japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost die naam klinkt inderdaad wel aantrekkelijk, want je vraagt je toch af waarover die serie zal gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Ik dacht vroeger zelfs wanneer komt de geheim steen op video . En waarom heb ik het verhaal met die verzonken stad nog nooit gezien. Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Haha klein, blundertje op welke leeftijd was dat? Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Haha klein, blundertje op welke leeftijd was dat? 10 ofzo. Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost En maar aan je ouders vragen wanneer ze de geheime steen voor je gingen kopen Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost En maar aan je ouders vragen wanneer ze de geheime steen voor je gingen kopen ja precies. en die dan zo van : huh welke serie ??> Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Ik vind dat Griekse muziekje uit deze serie prachtig http://members.lycos.nl/fmonteban/bassi ... instr2.mp3 Link naar bericht Delen op andere sites
bassie22 16 februari 2004 gepost Share 16 februari 2004 gepost De verzonken stad is geniaal! Helaas is de DVD bewerkt en is de muziek wat minder spannend Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 16 februari 2004 gepost Share 16 februari 2004 gepost Ik vind dat Griekse muziekje uit deze serie prachtig http://members.lycos.nl/fmonteban/bassi ... instr2.mp3 Grappig om een link naar je eigen webspace te zien in het bericht van een ander. Dit is trouwens, voor de niet wetenden, de instrumentale versie van het nummer In Griekenland. Ik vind de instrumentale versies van de liedjes uit de series, gecomponeerd door Aad Klaris, nog steeds de mooiste achtergrondmuziek. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 16 februari 2004 gepost Share 16 februari 2004 gepost Ik vind dat Griekse muziekje uit deze serie prachtig http://members.lycos.nl/fmonteban/bassi ... instr2.mp3 Grappig om een link naar je eigen webspace te zien in het bericht van een ander. Dit is trouwens, voor de niet wetenden, de instrumentale versie van het nummer In Griekenland. Ik vind de instrumentale versies van de liedjes uit de series, gecomponeerd door Aad Klaris, nog steeds de mooiste achtergrondmuziek. Ik denk dat iedereen je daar gelijk bij geeft. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Ik vond het niet leuk dat deze fantastische serie zo ver naar beneden stond, dus posten we wat Zijn de hotel scenes hier ook in Nederland opgenomen? Als dat zo is dan hebben ze in deze serie wel verdomd goeie decors. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 februari 2004 gepost Auteur Share 25 februari 2004 gepost Ik vond het niet leuk dat deze fantastische serie zo ver naar beneden stond, dus posten we wat Zijn de hotel scenes hier ook in Nederland opgenomen? Als dat zo is dan hebben ze in deze serie wel verdomd goeie decors. Het boevenhuis is wel een decor. En ik heb het vage vermoeden dat de hotelkamer ook een decor is, maar dat weet ik niet zeker. Het raam zit namelijk links van de deur, terwijl in de gang volgens mij gewoon een kamer naast hun kamer zit. Dat kun je echter niet zien, hun kamer kan aan het eind van de gang liggen. Maar dan slaat de positie van het (enige) raam nog nergens op, want waarom zit er dan geen raam tegenover de deur? Dat moet een buitenmuur zijn, anders kan de kamer rechts van hun kamer nergens een raam hebben. Klinkt een beetje vaag, ik weet het. Het komt erop neer dat interieur en exterieur niet op elkaar aansluiten. Wat ik trouwens ook weer niet snap, is waarom ze een apart decor maken voor het boevenhuis. Waarom is dat niet binnen opgenomen? Ze waren er toch... Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Volgens mij wel ja. Adriaan zei op z'n site het volgende: "Er waren maar een paar binnenopnamen; in de Bassie en Adriaan caravan en twee Griekse (hotel)kamers, die opnamen maakten we in een oud pakhuis in Vlaardingen, maar de decors die we daar voor gebruikt hebben, zijn er inmiddels niet meer." Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Wat ik trouwens ook weer niet snap, is waarom ze een apart decor maken voor het boevenhuis. Waarom is dat niet binnen opgenomen? Ze waren er toch... Ik neem aan dat je je afvraagt waarom ze niet gewoon het huis hebben genomen die ze telkens inzoomen. Volgens mij hebben ze gewoon een mooi en myterieus huis uitgekozen, hebben ze gevraagd of ze het mochten gebruiken en verder niets. Het interieur kan wel heel anders geweest zijn en ik weet niet of een standaard Griek zit te wachten op een Nederlandse cameraploeg Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 februari 2004 gepost Auteur Share 25 februari 2004 gepost [..]Ik neem aan dat je je afvraagt waarom ze niet gewoon het huis hebben genomen die ze telkens inzoomen. Volgens mij hebben ze gewoon een mooi en myterieus huis uitgekozen, hebben ze gevraagd of ze het mochten gebruiken en verder niets. Het interieur kan wel heel anders geweest zijn en ik weet niet of een standaard Griek zit te wachten op een Nederlandse cameraploeg Yeah, I guess. Ik vind het alleen jammer dat de binnenkant niet met de buitenkant klopt. Dat hadden ze toch kunnen checken? Er bestond immers een binnenkant. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Maar die hotelkamer vond ik mooi, had precies de juiste sfeer Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost http://www.maris.gr/index.htm Bekijk hotel Creta Maris eens Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 februari 2004 gepost Auteur Share 27 februari 2004 gepost http://www.maris.gr/index.htmBekijk hotel Creta Maris eens CooL! Jammer dat ze geen foto's hebben van de kamers, dat zou gaaf zijn Maar een vijf sterren hotel, woei! Dat konden ze natuurlijk betalen van de beloning die ze kregen voor het terugvinden van de kroon Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]CooL! Jammer dat ze geen foto's hebben van de kamers, dat zou gaaf zijn Maar een vijf sterren hotel, woei! Dat konden ze natuurlijk betalen van de beloning die ze kregen voor het terugvinden van de kroon http://www.maris.gr/views/creta.htm Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 februari 2004 gepost Auteur Share 27 februari 2004 gepost [..]ttp://www.maris.gr/views/creta.htm Ik keek weer es met m'n neus Die kamers zijn wel een hoop veranderd (natuurlijk) dus kunnen we nog niet zien of dat nou een decor was of niet Wel een ongelofeloos mooi hotel *voegt het toe aan trivia site* Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]Ik keek weer es met m'n neus Die kamers zijn wel een hoop veranderd (natuurlijk) dus kunnen we nog niet zien of dat nou een decor was of niet Wel een ongelofeloos mooi hotel *voegt het toe aan trivia site* Die kamers zijn niet echt in Griekse stijl, misschien (waarschijnlijk) was dat wel het idee achter het decor. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 februari 2004 gepost Auteur Share 27 februari 2004 gepost [..]Die kamers zijn niet echt in Griekse stijl, misschien (waarschijnlijk) was dat wel het idee achter het decor. Ik betwijfel of dit dezelfde kamers zijn als ze in 1989 hadden Ze zijn waarschijnlijk volledig omgebouwd. Misschien waren de kamers te klein of te lastig om in te filmen en gebruikten ze daarom een decor... Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]Ik betwijfel of dit dezelfde kamers zijn als ze in 1989 hadden Ze zijn waarschijnlijk volledig omgebouwd. Misschien waren de kamers te klein of te lastig om in te filmen en gebruikten ze daarom een decor... Dat ook, maar neem niet aan dat ze van een Griekse stijl naar een normale kamer gaan... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 februari 2004 gepost Auteur Share 27 februari 2004 gepost [..]Dat ook, maar neem niet aan dat ze van een Griekse stijl naar een normale kamer gaan... Kweenie, zou kunnen. Ga eens langs zou ik zeggen, misschien hebben ze nog foto's van 15 jaar geleden Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]Kweenie, zou kunnen. Ga eens langs zou ik zeggen, misschien hebben ze nog foto's van 15 jaar geleden Of we sturen Adriaan een mailtje Ik zal eens kijken of ik foto's heb uit Agios Nikolaos waar je B&A ook ziet! Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte. De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte.De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal. Alle Robins hebben verschillende stemmen, maar op de lip heb ik nooit gelet Link naar bericht Delen op andere sites
japio 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte.De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal. ik heb het idee dat de lip van robin in deze serie omhoog draait of ligt dat maar aan mij? morgen even goed opletten maar, denk ik Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost ik heb het idee dat de lip van robin in deze serie omhoog draait of ligt dat maar aan mij? morgen even goed opletten maar, denk ik Ja precies, bij deze *robin* beweegt het bovenste gedeelte. Wat de stem betreft lijkt de Verzonken Stad Robin een stuk wijzer te praten dan bijvoorbeeld de Schatkaart Robin, die is meer brutaal Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost De 2 grappigste scenes vind ik inderdaad die op Santorini toen er geen andere boot meer was en de scene waarin die boeven elkaar gingen schoppen. Vooral de baron was super meesterlijk en professioneel, behalve hilarisch en grappig vond ik deze serie ook zeer spannend en zelfs een beetje eng! Als Adriaan op Santorini dat liet over Dimitri de ezel zingt zie je een kabelbaan voorbij glijden en ik ging als kind echt de band terug spoelen en vertraagd afspelen om de boeven te kunnen zien staan! Ook dat gedoe in die kloof was zeer spannend, wat weer komisch was de boeven die een vechthouding aannamen toen ze Bassie en Adriaan uit het bestelbusje dachten te laten die echter ontsnapt waren door een gat in de *vloer* Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost De 2 grappigste scenes vind ik inderdaad die op Santorini toen er geen andere boot meer was en de scene waarin die boeven elkaar gingen schoppen.Vooral de baron was super meesterlijk en professioneel, behalve hilarisch en grappig vond ik deze serie ook zeer spannend en zelfs een beetje eng! Als Adriaan op Santorini dat liet over Dimitri de ezel zingt zie je een kabelbaan voorbij glijden en ik ging als kind echt de band terug spoelen en vertraagd afspelen om de boeven te kunnen zien staan! Ook dat gedoe in die kloof was zeer spannend, wat weer komisch was de boeven die een vechthouding aannamen toen ze Bassie en Adriaan uit het bestelbusje dachten te laten die echter ontsnapt waren door een gat in de *vloer* Zie je inderdaad de boeven in de kabelbaan tijdens dat liedje? Daar heb ik echt nog nooit op gelet. Of zie je ze juist niet en spoelde je daarom steeds terug? Die kloof is echt een hele spannende scene, al vraag ik me nog steeds af hoe de boeven hen hadden kunnen overmeesteren. Beetje groot plothole. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost [..]Zie je inderdaad de boeven in de kabelbaan tijdens dat liedje? Daar heb ik echt nog nooit op gelet. Of zie je ze juist niet en spoelde je daarom steeds terug? Die kloof is echt een hele spannende scene, al vraag ik me nog steeds af hoe de boeven hen hadden kunnen overmeesteren. Beetje groot plothole. B&A waren uitgeput van de lange reis en konden niet meer vechten. Ik weet zeker dat een fitte Adriaan de Baron zo een uppercut had gegeven Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost Ik vond die schapen wel grappig *baron* Drommels! Wat loopt daar nou weer over de weg?! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost [..]B&A waren uitgeput van de lange reis en konden niet meer vechten. Ik weet zeker dat een fitte Adriaan de Baron zo een uppercut had gegeven Zonnesteek/uitdroging/uitputting/shock was zo'n beetje mijn idee, maar dat neemt niet weg dat ze het iets duidelijker in de serie hadden moeten zetten En of Adriaan de Baron een uppercut had gegeven als ie fit was... ja, toen nog wel Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost Ik vraag me ineens af... zou Adriaan in de Verzonken Stad expres een nieuwe gesp dragen, omdat je met de gesp uit de Kroon geen schroefjes kan losdraaien? Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost Ik vraag me ineens af... zou Adriaan in de Verzonken Stad expres een nieuwe gesp dragen, omdat je met de gesp uit de Kroon geen schroefjes kan losdraaien? Ik denk het wel, Wonderer. Maar ik denk eigenlijk dat er niet echt een reden achter zit. Zijn oude gesp zal wel gewoon versleten zijn! *lara* Woef! Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost Ik denk het wel, Wonderer. Maar ik denk eigenlijk dat er niet echt een reden achter zit. Zijn oude gesp zal wel gewoon versleten zijn! En bovendien had hij sinds de Huilende Professor ook ineens een ander blousje (blauw) aan na 3 series lang dat paarse. Voor die verandering is ook nooit een reden gegeven, toch? Of vergis ik me nou? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost [..]En bovendien had hij sinds de Huilende Professor ook ineens een ander blousje (blauw) aan na 3 series lang dat paarse. Voor die verandering is ook nooit een reden gegeven, toch? Of vergis ik me nou? Ik las ergens, volgens mij op de vragenpagina, dat dat kwam omdat de stof van de oude bloes niet meer verkrijgbaar was. Ik vind die blauwe wel mooier @ Robin: En hoe kan een gesp nou verslijten? Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost @ Robin: En hoe kan een gesp nou verslijten? @ Wonderer'tje, de gespsluiting kan na veelvuldig gebruik kapot gaan. Nooit een riem gedragen zeker? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost [..]@ Wonderer'tje, de gespsluiting kan na veelvuldig gebruik kapot gaan. Nooit een riem gedragen zeker? Ik draag al zes jaar dagelijks dezelfde riem... Mja. Oh well. Het viel me gewoon ineens op, die gesp kwam wel heel erg van pas ineens Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost Ja ik heb vanmiddag weer ff gekeken en heb nog een mooie uitspraak van *bas* kijk maar onder mijn berichie Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 februari 2004 gepost Auteur Share 29 februari 2004 gepost Ja ik heb vanmiddag weer ff gekeken en heb nog een mooie uitspraak van *bas* kijk maar onder mijn berichie Ja, da's inderdaad een goeie, ik moest ook weer lachen toen ik het hoorde. Volgens mij is er ook zo'n scene in spanje, maar die kan ik me even niet herinneren... of Italie? Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost [..]Ja, da's inderdaad een goeie, ik moest ook weer lachen toen ik het hoorde. Volgens mij is er ook zo'n scene in spanje, maar die kan ik me even niet herinneren... of Italie? Ja, in de Sleutel zegt Bassie iets in de richting van: "Bassieos sprekios goed Spanjolios!". Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost Japie en B2 zijn ook weer op hun best als ze terug moeten komen van de Baron, aangezien B&A (lees de poppen) alleen maar zitten te zitten op het terras: *b2* : Wat zou de baas van ons willen? *japie* : Weet ik niet, dat horen we zo wel *b2* : wat zeggie? *japie* WEET IK NIET. DAT HOREN WE ZO WEL! *b2*: Ja ik hoor je wel! Vooral dat steeds nijdiger worden van Japie is weer geweldig! Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost Japie en B2 zijn ook weer op hun best als ze terug moeten komen van de Baron, aangezien B&A (lees de poppen) alleen maar zitten te zitten op het terras: *b2* : Wat zou de baas van ons willen? *japie* : Weet ik niet, dat horen we zo wel *b2* : wat zeggie? *japie* WEET IK NIET. DAT HOREN WE ZO WEL! *b2*: Ja ik hoor je wel! Vooral dat steeds nijdiger worden van Japie is weer geweldig! Japie heeft hier wel een hogere stem dan in de Verdwenen Kroon. Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost Japie heeft hier wel een hogere stem dan in de Verdwenen Kroon. Er is toch 1 serie of 1 aflevering waarin Japie *japie* niet door Bas(sie) van Toor wordt gespeeld? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost [..]Er is toch 1 serie of 1 aflevering waarin Japie *japie* niet door Bas(sie) van Toor wordt gespeeld? ik weet niet hoe je daarbij komt Maar dat is pertinent niet waar... Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost [..]Er is toch 1 serie of 1 aflevering waarin Japie *japie* niet door Bas(sie) van Toor wordt gespeeld? Alleen als Bassie en Japie tegelijk in beeld zijn zoals soms in 'De Reis vol Verrassingen'. En de scene in de 'De Verdwenen Kroon' waarin Japie het water in rijdt. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost [..]Alleen als Bassie en Japie tegelijk in beeld zijn zoals soms in 'De Reis vol Verrassingen'. En de scene in de 'De Verdwenen Kroon' waarin Japie het water in rijdt. dan spelen deze mensen japie niet maar zijn body doubles Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 1 maart 2004 gepost Share 1 maart 2004 gepost [..]Alleen als Bassie en Japie tegelijk in beeld zijn zoals soms in 'De Reis vol Verrassingen'. En de scene in de 'De Verdwenen Kroon' waarin Japie het water in rijdt. Ook de scene op het water als de boeven de grens over willen gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten