Deemster 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost En het valstrikmuziekje ook niet ik ben een hoop hoorspelmuziekplaten aan het beluisteren, hopelijk worden de boevendeuntjes snel gevonden! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost In de aflevering 'Op Avontuur Deel 2' van 35 jaar Bassie en Adriaan zat aan het einde (Bij de boevenmontage) een ontzettend episch muziekje, die mij zelfs kippenvel bezorgde Met dank aan Shazam: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost Ik ben op zoek naar het achtergrond muziekje dat ze in Ierland gebruiken (uit de Europa serie) Het muziekje dat ze gebruiken als ze met de huifkar door het Iers landschap reizen en als ze met de kano over de rivier varen. Het liedje staat niet op 1 van de 2 soundtrack albums. Het liedje komt uit de Smorenburg versie want op de Klaris videobanden staat het niet. Ik heb Adriaan gemaild maar hij zegt dat hij in Spanje zit en daar de aflevering niet heeft dus hij weet niet welk liedje ik bedoel. In het liedje is de melodielijn gespeeld door de doedelzak. Wie kan mij helpen aan de titel/artiest? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost In de aflevering 'Op Avontuur Deel 2' van 35 jaar Bassie en Adriaan zat aan het einde (Bij de boevenmontage) een ontzettend episch muziekje, die mij zelfs kippenvel bezorgde Met dank aan Shazam: https://play.spotify...WMyQzh2GUC8E4pn Mike Rubino heeft ook de muziek voor Hell's Kitchen gemaakt, goed stukje muziek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost Ik ben op zoek naar het achtergrond muziekje dat ze in Ierland gebruiken (uit de Europa serie) Het muziekje dat ze gebruiken als ze met de huifkar door het Iers landschap reizen en als ze met de kano over de rivier varen. Het liedje staat niet op 1 van de 2 soundtrack albums. Het liedje komt uit de Smorenburg versie want op de Klaris videobanden staat het niet. Ik heb Adriaan gemaild maar hij zegt dat hij in Spanje zit en daar de aflevering niet heeft dus hij weet niet welk liedje ik bedoel. In het liedje is de melodielijn gespeeld door de doedelzak. Wie kan mij helpen aan de titel/artiest? Welkom op Retroforum! Leuk als je je nog even voorstelt in het voorsteltopic. De nabewerkingen zullen volgens mij maar weinig bestaande muziek bevatten, maar ik ken de nabewerkingen sowieso amper. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost (aangepast) Spaanse Gitaar staat trouwens nog niet op Adriaans site. Klopt, ik heb Aad een mailtje gestuurd, maar hij heeft niet gereageerd 11 maart 2014 aangepast door Melki Quote Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost Bedankt. Ik denk dat het een nummer van Smorenburg is net als het thema Italie heeft dit nummer ook een andere melodie in vergelijking met de andere landen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost Klopt, ik heb Aad een mailtje gestuurd, maar hij heeft niet gereageerd Dan wordt het afwachten, het is niet zo maar een lullig muziekje, maar een van de meest iconische en eentje die heel erg lang werd gezocht. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 maart 2014 gepost Auteur Share 16 maart 2014 gepost Spaanse Gitaar is nog steeds niet gepost op de homepage van Adriaan, echt stom. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 maart 2014 gepost Share 16 maart 2014 gepost (aangepast) Ik begrijp wel dat Adriaan de content wil doseren Wel hoop ik dat de laatste paar afleveringen van 'Op Schattenjacht' eens online komen... 16 maart 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 maart 2014 gepost Share 16 maart 2014 gepost Ik begrijp wel dat Adriaan de content wil doseren Wel hoop ik dat de laatste paar afleveringen van 'Op Schattenjacht' eens online komen... Het is meer omdat retroforum.nl die video online gegooid heeft, gok ik. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 maart 2014 gepost Auteur Share 16 maart 2014 gepost Dat idee krijg ik ook. Dan laat hij zich wel héél erg kennen trouwens :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 maart 2014 gepost Share 27 maart 2014 gepost Verdomd zeg, ik heb het fragment weer gevonden waar je 'Thema Zwaan-Kleef-Aan' hoort! en dan op 5:48, het wordt constant gebruikt in deze reportage over een pedo :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 maart 2014 gepost Share 28 maart 2014 gepost (aangepast) Verdomd zeg, ik heb het fragment weer gevonden waar je 'Thema Zwaan-Kleef-Aan' hoort! en dan op 5:48, het wordt constant gebruikt in deze reportage over een pedo :') Ko-lere! Ik zat nog geen week geleden naar deze video te kijken omdat ik me even wat wilde verdiepen in de rolling newscoverage van de moord op Fortuyn, en ik heb deze al vaker gezien Kijk maar, ik heb er nog gereageerd! Ik sla alleen altijd die reportage over :') 28 maart 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 maart 2014 gepost Share 28 maart 2014 gepost Ik had dus hetzelfde Vreselijk hoe Pim gedemoniseerd is door de linkse partijen. Maar zoals ik heb gezegd in het 'Retroforum CD topic', ik heb heb alle onderwatermuziek uit de Griekenland-aflevering gevonden ! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 29 maart 2014 gepost Share 29 maart 2014 gepost Ik weet niet of het alleen bij mij is, maar klinkt het bij jullie ook als een donkere kerker doordat alles tegelijk afspeelt op deze link? http://www.adriaan-homepage.nl/pages/10_soundtrackalbum.html :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 30 maart 2014 gepost Share 30 maart 2014 gepost Jeetje... Schrok me dood! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 april 2014 gepost Auteur Share 10 april 2014 gepost Geloof je nu nog steeds dat Adriaan zijn nieuws wil spreiden? Of geloof je nu ook dat hij die video bewust ontwijkt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 11 april 2014 gepost Share 11 april 2014 gepost Ondertussen een maand later en nog steeds staat er niks op Adriaan Homepage over de vondsten.. Zucht. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 april 2014 gepost Share 12 april 2014 gepost We zijn toch hopelijk wel in een stadium terechtgekomen dat we ons daar niet meer druk om gaan maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 april 2014 gepost Auteur Share 12 april 2014 gepost Druk niet, hij laat zich nogal kennen. Het is gewoon typisch, want het is een van de meest gebruikte nummers tijdens de schatkaart. Zelfs waar het eigenlijk niet past (Vlugge Japie die aan een touw aan de jeep hangt) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 april 2014 gepost Share 12 april 2014 gepost Ja maargoed, de Schatkaart was een koning in het op sommige plekken onpassende deuntjes te plaatsen... Halve Maan-theme was daar een gouden voorbeeld in. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 april 2014 gepost Share 12 april 2014 gepost De Lanzarote Theme terwijl Japie aan de Jeep hangt vond ik heel goed passen. De Halve Maan theme vind ook ik een vreemde eend in de bijt Hoewel ik het niet anders had willen zien (horen). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 april 2014 gepost Auteur Share 12 april 2014 gepost Het is kleine maan, niet halve maan En ja die past totaal niet, maar toch is hij super tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 april 2014 gepost Share 12 april 2014 gepost Hah, wat stom :') Het is nog mijn favoriete serie ook... Ik typte het even snel voor het eten, dus ik heb in ieder geval een excuus Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 april 2014 gepost Share 13 april 2014 gepost Hahaha, ik ging de mist in en dat was al slecht... Neemt een ander het over. My apologies! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
levikats11 23 augustus 2014 gepost Share 23 augustus 2014 gepost ik ben op zoek naar het spaanse muziek je uit het geheim van de sleutel met een trompet weet iemand waar ik die kan vinden? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 23 augustus 2014 gepost Share 23 augustus 2014 gepost Dat is de instrumentale versie van In Spanje. Deze staat op de DVD van Het Geheim van de Sleutel als extra Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 augustus 2014 gepost Share 24 augustus 2014 gepost ik ben op zoek naar het spaanse muziek je uit het geheim van de sleutel met een trompet weet iemand waar ik die kan vinden? Bedankt voor het registreren op Retroforum om enkel en alleen deze vraag te stellen, hopelijk blijf je even om rond te kijken naar alle andere leuke dingen... Ach wat bazel ik, natuurlijk doe je dat niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 25 augustus 2014 gepost Share 25 augustus 2014 gepost samba-boy's bovenstaande post heeft mij aan het denken gezet. Er wordt nu in het vaste leden-gedeelte een topic geplaatst met de meest exclusieve vondsten voor trouwe retroleden (Denk aan de onderwatermuziek uit Bassie en Adriaan). De andere mensen zullen de muziek horen op de Retroforum CD Â Ook ben ik de meest gebruikte Sample Library (Cellomuziek uit Max Payne, Heroes of Might and Magic III, History Channel, Empire Earth en nog veel meer) op het spoor. Â Ook deze zal ik daar plaatsen als ik hem gevonden heb. Â 'normale vondsten' zal ik in het librarymuziektopic blijven plaatsen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 augustus 2014 gepost Auteur Share 25 augustus 2014 gepost leuk, exclusieve content voor trouwe Retroforumers  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
denthemen 29 september 2014 gepost Share 29 september 2014 gepost Wat heerlijk weer om dit alles te lezen. Ben er even tussenuit geweest, maar het kriebelt toch wel weer. Wat een prachtige herinneringen. Mijn complimenten voor het vele speurwerk wat hier gedaan is. Ga zo door!Wat ik mij echter afvroeg: Is er ook een actuele lijst met alle gevonden achtergrondmuziek? Doordat ik er even tussenuit geweest ben heb ik ook niet meer zo'n lijst in bezit. Daarnaast vinden jullie nog elke keer zoveel muziek! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Hey, denthemen!  We hebben geweldige progressie geboekt de laatste tijd. Dankzij Benjamin (Geen lid), Melki en mijzelf is de Schatkaartmuziek nu bijna compleet. We missen voor die serie nog slechts twee platen (Boevenmuziekjes en de pianomuziek bij het taartbakken).  Gevonden Schatkaartplaten: Parry Music New Technology 3 New Technology 4  Music de Wolfe Flashpoint Tapestry  Ook is het dreigende Spaanse muziekje gevonden uit De Geheimzinnige Opdracht: 'Caravanseri' van KPM Music (Online te beluisteren).  De onderwatermuziek uit de Griekenland aflevering van de Geheimzinnige Opdracht staat nu in het 100+ posts gedeelte. Die komt voor iedereen op de Retroforum CD.  Oh, en djkoelkast heeft de CNR tune gevonden! Ook die komt op de Retroforum CD.  Als je nog vragen hebt, aarzel niet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Dan gooien we er voor de lol natuurlijk ook de NVPI-intro op de cd  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost (aangepast) Doen we Hoe completer, hoe beter.  Ik ben op zoek naar de boevenmuziekjes-lp, en ben een lijst aan het opstellen met libraries met dezelfde sound.  De vijf die tot nu toe het meest overeenkomen zijn: Tele Music Coloursound Library Cam Music Standard Music Library Sonoton  PS: Ik heb een mailtje naar Aad Klaris gestuurd met fragmenten van de boevenmuziekjes, en erbij vermeldt dat er al muziek in het hoorspel zat voordat die met zijn muziek op LP kwam. Gewoon om alles uit te sluiten 30 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Antwoord terug van Aad Klaris! Â "Hallo Danny, Komen me niet bekend voor, dus, zal wel niet. Mvrgr Aad Klaris" Â Ook heb ik de cover van de eerste hoorspel LP nog eens nader bekeken. Â Het is nu dus bevestigd wat we al dachten; Ze hebben een bestaande plaat gebruikt voor het hoorspellen. Dit motiveert mij weer om door te zoeken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Welke boevenmuziekjes zijn dat eigenlijk? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Die van de Schatkaart en de Verzonken Stad Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Series al in geen 10 jaar gezien dus ze staan me even niet meer bij. Die analoog klinkende tieuw nieuw...tieuw nieuw...tieuw nieuw...nawww? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Ja, precies, die! Â Aad Klaris had me eens gemaild 'De Verdwenen Schat is ook van mij', maar hij had het dus over de LP met zijn toegevoegde muziek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Dat zijn wel heel fijne melodietjes en als je een beetje nagaat naar wat Klaris ècht heeft gemaakt zit daar helemaal niets analoog tussen, dus het kan eigenlijk niet anders of het zijn platen uit de jaren '70 (eind jaren '70 vermoed ik of het moet echt '80 '81 '82 geweest zijn, ik weet niet van wanneer het hoorspel is). Vanaf 1983-1984 zaten al die platen namelijk vol met DX7-achtige sounds. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost (aangepast) Vanuit andere bron heb ik uit kunnen zoeken dat het muziekje waar de wagen van de boeven niet meer is dan een frame met wielen (een tik-tak achtig muziekje) speciaal is gecomponeerd voor B&A, maar buiten Aad Klaris om.In het archief vond een oude quote van jou, maar weet je dit zeker? Ook dat tiktak-achtige muziekje zit er al sinds de hoorspelen in. Voor de duidelijkheid: Het gaat om dat muziekje als Japie in de gaten in de grond urineert.  De hoorspelen zijn uit 1983. 30 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Ik kan me dit niet herinneren, de post niet, de bron niet, wat er in de quote staat niet, het muziekje niet, dus ik kan je hier niet meer mee helpen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost (aangepast) Ah, ik begrijp het Ja, er is veel disinformatie, zoals Aad van Toor die zegt: 'De meeste kort muziekjes Boeventune) heb ik zelf gemaakt. Gr Aad van Toor' Dat geloof ik gewoon niet Dat, samen met het niet online zetten van de Spaanse Gitaar op zijn site, doet mij denken dat ze niet WILLEN dat de namen van die muziek openbaar gaan. Niet omdat het gevonden is op Retroforum, maar omdat ze dan rechten moeten betalen voor de muziek die nog wel gebruikt wordt. Oh, en vroeger eens naar iemand mailen dat Peru - Savane 'Adriaan - Thema Droevig' heet. 30 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Die laatste zin moet je even uitleggen  Ik denk trouwens wel dat ik een idee heb wie die bron was, die wil ik je in een PM best toelichten, maar niet openbaar. Ik denk alleen niet dat je daar verder mee komt, zeker niet als het achteraf informatie is geweest die onjuist bleek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Haha okee: 1. Aad van Toor beweert ZELF de boevenmuziekjes hebben gemaakt 2. Vroeger, toen de Peru-muziek nog niet bekend was heeft Adriaan naar iemand gemaild dat het muziekje 'Savane', die je hoort als het clubhuis in de brand staat, 'Adriaan - Thema Droevig' heet Om onder andere die redenen denk ik dat ze bij Adrina niet willen dat we muziek vinden die nu nog in de series zitten, omdat ze dan wel rechten aan BUMA/STEMRA moeten betalen. En toch hoor ik het graag via PM, doe maar (De bron) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2014 gepost Auteur Share 30 september 2014 gepost Het is wel altijd bekend geweest dat Adriaan zèlf niet (meer) weet welke muziek er gebruikt is, volgens mij riep hij vroeger alleen Jarre en Vangelis, voor de rest geen idee meer ofzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 september 2014 gepost Share 30 september 2014 gepost Inderdaad. Jarre, Vangelis en Focus was geloof ik het enige dat Adriaan nog wist  De plaat met de boevenmuziekjes werd trouwens in 1992(!) voor het laatst gebruikt (Op de slagersbanden werden de tiktak-achtige blooperdeuntjes gebruikt na dromen van Bassie) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
levikats11 3 november 2014 gepost Share 3 november 2014 gepost het spijt me dat ik me niet heb voorgesteld ik ben Levi en ik heb nog een vraagje wie weet hoe het ierlandse muziekje heet bij de dvd's op reis door europa? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 november 2014 gepost Share 3 november 2014 gepost het spijt me dat ik me niet heb voorgesteld ik ben Levi en ik heb nog een vraagje wie weet hoe het ierlandse muziekje heet bij de dvd's op reis door europa? Welkom! Dat is een eigen renditie/variatie van Bert Smorenburg op Mull of Kintyre dacht ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.