Niveath 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost Wat me net is opgevallen terwijl ik zat te kijken naar *bas* en *adriaan* op Nickelodeon is dat als de boefjes in de auto zitten op weg naar het hotel in Florida, Harrie er ook al niet meer is. Hij zit dan "achter dozen" (met spullen omdat vliegtuigje te maken. Goed verzonnen dat hij achter die dozen zit Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost Adriaan in the universal studio's: *adriaan* bij de ingang kregen we meteen een hand van ''The Jetstones'' ... goooooooooof!! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost die stukjes dat ze in de king kong en earthquake attractie zitten zijn ook slecht opgeplakt trouwens back to the future gebeurt t ook wel leuk gedaan ;-) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost haha de Baron wil B&A met een wel HEEL klein stuk touw vastbinden en in de uitzending is de wild wild wild west stunt show nog (op de video niet...) Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost die stukjes dat ze in de king kong en earthquake attractie zitten zijn ook slecht opgeplakt trouwens back to the future gebeurt t ook wel leuk gedaan ;-) Ja, slecht geplakt, maar vroeger zag ik het nooit. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Adriaan in the universal studio's: *adriaan* bij de ingang kregen we meteen een hand van ''The Jetstones'' Leuke verhaspeling van twee tekenfilms inderdaad, The Jetsons en The Flintstones! Zo krijg je wel geheel nieuwe series Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze serie wel heel slecht vind. In curacao en St. Maarten zit wel een verhaallijn, maar de rest daar tussenin vind ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Jammer, want al die andere series waren juist zo goed. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze serie wel heel slecht vind. In curacao en St. Maarten zit wel een verhaallijn, maar de rest daar tussenin vind ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Jammer, want al die andere series waren juist zo goed. Ja, het verhaal is niet zo bijzonder, maar toch kan ik met genoegen naar kijken. In deze serie is de educatie heel belangrijk, het avontuur komt op de tweede plaats. Ik vind deze serie het mooist van gefilmd van alle series en de dvd's staan boordevol filmmateriaal. De sfeer in deze serie is gewoon lekker, ik kan er echt uren naar kijken Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze serie wel heel slecht vind. In curacao en St. Maarten zit wel een verhaallijn, maar de rest daar tussenin vind ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Jammer, want al die andere series waren juist zo goed. Sorry ben ik niet met je eens. Er zat wel minder actie en verhaal in maar je vergeet dat iedereen toen ook al ouder als 50 was. Plus die stukjes in Amerika zijn best leuk hoor hoe ze alles laten zien enz. En alles word mooi aan elkaar geplakt door de boefjes en de grapjes van Bassie. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost [..]Sorry ben ik niet met je eens. Er zat wel minder actie en verhaal in maar je vergeet dat iedereen toen ook al ouder als 50 was. Plus die stukjes in Amerika zijn best leuk hoor hoe ze alles laten zien enz. En alles word mooi aan elkaar geplakt door de boefjes en de grapjes van Bassie. Leeftijd vind ik geen excuus. Als je bijvoorbeeld vind dat je te oud bent geworden om acrobaat te kunnen spelen in de serie, vind ik dat je gewoon moet stoppen. Of, je zorgt dat iemand anders voor de actie zorgt. En ja, alles wordt aan elkaar geplakt door de boeven, maar dat lijkt ook hun enige rol: opvulling. Ik vind het echt de minste serie. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost [..]Leeftijd vind ik geen excuus. Als je bijvoorbeeld vind dat je te oud bent geworden om acrobaat te kunnen spelen in de serie, vind ik dat je gewoon moet stoppen. Of, je zorgt dat iemand anders voor de actie zorgt. En ja, alles wordt aan elkaar geplakt door de boeven, maar dat lijkt ook hun enige rol: opvulling. Ik vind het echt de minste serie. En ik blijf hem geweldig educatief vinden, met ook nog eens briljante muziek! Als jij trouwens vind dat Adriaan te oud is om voor acrobaat te spelen, dan vind je dat ook van alle series ná de Professor (dus Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad en Europa). Adriaan deed namelijk weinig spectaculaire toeren meer, hij is niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt Het was misschien niet altijd aan zijn handelingen te zien, maar Adriaan blijft toch echt duidelijk een acrobaat! Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]En ik blijf hem geweldig educatief vinden, met ook nog eens briljante muziek! Als jij trouwens vind dat Adriaan te oud is om voor acrobaat te spelen, dan vind je dat ook van alle series ná de Professor (dus Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad en Europa). Adriaan deed namelijk weinig spectaculaire toeren meer, hij is niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt Het was misschien niet altijd aan zijn handelingen te zien, maar Adriaan blijft toch echt duidelijk een acrobaat! In De Schatkaart, De Kroon en De Verzonken Stad was altijd nog iets van actie te ontdekken. In de ene sprong hij van een huis en klom aan 't eind van de serie met een touw naar het raam, in De Kroon was genoeg actie d.m.v. achtervolgingen en in Griekenland werd ook wat afgerend. Maar stel dat je aan willekeurige voorbijgangers in Amerika had gevraagd wat zij dachten dat Adriaan speelde op dat moment, denk je dat hun antwoord dan acrobaat was?? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Maar stel dat je aan willekeurige voorbijgangers in Amerika had gevraagd wat zij dachten dat Adriaan speelde op dat moment, denk je dat hun antwoord dan acrobaat was?? Duidelijk: ja! Zie je toch aan zijn acrobatenpak? Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Duidelijk: ja! Zie je toch aan zijn acrobatenpak? Een man met een baard is toch ook niet gelijk de kerstman? Laten we eerlijk zijn, vanaf De Reis Door Europa ziet Adriaan er echt niet meer uit als een acrobaat. Een acrobaat hoort toch slank en lenig te zijn, of niet? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Een man met een baard is toch ook niet gelijk de kerstman? Laten we eerlijk zijn, vanaf De Reis Door Europa ziet Adriaan er echt niet meer uit als een acrobaat. Een acrobaat hoort toch slank en lenig te zijn, of niet? Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt. Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt. Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? In De Reis door Europa wordt er ook wat afgerend, hoor. Voorbeelden: Portugal: achter B100 aan Luxemburg: op de vlucht voor de Baron Engeland: de trein en de bus halen en misschien nog wel meer voorbeelden.... Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt. Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? Nou, dan zal ik 't even wat beter uitleggen. Het gaat er mij om dat Adriaan als acrobaat geloofwaardig overkomt. Dus, een acrobaat is in staat om hard (en als snelste) te rennen, dat laat hij ook zien in Griekenland. Dat hij niet in een trapeze hangt geeft niet, maar je moet wel het idee hebben dat hij dat zou kunnen en het idee moet niet uitgesloten zijn. Wanneer je dan kijkt naar Europa en Amerika, is Adriaan kilo's aangekomen en zit er maar weinig actie in de hele serie. Dan vind ik dus dat hij niet meer geloofwaardig overkomt als acrobaat. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]In De Reis door Europa wordt er ook wat afgerend, hoor. Voorbeelden: Portugal: achter B100 aan Luxemburg: op de vlucht voor de Baron Engeland: de trein en de bus halen en misschien nog wel meer voorbeelden.... Dat rennen naar de trein was een paar sec. en in Portugal ook. In Luxemburg was ouderwets goed, maar jammer dat dat niet de hele serie zo was. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost Op zich kan ik jouw standpunt ook wel begrijpen. Ben het er niet helemaal mee eens, maar snap het wel. Ik heb al eerder aan gegeven dat de reis door europa en door Amerika gewoon heel andere series zijn dan bijvoorbeeld de schat, kroon en stad. Als je niet van die nieuwe stijl houdt is er ook weinig aan. Het is inderdaad meer educatief als actie, de boeven "hangen" er een beetje bij, al moet ik zeggen dat er soms echt geniale scénes tussen zitten, en de B2/Japie humor is ook verdwenen. Voor mij is de Reis van Europa een van de minste series. Komt denk ik doordat de boeven bijna alleen maar op die boot zitten. In Amerika is het al stukke spannender met diverse pieken en dalen qua spanning. Om een lang verhaal nog langer te maken. Ik snap je standpunt, maar ben het er niet mee eens Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost Voor mij is de Reis van Europa een van de minste series. Komt denk ik doordat de boeven bijna alleen maar op die boot zitten. Ik vind de laatste series juist leuk door de boeven, ze komen ze dom over Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 maart 2004 gepost Auteur Share 22 maart 2004 gepost Meh, iedereen die altijd maar op het uiterlijk let... Bassie gedraagt zich bijna nooit als een clown (en zeker niet in de laatste series), hij doet alleen maar dom (en er is meer voor nodig om een clown te zijn) en daar hoor ik noooooooooooooit iemand over. Het zijn archetypen. Antropomorfische personificaties. En ja, ik vind het leuk om naar hem te kijken als ie tegen een muur opklimt of als ie in speedo een boot op het strand trekt. Maar hij blijft acrobaat, als zou hij een hele aflevering in een stoel zitten. De boeven doen hele afleveringen niks illegaals, en toch blijven het boeven. Ja. Voor ik nog meer onzin ga uitkramen, hou ik maar op. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 28 maart 2004 gepost Share 28 maart 2004 gepost *baron* : *harry* Organiseer ff een auto. *harry* Nou ik pik d'r wel 1 Ok een leuk stukkie. Als de Baron zegt als ze een bassie's cementvloertje zitten dat ie met ze gaat afrekenen. Of als *harry* een auto pikt en dan lanzaam achter de *baron* & *B100* stopt en dan keihard toeterd. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 maart 2004 gepost Share 28 maart 2004 gepost Ik zag weer een geweldig stukje. *baron* is net aant vertellen dat hij eindelijk gaat afrekenen met B&A. *B100* kijkt ondertussen in de tas en ziet dat de boem er niet in zit. Hoe hij dan zegt: "De boem... zit niet in de tas" geweldig Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 3 mei 2004 gepost Share 3 mei 2004 gepost Nu ik het verhaal van de verloren Sleutel-afleveringen gelezen heb, bedenk ik me ineens dat het omgekeerde ook wel eens gebeurd is. Zo heb ik pas nog in een van de oude fanclub-bladen gelezen dat Amerika oorspronkelijk uit 12 afleveringen zou bestaan... Nu vraag ik me toch af wat er dan zonder die extra vier afleveringen niet in de serie gezeten zou hebben... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 3 mei 2004 gepost Auteur Share 3 mei 2004 gepost Nu ik het verhaal van de verloren Sleutel-afleveringen gelezen heb, bedenk ik me ineens dat het omgekeerde ook wel eens gebeurd is. Zo heb ik pas nog in een van de oude fanclub-bladen gelezen dat Amerika oorspronkelijk uit 12 afleveringen zou bestaan...Nu vraag ik me toch af wat er dan zonder die extra vier afleveringen niet in de serie gezeten zou hebben... Ik heb het idee dat de serie er niet slechter van geworden zou zijn... wat is die LANG. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 3 mei 2004 gepost Share 3 mei 2004 gepost [..]Ik heb het idee dat de serie er niet slechter van geworden zou zijn... wat is die LANG. Ja, als met die extra afleveringen Orlando aan de serie is toegevoegd, hadden ze van mij wel weg mogen blijven... Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 3 mei 2004 gepost Share 3 mei 2004 gepost Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks. Eerder interessante bezienswaardigheden. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 3 mei 2004 gepost Auteur Share 3 mei 2004 gepost [..]Ja, als met die extra afleveringen Orlando aan de serie is toegevoegd, hadden ze van mij wel weg mogen blijven... Ben ik het volledig mee eens. Het lijkt soms wel een reclamefilmpje. Het is gewoon geen avontuur meer... Maar het blijft B&A dus heel erg is het niet Link naar bericht Delen op andere sites
japio 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks. Eerder interessante bezienswaardigheden. heb ik ook nooit begrepen. op reis door amerika is een veel betere titel. en duidelijker ook Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Daar ben ik het dus niet mee eens. De ABC eilanden horen helemaal niet bij Amerika. Tenminste, ik neem aan dat ze het land Amerika bedoelen. Tja, misschien bedoelen ze wel het continent, dan zou het wel weer kunnen. Pff Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Er zijn genoeg verrassingen in deze serie. Ik vind de titel "De reis vol Verrassingen" ook veel lekkerder klinken dan "De reis door Amerika" Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks. Eerder interessante bezienswaardigheden. Waarschijnlijk wordt met die titel bedoeld dat B&A een verrassende reis maken door een land dat ze nog niet kennen. Alles wat ze zien en tegenkomen is weer een verrassing. Al is het maar een monument of zijn het de Navajo indianen..... Link naar bericht Delen op andere sites
japio 5 mei 2004 gepost Share 5 mei 2004 gepost Daar ben ik het dus niet mee eens. De ABC eilanden horen helemaal niet bij Amerika. Tenminste, ik neem aan dat ze het land Amerika bedoelen. Tja, misschien bedoelen ze wel het continent, dan zou het wel weer kunnen. Pff ze hebben die naam van de dvd's gewoon veranderd, omdat het duidelijker was en iedereen vroeg naar die reis door amerika. zoiets was bij de reis door europa wel het geval. dat stond bij de vragen op adriaan's homepage Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 mei 2004 gepost Share 5 mei 2004 gepost Nu wat plaatjes uit deze serie en ik begin met de baron Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 mei 2004 gepost Share 6 mei 2004 gepost En dan gaan we verder met plaatjes van B100 Link naar bericht Delen op andere sites
rpc123nl 6 mei 2004 gepost Share 6 mei 2004 gepost Misschien is het al een bekende goof, maar ik zag zojuist dat Bassie er 1 maakt aan het eind van De Reis Vol Verrassingen: in de scene waar de baron en B100 worden gearresteerd op Sint Maarten, gebeurt dit overduidelijk door een politieman én -vrouw. Toch heeft Bassie het over "de heren van de politie". het blijft een domme clown zullen we maar zeggen... Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 mei 2004 gepost Share 6 mei 2004 gepost En dan natuurlijk ook nog Handige Harry Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost in de scene waar de baron en B100 worden gearresteerd op Sint Maarten, gebeurt dit overduidelijk door een politieman én -vrouw. Toch heeft Bassie het over "de heren van de politie".het blijft een domme clown zullen we maar zeggen... Het is meer een domme nabewerking. Als je de originele serie kijkt, zul je horen dat Bassie het wel degelijk over een dame en een heer had. Sinds de nabewerking zit die fout erin. Volgens mij moet DJ Koelkast nog een originele opname van dat stukje hebben! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost En dan hebben we natuurlijk nog Vlugge Japie Link naar bericht Delen op andere sites
stan laurel 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost En nu plaatjes van de baron,handige harry en B100 bij elkaar Link naar bericht Delen op andere sites
Dr.Ommels 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost Hè de laatste grote serie *snif* Die laatste scène kijk ik altijd met zo'n gevoel van '´hè verdorie, vanaf dat moment was het gewoon voorbij met de series, dit was gewoon het allerlaatste' Maar goed, hoe belabberd en voorspelbaar de verhaallijn ook is, de schitterende locaties en de gewéldige Baron (wat issie de laatste afleveringen ontzettend goed´! Kijk bijvoorbeeld op het moment dat hij Bassie aan de lijn heeft, op Sint Maarten en erachter komt dát het ook Bassie was, die blik naar de telefoon, gewéldig! ) maken zoveel goed dat ook de laatste serie gewoon ontzettend leuk is om naar te kijken. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost Ik vind vooral het avontuur op Curacao erg cool, vooral met Japie En op de oude band van CNR hoor je ook lekker veel Magnetic fields Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 8 mei 2004 gepost Share 8 mei 2004 gepost Kijk bijvoorbeeld op het moment dat hij Bassie aan de lijn heeft, op Sint Maarten en erachter komt dát het ook Bassie was, die blik naar de telefoon, gewéldig! ) Die scène van de baron is iid geweldig. Dat gezicht als hij merkt dat hij in de maling genomen wordt. Hij, de Baron, de Genius die opnieuw in een grap van zijn vijanden trapt. Dat gezicht spreekt boekdelen. Hij wil die twee echt koste wat kost te pakken nemen. Ook het triomfantelijke gezicht van de Baron als ze naar B&A lopen is schitterend. Eindelijk is het dan zover! Eindelijk kan hij met die twee gaan afrekenen. Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 20 mei 2004 gepost Share 20 mei 2004 gepost Even on-topic, dit zei Superstar in een ander topic: ik vind het einde van de dvd van Amerika deel 1 erg slordig gedaan, wat vinden jullie? Hij zegt "drommels daar gaan ze" en dan opeens dag vriendjes.... Beetje slordig gedaan ja... Link naar bericht Delen op andere sites
morton 20 mei 2004 gepost Share 20 mei 2004 gepost Ik vind vooral het avontuur op Curacao erg cool, vooral met Japie En op de oude band van CNR hoor je ook lekker veel Magnetic fields Jaaaa die heb ik ook. Geweldige band is dat Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost Het leukste liedje uit de reis vol verrasingen vind ik had ik nou maar nee/ja gezegt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost [..]Het is meer een domme nabewerking. Als je de originele serie kijkt, zul je horen dat Bassie het wel degelijk over een dame en een heer had. Sinds de nabewerking zit die fout erin. Volgens mij moet DJ Koelkast nog een originele opname van dat stukje hebben! ik heb de video van amerika deel 5 (arcade 1996) gekeken, en daar zegt ie echt een heer en een dame. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost [..]ik heb de video van amerika deel 5 (arcade 1996) gekeken, en daar zegt ie echt een heer en een dame. http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragme ... meheer.mp3 ORIGINEEL http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragmenten/heren.mp3 NABEWERKT maar dat was toch al bekend? Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragme ... meheer.mp3 ORIGINEEL http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragmenten/heren.mp3 NABEWERKT maar dat was toch al bekend? Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom hebben ze het nabewerkt? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost [..]Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom hebben ze het nabewerkt? Het zal denk ik met de muziek te maken hebben die er achter zat. De lach van Bassie is ook zo raar in de nabewerking... Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten