Gyruss 28 juli 2014 gestart Share 28 juli 2014 gestart (aangepast) RETRO GAME EXPERIENCE IN BEELD EN GELUID Pong, Outrun, Ms Pac-Man, Donkey Kong en Mario Bros. Gaat jouw game bloed sneller stromen bij het horen van deze namen? Kom dan in het tweede weekend van september naar Beeld en Geluid! Op 12, 13 en 14 september zijn deze en nog veel meer gameklassiekers drie dagen lang te zien én te spelen. Beeld en Geluid verandert dan een weekend lang in een waar retro game-paradijs met enorme aantallen consoles, home computers en een grote collectie klassieke arcadekasten. Na het succes van de eerste editie in 2013 is de Retro Game Experience met een dag verlengd en is er nog veel meer te doen en te zien. Vaders, opgegroeid in de 80's met de Atari spelcomputer of de Nintendo NES zullen hun hart ophalen in dit tijdelijke retro game paradijs. Neem je kind aan de hand en laat hem kennis maken met de top games uit jouw tijd als Duck Hunt en Tetris Tijdens het weekend staan er films op het programma, is een overzichtstentoonstelling van Nintendo & LucasArts te zien, zijn er workshops en lezingen en kun je meedoen aan de Pac-Man Highscore competitie. Doe een dansje met de beste Chiptune dj's of laat je eigen retro game collectie op waarde schatten door de aanwezige experts van Magix Buttons Een groot succes was vorig jaar was de nagebouwde arcadehal met een uitgebreid overzicht van de grootste arcade klassiekers uit de jaren 70, 80 en 90. Van de allereerste videogame Computer Space tot de echte jaren negentig klassieker Terminator II. En ook dit jaar staan ze weer te stralen in hun tijdelijke arcadeparadijs. Alle onderdelen van de Retro Game Experience in Beeld en Geluid zijn toegankelijk met een toegangskaartje voor de experience. Kijk voor een compleet overzicht van het programma, tijden en prijzen op https://www.beeldengeluid.nl/retrogames Kijk voor de Facebookpagina op http://www.facebook.com/events/1423355141279735/?fref=ts 28 juli 2014 aangepast door Gyruss Link naar bericht Delen op andere sites
Gyruss 28 juli 2014 gepost Auteur Share 28 juli 2014 gepost En bekijk hier alvast de trailer om in de stemming te komen.http://youtu.be/9DtDU2q0_vc Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 juli 2014 gepost Share 28 juli 2014 gepost Leuk! Vergeet je niet nog even een linkje naar ons terug te geven en wellicht leuk als je ons item van de vorige keer neemt om mensen er naar toe te krijgen, bijvoorbeeld door het op jullie facebookpagina te delen: Link naar bericht Delen op andere sites
Gyruss 28 juli 2014 gepost Auteur Share 28 juli 2014 gepost Gaan we doen, uiteraard zijn jullie dit jaar ook weer welkom! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 juli 2014 gepost Share 28 juli 2014 gepost Dank je! Ik ga kijken of er een reporter is die er heen kan, erg leuk, bedankt! Link naar bericht Delen op andere sites
Gyruss 4 september 2014 gepost Auteur Share 4 september 2014 gepost (aangepast) De gamelist is helemaal rond, dit weekend worden oa de 65 arcadekasten opgehaald: ARCADEGAMES:BerzerkCarnevil Darius Burst Discs of Tron Centipede Chabudai Gaeshi Crazy Climber Cocktail Crazy Kong Capcom Mini Cutes Defender Donkey Kong Donkey Kong JR Fix It Felix Frogger Galaga Galaxian Gorf Gravitar Gyruss Guides Missile vs. Super Mario Bros House of the dead 2 House of the dead 4 Hyper Olympic Initial D 5 Joust running Robotron Keyboardmania Lunar Lander Magical Spot Cocktail Mario Bros Mario Cart Grand Prix 2 Missile Command Ms. Pac-Man Neo-Geo Nintendo Duel Vs. System Otomedius Pac-Man (2x) Parodius Playchoice 10 Pong Tournament Tabble Pop'n music Sci sitdown Space Invaders Space Zap Cocktail Spy Hunter Star Wars Tekken 5 Terminator 2 The Bishi Bashi The Simpsons Vanguard Vewlix (2x) Virtua Fighter Wizard of Wor Xevious DEMOPODS:DreamcastXboxN64Playstation 2GamecubeSega Master SystemSega Mega DrivePlaystation IGameboyGameboy Advance SPSNESNESHOME-COMPUTERS:Amiga 500Amiga 1200Amiga CD32Apple II GSAtari 800C16C Vic 20MSXSharp X68000Mattel AquariusSchneider CPC 464Atari STFujitsu FM TownsSpectrumTRS 80 Colour IIC646 Windows pc'sCONSOLESSnesN64NesMega DriveNeo Geo/Neo Geo CDSaturnGameCubeDreamcastJaguarTurbo GrafxMega CD3DOPSXAtari 2600+17 consoles die worden aangesloten op grote schermen 4 september 2014 aangepast door Gyruss Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 september 2014 gepost Share 4 september 2014 gepost Helemaal tof! Dit jaar sturen we 2 reporters jullie kant op, wordt een nog toffere reportage dan vorig jaar, want deze keer iets meer tijd gehad e.e.a. voor te bereiden Link naar bericht Delen op andere sites
