehouden? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 januari 2013 gepost Share 23 januari 2013 gepost Hoe lang heb je het nou volgehouden? Wie? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Als die voor mij bedoeld was, bij deze mijn antwoord Haha nee erg lang wou het niet lukken, tot aan midden november dus niet heel lang.. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Ik begrijp echt niet hoe je kunt 'terugvallen'. Op het moment dat je 'stopt' ben je toch een niet-roker, dan heb je er toch voor gekozen niet meer te roken, dan heb je dus vanaf dat moment ook nooit meer tabak nodig. Ook niet als je in de stress zit, want na het roken is je stresslevel altijd nog hoger dan dat van een niet-roker. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Ging iets anders, was de verjaardag van me vader & kon het niet verkroppen om even met de familie een sigaretje te gaan roken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Ging iets anders, was de verjaardag van me vader & kon het niet verkroppen om even met de familie een sigaretje te gaan roken Ik denk dat je nog een 'niet' mist in de zin Maar hoezo moet een niet-roker een sigaretje roken met de familie? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Och inderdaad, foutje moet kunnen :') Nou gewoon de gezelligheid, een biertje erbij en dan even lekker een sigaret roken! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Och inderdaad, foutje moet kunnen :') Nou gewoon de gezelligheid, een biertje erbij en dan even lekker een sigaret roken! Maar dat is, als je een niet-roker bent, helemaal niet lekker Snap je nu wat ik bedoel met dat het een mind-game is. Als jij niet je mentaliteit aanpast tot niet-roker dan ga je dingen missen, vind je dit gezellig etc. en dan is terugvallen inderdaad erg makkelijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Oke ik snap je punt, maar aangezien ik daarvoor heb gerookt en het nog niet zo lang geleden was blijft het toch lekker ben ik bang:p Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Oke ik snap je punt, maar aangezien ik daarvoor heb gerookt en het nog niet zo lang geleden was blijft het toch lekker ben ik bang:p Tenzij je een niet-roker wordt En lekker is het niet, anders was er wel een parfummetje "rooklucht" geweest of pannenkoeken met tabaksmaak. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost (aangepast) Maar op tabak moet je ook niet kauwen, alhoewel er wel pruimtabak is natuurlijk! Dus die smaak op een pannenkoek of iets dergelijks wordt wel moeilijk en ook niet aantrekkelijk, het gevoel van een sigaret tussen de vingers heeft ook al weer iets ! 24 januari 2013 aangepast door Logitech Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost (aangepast) Logitech, je hebt het langer volgehouden dan ik dacht... Jammer dat het niet lukte. Er speelt met het stoppen veel meer mee dan alleen maar wilskracht, that's the problem. 24 januari 2013 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 januari 2013 gepost Share 24 januari 2013 gepost Logitech, je hebt het langer volgehouden dan ik dacht... Jammer dat het niet lukte. Er speelt met het stoppen veel meer mee dan alleen maar wilskracht, that's the problem. Wat dan precies? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Wat dan precies? Het groepsgevoel bv. en daarnaast de verleiding en wat te denken van automatisme en gewoonte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Het groepsgevoel bv. en daarnaast de verleiding en wat te denken van automatisme en gewoonte. Dat is dus je mindgame, want na 3 dagen ben je er fysiek van af, het is zo makkelijk. Er is trouwens onlangs een lijst gepubliceerd met wat voor troep ze in shag, maar vooral in sigaretten doen om het nog verslavender en 'lekkerder' te maken. o.a. suiker (héél slecht om in te ademen bij verbranding) zit in zowat alle sigaretten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Hoezo mindgame? Denkspel? Ben ik niet met je eens en met die 3 dagen ook niet. Je hebt zeker een week nodig om al die verschillende fases te ondergaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost (aangepast) Ik ben het eens met Keetie, niet omdat hij/zij ( ik weet het niet eens :') ) voor de rokers en mij opneemt maar omdat het per persoon heel erg kan verschillen hoe lang je over het stop proces doet! Even over die troep in de sigaretten/shag; wat stoppen ze in zware shag, het minste juist toch? 25 januari 2013 aangepast door Logitech Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Nicotineverslaving duurt lichamelijk maar 3 dagen, dat is gewoon een feit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Nicotineverslaving duurt lichamelijk maar 3 dagen, dat is gewoon een feit. Als ik nicotineverslaving intik en Google laat zoeken op Internet, lees ik andere dingen. Zo kan het wel een paar weken tot een paar maanden duren voor je er van af bent, dat blijkt ook afhankelijk te zijn van hoeveel je per dag rookte en hoelang je al rookte. En dan heb je nog te maken met de lichamelijke verslaving en de geestelijke verslaving. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Als ik nicotineverslaving intik en Google laat zoeken op Internet, lees ik andere dingen. Zo kan het wel een paar weken tot een paar maanden duren voor je er van af bent, dat blijkt ook afhankelijk te zijn van hoeveel je per dag rookte en hoelang je al rookte. En dan heb je nog te maken met de lichamelijke verslaving en de geestelijke verslaving. Wat op internet staat is natuurlijk niet allemaal waar Je kunt er maanden last van houden, dat klopt, maar je nicotinereceptoren stoppen na 3 dagen en daarmee is je lichamelijke verslaving voorbij. De geestelijke verslaving, met alle toebehoren, zijn het lastigste. Toch is het met de juiste mindset ongelooflijk makkelijk om een niet-roker te worden, ook als je al jaren rookte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 25 januari 2013 gepost Share 25 januari 2013 gepost Naar al die discussie's over het stoppen inclusief alle toebehoren, steek ik er nog maar lekker eentje op! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 januari 2013 gepost Share 26 januari 2013 gepost Lekker, en gezond Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 7 februari 2013 gepost Share 7 februari 2013 gepost Ik rook nog steeds af en toe (eens per week) een sigaar of wat op zaterdagavond. Ik heb ook een waterpijp die ik weleens aansteek als er bezoek is en er meer gegadigden zijn. En ja ik weet dat het ongezond is, maar ik vind dit een individuele keuze die men voor zichzelf in een vrij land moet kunnen maken. Wel vind ik dat anderen er geen last van moeten hebben. Waarom ik het doe? Simpelweg omdat ik het lekker vind. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 7 februari 2013 gepost Share 7 februari 2013 gepost Daarbij is naar mijn weten een waterpijp ook niet schadelijk! Doen wij inderdaad ook wel eens met een stel vrienden & denk dat je met een waterpijp zelfs een niet-roker nog een plezier kan doen! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 februari 2013 gepost Share 7 februari 2013 gepost Daarbij is naar mijn weten een waterpijp ook niet schadelijk! Doen wij inderdaad ook wel eens met een stel vrienden & denk dat je met een waterpijp zelfs een niet-roker nog een plezier kan doen! Elke vorm van roken is schadelijk hoor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 7 februari 2013 gepost Share 7 februari 2013 gepost DJ Koelkast heeft gelijk, het is niet gezonder dan een sigaar roken en zelfs niet dan een sigaret roken. Voor de omgeving maakt het dan wel weer weinig uit, maar je krijgt veel meer rook binnen en het duurt veel langer voordat hij uit is. Dit laatste nadeel wordt weer minder als je een waterpijp met meerdere mensen rookt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 9 februari 2013 gepost Share 9 februari 2013 gepost Verkeerde inlichting & leuk werkend verkooppraatje dan in turkije haha! Niet dat het veel uitmaakt voor mij ofzo maar toch Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 11 februari 2013 gepost Share 11 februari 2013 gepost (aangepast) Een advies n.a.v. onderzoek van The World Health Organization (WHO), toch wel een wetenschappelijke autoriteit: http://www.who.int/t...ation_Final.pdf en een samenvattendartikeltje hierover in de NRC Next: http://www.nrcnext.n...200-sigaretten/ Het enige 'eenzijdige' aan het verhaal is dat je meestal met meerderen rookt en je dus bij lange na 'geen uurtje' aan een waterpijp zit, maar meestal korter. 11 februari 2013 aangepast door Heer_van_Bartolhoven Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 februari 2013 gepost Share 11 februari 2013 gepost Het hoeft niet meteen levensbedreigend te zijn, maar volgens mij zijn alle soorten rook niet gezond, ook niet van verbrand voedsel, kranten, hout, weet ik het. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 februari 2013 gepost Share 11 februari 2013 gepost Ik had de volgende video op Facebook gezien en wilde deze hier plaatsen maar toen was ik 'm ineens kwijt :') Nu heb ik hem via via weer teruggevonden, spreekt voor zich: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Ik heb zeven jaar gerookt, maar ik ben sinds vandaag geen roker meer Omdat ik gezond wil blijven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Hoe oud was je toen je begonnen was dan? In ieder geval, veel succes met stoppen & blijven doorzetten; in de eerste paar maanden sneuvelen er het meest! (onder andere mezelf!) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Daarom moet je ook niet stoppen, ik heb het al zo vaak gezegd. Je moet in je hoofd een niet-roker worden en je hebt er nooit, maar dan ook nooit meer last van. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Ik was veertien toen ik begon, jaren Zware van Nelle shag gerookt. Nu wil ik geen roker meer zijn, dus ben ik het niet meer En sowieso, na drie dagen heb je geen enkele 'afkickverschijnselen' meer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Klopt, maar het psychologische spelletje is evengoed lastig, maar als je er van overtuigd bent dat je geen roker meer bent win je al die trucjes. Zie alle momenten dat je zou "willen" roken niet als "ik wil" maar als herinnering: je herinnert je dat je toen je nog roker was je op zo'n moment zou roken, maar dat hoeft nu niet want je bent een niet-roker. Overigens duurt het nog wel een maand of 2 voor je hele lichaam weer normaal doet. Je spijsvertering wordt aangetast door het roken en dit heeft tijd nodig te herstellen. Denk dat je na een half jaar ongeveer ook niet meer zo hoest als eerst, een roker hoest eigenlijk best wel vaak als je er op gaat letten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Dank voor de sleutel die bevrijdt van de 'ketens van de nicotine' djkoelkast Dit zal het nóg makkelijker maken voor me Dat ik nooit meer een sigaret aanraak staat sowieso al vast als een huis. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Even over dat hoesten waar je het over had, ik hoest echt werkelijk waar nooit, tenzij ik natuurlijk ziek/grieperig ben en dat is niet vaker als 1x per jaar, dus dat is niet helemaal waar wat je zegt! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Hetzelfde hier, dit verschilt uiteraard van persoon tot persoon Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Ik bedoel even een "kuchje", niet een hoestbui. Elke roker heeft een "kuchje", kan ook niet anders want je longen moeten die rommel helemaal niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost (aangepast) Hoe bedoel je een 'kuchje' dan eigenlijk! Ik had wel dat áls ik eenmaal ziek was dat ik dan ook écht heel erg ziek was en dat dan ook gewoon 3 tot 5 dagen duurde, iets wat ik eerder nooit had; dat is het enige nadeel wat ik van het roken heb op het moment & natuurlijk de muf die soms uit je bek komt rollen 13 maart 2013 aangepast door Logitech Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost (aangepast) Ahhh, bedoel je het zo, dj In dat geval heb je gelijk, hoewel ik me niet echt bewust ben van de kuchjes. (De macht der gewoonte.. ) 13 maart 2013 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 5 augustus 2013 gepost Share 5 augustus 2013 gepost @alle 'anti-rokers' .. gewoon om een beetje discussie op te laaien... maar wat vinden jullie van de commotie rond het sigaretje van Hans Teeuwen in Zomergasten? ;-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 6 augustus 2013 gepost Share 6 augustus 2013 gepost Ik kan me nog herinneren, dat we ooit 'nuchtere' Nederlanders genoemd werden.. Dat zegt denk ik wel genoeg Ik ben btw niet per se anti-roken, maar ik ben persoonlijk wel blij dat die carcinogeen-sticks op veel plekken geweerd worden. Kan zelf niet zo goed tegen rook, krijg al snel last van mn longen, of dat ik weer een paar dagen lang slijm op kan rochelen, als ik op een rokerige plek ben geweest. Van mij mag iedereen lekker zelf weten wat ie doet wat betreft roken, als ik er maar geen last van heb Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2013 gepost Share 6 augustus 2013 gepost @alle 'anti-rokers' .. gewoon om een beetje discussie op te laaien... maar wat vinden jullie van de commotie rond het sigaretje van Hans Teeuwen in Zomergasten? ;-) Zolang de geur mijn huiskamer niet binnen komt moet hij het vooral doen Beetje de mentaliteit van tegenwoordig hè: een "willekeurig gebouw" prima, maar niet bij mij in de buurt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 augustus 2013 gepost Share 6 augustus 2013 gepost @alle 'anti-rokers' .. gewoon om een beetje discussie op te laaien... maar wat vinden jullie van de commotie rond het sigaretje van Hans Teeuwen in Zomergasten? ;-) Ik moest vooral aan *enter welk programma van Theo van Gogh dan ook* denken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2013 gepost Share 6 augustus 2013 gepost Ja, die rookte altijd. Overal. Altijd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Samsonfan101 12 augustus 2013 gepost Share 12 augustus 2013 gepost Nee, nooit gerookt. Waarom niet? Ik heb er nooit de neiging naar gehad. Ik moet wel zeggen toen we met een groepje in Londen waren, ik het wel eens wou proberen toen mijn vaak-rokende vrienden me vroegen. Ik had bijna een sigaret in mijn handen gehad, maar mijn hand meteen ook weer teruggetrokken. Waarom? Roken is niks voor mij, ten eerste stel ik mijn hele familie teleur en het gaat ook ten koste van mezelf Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MsMarvel87 13 augustus 2013 gepost Share 13 augustus 2013 gepost Ik heb ook nog nooit gerookt. Wil ik ook houden zo. Mijn zusje en ouders roken ook niet, hoewel mijn ouders wel gerookt hebben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.