samba-boy 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Wat voor kaas eet jij? Kaas die ik niet microscopisch inzoom vooraleer ik het verorber. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Kaas is heel dicht, dit lijkt meer op een luffaspons (wat weer een komkommer blijkt te zijn ) Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost (aangepast) Kaas is heel dicht, dit lijkt meer op een luffaspons (wat weer een komkommer blijkt te zijn ) Maar daarom zeg ik ook kaasschaafsels. :') Eigenlijk had ik moeten zeggen geraspte kaas. 5 mei 2013 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Maar daarom zeg ik ook kaasschaafsels. :') Eigenlijk had ik moeten zeggen geraspte kaas. Zelfs al zou je de kaas door de 'rasp' uit het vorige plaatje zou drukken dan nog is die niet zo fijn hoor Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 6 mei 2013 gepost Auteur Share 6 mei 2013 gepost Leuk! Spons? Het is geen spons. Meer zo een badborstelsponsachtig ding.... of PUR. Het is geen badborstelsponsachtig ding of PUR. Kaasschaafsels. Het is geen etenswaar, dus eet die pizza maar op. Djkoelkast en Ross zitten wel op het goede spoor. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 6 mei 2013 gepost Share 6 mei 2013 gepost Een schuursponsje? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 mei 2013 gepost Auteur Share 7 mei 2013 gepost Een schuursponsje? Het is geen schuursponsje, echter ... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 mei 2013 gepost Share 7 mei 2013 gepost Een natuurspons? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 mei 2013 gepost Auteur Share 7 mei 2013 gepost Het is geen spons, ook geen natuurspons. Toen Ross schreef 'schuursponsje' zag ik het materiaal voor me, daar gaat het om: de naam van het materiaal. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 7 mei 2013 gepost Share 7 mei 2013 gepost (aangepast) Of LDP (Lage Densiteit Polyether), of PVA (Polyvinyalcohol) 7 mei 2013 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 mei 2013 gepost Auteur Share 8 mei 2013 gepost Of LDP (Lage Densiteit Polyether), of PVA (Polyvinyalcohol) Wij noemen het schuimrubber... Helaas is het gele origineel verteerd of verpulverd, daarom een rode vervanger: Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 mei 2013 gepost Auteur Share 8 mei 2013 gepost Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 8 mei 2013 gepost Share 8 mei 2013 gepost Een jaren 70 kerstbal. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 9 mei 2013 gepost Auteur Share 9 mei 2013 gepost Een jaren 70 kerstbal. Het is geen jaren 70 kerstbal. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 mei 2013 gepost Auteur Share 13 mei 2013 gepost Hint: Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 13 mei 2013 gepost Share 13 mei 2013 gepost Een longdrinkglas met ruitreliëf? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 mei 2013 gepost Auteur Share 15 mei 2013 gepost Je bent weer op de goede weg, het materiaal is glas. Het is geen longdrink glas. Fotootje komt eraan. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 mei 2013 gepost Auteur Share 16 mei 2013 gepost Dit is het kristallen voorwerp. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 mei 2013 gepost Share 16 mei 2013 gepost Is het van een gordijn of vergelijkbaar? Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 16 mei 2013 gepost Share 16 mei 2013 gepost (aangepast) Lijkt mij op een onderdeel van een lamp. EDIT: lamp, Kroonluchter? 16 mei 2013 aangepast door jeugdmemories Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 16 mei 2013 gepost Share 16 mei 2013 gepost Een vaas achtig ding? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 mei 2013 gepost Auteur Share 17 mei 2013 gepost Is het van een gordijn of vergelijkbaar? Nee, dat is het niet. Lijkt mij op een onderdeel van een lamp. EDIT: lamp, Kroonluchter? Dat is het ook niet. Een vaas achtig ding? Ook geen vaasachtig ding. Het voorwerp is zo klein als het er uitziet en wordt gebruikt om iets op te leggen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 mei 2013 gepost Share 17 mei 2013 gepost Een juweliersstandaard? Om bijvoorbeeld een armband op uit te stallen? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 mei 2013 gepost Auteur Share 18 mei 2013 gepost Een juweliersstandaard? Om bijvoorbeeld een armband op uit te stallen? Een goede gedachte, het zou best wel kunnen, ze zijn er mooi genoeg voor. Alleen wordt het voorwerp niet gebruikt voor sieraden, wel voor een gebruiksvoorwerp. O, en ik dacht dat het een zeer retro voorwerp was, maar ze worden tegenwoordig ook nog gebruikt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 mei 2013 gepost Share 18 mei 2013 gepost Een horlogestandaard! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 mei 2013 gepost Auteur Share 19 mei 2013 gepost Een horlogestandaard! Een horloge zou je ook als sieraad kunnen zien, het is geen horlogestandaard. Het voorwerp wordt bij speciale gelegenheden gebruikt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 mei 2013 gepost Share 19 mei 2013 gepost Champagneglazen-standaard? :') Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 19 mei 2013 gepost Share 19 mei 2013 gepost Een onderzetter? (ik roep ook maar wat ) Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 20 mei 2013 gepost Auteur Share 20 mei 2013 gepost Champagneglazen-standaard? :') Nee. Een onderzetter? (ik roep ook maar wat ) Ook niet. Je kunt er niks opzetten, daar is het te klein voor, je kunt er wel iets opleggen. Gewoon zo: je dekt de tafel met een prachtig tafellaken, zal wel damast zijn, je zet de borden neer, bestek en de champagneglazen van Samba-Boy. Ergens ligt dat voorwerp. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 mei 2013 gepost Share 20 mei 2013 gepost Met tandenstokers er in? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 20 mei 2013 gepost Share 20 mei 2013 gepost Is het een servethouderding ? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 20 mei 2013 gepost Share 20 mei 2013 gepost Kun je er bestek op leggen? Ik geef het op. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 mei 2013 gepost Auteur Share 21 mei 2013 gepost Kun je er bestek op leggen? Ik geef het op. Dat is goed! Het is een messenlegger. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 mei 2013 gepost Auteur Share 21 mei 2013 gepost Met tandenstokers er in? Is het een servethouderding ? Nee dus. Het antwoord is door Samba-Boy gegeven. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Nooit van gehoord Heb je een foto van de toepassing en de naam van het ding? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Bij het restaurant waar ik altijd met mijn familie ga leggen hebben ze ook zulke blokjes dus ik moest daar ineens aan denken :') Daar zijn ze overigens wel véél minder chique. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Bij het restaurant waar ik altijd met mijn familie ga leggen hebben ze ook zulke blokjes dus ik moest daar ineens aan denken :') Daar zijn ze overigens wel véél minder chique. Eieren leggen of wat? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Eieren leggen of wat? Bwhahaha, dat krijg je ervan als mensen je tegelijk met het posten vragen om iets op tafel neer te leggen :') Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 21 mei 2013 gepost Share 21 mei 2013 gepost Heb er nog nooit van gehoord in ieder geval... Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 22 mei 2013 gepost Auteur Share 22 mei 2013 gepost In mijn oude Margriet kookboeken staat maar weinig vermeld over messenleggers, behalve dat ze nog maar weinig gebruikt worden. Amy Groskamp-ten Have daarentegen schrijft er heel duidelijk over ... http://www.dbnl.org/...h01_01_0108.php Ook een leuke te lezen blog over de herkomst van de messenlegger - niet bedoeld ter vermijding van vlekken, maar van gaten in het tafelkleed. Ik dacht ook dat het vanwege de vlekken was... http://hermanlinde.b...ssenlegger.html Als je messenlegger intikt in Google kom je vanzelf diverse plaatjes tegen; ik heb nog geen foto van de messenlegger in gebruik. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 mei 2013 gepost Share 22 mei 2013 gepost Ik ben niet posh genoeg voor die dingen, echt nooit van gehoord Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 mei 2013 gepost Share 22 mei 2013 gepost Het komt op mij over als een vrij overbodige uitvinding, maar desalniettemin wel een cool voorwerp an sich. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 22 mei 2013 gepost Share 22 mei 2013 gepost Het komt op mij over als een vrij overbodige uitvinding, maar desalniettemin wel een cool voorwerp an sich. Het is vooral een voorwerp ter bevordering van de hygiëne: In vroeger tijd lagen messen op tafels vol splinters en vuil, wat voor ziektes zorgde wanneer je die door je eten haalde en dat eten zou opeten. Anno nu is het overbodig geworden, alleen al vanwege het feit dat messen een breder handvat hebben waardoor het mes zich ietwat boven de tafel bevindt. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 23 mei 2013 gepost Auteur Share 23 mei 2013 gepost Hij was moeilijk, dat laatste zoekplaatje. Ik heb er nog eentje gevonden. Deze is makkelijker, denk ik. Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 mei 2013 gepost Share 23 mei 2013 gepost Een schroef? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 mei 2013 gepost Share 23 mei 2013 gepost Een handboor? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 mei 2013 gepost Share 23 mei 2013 gepost Een kurkentrekker? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 23 mei 2013 gepost Share 23 mei 2013 gepost Ik ga ook mee met Hinse. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 mei 2013 gepost Auteur Share 24 mei 2013 gepost Hinse en Ross hebben gelijk: Het was een kurkentrekker. De rode gloed kwam van onze toenmalige rode tafel (ook te zien op diverse andere foto's), daarboven is het het schijnsel van een lamp. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten