djkoelkast 30 oktober 2013 gestart Share 30 oktober 2013 gestart Na een aantal vondsten in het vorige topic blijft er toch nog een stapeltje ongevonden muziek over. Daarom dit topic. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 oktober 2013 gepost Share 30 oktober 2013 gepost (aangepast) Over de achtergrondmuziek gesproken: Zijn de hoorspelen eigenlijk ook nabewerkt? Ik wil graag deze kopen: http://clownbassie.nl/shop/?51,bassie-adriaan-dubbel-hoorspel-cd Maar op de achterkant staat: Muziek: Aad van Toor / Bert Smorenburg Vraag me af of dat ook echt zo is. Iemand? Anders moet ik maar op zoek gaan naar de originele cd's. Edit: Iemand anders denkt dat koffer van de Chappell Library is, op een plan van begin jaren 80. 30 oktober 2013 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 oktober 2013 gepost Auteur Share 30 oktober 2013 gepost Het meeste Chappell is nog oubolliger dan Swiebertje al zitten er wel degelijk briljante themes tussen de latere werken. Het zou allemaal kunnen, maar ik ben ze nog niet tegengekomen in mijn 15.000+ librarynummers Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Samsonfan101 30 oktober 2013 gepost Share 30 oktober 2013 gepost Zijn de hoorspelen eigenlijk ook nabewerkt? Ja, helaas zijn die hoorspellen ook bewerkt. In heb de originele en de nieuwe versie van ''Op zoek naar de schat'' en er zit inderdaad andere muziek bij. Zowel de intro als de achtervolgingmuziekjes. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 oktober 2013 gepost Share 30 oktober 2013 gepost Dankje Samsonfan! Jammer dat ze zelfs die hebben nabewerkt -.- Ik wil Smorenburg alleen in de Kroon en Europa. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
De Baron 30 oktober 2013 gepost Share 30 oktober 2013 gepost Ja, helaas zijn die hoorspellen ook bewerkt. In heb de originele en de nieuwe versie van ''Op zoek naar de schat'' en er zit inderdaad andere muziek bij. Zowel de intro als de achtervolgingmuziekjes. Ik heb de hoorspel CD in zo'n dubbele CD doos waar dus op schattenjacht en de verdwenen schat in staat, en op de in en outro na is de hoorspel op schatten jacht gewoon origineel. Want ik heb op schattenjacht ook op een CD staan van CNR en daar staat diezelfde versie op, alleen dan nog met de oude in en outro. Maar van de dubbelbox is het verhaal van de verdwenen schat wel voorzien van enkele smorenburg melodieën Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 4 november 2013 gepost Share 4 november 2013 gepost Klopt het dat op het hoorspel van 'De Verzonken Stad' al sinds het begin Smorenburgmuziek staat? Vind het er wel goed bij passen ook. Op basis hiervan heb ik een CD samengesteld uit nummers van de Original Soundtrack Albums: 1. Thema Griekenland 2. Thema Onder Water 3. Dreiging Langzaam 4. Griekse Rijder 5. Thema Vrolijk 6. Dreigende Bellen 7. Thema Achtervolging 8. Thema Raadsel 9. Thema Opdracht Aanrader om deze playlist eens te doen. Je beleeft als het ware het Griekse avontuur Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Samsonfan101 4 november 2013 gepost Share 4 november 2013 gepost (aangepast) Klopt het dat op het hoorspel van 'De Verzonken Stad' al sinds het begin Smorenburgmuziek staat? Ik dacht van wel. Dat hoorspel is toch maar alleen samen met dat boek uit gekomen. Al eerder kwam het boek met de cd van ''De verdwenen schat'' uit, en die had ook al smorenburg muziek. Dan denk ik dat dat de enige versie van de verzonken stad is EDIT: Die moet ik echt eens in huis halen. Aad deed in het hoorspel toch ook de stem van B2, dat moet ik horen 4 november 2013 aangepast door Samsonfan101 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 4 november 2013 gepost Share 4 november 2013 gepost Aad doet het best goed, hij weet de b2 sound aardig neer te zetten. Hij is niet zo grappig als b2 uit de sleutel ebn diamant, maar dat was de nieuwe b2 naar mijn mening ook niet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 7 november 2013 gepost Share 7 november 2013 gepost (aangepast) Ik heb een nieuw muziekje gevonden. Het betreft de scene dat b&a over de Dijkweg rijden in de Reis door Europa. Je hoort hem ook als B100 vast zit in de vrachtauto. Dit is het nummer Irlande van Vangelis Altijd al gedacht dat het nummertje van hem zou zijn. Typisch zijn sound . EDIT: Weet iemand al hoe het 'Operatie Zwaan-kleef-aan muziekje' heet? Het is een vrolijk maar mysterieus onderwatermuziekje. Het is ook ooit gebruikt in het journaal, en daar heb ik toendertijd een fragment van gepost. Helaas is dat fragment verdwenen. 8 november 2013 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 november 2013 gepost Share 12 november 2013 gepost En de rant gaat door bij de 'ondekte muziek in hoge kwalitijd': Gast, ga toch wieberen met je moodswings :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 november 2013 gepost Share 12 november 2013 gepost Is dat onze mike? :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 november 2013 gepost Share 12 november 2013 gepost Is dat onze mike? :') Jup, één van zijn vele, vele kloonaccounts. Vroeger kwam 'ie al scheldend en tierend zonder aanleiding mij lastigvallen op zijn eerste account clownbrouwer (goh), toen bassieenadriaantour, toen thenameofthissong, toen TVuitzendingen (in hoge kwalitijd) en toen alles tesamen. Droeftoeter eerste klas. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 november 2013 gepost Auteur Share 12 november 2013 gepost Hij is vooral erg jaloers. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 12 november 2013 gepost Share 12 november 2013 gepost Retroforum is kut, maar toch leest mike nog iedere dag mee denk ik! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 november 2013 gepost Auteur Share 12 november 2013 gepost Ik weet wel zeker En dan onze vondsten als de zijne presenteren. Parasiet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 november 2013 gepost Share 12 november 2013 gepost Retroforum is kut, maar toch leest mike nog iedere dag mee denk ik! Wacht. Retroforum is kut maar toch leest hij iedere dag mee... Dus dan is hij de ongesteldheid waar Retroforum dagelijks mee te kampen heeft? Hmm. Vandaar dat Retroforum een rood uiterlijk heeft. It all falls into place now. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 november 2013 gepost Auteur Share 12 november 2013 gepost Nee het is rood omdat ik dat mooi vind, niet vanwege Mike. Zullen we weer ontopic reageren nu? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 november 2013 gepost Share 13 november 2013 gepost Nee het is rood omdat ik dat mooi vind, niet vanwege Mike. Zullen we weer ontopic reageren nu? Snap ik toch Is eigenlijk ooit het muziekje wat in de Plaaggeest gebruikt wordt, dat met het touwslingeren (op school) ooit nog gevonden? Dat acrobatendeuntje, touw scheurt door, Adriaan valt op de grond. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 14 november 2013 gepost Share 14 november 2013 gepost Ik heb een tip gekregen over Kofferbak. Het is vermoedelijk van Keith Mansfield van KPM Music. Nu heb ik wat van zijn muziek geluisterd. Sommige zijn van die typische funkmuziek, maar zijn latere werk (1984 etc.) klinkt best wel als koffer. Jij helpen zoeken, dj? En nee Samba-Boy, dat gezellige muziekje is helaas nog niet gevonden. Over plaaggeestmuziek gesproken: Ik zou graag dat muziekje willen als Bassie de vloer schoonmaakt met die 'dwijlschoenen' in de school. Geniaal muziekje Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2013 gepost Auteur Share 14 november 2013 gepost Ik heb aardig wat Keith Mansfield in diverse libraries, maar hij doet of deed vooral orkestjes. Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar het wordt een speld in een hooiberg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 november 2013 gepost Share 14 november 2013 gepost En nee Samba-Boy, dat gezellige muziekje is helaas nog niet gevonden. Over plaaggeestmuziek gesproken: Ik zou graag dat muziekje willen als Bassie de vloer schoonmaakt met die 'dwijlschoenen' in de school. Geniaal muziekje Ik had de tweede zin nog niet gelezen en ik dacht al aan dat muziekje ja Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 19 november 2013 gepost Share 19 november 2013 gepost Synergy (http://www.discogs.com/artist/Synergy+%283%29) heeft DE kofferbaksound (Ja ik ben 24/7 aan het zoeken :') ) Er staan wat nummers van hem op Spotify, maar niet allemaal. Even uitpluizen... Ik hou jullie op de hoogte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 november 2013 gepost Share 19 november 2013 gepost Heb je 'm nu wel of niet? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 november 2013 gepost Share 21 november 2013 gepost Nee, nog niet. Maar even een filmpje gemaakt om jullie zoet te houden :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 november 2013 gepost Auteur Share 21 november 2013 gepost Dit is alleen nooit grappig omdat ik gewoon Duits versta En nu weten we meteen wie die haatfilmpjes voor Mike heeft gemaakt, ben jij mp3penno? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 november 2013 gepost Share 21 november 2013 gepost Hoezo, waren die ook met Hitler dan? Nee, ik heb een keer Mike een berichtje gestuurd, of ik die cover van 'toem toem toem tie tie tie' mocht hebben, maar toen kreeg ik een haatbericht terug omdat ik van 'het forum' ben :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 november 2013 gepost Auteur Share 21 november 2013 gepost Hoezo, waren die ook met Hitler dan? Nee, ik heb een keer Mike een berichtje gestuurd, of ik die cover van 'toem toem toem tie tie tie' mocht hebben, maar toen kreeg ik een haatbericht terug omdat ik van 'het forum' ben :') Hij had B&A karaokenummers met alternatieve ondertiteling gemaakt / laten maken. Die gingen ook over mij en achtergrondmuziek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 november 2013 gepost Share 21 november 2013 gepost (aangepast) Dat vind ik toch best wel humor Maar die van mij was uiteraard geen haatvideo. En die hitlerfilmpjes daar is gewoon een online generator voor, ben niet handig met video-editen. Geluidsmixage dan weer wel... Ik hoor net trouwens dat dat geen extern persoon was, maar gewoon Mike zelf. We hadden het kunnen weten, Mike heeft geen vrienden :') 21 november 2013 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 november 2013 gepost Share 21 november 2013 gepost "Mag ik een retroaward?" maakte me toch wel aan het lachen. Guilty Pleasure. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 26 november 2013 gepost Share 26 november 2013 gepost Niet heel bijzonder maar wel grappig om even te delen: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 27 november 2013 gepost Share 27 november 2013 gepost Nog eentje dan: http://www.youtube.com/watch?v=rX36op1u-P8 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 november 2013 gepost Auteur Share 27 november 2013 gepost Is dat niet Braddie van FOK! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 november 2013 gepost Share 27 november 2013 gepost Wow, wat een kwaliteitsverschil tussen beide video's :') Wou dat Braddie juist Thema Amerika naspeelde. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 november 2013 gepost Auteur Share 27 november 2013 gepost Braddie heeft nog wel maatgevoel en weet de toetsen goed te raken, alleen is nog niet zo handig met de Tyros. Op FOK! verkoopt hij elke week weer een miskoopkeyboard, dus dat kan het verklaren Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 november 2013 gepost Share 27 november 2013 gepost (aangepast) Hehe DJ, kan jij even dit nummertje luisteren? http://www.youtube.com/watch?v=-HlmmC3zRTM&t=3m51s Het gebruikt precies dezelfde instrument patches als het Kofferbakdeuntje. De artiest is George Axon. Deze componist staat op wel meer Parry's. Vooral later in het nummer, precies dezelfde hoge tonen. Edit: Retroforum staat me niet toe direct naar een youtube tijd te linken. Op 03:51 hoor je dit nummer (Pulsations) 27 november 2013 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 november 2013 gepost Auteur Share 27 november 2013 gepost Ik heb sowieso regelmatig de indruk dat ze met z'n allen 1 studio deelden want ik hoor zo veel dezelfde synths, terwijl er in die tijd ook echt al heel veel keuze was. Dit is wel allemaal analoog spul trouwens, ik ga er eens naar zoeken. De stijl komt wel in de buurt ja. Dat van geen tijd in je YT kunnen invoeren klopt. Er zullen ongetwijfeld updates voor uitgebracht zijn die het wel kunnen, maar de pot is leeg, dus geen geld voor updates Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 27 november 2013 gepost Share 27 november 2013 gepost Ik zou graag doneren, maar dat doe ik liever met telefoon i.p.v. creditcard Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 november 2013 gepost Auteur Share 27 november 2013 gepost Ik zou graag doneren, maar dat doe ik liever met telefoon i.p.v. creditcard Ik moet ook eens naar een ander script zoeken, dan kunnen we het hele forum weer eens op de schop nemen en in het nieuw steken, want het begint langzaamaan wat functionaliteit te verliezen. Ik heb trouwens in mijn collectie gekeken en ik heb maar een paar Axon tracks (stuk of 6) voor zover ik kon vinden, maar dat leek er niet op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 november 2013 gepost Share 28 november 2013 gepost Nog eentje dan: I see you and I raise you with: http://www.youtube.com/watch?v=NdGdC1RG7J4 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 november 2013 gepost Auteur Share 28 november 2013 gepost Eh. Nee. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 november 2013 gepost Share 28 november 2013 gepost Eh. Nee. I know, right :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 30 november 2013 gepost Share 30 november 2013 gepost (aangepast) Hier even een tussendoortje voor als deze nog niet gevonden was: Het lijkt er ontzettend op maar of het het daadwerkelijke muziekje is 30 november 2013 aangepast door jm20101 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 1 december 2013 gepost Share 1 december 2013 gepost Ken amazing grace wel (zonder doedelzak). Waar zou dit moeten voorkomen dan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 1 december 2013 gepost Share 1 december 2013 gepost In een shortie? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 1 december 2013 gepost Share 1 december 2013 gepost Lijkt wel wat uit dat stukje van de Europa series van de limmerik Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 2 december 2013 gepost Share 2 december 2013 gepost Het begin lijkt heel erg op een stukje uit Europa (in Ierland) inderdaad, maar toch klopt de melodie niet helemaal Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 2 december 2013 gepost Share 2 december 2013 gepost Ik denk dat dit ook geen klaris of smorenburg is. vind het wel een prachtig stukje muziek dat in ierland word gebruikt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 17 december 2013 gepost Share 17 december 2013 gepost I see you and I raise you with: http://www.youtube.com/watch?v=N0ElU_3CnfM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 18 december 2013 gepost Share 18 december 2013 gepost Dat einde :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.