samba-boy 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost (aangepast) Kunnen we die gast voortaan gewoon weren met naam en al uit dit topic? Het heeft lang genoeg over die 'gek' (Naar de eigen woorden van de domme clown) gegaan en we moeten hem niet meer aandacht gunnen. 5 maart 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Je hebt gelijk ook, Samba-Boy Wel wil ik je eerst hartelijk bedanken voor je reactie op de YouTube video van het Kofferbakdeuntje, waar ik meerdere malen hardop om heb gelachen ( "Een hoop gelul in de lucht noem ik dat. " ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Dat is waarschijnlijk het beste, dadelijk wordt hij nog aandachtsgeil van deze negatieve publiciteit :') Heeft hij trouwens z'n reacties verwijderd onder die ene video? kon het niet weer vinden namelijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost (aangepast) Hey, jij hebt gelijk En zo moet je hem weren, met goede argumenten. Well done, Samba-Boy Net als met die video van 'Bossanova Girl' toen die hij gekopieerd had van Samba-Boy. En nu zullen we de Spaanse Gitaar vinden, na al die jaren is het wel bewezen dat we samen alle muziekjes boven kunnen krijgen. Retroforum is de sterkste koevoet die er is, en geen wajonger die daar verandering in brengt Ik ga zo weer lekker zoeken. 5 maart 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Yayy ik sta op de adriaan homepage blij dat er geen aasgier mee vandoor is Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Alle eer mag natuurlijk ook naar de originele vinder Quote Link naar bericht Delen op andere sites
dyon 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Hallo iedereen, Op zich ben ik al lang lid van het Retroforum, maar kom ik hier nauwelijks.. Totdat Deemster mij een paar dagen benaderde met de mededeling dat hij het enige echte 'kofferbakmuziekje' had ontdekt. Nog een extra hoera voor Danny! ;-) Enfin, in het verleden heb ik een flink aantal nummers van de Bassie en Adriaan soundtrack geloopt, maar dit ben ik kwijtgeraakt na een crash van een harde schijf, waardoor ik nu dus alleen nog maar een groot aantal aan ontdekte nummers heb tot aan het jaar 2011 ofzo. De meest recente ontdekkingen zitten er (nog) niet bij. Maar nu we toch al een groot aantal aan ontdekte nummers hebben is mij opgevallen dat er nog nooit ergens een lijstje is gemaakt op volgorde van welk nummer is gebruikt en voor welke serie. (op Adriaan's homepage heb je een lijstje, maar die is totaal niet uitgebreid). Ik heb wel begrepen dat er een aantal boefjes zijn (vergeef me de flauwheid) die dus het nummer presenteren alsof zij het hebben gevonden en dat ook zo presenteren aan anderen. Wellicht dat we dus in alle beslotenheid - mocht die lijst er nog niet zijn - zo'n lijst kunnen maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 maart 2014 gepost Auteur Share 5 maart 2014 gepost Ik ben ooit begonnen aan een nieuwe lijst, maar er was te weinig animo om me te helpen, dus ben ik er mee gestopt. Was inclusief korte fragmentjes van de betreffende nummers. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Het zou wel leuk zijn als er een lijst komt waar bijvoorbeeld iedereen wat aan kan toevoegen, en dat je ook kan zien in welk stukje het voorkomt. Met samples erbij zou het helemaal geweldig zijn! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 maart 2014 gepost Share 5 maart 2014 gepost Welkom terug dyon en dankjewel (jij ook jm!) Ik ben sowieso bereid fragmentjes en informatie te leveren ! Zou zeker cool zijn, de muzieksite van vroeger maar dan veel uitgebreider! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 maart 2014 gepost Share 6 maart 2014 gepost (aangepast) Kort geleden bij toeval dit forum ontdekt en zonet de twee recentste items over de achtergrondmuziek in B&A diagonaal doorgenomen. Heb ik het goed dat het Spaanse gitaarmuziekje uit de Schatkaart & het door jullie als 'kofferbaknummer' gedoopte thema nog niet gevonden zijn? Ik hoop er nog steeds op dat dit Benjamin van Crombrugge blijkt te zijn, die niet volgens de Plaaggeest alles voor zichzelf gaat houden "door onze schuld" (wtf?) en toch misschien zo vriendelijk wil zijn om, mocht hij het daadwerkelijk weten, gewoon de honneurs waar te nemen en dit boek definitief af te sluiten. Anders doen wij het wel. Zo te zien heeft iemand anders wel al de gevonden achtergrondmuziekjes overgenomen en (met bronvermelding) nogmaals op YouTube geplaatst. 6 maart 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 6 maart 2014 gepost Share 6 maart 2014 gepost Ik vraag me altijd af wat het nut is van bestaande video's opnieuw te uploaden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 maart 2014 gepost Share 6 maart 2014 gepost Ik vraag me altijd af wat het nut is van bestaande video's opnieuw te uploaden Vraag dat aan de plaaggeest die er waarschijnlijk views mee wil genereren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 6 maart 2014 gepost Share 6 maart 2014 gepost (aangepast) Zucht, het is zo voorspelbaar dat het irriteert :') Maarja laten we het positief bekijken: Wij krijgen als forum weer publiciteit 6 maart 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 7 maart 2014 gepost Share 7 maart 2014 gepost IK HEB SPAANSE GITAAR GEVONDEN! Met dank aan Deemster, die laatst iets had gestuurd van een 'De Wolfe Music Library'! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 maart 2014 gepost Auteur Share 7 maart 2014 gepost Haha zie je wel, toch Portugees Briljante vondst Voor de volledigheid, het "Spaanse" muziekje is een Portugees muziekje door Ivor Slaney en heet Song of Portugal. Album: DWCD 0449 Gevonden door Melki Morgen maak ik een award! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 7 maart 2014 gepost Share 7 maart 2014 gepost (aangepast) Wel met behulp van Deemster, zoals ik al zei! Dankzij zijn vondst van de 'De Wolfe Music Library'. Als hij dat niet had gevonden, dan zou ik het nummer nooit gevonden hebben 7 maart 2014 aangepast door Melki Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 7 maart 2014 gepost Share 7 maart 2014 gepost Voila, nog een onverwachte held zo ineens, na even een tijdje radiostilte _O_ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 7 maart 2014 gepost Share 7 maart 2014 gepost Voila, nog een onverwachte held zo ineens, na even een tijdje radiostilte _O_ Hahaha tja, ik had niet echt iets heel nuttigs te posten op dit forum, behalve deze geweldige vondst Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ben_B&A 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost TOP!! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2014 gepost Auteur Share 8 maart 2014 gepost Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Geweldig! En melki je geeft me teveel eer :$ Dit is jouw vondst en die van niemand anders! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2014 gepost Auteur Share 8 maart 2014 gepost Hahaha tja, ik had niet echt iets heel nuttigs te posten op dit forum, behalve deze geweldige vondst En nu heb je ook nog een Spaanse Gitaar-award Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Nu hoop ik toch nog stiekem dat de boevenmuziekjes op een oude plaat blijken te staan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2014 gepost Auteur Share 8 maart 2014 gepost Nu moeten we het compleet maken ook, dus ook de sinaasappelmuziekjes gaan zoeken bijvoorbeeld, ook al zijn die niet zo iconisch als de rest. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Die heb ik al gevonden in het club van sinterklaastopic en het 'operatie zwaan kleef aan muziekje' heb ik eens gehoord op het journaal, in een reportage over een pedofiel :') dat mysterieuze onderwatermuziekje wil ik ook wel ! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Geweldig! En melki je geeft me teveel eer :$ Dit is jouw vondst en die van niemand anders! Hahahah, oke baas! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2014 gepost Auteur Share 8 maart 2014 gepost Die heb ik al gevonden in het club van sinterklaastopic en het 'operatie zwaan kleef aan muziekje' heb ik eens gehoord op het journaal, in een reportage over een pedofiel :') dat mysterieuze onderwatermuziekje wil ik ook wel ! Mak even een overzichtje van wat er mist en wil je dat ene nummer hier dan nog eens posten? Kunnen we daar ook een video van 'brouwen' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost http://www1.playkpmmusic.com/pages/viewcd/viewcd.cfm?view=1855 dit is het muziekje in de sinaasappelplantage ik zal vandaag een mooie lijst maken zodat jij wat videos kan 'brouwen' :') zit nu op mijn mobiel, ben niet thuis Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Oeps, muziekje heet 'caramba' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost (aangepast) Een mailtje naar Aad, over Song of Portugal, is verstuurd! Nu nog hopen dat het op zijn site komt te staan (vast wel) . 8 maart 2014 aangepast door Melki Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2014 gepost Auteur Share 8 maart 2014 gepost Oeps, muziekje heet 'caramba' Die zie ik er niet tussen staan, ik wacht je lijstje wel af, gooi het even in de PM dan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Oeps, caravanseri bedoel ik Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 maart 2014 gepost Share 8 maart 2014 gepost Vergeet de Plaaggeest-deuntjes niet mensen, niet voor niets een soundtrack-track voor gemaakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 9 maart 2014 gepost Share 9 maart 2014 gepost Jeetje, Is er ooit wel eigen muziek gemaakt? Of zal Caribisch carnaval ect wel van Aad Klaris zijn? Die wil ik wel eens in het geheel horen! Net zoals het Franse muziekje! Heerlijk was die. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 9 maart 2014 gepost Share 9 maart 2014 gepost (aangepast) Alle achtergrondmuziek van de liedjes is natuurlijk van klaris en aangezien 'De Franse Les' nooit is nabewerkt staat de klariskaraoke op de eerste DVD van europa 9 maart 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Samsonfan101 9 maart 2014 gepost Share 9 maart 2014 gepost Er is wel een nabewerking van ''Spaanse les, op de CD ''Reizen en Zingen'''' maar ook de klaris(?) versie staat op de dvd Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 9 maart 2014 gepost Share 9 maart 2014 gepost Ja, volgens mij is dat de live versie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
dyon 10 maart 2014 gepost Share 10 maart 2014 gepost ...Komen we dus na tien jaar erachter dat 'Spaanse gitaar' gewoon Portugese muziek is :'-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 10 maart 2014 gepost Share 10 maart 2014 gepost Alle achtergrondmuziek van de liedjes is natuurlijk van klaris en aangezien 'De Franse Les' nooit is nabewerkt staat de klariskaraoke op de eerste DVD van europa Ik weet het. Maar nooit de moeite nog gedaan om die in handen te krijgen. En in de tijd dat hij in de winkel lag keken wij nog gewoon naar VHS. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 10 maart 2014 gepost Share 10 maart 2014 gepost Het valt me nu pas op dat 'Song of Portugal' wél van het album 'Spain & Portugal' afkomt :') Ik had hem toen beluisterd, maar niet gezien dat er meerdere pagina's waren :$ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 maart 2014 gepost Auteur Share 10 maart 2014 gepost ...Komen we dus na tien jaar erachter dat 'Spaanse gitaar' gewoon Portugese muziek is :'-) Het is alleen wel op een Spaanse gitaar gespeeld, want een Portugese gitaar klinkt weer heel anders Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 10 maart 2014 gepost Share 10 maart 2014 gepost Voor mij zal hij ook altijd 'Spaanse Gitaar' blijven, zoals 'Datamation' het 'Kofferbakdeuntje' blijft Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 10 maart 2014 gepost Share 10 maart 2014 gepost Na wat onderzoekt blijkt dat 'Song of Portugal' van de LP 'Tapestry' van Music De Wolfe afkomstig is. Wie weet vinden we daar wat op (Ik denk het niet, aan de instrumentnamen te zien, maar je weet het niet ) 'Spain & Portugal' is dus een moderne compilatie. De LP is hier te vinden: http://www.discogs.com/Unknown-Artist-Tapestry/release/4010895 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost Maar aangezien de meeste achtergrondmuziek dus niet van Klaris is, zou het dan ook niet zo kunnen zijn dat Thema Vrolijk en Thema Amerika ook niet van Klaris zijn? Het is maar een theorie hoor of was dit al bekend dat dit niet zo was? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost Dat is zeer onwaarschijnlijk, dat zijn echt melodietjes die in dezelfde stijl als de liedjes zijn gemaakt. Ze lijken allemaal varianten op het oospronkelijke thema vrolijk te zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost Eens met DJ. Ik ben er wél vrij zeker van dat de boevendeuntjes van een plaat komen. (Op de Hoorspelen staat alleen Adriaan als verantwoordelijke voor de muziek, en deze heeft nooit muziekjes ingespeeld) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost De oude, of allemaal? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 11 maart 2014 gepost Share 11 maart 2014 gepost Die uit de Schatkaart/Verzonken Stad Al die korte boevenmuziekjes. In de Kroon en de series vanaf Europa is het uiteraard Klaris. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2014 gepost Auteur Share 11 maart 2014 gepost Spaanse Gitaar staat trouwens nog niet op Adriaans site. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.