Ga naar inhoud

QuikMenu III Iconen (500)


Aanbevolen berichten

  • 10 years later...
gepost (aangepast)

Excuus voor het necroposting, maar ik heb - aan jullie om te oordelen- een mooie aanvulling hier.

 

De standaard en aanvullende icoonset voor Quick Menu icoonset bieden redelijk wat keus, maar ik had de behoefte om deze verder aan te vullen. Je kunt in Quick Menu je eigen icoontjes maken met de editor, maar dat blijft noest handwerk. Ik wilde iets meer flexibiliteit. Vaak kun je een screenshot van een DOS programma nemen (CTRL+F5 in DosBox) en met Photoshop (of ander programma) hier een icoon uit smeden. Photoshop heeft echter geen ondersteuning voor het ICC icoonformaat dat Quick Menu gebruikt en daarom heb ik een Python script geschreven dat een 32x32 PNG bestand omzet in een ICC bestand welke je kunt importeren in Quick Menu. Het Python programma probeert hierin een goede downconversie van 24 bits-per-pixel naar 4 bits-per-pixel (EGA kleurenschema) te bewerkstelligen. Die downconversie is niet perfect (vanwege de beperkte kleurenruimte in het EGA kleurenpalet is er vaak een voorkeur voor grijs), maar het biedt een goede start om in de Quick Menu editor het ontwerp verder te verfijnen.

 

example-conversion.png.2518673092eb605e73b547b16cb1a8a6.png

 

Bronbestanden en documentatie zijn te vinden in deze Github repository: https://github.com/ifilot/quickmenu-icon-creator

aangepast door Bertus
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...