Frey 3 maart 2013 gestart Share 3 maart 2013 gestart Het verhaal Het verhaal gaat over Remi, die opgroeit bij de familie Barbarin en dol is op zijn pleegmoeder. Maar als zijn pleegvader werkloos wordt, verkoopt hij de dan 8-jarige Remi aan Vitalis. Deze straatmuzikant verdient zijn geld door in dorpen op het platteland op te treden met zijn dieren. In het begin is Remi ontroostbaar omdat hij bij zijn geliefde pleegmoeder is weggehaald. Maar geleidelijk aan onstaat er een hechte band met Vitalis en de dieren: de honden Capi, Zerbino en Dolce en het aapje Joli-Coeur. Met hen trekt Remi door heel Frankrijk en geven ze overal voorstellingen. Na vele gebeurtenissen besluit Remi op zoek te gaan naar zijn pleegmoeder èn zijn echte ouders en daarbij krijgt hij hulp van Mattia, ook een jonge straatmuzikant. Hun zoektocht brengt hen zelfs naar Engeland. Info Aantal afleveringen: 51 Uitgezonden door: AVRO (7 oktober 1979 - 11 augustus 1980) EO (15 april 1996 - 26 augustus 1997) Stemmen (AVRO): Verteller - Pieter Lutz Remi - Maarten Vitalis - Joop Doderer Moeder Barbarin - Els Buitendijk Jerome Barbarin - Cor Witschge Grace - Linda Arthur - Monique Jean met de kraai - Jaap Stobbe Herbergier - Wim Wama Mattia - Jody Pijper Mevrouw Millegan - Meta de Vries Stemmen (EO): Verteller - Bob van der Houven Remi - Jurriën Haverlag Vitalis - Jan Anne Drenth Moeder Barbarin - Beatrijs Sluijter Arthur - Dustin Haverlag Agent - Mike Kuyt Overige - Sander Meester Overige - Simone Delorme Overige - Edward Reekers Intro (audio) Met dank aan: KinderTV Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 3 maart 2013 gepost Auteur Share 3 maart 2013 gepost Ik had deze nooit op televisie gezien, maar ik kende het verhaal een beetje. Afgelopen kerst kreeg ik dan de DVD box en ik was echt onder de indruk. Een van de mooiste tekenfilmseries die ik ooit heb gezien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 5 maart 2013 gepost Share 5 maart 2013 gepost Is dit een aanrader om eens te gaan kijken? Vaders kan hier namelijk geen genoeg van krijgen! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 maart 2013 gepost Auteur Share 5 maart 2013 gepost Ligt eraan of je van dit soort dingen houdt, zoals ik. Ik vind het verhaal prachtig en er zitten ook enkele zeer aangrijpende en treurige momenten in. Ik wist dat die gingen komen, omdat ik de enorm ingekorte film al eens had gezien. Maar als je dan de hele serie ziet, dan zie je pas echt hoe mooi het eigenlijk in beeld was gebracht. En zoals velen misschien al weten, ben ik sowieso al een erg gevoelig persoon. Ogen zijn dan ook niet droog gebleven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.