TMP 22 augustus 2013 gestart Share 22 augustus 2013 gestart Hét voorsteltopic voor nieuwe leden van Retroforum, na ruim drie jaar toe aan het tweede deel. Het vragenlijstje Naam: Geboortedatum: Woonplaats: Hobby's: Hier gekomen via: Mocht je verder nog iets kwijt willen, dan mag dat uiteraard ook! Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 augustus 2013 gepost Share 23 augustus 2013 gepost Hallo, ik ben Benjamin Ben en~ Sorry, kon het niet laten. :') Link naar bericht Delen op andere sites
DrloVe2k3 23 augustus 2013 gepost Share 23 augustus 2013 gepost Naam: Mark Geboortedatum: 19-01-87 Woonplaats: Schijndel Hobby's: Fitness / gamen Hier gekomen via: via via ;d Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 23 augustus 2013 gepost Share 23 augustus 2013 gepost Schijndel, das niet zo heel gek ver weg Link naar bericht Delen op andere sites
DrloVe2k3 24 augustus 2013 gepost Share 24 augustus 2013 gepost (aangepast) Schijndel, das niet zo heel gek ver weg Alzso alzso en waar kom jij vandaan? 24 augustus 2013 aangepast door Ross Duits was ooit een vak op het voortgezet onderwijs. Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 27 augustus 2013 gepost Share 27 augustus 2013 gepost Asten, denk zo'n 35 a 40 km verderop? Oke, stiekem eigenlijk toch wel heel wat gek verder weg Link naar bericht Delen op andere sites
Riddle 28 augustus 2013 gepost Share 28 augustus 2013 gepost (aangepast) Naam: Imre Geboortedatum: 28 - 02 - 1995 Woonplaats: Nuenen Hobby's: Films en games Hier gekomen via: http://retrokings.nl...se-retrogamers/ 28 augustus 2013 aangepast door Riddle Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 augustus 2013 gepost Share 28 augustus 2013 gepost Welkom op Retroforum! Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 28 augustus 2013 gepost Share 28 augustus 2013 gepost Welkom! Nuenen, ook al aardig dichtbij Ga je volgende week ook naar de retrogamebeurs in Deurne? Link naar bericht Delen op andere sites
Riddle 29 augustus 2013 gepost Share 29 augustus 2013 gepost Welkom! Nuenen, ook al aardig dichtbij Ga je volgende week ook naar de retrogamebeurs in Deurne? Hoogstwaarschijnlijk wel, ik ga samen met een vriend en wij kijken er erg naar uit Link naar bericht Delen op andere sites
Weevil 12 september 2013 gepost Share 12 september 2013 gepost Hela mensen, ben al ff lid maar nog niet de tijd genomen me in het forum te mengen. Zeker na alle mooie verhalen die ik van VR!DZ erover hoor Ik ben in ieder geval een dertiger die qua retro een beetje blijft hangen bij begin jaren '90 Mijn 486 DOS computer hou ik met veel liefde (en Norton Commander) draaiend, onder meer om mijn gestaag groeiende adventure game collectie op te spelen. Verder heb ik ook een -beginnende- spelconsole verzameling en een oud bakbeest van een TV, waar ik later nog wel eens de juiste forumtopics voor zal zoeken, en ben ik onder meer liefhebber van redelijk wat oude electronische rave/jungle/gabber beatsmuziek. O ja en ik blijf hardnekkig mijn bijna-retro Nokia mobiel gebruiken! Groetjes Weevil Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Welkom, welkom! Ik ben me onlangs beginnen interesseren voor New Beat muziek, oude hardcore heb ik nog wel uit de tijd dat ik zelf hardcoreplaten draaide, maar New Beat was me tot voorkort vreemd, terwijl daar toch de basis ligt voor platen zoals Pump up the jam. Ik hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt qua topics, zoniet kun je altijd zelf topics starten natuurlijk Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Mijn 486 DOS computer hou ik met veel liefde (en Norton Commander) draaiend, onder meer om mijn gestaag groeiende adventure game collectie op te spelen. Norton Commander!!! Gebruik ik ook nog met DOS. En vergeet Salamander niet, DE Norton Commander voor Windows. Die adventures zullen wel arcade adventures zijn? Ook welkom. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Norton Commander heb ik altijd verschrikkelijk gevonden Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Waarom? Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Hopelijk blijf je vanaf nu wat meer actief hier op het forum kerel! Ik trakteer hem ook op een kaartje voor Retrogame Experience morgen Dus sowieso al minstens 2 mensen van hier die daar aanwezig zullen zijn Ik hou btw ook van het gros van de muziek wat hij zei, al luister ik ook nog wel wat meer (en nieuwer) spul dan dat Maar wel jammer dat je Psycho Pinball niet vermeldt! Volgende keer pak ik je wel terug, ga ik je highscores verpulveren! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost Waarom? Mja geen idee, waarschijnlijk omdat iedereen het al gebruikte, ik vond het niks en vind het nog steeds niks. Link naar bericht Delen op andere sites
Weevil 13 september 2013 gepost Share 13 september 2013 gepost ...En vergeet Salamander niet, DE Norton Commander voor Windows. ... Die adventures zullen wel arcade adventures zijn? ... Ik gebruik momenteel ook muCommander onder OSX, tis geen doen te computeren zonder Tabs en sneltoetsen! En met adventure games bedoel ik natuurlijk ECHTE adventure games Zoals 'Secret of Monkey Island' of mijn laatste kringloop-aanwinst; 'Prisoner Of Ice' met daadwerkelijke nederlands/vlaamstalige voice-overs Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2013 gepost Share 14 september 2013 gepost Dat klinkt interessant, heb je er meer info over? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 14 september 2013 gepost Share 14 september 2013 gepost Mja geen idee, waarschijnlijk omdat iedereen het al gebruikte, ik vond het niks en vind het nog steeds niks. Wat gebruik jij dan om makkelijk bestanden te copieren, verplaatsen, editen, deleten, viewen, etc. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2013 gepost Share 14 september 2013 gepost Wat gebruik jij dan om makkelijk bestanden te copieren, verplaatsen, editen, deleten, viewen, etc. Ik deed gewoon alles in DOS met de hand. Editen: edit Kopiëren: copy of xcopy viewen had ik viewers voor deleten: del of deltree bij een map Later gebruikte ik 4DOS, maar dat is nog steeds alles met de hand en zo werk ik nog steeds: zo veel mogelijk met de hand met het toetsenbord Link naar bericht Delen op andere sites
steefie 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Hoi Naam: Steefie Geboortedatum: 17 decembertjes Woonplaats: Rotterdam Hobby's: Katjes <3 Zelf cosmetica maken, zelf dreads maken, en oldschool kleding, stijlen, apparaten, architectuur, blaat. Hier gekomen via: FOK!, maar na lang aandringen van VRIDZ moest ik ook maar. :3 Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Gezellig! VRIDZ is goed bezig Link naar bericht Delen op andere sites
steefie 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Gezellig! VRIDZ is goed bezig En ik ook want ik heb hem in eerste instantie aangespoord Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Gezellig! VRIDZ is goed bezig Dat wilde ik maar eventjes horen! B) (Lezen, ook goed) Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost Ik deed gewoon alles in DOS met de hand. Editen: edit Kopiëren: copy of xcopy viewen had ik viewers voor deleten: del of deltree bij een map Later gebruikte ik 4DOS, maar dat is nog steeds alles met de hand en zo werk ik nog steeds: zo veel mogelijk met de hand met het toetsenbord Bij Norton Commander zit alles onder een functietoets - handig : Edit - F4 Kopiëren - F5 View - F3 Delete - F8 en Salamander gebruikt dezelfde toetsen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost Bij Norton Commander zit alles onder een functietoets - handig : Edit - F4 Kopiëren - F5 View - F3 Delete - F8 en Salamander gebruikt dezelfde toetsen. Toch heb ik er niks mee. En te blauw Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost Toch heb ik er niks mee. En te blauw Ahum, Salamander, de Windows versie, die eigenlijk Servant Salamander heet, is wit. Natuurlijk heb je er niks mee, je gebruikt ze immers niet? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost Ahum, Salamander, de Windows versie, die eigenlijk Servant Salamander heet, is wit. Natuurlijk heb je er niks mee, je gebruikt ze immers niet? Klopt Link naar bericht Delen op andere sites
Weevil 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost (aangepast) Toch heb ik er niks mee. En te blauw 't Eerste dat doe bij mu-/gnome-/maaktnietuitwelke-Commander is toch echt een prettig, vertrouwd blauw-schema aanzetten Maar tis inderdaad iets dat je moet liggen, neef van me is bijv. programmeur maar als hij niet codeert wil hij enkel de muis aanraken... Voor de mensen die net als mij sneltoets-gek zijn en nog dieper willen, zoek eens naar 'Pentadactyl' - een flexibele add-on waarmee je heel Firefox (of deels zo je dat wilt) via sneltoetsen kunt bedienen. Oja en Steef welkoooooom!!! ^ welkomstkat voor Steef 17 september 2013 aangepast door Weevil Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 17 september 2013 gepost Share 17 september 2013 gepost Nou zo blij ben je ook weer niet met haar, als je met zo'n raar geval op de proppen komt Link naar bericht Delen op andere sites
steefie 25 september 2013 gepost Share 25 september 2013 gepost \ 't Eerste dat doe bij mu-/gnome-/maaktnietuitwelke-Commander is toch echt een prettig, vertrouwd blauw-schema aanzetten Maar tis inderdaad iets dat je moet liggen, neef van me is bijv. programmeur maar als hij niet codeert wil hij enkel de muis aanraken... Voor de mensen die net als mij sneltoets-gek zijn en nog dieper willen, zoek eens naar 'Pentadactyl' - een flexibele add-on waarmee je heel Firefox (of deels zo je dat wilt) via sneltoetsen kunt bedienen. Oja en Steef welkoooooom!!! ^ welkomstkat voor Steef Awww <3 Waarom niet een foto van jouw katje? Die is nog liever! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2013 gepost Share 25 september 2013 gepost Bij Norton Commander zit alles onder een functietoets - handig : Edit - F4 Kopiëren - F5 View - F3 Delete - F8 en Salamander gebruikt dezelfde toetsen. Ik kwam gisteren wat diskettes tegen van PC Tools en dat gebruikte ik wèl voorheen. Zal wel een rivaliteitsdingetje geweest zijn: iedereen gebruikte NC dus ik PCTools. Iedereen gebruikte Windows 3.1 dus ik Geoworks Ensemble Tja en nu gebruik ik gewoon Windows 7 net als 'de rest', maar mijn voorliefde voor andere OS'en blijft. Ik heb echt tientallen soorten OS'en op diverse apparaten geïnstalleerd. Erg leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 september 2013 gepost Share 25 september 2013 gepost Ik kwam gisteren wat diskettes tegen van PC Tools en dat gebruikte ik wèl voorheen. Zal wel een rivaliteitsdingetje geweest zijn: iedereen gebruikte NC dus ik PCTools. Iedereen gebruikte Windows 3.1 dus ik Geoworks Ensemble Tja en nu gebruik ik gewoon Windows 7 net als 'de rest', maar mijn voorliefde voor andere OS'en blijft. Ik heb echt tientallen soorten OS'en op diverse apparaten geïnstalleerd. Erg leuk. PCTools 5 ligt hier ook in de bak, heb ik eens gekregen. Iedereen gebruikte PCTools, wij niet. Geoworks heb ik pas veel later mee gespeeld op de PC tijdens clubdagen, samen met Henk; onze zoon had dat Geospul op de Commodore. Windows 7 is bij mij nog steeds XP. Ken je Risc OS? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2013 gepost Share 25 september 2013 gepost PCTools 5 ligt hier ook in de bak, heb ik eens gekregen. Iedereen gebruikte PCTools, wij niet. Geoworks heb ik pas veel later mee gespeeld op de PC tijdens clubdagen, samen met Henk; onze zoon had dat Geospul op de Commodore. Windows 7 is bij mij nog steeds XP. Ken je Risc OS? Ik kèn RiscOS, maar ik heb helaas nog geen Acorn Archimedes gevonden, dus ik heb nog geen hands-on ervaring. Tijd voor een nieuw topic wel Link naar bericht Delen op andere sites
PascalP 26 september 2013 gepost Share 26 september 2013 gepost Naam: Pascal Peulen Geboortedatum: 17-07-1985 Woonplaats: Reuver Hobby's: Motorrijden + Gamen Hier gekomen via: Via google gezocht naar een retro forum. Favo console: NES + SNES Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 26 september 2013 gepost Share 26 september 2013 gepost Welkom bij de club, Quickman! Tof om te zien, een mede Nintendo-freak, nagenoeg mijn leeftijd (9 dagen verschil ), en woont ook redelijk dichtbij! (Plus motorrijden heb ik ook wel eens aan gedacht, maar nog nooit werk van gemaakt of iets ondernomen ).. Mochten we elkaar beter leren kennen, dan is een gamedagje/avondje zo geregeld! B) (Geen idee of je daar überhaupt interesse in hebt, maar kan het altijd voorstellen uiteraard ) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 september 2013 gepost Share 26 september 2013 gepost Welkom Pascal! Reuver, daar ben ik ooit wel eens op vakantie geweest volgens mij Link naar bericht Delen op andere sites
seob 14 oktober 2013 gepost Share 14 oktober 2013 gepost Naam: Patrick (Seob) Woonplaats: in het oosten van noord brabant Geboren: 1974 Hobby's: alles wat met gamen te maken heeft van pong tot heden, 8bit homecomputers en bordspellen. Hier gekomen via: google Favorite console: cd-i/videopac (hollands glorie), c64 en msx. Al vele jaren actief, oa op retrocomputermuseum en totalgaming forum en het videopac forum. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 oktober 2013 gepost Share 15 oktober 2013 gepost Welkom op Retroforum! CD-i ben ik zelf ook gek op ondanks z'n mankementen. Heeft waarschijnlijk te maken dat ik er vroeger altijd een wilde maar nooit had. Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 15 oktober 2013 gepost Share 15 oktober 2013 gepost Naam: Patrick (Seob) Woonplaats: in het oosten van noord brabant Geboren: 1974 Hobby's: alles wat met gamen te maken heeft van pong tot heden, 8bit homecomputers en bordspellen. Hier gekomen via: google Favorite console: cd-i/videopac (hollands glorie), c64 en msx. Al vele jaren actief, oa op retrocomputermuseum en totalgaming forum en het videopac forum. Waar ergens in het oosten van Brabant? Aangezien ik zelf ook uit Zuidoost Noord-Brabant komt (Om maar even met wat windstreken te smijten). MSX 2 staat ook nog steeds ergens stof te vangen bij mn ouders thuis, misschien m maar eens aansluiten in mijn computerhok Link naar bericht Delen op andere sites
seob 15 oktober 2013 gepost Share 15 oktober 2013 gepost In de buurt van boxmeer. Link naar bericht Delen op andere sites
Melvinsh 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Naam: Melvin Hilverts Geboortedatum: 20-04-1984 Woonplaats: Emmeloord Hobby's: modelbouw, geocaching, zwartepieten Hier gekomen via: google Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Welkom! Modelbouw zijn we hier nog niet veel tegengekomen, wat voor soort modelbouw doe je? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Favorite console: cd-i/videopac (hollands glorie), c64 en msx. Er is hier een CD-i topic. Ken jij soms de zaak van Sam? Link naar bericht Delen op andere sites
ShaiWa 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Naam: ShaiWa Geboortedatum: 1974 Woonplaats: Goeree-Overflakkee Hobby's: MSX, oude pc geluidskaarten, oude synth modules Hier gekomen via: Google (was op zoek naar een goedkope reserve MT32) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Oude synthmodules wat leuk, ik heb ook een beginnende collectie synthesizers. Welke heb je momenteel staan? Link naar bericht Delen op andere sites
ShaiWa 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Roland MT32 (gen1) , MT100, SC55, SC88 Yamaha MU10, MU128, FB01 Is nog niet zo'n grote collectie maar blijf naar de "koopjes" uitkijken. De geluidskaarten collectie is nu zo gegroeid dat ik aan het bedenken ben hoe ik er een mooie info site over kan maken, maar dat kan nog wel even duren. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2013 gepost Share 17 oktober 2013 gepost Ja zou ook Retroforum kunnen gebruiken als infosite, door je eigen topic aan te maken. Dat heb ik bijvoorbeeld ook gedaan voor homecomputers en Apple-geschiedenis. Hinse heeft een topic gemaakt over o.a. game-publishers. Ik kijk zelf ook altijd uit naar koopjes. De Yamaha TX81 is ook een erg leuke module trouwens maar wel meer synth dan de MT32/MU10 etc. wat ik meer midimodules vind dan synthmodules. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten