jm20101 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Laten we er gewoon wat leuks van maken! Misschien een idee: een boekje erbij gesigneerd met de vinders van de achtergrondmuziekjes (alleen waarvan er zeker is dat diegene het ook heeft gevonden en niet van een ander heeft 'gejat') en dan een kleine tekst erbij met info en door wie het allemaal mogelijk is gemaakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Zoals DJ zei: Dit is niet vanaf het begin bijgehouden. Wel kan er klein lijstje komen in de trend van: Met dank aan: ............... .............. En dan wat namen zonder wie het album niet mogelijk was Bijvoorbeeld mensen die informatie hebben gegeven over platenlabels etc. Maar dat boekje waren we inderdaad al van plan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Geweldige ontwikkelingen hier, mooi om het hernieuwde enthousiasme omtrent de B&A achtergrondmuziek te zien. Mij maakt het niet uit of de cd 10 of 50 euro kost, ik koop 'm toch wel. Wat betreft de extraatjes op de cd, misschien vragen wat Aad Klaris hierin kan betekenen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Ik heb er in de beginperiode een heleboel ontdekt, maar ik heb ze toen voor de radio gehouden en niet gezegd welke het waren. Dat nam niet iedereen me in dank af, maar in ieder geval gingen niet tig anderen met de eer strijken. Uiteindelijk ook allemaal minder belangrijk dan de licenties regelen. Ik wil, voor we er een megaproject van maken, toch eerst Parry zèlf aanschrijven, wellicht dat ze ons privéproject leuk genoeg vinden. Het zijn immers geen librarytracks die nu nog gebruikt worden, we hebben het over begin jaren '80. Dat daar 60 euro per 30 seconden voor moet worden neergeteld... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Hopelijk kan je ze overtuigen, DJ En ik zal Aad Klaris eens bellen op zijn werk, zolang hij betaald wordt denk ik dat hij wel wat muziekjes opnieuw wil inspelen! Bijvoorbeeld drie tunes (Afhankelijk van de kosten): 1. Toem toem 2 Thema Amerika 3. Thema Zenuwachtig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Wat je nodig hebt is een licentie om die nummers op cd te mogen zetten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Maar die rechten, zijn die in handen van Klaris of B&A? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Met rechten heb je niks te maken, als je een licentie op het nummer krijgt (danwel koopt) van de producent (maar ik denk dat deze muziek nooit bij de Buma/Stemra is aangemeld, dus dan bij de componist) dan gaat Buma/Stemra altijd akkoord. Bij de Buma/Stemra doe je de afdracht voor de auteursrechten (64ct per geproduceerd schijfje + BTW met een minimum van 100 stuks). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Oeps, licentie bedoelde ik Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Oeps, licentie bedoelde ik B&A hebben er duidelijk geen licentie op, anders hadden ze ze wel gebruikt. Ik denk (maar dit is speculatief) dat Aad Klaris voor de nabewerkingen een nieuwe licentie wilde afgeven tegen betaling, terwijl B&A zoiets hadden: we hebben toen al eens betaald voor het componeren. Dat zal inderdaad gebeurd zijn: er is een licentie afgegeven en er is betaald voor het componeren, maar de muziek is niet in eigendom gegeven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Het zou wel geweldig zijn als van Aad Klaris het Thema Vrolijk en Thema Amerika op de CD kunnen komen! Zeg nooit nooit, maar ik ben bang dat dat hem niet gaat worden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Nou ja, als hij gewoon netjes betaald wordt is de kans al een stuk groter dan wanneer je het gaat lopen eisen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost De reden waarom ik de naam Aad Klaris initieerde in dit topic is omdat het de enige liedjes zijn die we nog niet in 'schone' volledige versie opgespoord hebben, terwijl juist deze muziek altijd zo begeerd is. Eigenlijk is het een 'must' om hier iets mee te gaan doen, desnoods bij Retrofum CD Volume 2. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Ik zie geen reden waarom hij het niet zou doen. Bert Smorenburg wou voor mij zelfs zijn achtergrondmuziek naspelen tegen betaling, terwijl B&A daar nog de rechten op hebben ook. Na contact met Martijn besloten ze bij Adrina om toch maar Soundtrack deel 2 uit te brengen Ik denk dat meneer Klaris het graag doet. En zeker aangezien hij ook licenties verkoopt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Als de Aad Klaris muziek zou lukken... GEWELDIG! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Als we dan toch Klaris gaan vragen, kunnen we hem dan ook niet het Kroon-achtervolgingsriedeltje vragen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Ik vraag sowieso om zenuwachtig amerika en toemtoem Die van de Kroon vind ik niet zo geweldig eigenlijk... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Gewoon alles, je persoonlijke voorkeur zou niet mee mogen tellen hierin Het gaat om een compleet overzicht. Desnoods op 3 of 4 cd's. Is er maar plek/geld voor een beperkt aantal nummers dan zou ik stemmen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Het ligt er natuurlijk aan wat Klaris vraagt voor die nummers Je hebt trouwens PM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Als je vraagt om de mogelijkheid enkele van zijn nummers in licentie op cd uit te brengen lijkt het me dat hij wel akkoord zou moeten gaan. Ik heb gehoord dat er artiesten zijn die 10-40ct per track willen, per verkocht exemplaar. Dus niet zoals bij library een enkel bedrag ook al maak je 1 exemplaar. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Ik heb goed nieuws, ik heb de tracknamen van alle B&A nummers op de LP Sfeermuziek Ik PM ze zo wel als je mij terug hebt ge-PM'd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost Ik heb goed nieuws, ik heb de tracknamen van alle B&A nummers op de LP Sfeermuziek Ik PM ze zo wel als je mij terug hebt ge-PM'd. Chantage. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost A little Nee, maar ik verwacht wel een pm'etje terug Al is het een 'nee, want...'. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 maart 2014 gepost Share 21 maart 2014 gepost (aangepast) Zoals ik al eerder zei: En tóch moet iemand eens Aad Klaris benaderen of we (al dan niet een rip van) zijn Thema Vrolijk er op mogen zetten. Maar dat is al helemaal asking for the moon, ben ik bang. Hopelijk kan je ze overtuigen, DJ En ik zal Aad Klaris eens bellen op zijn werk, zolang hij betaald wordt denk ik dat hij wel wat muziekjes opnieuw wil inspelen! Bijvoorbeeld drie tunes (Afhankelijk van de kosten): 1. Toem toem 2 Thema Amerika 3. Thema Zenuwachtig Waarom hebben jullie het steeds over dingen die ik uiteindelijk uit mijn posts weghaal, want hier wilde ik het nog over hebben eind pagina 2 :') Of de rechten bij Klaris of van Toor lagen van die tracks, wel, daar draaide dus de hele rechtzaak destijds om. Hoe graag ik het ook zou willen (thema zenuwachtig, is dat 'de boeven scheuren in hun Amerikaanse slee die heuvel in San Francisco af? ), die tracks liggen toch nog steeds Ãets te heet op de aardbol om daar iets mee aan te vangen. Ach wat, ik kan niet wachten tot deze schijf Klaris. (See what I did there) 21 maart 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 maart 2014 gepost Auteur Share 21 maart 2014 gepost Thema Zenuwachtig hoor je oa. bij boevenscenes in de Grand Canyon Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Wat is er nu leuker als 'extra' dan originele Klaris B&A intro's (schatkaart, verzonken stad, europa)?! Valt dat ook niet bij hem te regelen? Of draaf ik door in m'n enthousiasme...? ���� Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Bij wie de rechten liggen maakt niets uit, zolang diegene maar een licentie afgeeft Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 22 maart 2014 gepost Auteur Share 22 maart 2014 gepost Was Aad Klaris niet slechts de arrangeur van Hallo Vriendjes? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Nou die tracks zou ik er sowieso niet op doen, want het is geen achtergrondmuziek. Maar het zou dan alsnog niet uitmaken, want de componist/tekstschrijver krijgt betaald via Stemra. Dus dan kan meneer van Toor zo hoog en zo laag springen als hij kan, als iemand anders de licentie heeft over die nummers en de licentiehouder geeft/verkoopt een licentie voor een cd dan geeft de Stemra ook toestemming. Als zij zèlf de licentie hebben en ze geven die niet dan heb je gewoon dikke pech, want dan krijg je ook geen toestemming van Buma/Stemra. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 22 maart 2014 gepost Auteur Share 22 maart 2014 gepost Eens. Hoewel de instrumentale versie van de Griekse Hallo Vriendjes mij niet verkeerd lijkt! Evenals de instrumentale In Griekenland, die in de serie heel anders klinkt dan de Karaoke versie op de DVD. Allerlei riedeltjes! Al iets gehoord van De Wolfe trouwens? En *zucht* ik PM je de namen wel van de tracks. Excuses voor de 'chantage', ik vind het niet echt getuigen van fatsoen dat ik geen antwoord terugkrijg. Maar je zal er wel een reden voor hebben Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Gewoon nog geen tijd gehad voor je PM en gezien hij niet meer op nieuw staat zie ik hem niet steeds Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Geen achtergrondmuziek, ja inderdaad een goed punt. En toch vond ik die versies van 'Hallo vriendjes' veel leuker en 'vitaler' gearrangeerd dan de huidige. We zouden er in ieder geval naar kunnen informeren. In Griekenland is inderdaad ook zo'n echt typisch Klaris dingetje dat de serie zo mooi aan elkaar weefde. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost Zodra Aad Klaris aan geeft mee te willen werken moeten we natuurlijk al z'n nummers zien te bemachtigen (licentie), instrumentaal of niet. Zo'n kans krijg je maar 1 keer. Of en op welke manier het dan op een cd verschijnt, dat is weer een ander verhaal (luxeprobleem). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost You've got a point there! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 22 maart 2014 gepost Share 22 maart 2014 gepost (aangepast) Thema Haast (bij gebrek aan een betere benaming): de boeven in de slee die de heuvel in San Francisco afscheuren/de telefooncelrace (Hoorspel 'De verdwenen schat') En verder wat Hinse zegt; alles regelen, daarna zien we wel verder. 22 maart 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 24 maart 2014 gepost Auteur Share 24 maart 2014 gepost Ik weet welke je bedoelt. Met B100 die wordt heen-en-weer geslingerd als een pingpongbal Goed nieuws: Ik heb een tip gekregen over de artiest van de spanningsmuziekjes uit de Schatkaart. Ik ben nog vanalles aan het uitzoeken, maar reken er maar op dat deze muziek zeer spoedig terecht komt. En dat zei ik ook bij Koffer, dus ik heb gelijk Ga maar uit van wederom een hoop exclusief materiaal voor de Retroforum CD! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 maart 2014 gepost Share 24 maart 2014 gepost Zeer goed nieuws! Van hieruit nog geen updates. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 25 maart 2014 gepost Auteur Share 25 maart 2014 gepost Ik kon altijd Klaris vanochtend wéér niet bereiken (sinds vrijdag al niet). Dus ik ben erg onbeleefd geweest en heb naar de buren gebeld Die wisten mij te vertellen dat hij, met zijn vrouw, in April pas terugkomt uit Spanje. Nog even geduld dus! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 maart 2014 gepost Auteur Share 27 maart 2014 gepost (aangepast) Ook 'Thema Zwaan-Kleef-Aan' is nu terecht! Ik heb lang gezocht, maar we hebben nog een muziekje erbij voor de CD Edit: Ook de twee Dreiging Onder Waters zijn terecht! 27 maart 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 maart 2014 gepost Share 27 maart 2014 gepost Klinkt goed! Het sinaasappelthema vind ik ook dat niet mag ontbreken trouwens. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 maart 2014 gepost Auteur Share 27 maart 2014 gepost Zeker, helemaal mee eens! Heerlijk spannende Spaanse muziek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 maart 2014 gepost Share 28 maart 2014 gepost Weet je, zo'n 2 cd-box (in zo'n dikke retro dubbelcase) zie ik ook wel zitten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 maart 2014 gepost Auteur Share 28 maart 2014 gepost Okee, ik heb een filmpje gemaakt met: - Mijn imitatie van Japie en de Baron :') - De onderwatermuziek uit Europa erachter! - De stand van zaken Vergeef me dat ik een beetje duf uit mijn ogen kijk, hard mijn tante geholpen met verhuizen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2014 gepost Share 28 maart 2014 gepost Ik zag Asus en deed Ik zag een rokende man en deed :'( Maar het is zeer briljant gevonden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 maart 2014 gepost Auteur Share 28 maart 2014 gepost "Met een sjekkie en een biertje!" - XMS Jingle En hij ziet het weer hoor (Asus) .. Dankjewel! Ik ben echt in vorm Dat we alle muziek moeten vinden voor die CD motiveert me ook extra. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2014 gepost Share 28 maart 2014 gepost "Met een sjekkie en een biertje!" - XMS Jingle En hij ziet het weer hoor (Asus) .. Dankjewel! Ik ben echt in vorm Dat we alle muziek moeten vinden voor die CD motiveert me ook extra. Dat zijn lang vervlogen tijden joh, dat sjekkie is er al jaren niet meer en blij toe Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 29 maart 2014 gepost Share 29 maart 2014 gepost HALLO ALLEMAAL, IK HEB GOED NIEUWS _O- Quote Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 10 april 2014 gepost Share 10 april 2014 gepost Weet iemand of Aad Klaris met het uitpakken van z'n vakantiespullen, zodat-ie gebeld kan worden? Ik heb de ontwikkelingen van dit topic namelijk stilletjes gevolgd en ben toch wel beniewd naar de instrumentale muziek van Klaris... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 10 april 2014 gepost Auteur Share 10 april 2014 gepost I see what you did there djkoelkast's Klarisgrap Ik ga hem morgen weer proberen te bellen, Henk Ik hou jullie op de hoogte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 10 april 2014 gepost Share 10 april 2014 gepost Of Ingrid. 1 van de 2. In ieder geval; hallo allemaal Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.