Gyruss 7 september 2014 gepost Auteur Share 7 september 2014 gepost Great! Stuur je me een pm met de namen? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 september 2014 gepost Share 7 september 2014 gepost Great! Stuur je me een pm met de namen? Ja, die komt naar je toe! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 september 2014 gepost Share 13 september 2014 gepost Onze razende reporters Ross en samba-boy zijn gearriveerd Veel plezier vanmiddag en we maken er een toffe reportage van Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Ik had er eigenlijk ook wel graag bij willen zijn, maar het 2e weekend in september komt me wegens andere verplichtingen altijd slecht uit. Hopelijk volgend jaar in een ander weekend. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Reportage ligt op de montagetafel, dus een dezer dagen komt 'ie online Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Ben heel benieuwd! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Daat is hij dan, Retro Report met jullie eigen samba-boy als presentator en Ross als cameraman: Retro Game Experience 2014 Veel kijkplezier Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost EPIC! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost (aangepast) Heel erg cool! Bijna 14 minuten lang genoten van de rapportage! Mooie mix van game footage / interviews / sfeerimpressie. Ik werd trouwens meteen al blij van Drivin' On van Skunny Kart en natuurlijk ook de Magical Sound Shower. 15 september 2014 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Mijn favoriete gedeelte is de Fix it Felix Jr., wat een briljante kast en wat een cool spel. samba-boy en Ross heel erg bedankt voor de prima footage Link naar bericht Delen op andere sites
Gyruss 16 september 2014 gepost Auteur Share 16 september 2014 gepost Cool! Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost (aangepast) https://www.youtube.com/watch?v=n4qcPxW_iB8&list=UUi2wrnihJ5O-FMZ6FG9y9nwDit komt van een ander forum Het filmpje is niet van mij en het is geen reclame. Wil die gasten alleen de credits geven. Het filmpje gaat over de roadshow. In dit geval de antiques game roadshow. Tijdens het retro game experience waren er allemaal presentaties en shows in theater 1. Deze shows kan ik nergens weer vinden op YouTube en ook hier niet. Dus bij deze de antiques game roadshow. In deze show die je kunt vergelijken met kunst en kitsch worden games op waarde geschat door steven saunders (gamekings). dit gedeelte van de retro game experience word nergens anders belicht. Hoop dat jullie het waarderen. 25 september 2014 aangepast door Gamepal Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost Nouuuuu ik vind het toch echt wel reclame hoor Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost (aangepast) We hebben daar weldegelijk gedraaid, Ross en ik. Ik heb zelfs zowat languit over die gesprekstafel gehangen toen The Wizard zonder ondertiteling aan het draaien was in Theater 1 en er welgeteld 0 personen in de zaal aan het kijken waren. Heel leuk fragmentje geworden, maar naar ik begrepen heb kwalitatief niet goed genoeg om in de report op te nemen. En random shots van een lege zaal zijn ook raar 25 september 2014 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost Credits geven is heel iets anders dan reclame. Als jullie een exclusief filmpje laten zien willen jullie toch ook dat je er credits voor krijgt en dat je naam vernoemd word. Of is het meer in de trend van niet alleen deze website vermelden. Ik dat