Jannie 10 januari 2013 gestart Share 10 januari 2013 gestart Tijdlijnen in een gameserie, er wordt altijd veel over gesproken. Hoe loopt die lijn nou door, en nog belangrijker, kloppen de tijdlijnen nu wel of niet? Er is één gameserie die bij veel gamers tot de verbeelding spreekt, The Legend of Zelda. Er zijn al veel voorbeelden en meningen gegeven welke game volgt op de ander. Lange tijd werd gesproken over twee tijdlijnen, al lopen de meningen daarover nog altijd uiteen. Er is nu een versie opgedoken die de andere tijdlijnen op hun kop zetten. Hierin wordt nu gesproken over drie tijdlijnen. Nintendo zou dit ook bevestigd hebben. 'Gametrailers' heeft een half uur durend filmpje gemaakt waar het verhaal haarfijn uit de doeken wordt gedaan. Niet alleen de muziek is de moeite waard om naar te luisteren, er wordt op een leuke manier uitgelegd hoe de legende tot stand is gekomen. Als grote fan van de hele Zelda-serie maakt het mij eigenlijk niets uit of de tijdlijn een rol speelt, elke game is een pareltje op zich, maar het is interessant om de discussie hierover voort te zetten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 januari 2013 gepost Share 10 januari 2013 gepost Er is altijd veel discussie over geweest, ja. Deze is ook de moeite waard: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 januari 2013 gepost Share 10 januari 2013 gepost Behalve de muziek en de geflopte CD-i versies weet ik heel weinig van Zelda, maar wat een goed topic Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jannie 10 januari 2013 gepost Auteur Share 10 januari 2013 gepost (aangepast) Behalve de muziek en de geflopte CD-i versies weet ik heel weinig van Zelda, maar wat een goed topic Dan wordt het hoog tijd dat je je er eens aan gaat wagen. Mijn persoonlijke favoriet is Twilight Princess. Ondanks al die tijdlijnen kun je elke Zelda game spelen, of je nou met Skyward Sword begint of The Minish Cap. @Hinse. Aan het eind van filmpje zegt de Game-nerd iets wat ik al wilde zeggen; De games zijn in de eerste plaats niet ontwikkeld om een discussie over een tijdlijn te beginnen, maar bevatten elk een eigen unieke story. Nintendo had nooit kunnen vermoeden dat de fans dit in het leven zouden roepen. De tijdlijn raakt kant noch wal, daarom is er zoveel verwarring. Nintendo gaat er op in met als gevolg allemaal games waarvan er eigenlijk niet één vloeiend in een tijdlijn past. De verwarring is er alleen maar groter door geworden. 10 januari 2013 aangepast door Jannie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 10 januari 2013 gepost Share 10 januari 2013 gepost Er is altijd veel discussie over geweest, ja. Deze is ook de moeite waard: Die wilde ik dus net plaatsen :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 januari 2013 gepost Share 10 januari 2013 gepost Ik heb alleen A Link To The Past en Link's Awakening af en toe gespeeld. Ik vond die laatste ook wel erg leuk, ondanks het feit dat het zwart-wit op de gameboy was. Alleen hoe het chronologisch in elkaar steekt, geen idee. Blijkbaar is A Link To The Past vóór Link's Awakening. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 10 januari 2013 gepost Share 10 januari 2013 gepost Ik wil er geen timeline in zien. Er klopt te weinig tussen de games om het überhaupt als tijdlijn te zien. :') Ik zie de tijdlijn zo: Nintendo kwam in de jaren '80 met een Zelda-spel, toen met nog één, toen met nog één... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
midden 12 januari 2013 gepost Share 12 januari 2013 gepost (aangepast) Leuk topic! 12 januari 2013 aangepast door midden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 januari 2013 gepost Share 12 januari 2013 gepost Er is volgens mij een Zelda special geweest in de Retro Gamer, misschien dat daar iets van een timeline in zat? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 13 juni 2013 gepost Share 13 juni 2013 gepost Heb dat boek over Zelda van Nintendo zelf tijdje terug gekocht, ziet er erg tof uit! Al moet ik ook daar nog aan beginnen te lezen Wel tof gedaan door de webshop waar ik m besteld had: Hier heb ik m gekocht: http://www.nedgame.nl/zoek/hyrule/0/1/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 juni 2013 gepost Share 13 juni 2013 gepost Haha wat tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.