Deemster 12 juli 2014 gepost Auteur Share 12 juli 2014 gepost Aan de andere kant is dit nou ook weer niet zo heel moeilijk te maken True Je hoort hem al op band 1 als Adriaan wordt gearresteerd. Op het begin dus, na de eerste achtervolging. Ook wordt hij vaker gebruikt in de Kroon, en ook in de Reis vol Verrassingen en de Klarisversie van de Plaaggeest. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 juli 2014 gepost Share 12 juli 2014 gepost True Je hoort hem al op band 1 als Adriaan wordt gearresteerd. Op het begin dus, na de eerste achtervolging. Ook wordt hij vaker gebruikt in de Kroon, en ook in de Reis vol Verrassingen en de Klarisversie van de Plaaggeest. Ik ga er zodra ik even tijd heb aandachtig naar luisteren en de boel naast elkaar/over elkaar leggen, dan weten we het zo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 juli 2014 gepost Share 12 juli 2014 gepost Volgens mij is het niet precies hetzelfde, maar het lijkt er inderdaad wel op. De toonhoogte klopt ook niet helemaal. Ik moest ook weer lachen om het stukje dat er aan vooraf gaat: "Agent, die boven zitten daar in die wagiih!" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 juli 2014 gepost Share 13 juli 2014 gepost Even helemaal offtopic maar Bit Pattern 1 op SCD 014 Power Technology klinkt wel superlekker Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 juli 2014 gepost Share 13 juli 2014 gepost Even helemaal offtopic maar Bit Pattern 1 op SCD 014 Power Technology klinkt wel superlekker Zit heel veel DX7 in, heerlijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 juli 2014 gepost Auteur Share 15 juli 2014 gepost Lekker funky en metalig tegelijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 juli 2014 gepost Share 15 juli 2014 gepost (aangepast) Fijn nummer inderdaad, ook zo'n heerlijke plaathoes waar het origineel op staat: Ook leuk: 15 juli 2014 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 juli 2014 gepost Auteur Share 15 juli 2014 gepost Lekker, lekker We moeten ook proberen aan de plaat 'Tapestry' van Music de Wolfe te komen. Hier komt 'Song of Portugal' (Spaanse Gitaar ) oorspronkelijk vandaan. Wie weet vinden we nog iets! http://www.discogs.com/Unknown-Artist-Tapestry/release/4010895; Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 18 juli 2014 gepost Auteur Share 18 juli 2014 gepost (aangepast) Geen Bassie & Adriaan, maar wel een heerlijk deuntje gevonden Zoek de Sonoton CD 'Industrial High Tech' en dan het nummer Assembly Line A Ik gebruik zelf www.sonofind.com 18 juli 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 20 juli 2014 gepost Auteur Share 20 juli 2014 gepost (aangepast) Het zou ook leuk zijn als DJ een mix zou maken van al die gevonden Schatkaartmuziek Net als de 'Smoring Remix'. Bedenk ik me opeens 20 juli 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2014 gepost Share 20 juli 2014 gepost Ik weet even niet meer welke nummers het allemaal zijn, ben vrij slecht in het bijhouden van die dingen, maar ik wil er altijd naar kijken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 20 juli 2014 gepost Auteur Share 20 juli 2014 gepost (aangepast) Ik stuur je zo wel weer even een lijstje Ik ben trouwens weer op zoek, en ik hoor regelmatig Sonoton-muziek met een instrumentatie die erg lijkt op de muziek uit de Reis vol Verrassingen Vrij zeker dat er nog veel librarymuziek ontbreekt PS: Goddelijk nummer die ook wat instrumenten gebruikt uit de Reis vol Verrassingen (Sound Canvas samples): 'Analysis A' van de CD 'The Marketplace' Zalige muziek http://www.sonofind.com 20 juli 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2014 gepost Share 20 juli 2014 gepost Klinkt inderdaad erg lekker! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2014 gepost Share 20 juli 2014 gepost Oh van deze cd: http://www.sonofind.com/#showcd/{"cdcdkurz":"SCD0033"} Vanaf track 24, de tracks van Mladen Franko Bijvoorbeeld Animation Effects 24 (track 29.4). Erg Buurman & Buurman-ish. Ik vind het wel leuk Track 34.3 Animation Effects 43 hadden niet misstaan in een B&A-serie. Track 40 Animation Effects 65 is ook een fijne. Lekker Moogy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 20 juli 2014 gepost Auteur Share 20 juli 2014 gepost Lekker allemaal Ben gek op die simpele ontspannen librarymuziek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 20 juli 2014 gepost Auteur Share 20 juli 2014 gepost Had even niks te doen, dus even een dubstep remixje gemaakt van Dreigende Drums (Al is Dubstep niet eens mijn ding, vond het passen) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2014 gepost Share 20 juli 2014 gepost In het begin loopt hij niet helemaal, maar de rest van de tijd wel. Erg leuk gedaan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 20 juli 2014 gepost Auteur Share 20 juli 2014 gepost Thanks Ben ook helemaal niet handig met mixen, maar toch wel tevreden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 augustus 2016 gepost Auteur Share 16 augustus 2016 gepost Even een kleine heads-up, want dit project is niet dood! De afgelopen tijd heb ik hoge kwaliteit digitale opnames van bepaalde librarydeuntjes gezocht (en gevonden). Nu ga ik ervoor zorgen dat we weer mooie replica's krijgen van klarisdeuntjes voor op de CD, hiervoor heb ik al contact opgenomen. Aad Klaris reageerde zelf zeer positief over nagespeelde klarisdeuntjes op deze CD, en zou hem graag willen horen zodra hij af is (Hoe vet is dat ) Om hier echt het 'Magnum Opus' van te maken ga ik er ook helemaal voor. 1 CD is veel te karig, daarom zal deze collectie meerdere CD's bevatten, en zo een mooie combinatie van Klaris en library bevatten (Net als de series ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 augustus 2016 gepost Share 17 augustus 2016 gepost Dat is goed nieuws Deemster, leuk dat het project nog levend is! En ook tof dat Klaris zo positief reageerde, dat motiveert natuurlijk! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2016 gepost Share 17 augustus 2016 gepost Toen we gingen rekenen kwamen we nog niet eens op 60 minuten, maar ik voel er nog steeds voor om dit voor elkaar te krijgen, dus waar ik kan helpen: zeg het me! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 17 augustus 2016 gepost Auteur Share 17 augustus 2016 gepost Dan moeten we het maar opvullen met heel veel Klaris replica's Ook hoop ik stiekem nog de boevendeuntjes LP te vinden uit de Schatkaart. En qua hulp: Jij lijkt me uitermate geschikt om de cover van de CD te ontwerpen, en eventueel remixes te maken als bonustracks Die van Easy Work was ook erg tof op XMS. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2016 gepost Share 17 augustus 2016 gepost Ik heb nog een muziekje gevonden uit de plaaggeest, is dus ook gewoon library. 1 nadeel: niet opgeschreven hoe het heette en dus ben ik het weer kwijt, maar ik ga het wel weer terugvinden. Ik heb eens op een libraryforum een hele reeks Plaaggeestdeuntjes gezet maar niemand kende de rest, maar ik weet zeker dat het library is. Ik vind je Klarisreplica's tof, alleen de instrumenten zijn het niet. Als je toch contact hebt met Klaris: probeer eens dieper te graven in welke instrumenten hij gebruikt heeft. En dan met name voor die "speciale" deuntjes, als hij die al gemaakt heeft (zoals toem toem). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 17 augustus 2016 gepost Auteur Share 17 augustus 2016 gepost Dat ben ik zeker van plan. Vooral de instrumenten in de series van de Kroon en Verzonken Stad, toen bestond de Sound Canvas nog niet Overigens laat ik die replica's voor op de CD door iemand maken die er veel beter in is dan ik, mijn thema zenuwachtig en plaaggeest theme probeerseltjes komen er niet op Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2016 gepost Share 17 augustus 2016 gepost Na héél lang zoeken heb ik het nummer teruggevonden, dus ik heb ook 1 track uit de Plaaggeest Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 augustus 2016 gepost Share 17 augustus 2016 gepost Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 19 augustus 2016 gepost Auteur Share 19 augustus 2016 gepost Ik heb reactie van Aad Klaris! Hij vertelde mij dat hij een groot 19 inch rek had met o.a. een Oberheim Matrix 1000, een AKAI en wat Korg en Yamaha synths. Toen de Roland modules uitkwamen heeft hij al die zware spullen de deur uitgedaan en enkel nog met de Rolands en wat studiomodules gewerkt. De Oberheim heeft 1000 presets, dus daar moeten sowieso geluiden tussen te vinden zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 augustus 2016 gepost Share 19 augustus 2016 gepost Dat is een vette synth, moeilijk te programmeren, dus waarschijnlijk vooral presets gebruikt. Wordt regelmatig te koop aangeboden. De rest is wat vaag Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 19 augustus 2016 gepost Auteur Share 19 augustus 2016 gepost Klopt, een letterlijk citaat uit de mail is: 'Destijds Had ik een groot 19 inch rek met o.a. Matrix 1000, Akai, Yamaha,Korg en nog wat waar ik het merk niet meer van weet.' Dus hij weet het zelf niet meer zo goed Maar toch zeer interessant. Ik denk dat veel van die muziekjes met vreemde geluiden (Zie kroonschuil.mp3 die je eens had gestuurd) met die Oberheim zijn gemaakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 augustus 2016 gepost Share 19 augustus 2016 gepost Ok, maar puur rackspul dus. Akai: grote kans op een sampler Yamaha: grote kans op een FM-bak, of een hybride als een TY77 Korg kan weer echt van alles zijn, zou mooi zijn als 'ie oude foto's had ofzo Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 18 augustus 2019 gepost Auteur Share 18 augustus 2019 gepost Niet zo bijzonder voor ons oude rotten, maar toch legaal: Wel de naam Retroforum erbuiten gehouden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.