geval kan ik vermelden dat ik niet alleen op .www.retroplayer.nl actief ben maar ook op : www.assembler.com www.xgn.nl www.nintendoage.com www.partflock.nl etc. etc. Zoals de meeste mensen ben ik actief op meerdere retro forums. Jij shopt toch ook niet alleen bij de jumbo maar ook bij andere supermarkten. Dus niet zo krampachtig doen a.u.b. door links te verwijderen, zo behoud je de leden van extra content. Het enigste waar ik wel reclame voor maak is de retro game experience zelf ! Wat een vette beurs is dat zeg ! veel beter als kalk of deurne . Reseller alert! Dus nogmaals exclusieve content van de retro game experience. Geen enkel forum belicht de shows in theater 1 dus bij deze. Gewoon de volgende keer deze shows ook volgen dan post ik jullie links :-) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost Het is gewoon niet de manier van het 'onder de aandacht brengen'. De mensen waar jij filmpjes van post zijn commerciëel en hebben al meermalen bewezen complete schijt aan de community te hebben. Retroforum is vrij van reclame, geen adsense ofzo te vinden hier. Geen banners. Geen bots. Als een commerciële partij dan dingen wil aanprijzen en wij vragen alleen een linkje terug en dat is al te veel gevraagd? Dan gaan wij ook geen content meer plaatsen. Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost (aangepast) Pardon ? Ik hoop dat je je uitspraken kunt toelichten djkoelkast anders zal dit wel eens onder het kopje smaad kunnen vallen. Maar goed het is aan de dr retro en steven saunders die je ''beschuldigd'' of ze stappen willen ondernemen en niet aan mij. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt op een forum. Ik plaats een linkje van exclusieve content van een retro beurs en het word constant aangepast. Blijkbaar mogen jullie leden niets van andere forums zien. Erg jammer. 25 september 2014 aangepast door Gamepal Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost Ik snap niet waarom je zo vijandig doet. Smaad? Doe normaal joh, stappen ondernemen, waartegen? Het is heel aardig dat je 'exclusieve content' plaatst, maar we hebben een prachtige reportage gemaakt en daar worden alle facetten van de Retro Game Experience 2014 die belangrijk zijn belicht. De commerciële zaken hebben we niet meegenomen en willen we hier ook niet plaatsen. Lijkt mij toch niet zo raar. Als die mensen reclame willen maken kunnen ze contact opnemen. Heeft verder niets met andere fora te maken, maar het voegt verder niets toe behalve reclame en dat zie ik gewoon niet zitten. Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost (aangepast) Waarom mogen leden van jullie forum geen exclusieve content zien ? Het is ontzettend jammer dat dit topic zo ontspoord en dat je berichten aanpast. Het enigste wat ik wou is exclusief materiaal van de retro game experience, wat niet eens van mij is onder de aandacht brengen. Je opmerkingen over commercie en dergelijke raken kant nog wal en vallen naar mij mening onder smaad. Graag je reactie hierop met voorbeelden waaruit blijkt dat deze mensen commercieel zijn en waarom ze schijt hebben aan de community !!! Zelfs een omschrijving wat geen link is word verwijderd ? 25 september 2014 aangepast door Gamepal Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2014 gepost Share 25 september 2014 gepost Wij hebben vorig jaar uitgebreid aandacht besteed aan de commerciële deelnemers op de Retro Game Experience. Dit heeft echter naar ons idee niet het gewenste resultaat opgeleverd en daarom hebben we besloten er dit jaar geen aandacht aan te besteden. We zitten gewoon niet te wachten op gameshops die hier wel reclame komen maken maar niets voor ons terug doen, lijkt mij niet zo heel moeilijk. Forumleden mogen heus exclusieve content zien (die niet zo exclusief is want het staat openbaar op Youtube), maar dit zijn gewoon commerciële filmpjes. Even wat anders, ik heb nog een vraag voor je open staan in dit topic: http://www.retroforum.nl/topic/4270-sportfreaks/#entry134369 Voor de rest discussie gesloten. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten