Keetie 8 juli 2014 gepost Share 8 juli 2014 gepost Wie weet welk librarymuziekje als opening gebruikt werd in deze video? Volgens mijn man lijkt dit op de Comedy Capers muziek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 augustus 2014 gepost Share 3 augustus 2014 gepost En nu heb ik een omgedraaide situatie: ik herken deze track, maar waarvan? Network Music Ensemble – The Rockman Files Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 augustus 2014 gepost Share 4 augustus 2014 gepost Zegt mij niks, misschien een foute comedy uit begin '90? Wel een flinke portie FM-geluid Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 augustus 2014 gepost Share 4 augustus 2014 gepost Klinkt echt als zo'n omroepersdeuntje, waar vroeger programma-aankondigingen tekstueel voorbij kwamen, maar het kan onder zoveel dingen zijn gebruikt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 augustus 2014 gepost Auteur Share 5 augustus 2014 gepost Ik heb vandaag een mooi electronisch stukje library gevonden. Ik kende hem niet ofzo, maar hij klinkt lekker Zojuist geupload op mijn kanaal: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 augustus 2014 gepost Share 5 augustus 2014 gepost Klinkt heel erg lekker, jammer dat hij zo kort is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 augustus 2014 gepost Auteur Share 5 augustus 2014 gepost (aangepast) Helemaal mee eens, jammer van die fade-out ook Ben dol op de combinatie electronisch en orchestraal 5 augustus 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 7 augustus 2014 gepost Auteur Share 7 augustus 2014 gepost Ik heb een geweldige CD gevonden met DX7 muziek Namelijk deze: http://www.discogs.com/Amedeo-Tommasi-Tecnologia-E-Computer/release/1156314 Ik zal vandaag of morgen wel wat highlights uploaden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 augustus 2014 gepost Share 7 augustus 2014 gepost 1992 is al rijkelijk laat voor een DX7, maar hij werd nog tot halverwege de 90's volop gebruikt. Kan dan ook een DX7II zijn trouwens en er zijn nog wel meer FM synths uitgebracht in de loop der tijd. Heerlijke bakken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 augustus 2014 gepost Auteur Share 15 augustus 2014 gepost Mike heeft weer eens nieuw kanaal aangemaakt. Daarop heeft hij de titel van een oud Brein-muziekje bekend gemaakt. Bij mij was de titel in ieder geval nog niet bekend Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2014 gepost Share 15 augustus 2014 gepost Dat is een muziekje waar ik al een tijd naar op zoek was, heeft 'ie ook nog eens wat goeds gevonden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 augustus 2014 gepost Auteur Share 15 augustus 2014 gepost Ik heb dat als kind al een erg vervelend muziekje gevonden Vind ik deze toch beter, gevonden door ene 'NotMe': Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2014 gepost Share 15 augustus 2014 gepost Ook een erg bekende, tof tof tof! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 augustus 2014 gepost Share 16 augustus 2014 gepost (aangepast) Ik heb dat als kind al een erg vervelend muziekje gevonden Vind ik deze toch beter, gevonden door ene 'NotMe': Ik vond de titel daarvan echt hilarisch. GET A LIFE. 16 augustus 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Omroepersnl 20 augustus 2014 gepost Share 20 augustus 2014 gepost (aangepast) Het AVRO programma 'Alle dieren tellen mee' gebruikte ook library music. Die tune werd in de jaren '90 gebruikt. RTL gebruikte meestal CD's van Carlin Music Productions voor zijn programma's (Véronique Overzicht/Beestenboel). Tevens deed KinderNet ook een greep uit de rijke inhoud van library music! 20 augustus 2014 aangepast door Omroepersnl Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 augustus 2014 gepost Auteur Share 21 augustus 2014 gepost Ik vond de titel daarvan echt hilarisch. GET A LIFE. Best confronterend, aangezien ik zeer veel tijd besteed aan librarymuziek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 25 augustus 2014 gepost Auteur Share 25 augustus 2014 gepost Gewoon een lekker vrolijk muziekje uit Rusland vandaag, met trompet, sax en metalige drums Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 3 oktober 2014 gepost Auteur Share 3 oktober 2014 gepost Voor vandaag een héérlijke synthplaat met een jarre-achtige sound: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2014 gepost Share 3 oktober 2014 gepost Ik vind het niet echt Jarre, te weinig diepgang, maar wèl heel fijne muziek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 3 oktober 2014 gepost Auteur Share 3 oktober 2014 gepost Ja he Ik bedoelde meer het gebruik van dezelfde synths Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 oktober 2014 gepost Share 11 oktober 2014 gepost (aangepast) Mag ik nu ook een vondst claimen? Ja? Die openingsmuziek is van Atmosphere, afkomstig van 'Short cuts' (ATMOS3) en heet 'Beat Box'. http://m.unippm.se/en/Browse/Labels/CD%20Listing/CD%20Details/Track%20Details.aspx?cdId=2&cdPg=705&lid=0&wId=103 EDIT: Classical Edits 2 (ATMOS16) staat bol van de rendities van klassieke stukken die gebruikt zijn in commercials of als komische achtergrondmuziek door het ongelofelijke cliché wat ze met zich meedragen, zoals Romeo and Juliet. Vooral track 15, 23 en 42 zullen bekend in de oren klinken (en niet omdat het bekende stukken zijn ). 11 oktober 2014 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 oktober 2014 gepost Share 13 oktober 2014 gepost Meer vondsten, meer vondsten! Precies een track ook die ik zocht en wééral recht in de schoot geworpen door random aanklikken: https://www.youtube.com/watch?v=PaoxiyAzaXg#t=21m19s (Mocht de timelink niet werken: De sketch vanaf 21:19) Dat deuntje wat je vanaf 21:34 hoort is KPM - MAIN SERIES - KPM-0255 - PEAKTIME TELEVISION -> Track 91, Kids Go Crazy 1 https://search.apmmusic.com/#albums/KPM-0255 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 oktober 2014 gepost Share 13 oktober 2014 gepost Tof Zelf ken ik ze verder niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2016 gepost Share 15 maart 2016 gepost Dit topic weer eens nieuw leven inblazen, want ik ben enorm gaan verzamelen qua library. Zowel digitaal als op fysieke dragers (vooral LP) en sinds kort een gigantische CD-collectie rijker. Als ik die allemaal uitgesorteerd en op hun nieuwe plek heb zal ik wat foto's maken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost Even een monsterkick om mijn nieuwe collectie te showen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 maart 2016 gepost Share 31 maart 2016 gepost Zo hee dat is nog eens een mooie en complete collectie! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 maart 2016 gepost Share 31 maart 2016 gepost Compleet nog lang niet, maar het is een heel goed fundament Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 maart 2016 gepost Share 31 maart 2016 gepost Verzamelcollecties zijn nooit compleet omdat je altijd je referentiekader weer aanpast. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 maart 2016 gepost Share 31 maart 2016 gepost Dat is zo, alleen missen er hier ook veel cd's en zijn er een groot aantal dubbel. Dus proberen die om te ruilen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 augustus 2016 gepost Auteur Share 12 augustus 2016 gepost Een vredig fm synthesis deuntje en rockende gitaren, lekker nummertje ontdekt https://www.youtube.com/watch?v=x6UCmZhEkvQ&list=PLsqorISjOD-pPkiJmpVFKh4bqp49EanIm&index=4 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 augustus 2016 gepost Share 12 augustus 2016 gepost Ik heb mijn collectie inmiddels ook weer uitgebreid, nog een la erbij Sonoton heb ik er maar een paar van. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 augustus 2016 gepost Share 12 augustus 2016 gepost Wie weet welk librarymuziekje als opening gebruikt werd in deze video? Al even geleden maar altijd mooi om je eigen vragen te beantwoorden. Heb 'm ^^ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 8 februari 2018 gepost Auteur Share 8 februari 2018 gepost De zeer veel gebruikte mysterieuze orkestlibrary met o.a. de spannende cellosamples die lang onvindbaar was is terecht ! Check het Members Only gedeelte voor de naam, uitgever, cd cover en fragmenten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 februari 2018 gepost Share 8 februari 2018 gepost HALLO ALLEMAAL, WAT FIJN DAT JE ER B~ GOED NIEUWS Mooie vondst, Deemster! Beetje offtopic maar ach, van die momenten dat je je afvraagt 'Is dat nou library...' en je vraag redelijk direct via de makers beantwoord wordt. Geen library dus, wel heel tof; de paddentrek van Harry Sacksioni, zoals ingespeeld door het orkest onder leiding van Harry van Hoof, was de opening van 'Te Land, Ter Zee en In De Lucht' seizoen 1991 Een single'tje met exact DIE uitvoering ligt als het goed is nu bij me op de mat Ter voorbeeld (Let wel, dit is niet díe uitvoering maar een veel rustigere versie. Die van Van Hoof was bombastisch tot en met): Love it Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 februari 2018 gepost Share 9 februari 2018 gepost Ah, DAT nummer! Ook een toffe vondst Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 februari 2018 gepost Share 9 februari 2018 gepost Ja dat komt me ook wel bekend voor! Is dit allemaal input voor de aanstaande Retroforum-CD, @Deemster? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 februari 2018 gepost Auteur Share 12 februari 2018 gepost Hehe, nee hoor Puur omdat het tof is die samples te hebben en ermee te experimenteren. Die CD stel ik trouwens nog even uit omdat ik hem echt zo compleet mogelijk wil krijgen. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat de korte boevendeuntjes van een library plaat komen (aangezien ze ten tijde van de hoorspelen nog niet met Aad Klaris samenwerkten). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 februari 2018 gepost Share 12 februari 2018 gepost Ik heb onlangs eens onderzoek gedaan naar de bereidwilligheid van de huidige eigenaars van de librarymuziek om spul op cd te krijgen (eenmalige uitgave). Krijg op een aantal verzoeken medewerking, maar er zijn er ook die of niets meer laten horen nadat ze "het gaan uitzoeken" ondanks meerdere mails, of die gewoon zeggen: bedankt voor je interesse, maar nee. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 12 februari 2018 gepost Share 12 februari 2018 gepost Vallen dingen als verzamelingen geluidseffecten daar eigenlijk ook onder? Ik ben al een tijdje op zoek naar geluidseffect dat ik zou omschrijven als "pre-industriële stad" voor toch wel een kwart tot een halve minuut. Projectje reconstructie van een filminlas zonder muziek of geluidseffecten, gewoon omdat het kan (in het script: "township without cars"). Ik vroeg het een onbetwiste autoriteit, maar die kon niet op een idee komen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 februari 2018 gepost Share 13 februari 2018 gepost Ik snap niet helemaal wat je zoekt, zoek je iets wat gebruikt is ergens, of zoek je een geluidseffect om te gebruiken ergens? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 13 februari 2018 gepost Share 13 februari 2018 gepost (aangepast) Ja ik heb het lekker ingewikkeld opgeschreven, hè? 8) Ik heb een clipje waarin allerlei gemengde achtergrondgeluiden van op straat te horen waren - maar het is een soort sketch over Shakespeare dus dan dus wel een straat van anno ca. 1600. Maar die video is uit 1967 en het geluidsspoor is verloren gegaan. Ik zoek dus iets ter vervanging, want nu zie je allerlei mensen over straat lopen en dingen doen in totale stilte. Het script geeft verder geen aanwijzing of een specifieke LP gebruikt werd. (Gebruikte muziek heb ik wel kunnen vinden, want daar stond een label/track bij vermeld.) 13 februari 2018 aangepast door Spiny Norman Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 februari 2018 gepost Share 13 februari 2018 gepost Ik heb een hele grote collectie (ook oudere) geluiden, ik kan eens kijken of daar iets tussen zit wat daar bij past. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 14 februari 2018 gepost Share 14 februari 2018 gepost 23 hours ago, djkoelkast said: Ik heb een hele grote collectie (ook oudere) geluiden, ik kan eens kijken of daar iets tussen zit wat daar bij past. Ach, ik houd me zeker warm aanbevolen! Het hoeft niet per sé een effect uit de jaren zestig te zijn, als het maar enigszins past. 't Is voornamelijk voor de oefening. Komische tintje is geen bezwaar, want het is een soort sketch (van 1/3e van Monty Python om precies te zijn). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.