Keetie 25 maart 2013 gestart Share 25 maart 2013 gestart Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 25 maart 2013 gepost Share 25 maart 2013 gepost Een draaiorgel-muziekstuk? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 maart 2013 gepost Share 25 maart 2013 gepost Tekeningetje? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 maart 2013 gepost Share 25 maart 2013 gepost Ik heb hem van een afstandje bekeken, met dichtgeknepen ogen, maar ik zie er niks in. Misschien staat het op de kop. Ik zie nu pas dat het een echte scan is, het is een soort ponsstrookje denk ik? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 maart 2013 gepost Auteur Share 26 maart 2013 gepost Een draaiorgel-muziekstuk? Je bent op de goede weg. Tekeningetje? Nee, het is geen tekeningetje. Ik heb hem van een afstandje bekeken, met dichtgeknepen ogen, maar ik zie er niks in. Misschien staat het op de kop. Ik zie nu pas dat het een echte scan is, het is een soort ponsstrookje denk ik? Warm. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 26 maart 2013 gepost Share 26 maart 2013 gepost Ponsstrookje is warm, draaiorgelmuziekstuk is op de goede weg... Het is een kaart waar dus gaten in gedrukt worden...? Ik kijk nog eens goed, is het misschien zoiets wat je ergens doorheen kan laten lopen en wat dan iets op een beeld toont? Of misschien geluiden laat horen, nogmaals (hoeft niet persé een draaiorgel te zijn)? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 27 maart 2013 gepost Auteur Share 27 maart 2013 gepost Ponsstrookje is warm, draaiorgelmuziekstuk is op de goede weg... Het is een kaart waar dus gaten in gedrukt worden...? Ik kijk nog eens goed, is het misschien zoiets wat je ergens doorheen kan laten lopen en wat dan iets op een beeld toont? Of misschien geluiden laat horen, nogmaals (hoeft niet persé een draaiorgel te zijn)? Ja, maar wat is het? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 27 maart 2013 gepost Share 27 maart 2013 gepost Komt het uit een soort computer gerold? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 28 maart 2013 gepost Auteur Share 28 maart 2013 gepost Het is geen computer. Ik vind dat het apparaat er wel op lijkt. Man niet. Bweh. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 28 maart 2013 gepost Share 28 maart 2013 gepost Punch-tape voor datainvoer naar een computer. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 28 maart 2013 gepost Share 28 maart 2013 gepost In 5 row-baudot (meest voorkomende) staat er: CR-CR-CR-CR (Carriage Return) LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI-LI (Lead in?) V-J LI-LI (Lead in) Onbenoemd teken C-A-M-S-X-G-V-Z-K-I-O-I-U-S-T-R-Onbenoemd teken-WQ-Onbenoemd teken-Z-Y-X-W-V-U-T-S-R-U-P-O-N-M-L-K-J-I-H-G-F-E-D-C-B-A-S Onbedoemd teken LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF-LF (Line feed) Het lijkt er op dat deze machine een iets andere volgorde dan normaal werkte, het laatste is een teststuk met het alfabet, allen nogal in de verkeerde volgorde. Nog even puzzelen. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 28 maart 2013 gepost Share 28 maart 2013 gepost (aangepast) Verrek, alleen een foutje, de U moet een Q zijn, en dat maakt het alfabet verkeerd om. Dan zou de eerste tekst worden: RTSUIOIKZVGXSMAC En aangezien de tape van rechts naar links loopt is het verklaarbaar. 28 maart 2013 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 29 maart 2013 gepost Auteur Share 29 maart 2013 gepost Punch-tape voor datainvoer naar een computer. Niet naar een computer. In 5 row-baudot (meest voorkomende) staat er: -knip- Het lijkt er op dat deze machine een iets andere volgorde dan normaal werkte, het laatste is een teststuk met het alfabet, allen nogal in de verkeerde volgorde. Nog even puzzelen. Baudot is goed en alfabet is goed, staat er ook goed. Verrek, alleen een foutje, de U moet een Q zijn, en dat maakt het alfabet verkeerd om. Er staat meer dan alleen het alfabet; de pijlen wijzen de juiste richting aan. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 31 maart 2013 gepost Auteur Share 31 maart 2013 gepost Oplossing: Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 maart 2013 gepost Share 31 maart 2013 gepost Zat toch een heel eind in de buurt Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 april 2013 gepost Auteur Share 15 april 2013 gepost Een makkelijk zoekplaatje dit keer, een gedigitaliseerde dia-opname van dichtbij genomen uit een veraf verleden. Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 april 2013 gepost Share 15 april 2013 gepost Ziet er uit als een elastiekje, of een snaar. Prachtige foto, heerlijke vintage kleuren, tegenwoordig gebruik je instagram voor zo'n effect, maar het wordt nooit zo mooi als het origineel. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 april 2013 gepost Auteur Share 16 april 2013 gepost Ik wacht nog even met het antwoord, misschien komen er meer raders langs. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 april 2013 gepost Auteur Share 18 april 2013 gepost Djkoelkast, het was inderdaad een elastiekje. Nieuwe: Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 april 2013 gepost Share 18 april 2013 gepost De groeven van een vinyl-plaat. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 april 2013 gepost Auteur Share 19 april 2013 gepost Goed! Nog eentje: Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 april 2013 gepost Share 19 april 2013 gepost Mooie plaatjes hoor! Dit lijkt wel een bezem. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 april 2013 gepost Auteur Share 19 april 2013 gepost Niet goed. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 22 april 2013 gepost Auteur Share 22 april 2013 gepost Het is wel een gebruiksvoorwerpje, maar vergroot - van heel dichtbij gefotografeerd. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 29 april 2013 gepost Share 29 april 2013 gepost Een borstel? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 30 april 2013 gepost Auteur Share 30 april 2013 gepost Dat is goed, echter wel een -tje. Het is onderdeel van een setje. Hier een nieuwe. Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 30 april 2013 gepost Share 30 april 2013 gepost Een rasp? Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 1 mei 2013 gepost Share 1 mei 2013 gepost Je hebt met een perforator gespeeld Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 mei 2013 gepost Share 1 mei 2013 gepost Dit kan geen rasp zijn want je kunt hier niets mee raspen omdat de rondjes geen opstaand randje hebben. Lijkt mij eerder een krultang of iets in die richting waar hete lucht uit de gaatjes komt. Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 1 mei 2013 gepost Share 1 mei 2013 gepost Of een krulspeld? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 mei 2013 gepost Auteur Share 1 mei 2013 gepost Of een krulspeld? Een rasp? Het is geen rasp. Je hebt met een perforator gespeeld Het is geen perforator geval. Dit kan geen rasp zijn want je kunt hier niets mee raspen omdat de rondjes geen opstaand randje hebben. Lijkt mij eerder een krultang of iets in die richting waar hete lucht uit de gaatjes komt. Het is geen krultang of iets in die richting. Of een krulspeld? Het is geen krulspeld. Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 3 mei 2013 gepost Share 3 mei 2013 gepost Een vergiet? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 3 mei 2013 gepost Auteur Share 3 mei 2013 gepost Het is geen vergiet. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 mei 2013 gepost Share 3 mei 2013 gepost Een hint? Misschien in de vorm van een iets meer uitgezoomd plaatje? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 3 mei 2013 gepost Share 3 mei 2013 gepost een pluizenverwijderaar ? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 mei 2013 gepost Share 3 mei 2013 gepost een pluizenverwijderaar ? Dacht ik ook aan, maar die 'diamantjes' zitten daar nooit in gestanst, daarom dacht ik niet dat dat het was. Wel een heel goed plaatje trouwens, het kan van alles zijn (maar vooral van alles niet) Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 mei 2013 gepost Auteur Share 4 mei 2013 gepost een pluizenverwijderaar ? Het is geen pluizenverwijderaar. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 mei 2013 gepost Auteur Share 4 mei 2013 gepost Een hint? Misschien in de vorm van een iets meer uitgezoomd plaatje? Komt er aan. Nog even bedenken hoe dat het beste kan, zonder echt te laten zien wat het voorwerp is. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 4 mei 2013 gepost Share 4 mei 2013 gepost Ik dacht al de hele tijd aan de vorm van een golfbal maar dat kan het onmogelijk zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 mei 2013 gepost Auteur Share 4 mei 2013 gepost Ik dacht al de hele tijd aan de vorm van een golfbal maar dat kan het onmogelijk zijn. Wat vorm betreft had je het goed gezien. Het is geen golfbal. Hint foto: Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2013 gepost Share 4 mei 2013 gepost Lijkt nu meer op een microfoon Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 4 mei 2013 gepost Share 4 mei 2013 gepost Ik dacht eerst aan een douchekop (lol) maar nu denk ik aan een kruidenschuddertje. Potje peper? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2013 gepost Share 4 mei 2013 gepost Alles blijft mogelijk, briljante foto Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 5 mei 2013 gepost Auteur Share 5 mei 2013 gepost Lijkt nu meer op een microfoon Djkoelkast, je hebt het goed geraden. Het is een microfoon. De foto's zijn door mijn man gemaakt, behalve de 2 van het borsteltje. Ik heb er nog een paar (hij had ze notabene weggemikt!). Vervolg in nieuw bericht. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 5 mei 2013 gepost Auteur Share 5 mei 2013 gepost Wat is dit? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Leuk! Spons? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Meer zo een badborstelsponsachtig ding.... Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Kaasschaafsels. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2013 gepost Share 5 mei 2013 gepost Kaasschaafsels. Wat voor kaas eet jij? Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten