Samsonfan101 29 december 2013 gestart Share 29 december 2013 gestart Hallo Retroforumleden, Sinds kort raak ik steeds meer geïnteresseerd in ''het verzamelen'' van film, muziek, games, boeken en tijdschriften. Daarvan zou ik graag een overzicht maken waarin ik mijn ''verzameling'' kan tentoonstellen. Een overzicht in verschillende categorieën: -video/film -Muziek -Games -Boeken -Tijdschriften Pet categorie wil ik graag een lijst met kolommen waarin in de titel, drager, jaar van uitgave, datum van aankoop, eigen beoordeling e.d wil hebben. Ook zou ik graag per voorwerp een eigen ''pagina'' willen, waar alles uitgebreid kan worden verteld. B.v de beschrijving, tracklist, verpakking, conditie, aanwezigheid van handleidingen-inlays e.d. En eventueel ook een eigen afbeelding. Het zou ook fijn zijn de complete lijst online te kunnen zien. Weet iemand toevallig een goed programma die aan mijn wensen kan voldoen? Alvast bedankt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 december 2013 gepost Share 29 december 2013 gepost Zoiets kun je in dBase maken of een gratis variant, maar dat is weer niet voor online bedoeld. Alles wat je zoekt is mogelijk middels sql en ik neem aan dat daar ook wel scripts voor zijn, ik zal eens rondkijken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 december 2013 gepost Share 30 december 2013 gepost Hehe, ik moet ineens aan mijn eigen zorgenkindje 'MijnVerzamelingen' denken, een database om alles bij te houden. Boeken (met strips in het bijzonder), platen, muziek, films/tv-opnames, tijdschriftknipsels en artikelen en dan laat ik games nog even achterwege :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 31 december 2013 gepost Share 31 december 2013 gepost Goede voornemens ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Samsonfan101 1 januari 2014 gepost Auteur Share 1 januari 2014 gepost Zo kan je het noemen ja En dan kan ik mooi zien wat ik allemaal in mijn bezit heb. En ik kan er mee gaan pronken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 januari 2014 gepost Share 2 januari 2014 gepost *Zoekt* *Vindt* Welkom bij Samba-boy goes FOK!, hier een Paintje van een concept waar ik een tijdje mee liep. :') Ik dacht erover om zoiets te coderen en uit te schrijven, tot ik me bedacht: ik heb helemaal de kennis niet om zoiets te schrijven! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 januari 2014 gepost Share 2 januari 2014 gepost Zoiets is vrij makkelijk te maken, alleen het daarna publiceren met 1 druk op de knop is een ander verhaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
seob 5 januari 2014 gepost Share 5 januari 2014 gepost Ik gebruik sinds jaar en dag de software van collectorz om mijn game verzameling bij te houden. Er zit een gratis upload functie bij, z8dat je je games online kunt bekijken. Onlangs hebben ze de 3en ander betalingsmodel in gebruik genomen waar ik zelf niet xo'n fan van ben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 7 januari 2014 gepost Share 7 januari 2014 gepost Aan de OP: ASP.NET is ideaal voor jouw doel. Ik zou wel een programma voor je willen schrijven in websitevorm, met nette code. Dan kan je heel makkelijk je verzameling bijhouden zonder kennis van SQL. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 januari 2014 gepost Share 13 januari 2014 gepost Aan de OP: ASP.NET is ideaal voor jouw doel. Ik zou wel een programma voor je willen schrijven in websitevorm, met nette code. Dan kan je heel makkelijk je verzameling bijhouden zonder kennis van SQL. Post je hem dan ook hier? Er zullen wel meer forumleden belangstelling hebben, denk ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 januari 2014 gepost Share 13 januari 2014 gepost Aan de OP: ASP.NET is ideaal voor jouw doel. Ik zou wel een programma voor je willen schrijven in websitevorm, met nette code. Dan kan je heel makkelijk je verzameling bijhouden zonder kennis van SQL. Aan de openingspost? Ik denk dat je TS bedoelt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Relanar 6 februari 2014 gepost Share 6 februari 2014 gepost Excel Sheet op SkyDrive? (Onedrive) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.