Frey 27 februari 2013 gestart Share 27 februari 2013 gestart (aangepast) Eindelijk dan deel 2 van de Voices of Cartoons contest. 25 Audiofragmentjes waarin je steeds een stemmetje hoort van een personage uit een tekenfilm(serie). Bij 22 opgaven zijn er 3 punten te verdienen. Ik zoek de naam van de tekenfilm(serie), de naam van het personage dat je hoort en de naam van de stemartiest die het ingesproken heeft. Bij de overige 3 opgaven is de naam van het personage gelijk aan die van de tekenfilm(serie), dus daar zijn maar 2 punten te verdienen. Totaal aantal punten: 22 x 3 = 66 3 x 2 = 6 72 De contest duurt 3 weken na de opening en na 2 weken volgen hints. Succes allemaal! VoC2 contest.zip VoC2 antwoordformulier.txt 27 februari 2013 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 28 februari 2013 gepost Share 28 februari 2013 gepost Een paar herkende ik meteen. Sommige daar ga ik nog even goed naar luisteren. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 maart 2013 gepost Share 1 maart 2013 gepost Ook zo. Het moeilijke is dat sommige stemacteurs meerdere karakters spelen waarvan de stemmen erg op elkaar lijken. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 maart 2013 gepost Share 1 maart 2013 gepost Hier gaat de herkenning lekker! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 3 maart 2013 gepost Auteur Share 3 maart 2013 gepost Twee mensen hebben al ingezonden en zoals gewoonlijk volgt de eerste tussenstand bij 3 deelnemers. Maar er is nog tijd genoeg. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 3 maart 2013 gepost Auteur Share 3 maart 2013 gepost Een eerste tussenstand: 1. samba-boy 2. djkoelkast 3. Keetie Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 4 maart 2013 gepost Share 4 maart 2013 gepost Mmm veel stemmen komen we me bekend voor Ik heb er nu pas 6 ik ga vanavond nog even beter luisteren Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 4 maart 2013 gepost Auteur Share 4 maart 2013 gepost (aangepast) Keetie komt gelijk met djkoelkast: 1. samba-boy 2. djkoelkast 2. Keetie 6 maart 2013 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 maart 2013 gepost Auteur Share 6 maart 2013 gepost Nieuwe tussenstand: 1. samba-boy 2. Keetie 3. djkoelkast 4. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 maart 2013 gepost Auteur Share 10 maart 2013 gepost RM komt erbij: 1. samba-boy 2. RM 3. Keetie 4. djkoelkast 5. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 maart 2013 gepost Auteur Share 12 maart 2013 gepost Morgen volgen de hints: foto's van de 25 stemartiesten die te horen zijn. Wellicht helpt dat de mensen die nog niet zoveel hebben kunnen vinden. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 maart 2013 gepost Share 13 maart 2013 gepost Dat helpt sowieso... Daar gaat mijn monopolieplaats :') Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 maart 2013 gepost Auteur Share 13 maart 2013 gepost (aangepast) Dat helpt sowieso... Daar gaat mijn monopolieplaats :') We zullen zien. Hints: Plaatjes in willekeurige volgorde uiteraard. Nog een week de tijd. Succes! 13 maart 2013 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 maart 2013 gepost Auteur Share 17 maart 2013 gepost Nog een paar inzendingen gehad, maar de stand blijft hetzelfde. Nog 3 dagen de tijd! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 18 maart 2013 gepost Auteur Share 18 maart 2013 gepost TMP komt binnen op plaats 5: 1. samba-boy 2. RM 3. Keetie 4. djkoelkast 5. TMP 6. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 maart 2013 gepost Auteur Share 19 maart 2013 gepost Nieuwe koploper: 1. RM 2. samba-boy 3. Keetie 4. djkoelkast 5. TMP 6. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 maart 2013 gepost Auteur Share 19 maart 2013 gepost Maar samba-boy draait het meteen weer om: 1. samba-boy 2. RM 3. Keetie 4. djkoelkast 5. TMP 6. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 maart 2013 gepost Auteur Share 19 maart 2013 gepost Morgen is de laatste dag van de contest. Inzenden kan dan tot middernacht. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 20 maart 2013 gepost Auteur Share 20 maart 2013 gepost Spanning in de slotfase, want RM komt gelijk met samba-boy: 1. samba-boy 1. RM 3. Keetie 4. djkoelkast 5. TMP 6. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 20 maart 2013 gepost Auteur Share 20 maart 2013 gepost En samba-boy weer alleen aan kop: 1. samba-boy 2. RM 3. Keetie 4. djkoelkast 5. TMP 6. Berleas Link naar bericht Delen op andere sites
RM 20 maart 2013 gepost Share 20 maart 2013 gepost En samba-boy weer alleen aan kop: Ongelooflijk zeg... Iedere keer als ik bij ben sla je weer toe samba! Ik gooi de handdoek in de ring en geef me gewonnen. Ik ben na 3 volle dagen zoeken en googlen helemaal leeg Gefeliciteerd Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 maart 2013 gepost Share 20 maart 2013 gepost Spannende eindstrijd, helaas door ziek te zijn geen inzending meer kunnen doen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 20 maart 2013 gepost Auteur Share 20 maart 2013 gepost De eindstand: 1. samba-boy (70 punten) 2. RM (68 punten) 3. Keetie (21 punten) 4. djkoelkast (17 punten) 5. TMP (15 punten) 6. Berleas (8 punten) Gefeliciteerd samba-boy en jij ook RM! Was inderdaad een spannende eindstrijd. De antwoorden: 01: Vrouwtje Theelepel - Bazel - Fred Benavente 02: Jim Button - Leider van de Wilde 13 - Carol van Herwijnen 03: Cow & Chicken / I am Weasel - The Red Guy - Charlie Adler 04: De Aristokatten - Thomas O'Malley - Louis Neefs 05: Alfred J Kwak - Burgemeester Rokodil - Bram van der Vlugt 06: Beugelbekkie - Sharon Spitz - Angela Schijf 07: David de Kabouter - Holly - Jon van Eerd 08: Inspector Gadget - X - Don Adams 09: Bob de Bouwer - X - Bram Bart 10: De Kleine Zeemeermin - Ursula - Nelly Frijda 11: Argaï - Oscar Lightbulb - Rob van de Meeberg 12: Wunschpunsch - Meneer Mekker - Hero Muller 13: Seabert - Grijpwijk - Alfred Lagarde 14: Pokémon - Delia Ketchum - Beatrijs Sluyter 15: The Addams Family - Uncle Fester - Rip Taylor 16: Nils Holgersson - Smirre de vos - Ger Smit 17: The Powerpuff Girls - Him - Tom Kane 18: Princess Sissi - Tommy - Marc-Marie Huijbregts 19: De Speurneuzen - Basil Holmuis - Paul van Gorcum 20: Montana Jones - Lord Zero - Jan Anne Drenth 21: De Smurfen - Brilsmurf - Frans van Dusschoten 22: Shinzo - Kutal - Jerome Reehuis 23: Hong Kong Phooey - X - Scatman Crothers 24: The Kids from Room 402 - Juf Graves - Maria Lindes 25: Maja de Bij - Willie - Hans Hoekman Nummers bij de stemartiesten: De bijbehorende personages: Toch jammer dat twee van mijn favoriete stemacteurs vorig jaar zijn overleden, terwijl zij nog in leven waren toen ik de contest maakte. Bram Bart sprak al een tijdje geen tekenfilms meer in, maar zijn stem was nog steeds vaak te horen op televisie. En Ger Smit, al een tijdje niet meer actief maar zonder twijfel een van de beste stemacteurs die Nederland ooit gehad heeft. De winnaars krijgen van mij dan ook een Ger Smit award: samba-boy: RM: Bedankt voor jullie deelname allemaal. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost Niets dan lof voor RM allereerst, want deze contest was inderdaad absoluut niet makkelijk. Het is dat ik de stemmen zo vaak heb horen langskomen op televisie dat ik het merendeel dus wel kende (de hints met de foto's vulde als het waren enkel nog de missende spots in), maar toen begon het grote zoeken naar de reeksen en personagenamen. Bram van der Vlugt, Paul van Gorcum en Jerome Reehuis waren de drie waar ik als laatste mee zat, maar Jerome is de enige die ik echt niet kon vinden. En dat terwijl de zin in kwestie mij echt zo bekend voorkwam. In eerste instantie dacht ik dat het een fragment was uit de tekenfilm Hanekam de Rocker (jeugdnostalgie voor mij!), maar na dat voor de 25.000ste keer fout te zien worden gerekend door Frey wist ik het echt niet meer en hield ik bet maar bij de 24 die ik had. Nu ik het plaatje en de oplossing zo voor me zie... Weet ik dat ik deze nooit had kunnen raden. Ik vond het een leuke contest en vind het een eer om er met de eerste plaats vandoor te gaan, juist in deze, voor mij toch wel speciale contest (je bent tv-gek of je bent het niet). Een mooi eerbetoon aan al die legendarische stemmen uit de soms net zo legendarische tekenfilms. Proost! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost Gefeliciteerd winnaars. Ik vond het ook een mooie contest, heb diverse malen naar de fragmenten geluisterd, maar helaas... ik ben geen tekenfilm tvgek. Mooi gedaan, Frey! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost Mooie contest Frey, ik had er denk ik niet heel veel meer uit kunnen halen, als ik de antwoorden zo zie... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost Niets dan lof voor RM allereerst, want deze contest was inderdaad absoluut niet makkelijk. Het is dat ik de stemmen zo vaak heb horen langskomen op televisie dat ik het merendeel dus wel kende (de hints met de foto's vulde als het waren enkel nog de missende spots in), maar toen begon het grote zoeken naar de reeksen en personagenamen. Bram van der Vlugt, Paul van Gorcum en Jerome Reehuis waren de drie waar ik als laatste mee zat, maar Jerome is de enige die ik echt niet kon vinden. En dat terwijl de zin in kwestie mij echt zo bekend voorkwam. In eerste instantie dacht ik dat het een fragment was uit de tekenfilm Hanekam de Rocker (jeugdnostalgie voor mij!), maar na dat voor de 25.000ste keer fout te zien worden gerekend door Frey wist ik het echt niet meer en hield ik bet maar bij de 24 die ik had. Nu ik het plaatje en de oplossing zo voor me zie... Weet ik dat ik deze nooit had kunnen raden. Ik vond het een leuke contest en vind het een eer om er met de eerste plaats vandoor te gaan, juist in deze, voor mij toch wel speciale contest (je bent tv-gek of je bent het niet). Een mooi eerbetoon aan al die legendarische stemmen uit de soms net zo legendarische tekenfilms. Proost! Thanks Tja ik heb helaas mijn meerdere hier moeten erkennen, maar nu ik de antwoorden zie van de opgaven die ik niet had (nummer 22 en 24) had ik die ook nooit kunnen vinden. Ik had inderdaad met heel veel zoekwerk alle namen gevonden van de stemacteurs. En in tegenstelling tot jou samba-boy had ik Paul van Gorcum als 1 van de eerste, maar dat is ook 1 van mijn favoriete Disney-films De meeste moeite had ik met nummer 11. Die Rob van de Meeberg heeft me bijna slapeloze nachten bezorgd en ik ben uiteindelijk achter zijn naam gekomen door letterlijk op wikipedia alle Disney-films langs te gaan en namen in google in te typen! Dat gezicht en die stem waren zooo herkenbaar, maar ik kon maar niet op zijn naam komen. Gefeliciteerd met je terechte overwinning Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost Rob van de Meeberg deed de stem van Alfred in Montana Jones, daar ken ik hem vooral van. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 maart 2013 gepost Share 21 maart 2013 gepost De meeste moeite had ik met nummer 11. Die Rob van de Meeberg heeft me bijna slapeloze nachten bezorgd en ik ben uiteindelijk achter zijn naam gekomen door letterlijk op wikipedia alle Disney-films langs te gaan en namen in google in te typen! Dat gezicht en die stem waren zooo herkenbaar, maar ik kon maar niet op zijn naam komen. Ik herkende toen ik de stem hoorde meteen 'meneer Boerman' uit de Shouf Shouf-serie, dus vanaf daar was het meteen bingo En ja, Paul... Ik herkende meteen dat het Paul van Gorcum was hoor, daar lag het probleem niet zo in... Maar in godsnaam welke productie :') Die man heeft zóveel gedaan, en ik heb echt nauwelijks iets met De Speurneuzen (al kende ik deze zin ook, misschien ooit op TV zien langskomen onbewust?), dus redelijk nasty. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 maart 2013 gepost Share 22 maart 2013 gepost Ik herkende toen ik de stem hoorde meteen 'meneer Boerman' uit de Shouf Shouf-serie, dus vanaf daar was het meteen bingo En ja, Paul... Ik herkende meteen dat het Paul van Gorcum was hoor, daar lag het probleem niet zo in... Maar in godsnaam welke productie :') Die man heeft zóveel gedaan, en ik heb echt nauwelijks iets met De Speurneuzen (al kende ik deze zin ook, misschien ooit op TV zien langskomen onbewust?), dus redelijk nasty. Haha ja probleem had ik met Hero Muller en Carol van Herwijnen ook Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 april 2013 gepost Auteur Share 14 april 2013 gepost Deze kan denk ik ook in het archief. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 15 april 2013 gepost Share 15 april 2013 gepost Deze kan denk ik ook in het archief. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten