TMP 24 augustus 2013 gestart Share 24 augustus 2013 gestart Fawlty Towers is een Britse televisiecomedy die in twee series van 6 afleveringen voor de BBC werd gemaakt in 1975 en 1979. Cast Connie Booth - Polly John Cleese - Basil Fawlty Prunella Scales - Sybil Fawlty Andrew Sachs -Manuel Ballard Berkeley - Major Gowen Brian Hall - Terry Gilly Flower - Miss Tibbs Renée Roberts - Miss Gatsby Afleveringen Serie 1 1 A Touch of Class 2 The Builders 3 The Wedding Party 4 The Hotel Inspectors 5 Gourmet Night 6 The Germans Serie 2 7 Communication Problems 8 The Psychiatrist 9 Waldorf Salad 10 The Kipper and the Corpse 11 The Anniversary 12 Basil the Rat Intro Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 24 augustus 2013 gepost Auteur Share 24 augustus 2013 gepost Een serie waar ik met plezier naar kan blijven kijken. Vooral 'Communication problems' is een geniale aflevering. Een serie waar weliswaar weinig afleveringen van zijn gemaakt, maar die wel consequent een hoog niveau heeft. Veel moderne series gaan vaak te lang door, waardoor het kwalitatief vaak afzwakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 augustus 2013 gepost Share 24 augustus 2013 gepost Helemaal met je eens; bepaalde afleveringen kijken we ook regelmatig nog eens terug. Een aantal jaren geleden ben ik in het oude gemeentehuis van Borger geweest en daar hadden ze toen net zulke trappetjes als in Fawlty Towers. Op de bonus DVD die er bij de DVD's zit wordt verteld dat er veel scenes op echt gebaseerd zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 27 augustus 2013 gepost Share 27 augustus 2013 gepost Don't mention the war! Hou er zeker van, Britse humor is sowieso superieur aan Nederlandse humor. Zou zo snel geen enkele echt leuke/grappige Nederlandse comedy-serie kunnen bedenken.. Wel zo fijn dat mijn pa en broer er ook gek op zijn, via hen heb ik het gros leren kennen.. Young Ones, Bottom, Blackadder, Monty Python en nog enkele series meer.. Maar goed, John Cleese is sowieso een baas! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 augustus 2013 gepost Share 27 augustus 2013 gepost Leuke Nederlandse comedies zijn zeldzaam. Hooguit kijkbaar in de meeste gevallen. Fawlty Towers is echter niet mijn humor, mijn vader moest er altijd erg om lachen, hij zal de dvd box wel hebben. Lekker kleine verzameling Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 27 augustus 2013 gepost Share 27 augustus 2013 gepost Inderdaad geweldige serie! Wat mij betreft zelfs de meest tijdloze comedyserie die er ooit is gemaakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 28 augustus 2013 gepost Share 28 augustus 2013 gepost DON'T MENTION THE WAR! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Dankzij dit topic ben ik het weer gaan kijken Een paar maanden terug was het nog uitgezonden op tv geloof ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost En anders koop (Of download :$) je toch gewoon de DVD's? Het zijn merendeels toch allemaal maar korte series, van 1 of 2 seizoenen, en maar een paar afleveringen per seizoen.. Zo'n rib uit je lijf is het niet, en het is altijd leuk om weer eens te kijken wanneer je het zelf wil Of om mensen er kennis mee te laten maken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Bwhehehe, zo'n rib uit je lijf... Kwam paar maanden geleden een ECI-magazine uit 2002 tegen. Voor de twee reeksen Fawlty vroegen ze toen 44,95 euro. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost Trouwens, een leuke rariteit is de Amerikaanse poging tot remake. Heel lang onvindbaar, maar onlangs opgedoken. Tja... Zoals 99,9% van alle Amerikaanse remakes van Engelse series is het matig. Zo gaat dat bijna altijd, het blijft bij de 'pilot' aflevering. Hoofdrol is trouwens een acteur die ook vaak in Mel Brooks-films zat. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 21 februari 2020 gepost Share 21 februari 2020 gepost (aangepast) De waarom-vraag komt altijd direct in mij op. Wat is het nut van iets exact kopiëren van wat er al is? Als het origineel nou sterk verouderd is of in een andere taal is ofzo, maar het is in dezelfde tijd gemaakt en het is Amerikaans <> Engels. Er is geeneens moeite gedaan om iets toe te voegen, deze acteur probeert gewoon John Cleese volledig te imiteren. Terecht gecancled. 21 februari 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 21 februari 2020 gepost Share 21 februari 2020 gepost 6 hours ago, MarsM said: De waarom-vraag komt altijd direct in mij op. Wat is het nut van iets exact kopiëren van wat er al is? Als het origineel nou sterk verouderd is of in een andere taal is ofzo, maar het is in dezelfde tijd gemaakt en het is Amerikaans <> Engels. Er is geeneens moeite gedaan om iets toe te voegen, deze acteur probeert gewoon John Cleese volledig te imiteren. Terecht gecancled. Ja, het is gewoon een curiosum. Overigens heeft de Nederlandse televisie echt dozijnen Britse series nagemaakt: Laat Maar Zitten, Het Zonnetje In Huis, Stiefbeen En Zoon, en nog diverse voorbeelden die we nu totaal vergeten zijn (twee verschillende pogingen op "Hancock"). Eigenlijk hebben wij dus geen poot om op te staan!! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 februari 2020 gepost Share 21 februari 2020 gepost Toen was geluk heel gewoon was oorspronkelijk Amerikaans, na het eerste seizoen zijn ze afgeweken van die scripts (die ook eigenlijk te flauw waren). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Nederland heeft ook flink geleund op Fawlty Towers. André van Duins comedyserie 'Hotel De Botel' was geen regelrechte kopie maar haalde er wel inspiratie uit. Enige nadeel was wel dat precies in dezelfde uitzendperiode de KRO besloot Fawlty uit te zenden. Halve serie is bewaard geloof ik, en ik kom er niet doorheen. Oubollig, flauw, slap, niet mijn ding. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Op 21-2-2020 om 15:08, djkoelkast zei: Toen was geluk heel gewoon was oorspronkelijk Amerikaans, na het eerste seizoen zijn ze afgeweken van die scripts (die ook eigenlijk te flauw waren). Gebaseerd op The Honeymooners toch? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Klopt inderdaad. Hier zie je het goed: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.