Keetie 28 augustus 2014 gepost Auteur Share 28 augustus 2014 gepost 'Pijn aan je ogen' doet me denken aan flitslicht. Is het een flitsbuis? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 28 augustus 2014 gepost Share 28 augustus 2014 gepost Bijna, niet helemaal, gebruikt het zelfde medium. (ontbrandingsgewijs). Nog een tip: Maakt een irritant jankend geluid. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 29 augustus 2014 gepost Auteur Share 29 augustus 2014 gepost Is het soms iets uit de wereld van de hoogspanning? Dan denk ik dat ik het raden naar moet opgeven. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 29 augustus 2014 gepost Share 29 augustus 2014 gepost Ja en Nee, het is meer voorkomend dat je denkt. Het kan levensreddend zijn, en het voorziet je van veel comfort tijdens nachtelijk reizen. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 31 augustus 2014 gepost Auteur Share 31 augustus 2014 gepost Waar blijven de helpers? Raad eens mee! Met 'ontbrandingsgewijs' en 'irritant jankend geluid' moest ik aan een gillende keukenmeid denken, toch weer de kant van het vuurwerk op, maar je laatste aanwijzing 'levensreddend' en 'veel comfort tijdens nachtelijk rijden' gooien me weer de kant op van licht in donkere dagen. Wacht 's: sirene. Heeft het met een sirene te maken? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2014 gepost Share 31 augustus 2014 gepost Vuurtorenlamp? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 augustus 2014 gepost Share 31 augustus 2014 gepost (aangepast) Nee, en nee. Het zit in meer dingen dan je denkt, vaak heeft het 4 wielen. Het flitst eenmalig voordat het pijn doet aan de ogen. Sommige mensen vinden het irrirant, sommige mensen vinden het fijn. 31 augustus 2014 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2014 gepost Share 31 augustus 2014 gepost De lampen in de auto's van politie/brandweer/ambulance? Zijn tegenwoordig eigenlijk meer stroboscopen. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Warm, maar denk meer aan personenvervoer. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Een ontsteker oid? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 september 2014 gepost Auteur Share 1 september 2014 gepost Met personenvervoer kom ik toch weer op de sirene en mijn blauwe associatie van de zwaailichten terecht. Het zijn niet de lampen van de bekende 3 die Djkoelkast al noemde, kom ik bij de taxi terecht of bus. Een trein heeft meerdere wielen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Maar die redden geen levens toch? Misschien zitten die dingen in een vliegtuig? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 september 2014 gepost Auteur Share 1 september 2014 gepost Maar die redden geen levens toch? Misschien zitten die dingen in een vliegtuig? Ja, leuk, nou zit ik met een liedje van 'Met een vliegtuig op 4 wielen rij ik dagelijks kiele, kiele in 't verkeer'!!! Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Scandinavische auto's hebben het altijd aan. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Dagrijlampen? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Bijna, nu irritant, en zeer aan de ogen, vaak blauwig. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 september 2014 gepost Auteur Share 1 september 2014 gepost Toen DJK het over die dagrijlampen had heb scandinavische auto's gezocht op Internet en gelezen dat die standaard uitgerust zijn met XENON dagrijlampen. Wou je zeggen dat die zo'n herrie maken? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost (aangepast) Keetie heeft het goed Een vuur(werk)pijl. Of iets elektrikisch... Elektrisch is het inderdaad. Het doet pijn aan de ogen. Veel mensen vinden het te fel licht. Bijna, niet helemaal, gebruikt het zelfde medium. (ontbrandingsgewijs). Nog een tip: Maakt een irritant jankend geluid. Een flitslamp beval 9 van de 10 keer ook XENON. Ja en Nee, het is meer voorkomend dat je denkt. Het kan levensreddend zijn, en het voorziet je van veel comfort tijdens nachtelijk reizen. Levensreddend, betere verlichting op de auto, vooral erg duidelijk lichtbeeld in de nacht. Nee, en nee. Het zit in meer dingen dan je denkt, vaak heeft het 4 wielen. Het flitst eenmalig voordat het pijn doet aan de ogen. Sommige mensen vinden het irrirant, sommige mensen vinden het fijn. Zit vaak in auto's, als je een xenonlamp aanzet, flitst deze een keer (ontsteking), waarna de lichtsterkte zo groot wordt, dat het pijn aan de ogen doet. Sommige mensen vinden het licht erg irritant Warm, maar denk meer aan personenvervoer. Auto's .... Scandinavische auto's hebben het altijd aan. Inderdaad dagrijdverlichting (DRL). Tegenwoordig vaak uitgevoerd in XENON. Bijna, nu irritant, en zeer aan de ogen, vaak blauwig. Zie hierboven, vooral de eerdere serie xenon had een blauwig licht. Ik zal vanavond eens een sampletje maken hoe een xenonlamp klinkt (van dichtbij) 1 september 2014 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 september 2014 gepost Share 1 september 2014 gepost Wat een vraagstuk Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 2 september 2014 gepost Auteur Share 2 september 2014 gepost Leuk en leerzaam. Ik ben benieuwd naar de 'herrie' van de lampen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 september 2014 gepost Share 2 september 2014 gepost Volgens mij bedoelt hij het opladen van een flitslicht? Dat geeft zo'n jankende piep. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 2 september 2014 gepost Share 2 september 2014 gepost De hoogspanning benodigd voor een xenon lamp wordt gepulsed, wat voor een jankend geluid zorgt. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 4 september 2014 gepost Share 4 september 2014 gepost Zoals beloofd.... Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 5 september 2014 gepost Auteur Share 5 september 2014 gepost Het geluid van vroegere tv's. Wat een ellende... Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 6 september 2014 gepost Auteur Share 6 september 2014 gepost Nu we het toch even zo tussendoor over geluid hebben: wat denken jullie hier te horen? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 september 2014 gepost Share 6 september 2014 gepost Vogelgefluit èn het geboor van een bouwbedrijf, niet ver ernaast. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 september 2014 gepost Auteur Share 7 september 2014 gepost Nee, dat is er allemaal niet te horen. Wel een ander geluid. Dus. Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Het geluid van kettingzagen? Gokje. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 8 september 2014 gepost Share 8 september 2014 gepost Ik hoor daar denk ik stilte. Of quads en crossbrommers, kan ook erg goed Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 10 september 2014 gepost Auteur Share 10 september 2014 gepost Dit is de reden: Het geluid komt van beneden. @Ross: je bent warm Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 september 2014 gepost Share 10 september 2014 gepost Het geraas van MTB banden op het parkour. Of scheeuwende jeugd op BMXjes. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 september 2014 gepost Auteur Share 11 september 2014 gepost Nog steeds warm, maar het is geen parcours. Het geluid is in 1 woord te omschrijven. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 september 2014 gepost Share 11 september 2014 gepost Gillen? Omdat er een bobsleebaan ligt? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 september 2014 gepost Share 11 september 2014 gepost Lijkt me dan eerder een rodelbaan? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 september 2014 gepost Share 11 september 2014 gepost Rodelbaan is volgens mij meestal van metaal Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 september 2014 gepost Share 11 september 2014 gepost Om welk materiaal gaat het dan volgens jou? Het gaat iig om een Nederlands waarschuwingsbord en Nederland kent zelf geen bobsleebanen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 september 2014 gepost Share 11 september 2014 gepost Om welk materiaal gaat het dan volgens jou? Het gaat iig om een Nederlands waarschuwingsbord en Nederland kent zelf geen bobsleebanen. Leek mij meer op beton Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 september 2014 gepost Auteur Share 12 september 2014 gepost Wat je op de foto ziet, is juist het verboden gebied. Zo hypocriet! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 september 2014 gepost Auteur Share 21 september 2014 gepost Het geluid wat je in het stiltegebied van de foto hoort, is verkeerslawaai. De weg onder de brug die je bovenin rechts ziet, was een paar maanden afgesloten geweest. Toen wij de reden zagen, een smalle brug over de weg heen gebouwd, dachten we dat het een voetgangersoversteekplaatsbrug zou zjn, vandaar dat we een kijkje gingen nemen. Dat ging helaas niet meer, want het was verboden gebied geworden, een stiltegebied voor dieren, met verkeerslawaai dat 24 uur doorgaat. En de brug heet een ecoduct te zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 mei 2015 gepost Auteur Share 24 mei 2015 gepost Een nieuwe opgave. Wat is dit? DJK dacht: draaiorgelboekpers in het topic 'Vinyl is weer helemaal in' waar het oorspronkelijk stond en dat is het niet. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 mei 2015 gepost Share 24 mei 2015 gepost Misschien een platenhoezenpers/vouwer? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 mei 2015 gepost Auteur Share 25 mei 2015 gepost Ja, en een plakker. Wat heb je dat snel gevonden! Toen ik rec-o-matic intikte vond ik geen gegevens over deze machine, ook geen afbeeldingen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 mei 2015 gepost Share 25 mei 2015 gepost Ja, en een plakker. Wat heb je dat snel gevonden! Toen ik rec-o-matic intikte vond ik geen gegevens over deze machine, ook geen afbeeldingen. Ik heb niet gezocht, maar er stond rec-o-matic, dus het is iets met platen, mede door het topic waar de foto in stond. Dat laatste gedeelte lijkt erg op zo'n vouwer die je ook regelmatig in How it's made ziet. Het was een klein gokje, maar goed gegokt Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 mei 2015 gepost Auteur Share 25 mei 2015 gepost Een nieuw zoekgeval: Wat is / zijn dit? Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 25 mei 2015 gepost Share 25 mei 2015 gepost (aangepast) Metalen pennen? 25 mei 2015 aangepast door Floris97 Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 mei 2015 gepost Auteur Share 26 mei 2015 gepost (aangepast) Aahhh, je hebt je (ver)dwaling ingezien! En ik maar oefenen op een gevat antwoord... Het lijkt inderdaad ook op metalen pennen, maar dat zijn het niet. O, wacht even, het materiaal is wel goed. 26 mei 2015 aangepast door Keetie Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 mei 2015 gepost Share 26 mei 2015 gepost Dartpijlpunten? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 27 mei 2015 gepost Auteur Share 27 mei 2015 gepost Nee, dat is niet goed. Theoretisch zou het kunnen, maar dat worden dan wel hele kleine pijltjes. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 mei 2015 gepost Share 27 mei 2015 gepost Misschien is het een superclose-up van platenspelernaalden (in wording) Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 28 mei 2015 gepost Auteur Share 28 mei 2015 gepost Warm. Verklaar je nader. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten