Ross 30 april 2013 gestart Share 30 april 2013 gestart (aangepast) Jaa, daar issie weer! Zoals jullie weten houd ik van klussen (ahum). Zo hebben we nu weer het plan om alle deuren in het huis te vervangen door ouderwetse paneeldeuren. Toen hadden we zoiets van, als we dan toch bezig zijn, dan kunnen we ook meer doen. Dus direct maar laminaat, nieuw behang, en alle wandcontactdozen en schakelaars op een logsiche hoogte in plaats van ooghoogte, zoals het in de jaren zestig normaal was. Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de eerste kamer, en in de tweede kamer zijn we al een heel eind, maar hierbij toch een klein verslagje. De volgende kamers wordt uitgebreider bescheven. Het lijkt alsof er iets is ontploft in deze kamer, maar het geldt toch nog altijd, het moet eerst lelijker worden alvorens het beter wordt. Maar goed, de vloer is eruit, de verwarming eruit, aangezien ik die toch nooit aan heb. Op de bestaande aansluitingen maar direct automatische ontluchters gezet, hoef ik ook niet meer te ontluchten als ik het water eraf gehad heb. Tevens de wandcontactdoos op de juiste hoogte, tenmiste de inbouwdoos, eerst behangen .... Het zelfde geldt voor de schakelaar bij de deur de wandcontactdoos. Let vooral op op welke hoogte deze zat (volg het gipsspoor...) En aan de andere kant van de kamer, deze heb ik maar naar de andere wand gebracht, is iets logischer.... Bij nieuw schakelmateriaal hoort nieuw draad. Tevens direct aarde meegetrokken, en naar de meterkast gebracht, voorheen was het alleen fase en nul, zonder aarde. Lekker jaren 60. Inclusief draailasdoppen.... Direct de voedende draden naar de andere kamers gedaan, hoeft dat later ook niet meer. De rest in deze kamer wordt ook nog vervangen, maar dat duurt nog even. Een kamertje is al klaar, welke van mijn broertje is, en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Niet geheel zelf gedaan, maar toch.... Hier een voorbeeldje van de "nieuwe" deuren, ze zijn misschien dan wel 50 jaar oud, maar erg mooi. Ze worden nog gelakt, maar ook dat komt later, zodra al het stoffige werk klaar is.... Oh, en "gesponsord" door: Als ik dat spul toch niet had ..... Keep you updated 30 april 2013 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 april 2013 gepost Share 30 april 2013 gepost Ziet er goed uit, ik ben echt zo onhandig als het om dat soort dingen gaat Ik ben al blij met mijn 'tuinbak'. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 30 april 2013 gepost Auteur Share 30 april 2013 gepost Het meeste werk is het breek en sloop werk. Dat is op zich wel makkelijk...Het weer mooi maken, dat is het meeste werk... Moeders gaat morgen beginnen met behangen, dat is iets wat ik echt niet kan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 april 2013 gepost Share 30 april 2013 gepost Heb ik ook mijn moeder laten doen, zit er allemaal top op hier Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 18 mei 2013 gepost Auteur Share 18 mei 2013 gepost Vandaag behangdag! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 mei 2013 gepost Share 18 mei 2013 gepost oh lekker, motiefbehang Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 mei 2013 gepost Share 18 mei 2013 gepost Ik schrok, zo'n motief kwam me angstig bekend voor. Ik keek op de muur naast deze computer en het bleek niet hetzelfde te zijn, maar wel bekend... Mooi behangetje Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 20 mei 2013 gepost Auteur Share 20 mei 2013 gepost Nog een klein stukje behangen, de vloer ligt in ieder geval.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 mei 2013 gepost Share 20 mei 2013 gepost Netjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Hout is IN! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 25 mei 2013 gepost Auteur Share 25 mei 2013 gepost Vandaag weer een kamer voorzien van laminaat, gister alle inbouwdozen ingebouwd, en deels afgewerkt, vanavond nog een paar kleine dingetjes, en dan rust.... Foto's volgen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 mei 2013 gepost Share 25 mei 2013 gepost Goed bezig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 mei 2013 gepost Share 26 mei 2013 gepost Mooi hoor, laminaat. Toen onze zoon ging verhuizen naar een flat lag er ook laminaat, wat hij wilde slopen. Nu is hij blij dat hij het - op ons aanraden - heeft laten liggen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 mei 2013 gepost Share 26 mei 2013 gepost Ik vind het maar niks, ik heb het liefst natuursteen, maar dat is niet te betalen, dus ons huis is voorzien van tapijt. Alleen in de keuken, bijkeuken, gang beneden en overloop op zolder ligt laminaat omdat je geen tapijt in die ruimtes moet hebben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 26 mei 2013 gepost Auteur Share 26 mei 2013 gepost Ik vind het maar niks, ik heb het liefst natuursteen, maar dat is niet te betalen, dus ons huis is voorzien van tapijt. Alleen in de keuken, bijkeuken, gang beneden en overloop op zolder ligt laminaat omdat je geen tapijt in die ruimtes moet hebben. Als je zo een gehorig huis als ons hebt, dan ben je blij dat er laminaat is, waar je een echt goede isolatielaag onder kunt leggen. Op de kamers waar ik bezig ben, is het geluid beneden met 75% verminderd. Lang leve revolutiebouw... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 mei 2013 gepost Share 26 mei 2013 gepost Als je zo een gehorig huis als ons hebt, dan ben je blij dat er laminaat is, waar je een echt goede isolatielaag onder kunt leggen. Op de kamers waar ik bezig ben, is het geluid beneden met 75% verminderd. Lang leve revolutiebouw... Ok, maar je kunt daar ook tapijt op knallen Ik vind het gewoon niet mooi en de hond zou de hele dag uitglijden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 mei 2013 gepost Share 26 mei 2013 gepost Ok, maar je kunt daar ook tapijt op knallen Ik vind het gewoon niet mooi en de hond zou de hele dag uitglijden. Da's ook wat we onze zoon vertelden, mocht hij toch nog tapijt willen ... Bij mijn schoonzus glijdt de hond inderdaad uit als hij wild aan komt rennen, maar niet als hij rustig loopt! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 26 mei 2013 gepost Auteur Share 26 mei 2013 gepost Het is hier altijd echt een "paw-drift", maar hij is er aan gewend, dus past hij zijn "angle of approach" altijd aan.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 mei 2013 gepost Share 26 mei 2013 gepost Da's ook wat we onze zoon vertelden, mocht hij toch nog tapijt willen ... Bij mijn schoonzus glijdt de hond inderdaad uit als hij wild aan komt rennen, maar niet als hij rustig loopt! Die van ons kan niet rustig lopen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.