samba-boy 1 juni 2014 gepost Share 1 juni 2014 gepost Ironisch dat Bas nu juist aangeeft dat hij de ophef overdreven vindt. Nee, dan 'engelenbewaarder' Sjef Scholte. De man die ik, met alle respect, tot aan de filmplannen in geen enkel boekje tegenkwam. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 2 juni 2014 gepost Share 2 juni 2014 gepost (aangepast) Nee, dan 'engelenbewaarder' Sjef Scholte. De man die ik, met alle respect, tot aan de filmplannen in geen enkel boekje tegenkwam. Dat zeg ik dus ook al iedere keer als zijn naam weer opduikt. Nooit van die kerel gehoord, en ineens was hij er, in de aanloop naar de Ipad-game...en hij ging niet meer weg. Nu komt zijn naam opeens in iedere B&A-media-uiting voor, en telkens vermeldt zo'n persbericht weer vol trots dat hij al meer dan dertig jaar met de gebroeders samenwerkt. Waar dat dan uit blijkt is een tweede... 2 juni 2014 aangepast door warboel Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 8 juni 2014 gepost Share 8 juni 2014 gepost (aangepast) Sjef Scholte heeft een (grote) rol gespeeld in het op video brengen en houden van Bassie & Adriaan. Hij werkte eerst bij CNR toen hij Bassie & Adriaan benaderde een videobandenlijn op te richten. Vervolgens is hij hiermee doorgegaan toen hij werkte bij Arcade en Bridge Entertainment, waar hij de twee bij laatst genoemde met veel succes op DVD bracht. Dit is dus allemaal achter de schermen gebeurd, vandaar dat er waarschijnlijk bij weinig mensen een Thema Dreigende Bellen gaat rinkelen bij het horen of lezen van de naam Sjef Scholte. 8 juni 2014 aangepast door HenkenIngrid Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 juni 2014 gepost Share 8 juni 2014 gepost Mag ik vragen hoe je dit weet? Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 8 juni 2014 gepost Share 8 juni 2014 gepost Jawel hoor. Een beetje inside information en een beetje Googelen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 9 juni 2014 gepost Share 9 juni 2014 gepost Ik las op een andere site dat de heer Scholte tot 2009 directeur van Bridge Entertainment was dus dat verklaart een en ander. Maar dan is deze man dus dezelfde? En wat betreft die 'inside information'... Mag ik vragen hoe je daar aan komt? Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 9 juni 2014 gepost Share 9 juni 2014 gepost Jazeker, de man op de foto die tussen Bas en Aad staat is Sjef Scholte. Hij is inderdaad ook directeur geweest van Bridge Entertainment. Laten we het er maar op houden dat ik die inside information via m'n werk heb. Altijd leuk, werken bij de media. Voor alle zekerheid moest ik de feiten even controleren op het internet. Ik bleek gezegend met een goed geheugen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 9 juni 2014 gepost Share 9 juni 2014 gepost En dan ineens bij de dood van Rik Mayall duikt hij weer op, als producent van 'De Ontsnapping', een Nederlandse film: De acteur had ook een rol in de Nederlandse film De Ontsnapping, die recentelijk al is opgenomen. Zijn plotselinge dood heeft dus geen gevolgen voor deze film. Dat heeft producent Sjef Scholte zondag gemeld. Mayall speelt in De Ontsnapping de bijrol van de huisbaas van hoofdpersoon Julia (Isa Hoes). “Dit is te bizar voor woorden”, aldus Scholte. “Hij heeft zijn scènes vorige week opgenomen. Hij was net een paar dagen thuis weer. Het is niet te geloven dat dit nu zijn laatste rol is.” Scholte omschrijft Mayall als een 'bijzonder aardige, grappige, benaderbare en aaibare man die met een grandeur in het leven stond'. "Het was geen Jan Lul-de-behanger die op de set stond, het was Rik Mayall. En dat merkte je aan alles." Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 16 juli 2014 gepost Share 16 juli 2014 gepost Laatst een demoband gevonden bij de kringloop, zijn er meer mensen die dit hebben/hebben gezien? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 juli 2014 gepost Share 16 juli 2014 gepost Tof, lijkt een band die bij slagers heeft gedraaid. Volgens mij zie je die niet vaak, zou me verbazen als er veel mensen die band gezien hebben. Echt een leuke vondst Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 16 juli 2014 gepost Share 16 juli 2014 gepost Tof, lijkt een band die bij slagers heeft gedraaid. Volgens mij zie je die niet vaak, zou me verbazen als er veel mensen die band gezien hebben. Echt een leuke vondst En daarbij moet ik zeggen dat die band daar gewoon in de container lag Het zou wel leuk zijn als er mensen zijn die het nog van vroeger weten als het bijvoorbeeld op een teeveetje bij de slager is afgespeeld. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 juli 2014 gepost Share 17 juli 2014 gepost De slagersbanden zie je VAAK, deze band zie je BIJNA NOOIT. Baas Een mogelijkheid om de tape te digitaliseren en op Youtube te pleuren? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 juli 2014 gepost Share 17 juli 2014 gepost Mocht je die mogelijkheid niet hebben kun je hem ook naar mij sturen, krijg je de band + een kopie op dvd weer terug. Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 17 juli 2014 gepost Share 17 juli 2014 gepost Bedankt voor het aanbod, heb de band uiteraard gedigitaliseerd en beeld en geluid zijn van prima kwaliteit. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 18 juli 2014 gepost Share 18 juli 2014 gepost Hey jm20101, wat staat er eigenlijk op het 'Huilende Professor'-deel van de videoband? Een trailer? En is de Klarismuziek erin te horen? Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 18 juli 2014 gepost Share 18 juli 2014 gepost Hey jm20101, wat staat er eigenlijk op het 'Huilende Professor'-deel van de videoband? Een trailer? En is de Klarismuziek erin te horen? Het is inderdaad een soort van trailer, eerst zie je dezelfde intro als bij de slagersbanden. Daarna korte stukjes van de film met op gegeven moment de stem van Adriaan eronder die uitlegt wat er gebeurd (met het Halloween Theme muziekje eronder). Dit bevestigd wel dat deze band haast wel moet zijn afgespeeld op kleine teeveetjes bij de slager. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 18 juli 2014 gepost Share 18 juli 2014 gepost Cool, thanks Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 13 augustus 2014 gepost Share 13 augustus 2014 gepost Keukenbrandje bij Bas thuis... Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 augustus 2014 gepost Share 13 augustus 2014 gepost (aangepast) Toepasselijker dan dit zal dit dan ook niet worden: Ik bakte eens een cake...de vlam sloeg in de pan probeerde het te blussen...en pakte vlug een kan ik gooide toen de inhoud...op die grote vlam in plaats van gesis...klonk er wham in die kan zat olie...dat brandde fanatiek de keuken in de fik..... en Bassie in paniek ik belde snel de brandweer...een juffrouw die nam op ze gilde door de telefoon "Wat een mop!" _O- EDIT: Ooh wow, het is ook echt zo gebeurd; vlam in de pan! De brand in het pand in Vlaardingen ontstond waarschijnlijk nadat de vlam in de pan sloeg. Van Toor kwam ongedeerd naar buiten. Een vrouw die te veel rook had ingeademd is naar het ziekenhuis gebracht. Twee vogels konden uit het huis worden gered. De brandweer had het vuur snel onder controle, maar kon niet voorkomen dat de keuken totaal vernield raakte. Ook liep het pand veel rook- en waterschade op. Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22962654/__Brand_in_huis_clown_Bassie__.html _O- 13 augustus 2014 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Wat laat me je me weer lachen Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Vlam in de pan: vuur uit, deksel er op, geen vlam meer. Zo simpel is het. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Wellicht was het vuur al te ver doorgeslagen, bijv. doordat de afzuigkapfilters te lang niet gereinigd zijn, daardoor te vet, en daardoor vlam kunnen vatten. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Wellicht was het vuur al te ver doorgeslagen, bijv. doordat de afzuigkapfilters te lang niet gereinigd zijn, daardoor te vet, en daardoor vlam kunnen vatten. Dat lijkt mij alleen mogelijk als je er zelf niet bij staat of niet snel genoeg handelt. Maargoed, blijft gissen natuurlijk, we waren er niet bij Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Dat lijkt mij alleen mogelijk als je er zelf niet bij staat of niet snel genoeg handelt. Maargoed, blijft gissen natuurlijk, we waren er niet bij Klopt, bovendien blijft het een domme clown zonder acrobaat in de buurt om de dag te redden. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2014 gepost Share 14 augustus 2014 gepost Klopt, bovendien blijft het een domme clown zonder acrobaat in de buurt om de dag te redden. Misschien was hij weer cake aan het bakken Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 augustus 2014 gepost Share 28 augustus 2014 gepost Wat https://www.youtube.com/watch?v=Pevn4VSINT0 Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 augustus 2014 gepost Share 28 augustus 2014 gepost Ok, nu gaan we net doen of ik dit niet gezien heb Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 augustus 2014 gepost Share 28 augustus 2014 gepost (aangepast) Wat zeldzaam goed is dit! Waar ik nog niet achter ben: betreft het een man of een vrouw? 28 augustus 2014 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 augustus 2014 gepost Share 28 augustus 2014 gepost Vrij zeker dat het een man is Ik vraag me zelf dan weer af welke variant van autisme dj elvis heeft Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 7 september 2014 gepost Share 7 september 2014 gepost http://www.dumpert.nl/mediabase/6615928/ae45e325/amerikaan_zingt_bassie_en_adriaan.html hehe Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 september 2014 gepost Share 7 september 2014 gepost Ja, ik zag het filmpje ook voorbij komen. Gisteravond B&A trouwens bij het 50 Jaar TROS in Carré: http://www.npoplus.nl/play/50_jaar_tros_in_carre/2014-09-06/AT_2021187/122081 Vanaf 19:30 een stukje mondharmonica met Bas en daarna heel kort aandacht voor B&A. Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 7 september 2014 gepost Share 7 september 2014 gepost http://www.dumpert.nl/mediabase/6615928/ae45e325/amerikaan_zingt_bassie_en_adriaan.html hehe http://www.dumpert.nl/mediabase/6615988/deb0a6f9/nieuwe_intro_bassie_en_adriaan.html Hahahah Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 7 september 2014 gepost Share 7 september 2014 gepost (aangepast) Wat https://www.youtube.com/watch?v=Pevn4VSINT0 Oei, je zou bijna medelijden met die man krijgen. Maarja als hij zich er goed bij voelt en het leuk vindt.. 7 september 2014 aangepast door Epic90ies Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Die Amerikaan doet me denken aan de clowns in Orlando, die hebben ook geen idee wat ze met Bassie staan te zingen Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Dat vond ik vroeger altijd zo grappig om te zien, die mondbewegingen die totaal niet klopten met de tekst die gezongen wordt. Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 12 september 2014 gepost Share 12 september 2014 gepost Op het channel van bassie en adriaan zijn momenteel de promotie video's geupload i.v.m. de actie op dumpert. Bij de video : Bassie & Adiraan and the journey of surprises hebben ze er wel een rommeltje van gemaakt, smorenburg en aad klaris door elkaar heen. Zoals o.a. bij 10.55 hoor je Thema Amerika van Klaris, ergens anders hoorde ik ook nog het halloween theme. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 september 2014 gepost Share 12 september 2014 gepost Die stem van Passchier is wel erg slecht hoor Maar ze hebben eindelijk door dat dit geld oplevert in plaats van alles maar weg te laten halen en te claimen. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 september 2014 gepost Share 13 september 2014 gepost Bij elk nieuwsbericht dat ik las moest ik de neiging "hee, geen copyright claims??" te schrijven onderdrukken Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 september 2014 gepost Share 13 september 2014 gepost Bij elk nieuwsbericht dat ik las moest ik de neiging "hee, geen copyright claims??" te schrijven onderdrukken En nu weten we waarom, ze ruiken er geld in Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost (aangepast) Zien jullie ook die vernieuwde graphics achter Bassie en Tineke tijdens 'Geluk of wijs, dan op reis'? En volgens mij wordt de inhoud van de 'Wie zijn?' Presentatievideo nu na jaren ook op internet gebonjourd. PS: in 1 dag 12.000 views voor Hallo Vriendjes door de broers: 14 september 2014 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Adriaan geniet echt wel heel erg veel van al het lekkere eten en drinken in Spanje, het is hem aan te zien Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Het viel mij op dat ze zelfs muziek uit de Klaristijd hebben toegevoegd die er nooit heeft gezeten! Bij de achtervolging met Japie in Curacao hebben ze het achtervolgingsdeuntje gebruikt van het hoorspel 'De Verdwenen Schat' en de doolhofscene in de Reis vol Verrassingen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Ik vond het maar een vreemd muziekje, misschien is dat een hele vroege Smorenburg? Vind het niet erg Klaris aandoen. Ik vind het eigenlijk ook helmaal niet passen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Een vroege Smorenburg? Zat in de eerste uitzending van de Reis vol verrassingen, met die auto die in San Francisco van de heuvel afscheurt. Heerlijk muziekje Viel me ook al op dat er meer muziek was roegevoegd, bijvoorbeeld het Reis vol Verrassingen-muziekje in het algemeen. Kijkend naar de ondertiteling gok ik dat dit ook op de promotieband uit 2001 stond. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Ik vind het een raar muziekje Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Dat achtervolgingsmuziekje klinkt een beetje als het 'Thema Amerika' uit de Klaristijd. Misschien zijn ze beide wel library Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2014 gepost Share 14 september 2014 gepost Het is inderdaad dat rare muziekje dat wordt gebruikt bij die zigzagweg. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Haha, ja hij is raar! Maar ik vind hem wel tof. Ik blijf twijfelen of deze Klaris of library is. Ze deden toendertijd erg hun best alle restjes Klaris eruit te slopen. Alleen sommige librarymuziek bleef. Deze is heel bewust toegevoegd aan het promotiefilmpje. Dat spreekt tégen Klaris. Het muziekje klinkt echter wel een beetje als een jaren 90 GM bakkie (De Sound Canvas modules die Klaris gebruikt heeft?), plus librarymuziek kost, net als bestaande muziek gebruiken, geld. Dat spreekt dan weer vóór Klaris. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 15 september 2014 gepost Share 15 september 2014 gepost Haha, ja hij is raar! Maar ik vind hem wel tof. Ik blijf twijfelen of deze Klaris of library is. Ze deden toendertijd erg hun best alle restjes Klaris eruit te slopen. Alleen sommige librarymuziek bleef. Deze is heel bewust toegevoegd aan het promotiefilmpje. Dat spreekt tégen Klaris. Het muziekje klinkt echter wel een beetje als een jaren 90 GM bakkie (De Sound Canvas modules die Klaris gebruikt heeft?), plus librarymuziek kost, net als bestaande muziek gebruiken, geld. Dat spreekt dan weer vóór Klaris. Ik kan me vergissen, maar dat filmpje even snel bekijkend lijkt het erop dat je de originele muziek enkel hoort als onze vrind Passchier (die er niet in slaagt, maar in ieder geval wel héél erg zijn best doet om zich van The Queen's English te bedienen...wat je ook vooral moet doen als je een serie die zich in Amerika afspeelt promoot, maar goed) spreekt. Kennelijk is dat filmpje dus al vóór het Klaris-debacle in elkaar gedraaid, en was het opnieuw inspreken van de teksten om daar ook Smorenburg te kunnen plaatsen net iets te veel werk. Verder is het (even algemeen opgemerkt) natuurlijk wel logisch dat je, bij een poging om B&A internationaal in de markt te zetten, daarvoor de meest internationaal georiënteerde series gebruikt, maar echt een beeld van 'het beste van Bassie & Adriaan' krijgen de kijkers zo niet bepaald Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 september 2014 gepost Share 16 september 2014 gepost Even tussendoor: zit nu op 24/7 Telekids naar De Verzonken Stad te kijken die ook zo'n nieuwe tv-versie heeft gekregen met nieuw aftitelingsfont (waar eerder van de schatkaart hier een screenshot is geplaatst herinner ik me). Blijkbaar is ook het stenen beginlogo van Bassie en Adriaan en de verzonken stad wat in beeld draait en daarna in de zee verdwijnt vernieuwd. Het is een klein verschil, maar wel duidelijk anders. Een mooie opfrissing, maar de Griekse intro mist gewoon. Nog altijd. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten