RM 1 december 2012 gestart Share 1 december 2012 gestart Zoals al eerder aangekondigd, had ik alweer een nieuwe vorm van een contest klaar staan. Ditmaal weer een plaatjescontest; ID CONTEST COMIC BOOKS Hieronder staan 25 plaatjes. Deze plaatjes zijn sinppers; Ik heb van 25 bekende stripreeksen een voorkant gepakt en die vervolgens kapot geknipt; Deze voorkanten zijn naar mijn eigen idee redelijk goed herkenbaar voor de stripreeks (gelet op eventuele achtergronden en de manier van tekenen). Graag wil ik van iedereen die mee wilt doen; - de naam van de stripreeks - de naam van de titel van album Elk goed geraden stripreeks levert 1 punt op, elk goed geraden titel van het album levert ook een punt op. - In totaal kun je dus 50 punten verzamelen - Uiteraard mag je gebruik maken van internet - De winnaar van de contest mag voor de award zijn/haar favoriete stripfiguur noemen - De contest wil ik (gezien de feestdagen) 3 weken na openen laten duren SUCCES! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 december 2012 gepost Share 3 december 2012 gepost Leuke contest, de eerste inzending is inmiddels gedaan ! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 3 december 2012 gepost Auteur Share 3 december 2012 gepost En hierbij dan ook meteen de eerste tussenstand 1. TMP 2. Hinse 3. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 4 december 2012 gepost Share 4 december 2012 gepost Ik had niet verwacht bovenaan te staan. Binnenkort toch een poging wagen om mijn positie te verstevigen . Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 5 december 2012 gepost Share 5 december 2012 gepost Ik ook even ingestuurd dont worry wist ze niet allemaal vanavond nog even verder bekijken Maar ik ben niet zo'n comic book lezer... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 7 december 2012 gepost Auteur Share 7 december 2012 gepost Er is inmiddels meer ingezonden en daarmee is de tussenstand ook enigszins veranderd; 1. Hinse 2. TMP Keetie 3. Berleas 4. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
RM 10 december 2012 gepost Auteur Share 10 december 2012 gepost Een lichte wijziging in de tussenstand: 1. Hinse Keetie 2. TMP 3. Berleas 4. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
RM 12 december 2012 gepost Auteur Share 12 december 2012 gepost En wederom een kleine wijziging; 1. Hinse Keetie 2. TMP Berleas 3. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
RM 15 december 2012 gepost Auteur Share 15 december 2012 gepost Dit keer geen update van de tussenstand; Wel hieronder een hint om het zoeken naar de stripreeksen en vooral de titels van de albums te vinden. Ik zal vandaag of morgen ook proberen om foto's te plaatsen van alle tekenaars... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 december 2012 gepost Auteur Share 16 december 2012 gepost Nu wel een kleine wijziging in de tussenstand 1. Hinse 2. Berleas 3. Keetie 4. TMP 5. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 december 2012 gepost Auteur Share 16 december 2012 gepost En een nieuwe wijziging in de tussenstand; 1. Hinse 2. Keetie 3. Berleas 4. TMP 5. djkoelkast En direct ook meteen hieronder de foto's van de 25 tekenaars (op de juiste volgorde afgebeeld). Let op: Dit zijn de tekenaars van de albums die ik zoek; Er zijn in de loop van de jaren al heel wat tekenaars overleden (dit geldt ook voor 13 van de 25 afgebeelde tekenaars hieronder) en in sommige gevallen is hun werk door andere tekenaars voortgezet. Dus indien er hier sprake van is dan is dus de tekenaar van het te zoeken album van de reeks afgebeeld. Laatste tip: De namen van de stripreeksen en de te zoeken albumtitels zijn niet zomaar in deze volgorde neergezet; alles heeft te maken met de nummering. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 19 december 2012 gepost Auteur Share 19 december 2012 gepost En we hebben een nieuwe nummer 1; 1. Keetie 2. Hinse 3. Berleas 4. TMP 5. djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 december 2012 gepost Share 21 december 2012 gepost Is vandaag al de laatste dag om in te zenden? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 21 december 2012 gepost Auteur Share 21 december 2012 gepost Is vandaag al de laatste dag om in te zenden? Nee, ik wilde zondag als laatste dag laten tellen. Dus je hebt nog 2 dagen en deze avond Link naar bericht Delen op andere sites
RM 24 december 2012 gepost Auteur Share 24 december 2012 gepost (aangepast) DE EINDSCORE 1. Keetie [50 punten] 2. Hinse [34 punten] 3. Berleas [26 punten] 4. TMP [14 punten] 5. djkoelkast [5 punten] UITLEG VAN DE GEGEVEN HINTS Hint gegeven op 15-12: Een stuk metaal met de letters AG, verwijst naar Zilver De dolfijn is in dit opzicht "gewoon" een dolfijn Door combineren van deze 2 woorden vind je: zilveren dolfijn, ofwel: http://www.zilverendolfijn.nl/ TIP: alles heeft te maken met de nummering: De nummers van de albums waren oplopend, dus als opgave 5 albumnummer 6 van de te zoeken stripreeks was, dan waren de opgaven 1 t/m 4 kleiner of gelijk aan albumnummer 6 van de te zoeken stripreeksen en de opgaven 6 t/m 25 allemaal gelijk aan of hoger dan albumnummer 6 van de te zoeken stripreeksen. DE ANTWOORDEN VAN DE OPGAVEN WINNAARS Keetie is dus de winnaar van deze contest en mag een stripfiguur naar keuze uitzoeken. Van dit stripfiguur zal ik een award maken. Hinse, de runner-up krijgt dan van dit stripfiguur een zwart-wit variant EDIT: Iedereen bedankt voor het meedoen! 24 december 2012 aangepast door RM Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 december 2012 gepost Share 24 december 2012 gepost Keetie, van harte gefeliciteerd! Was een leuke, doch moeilijke (lees: tijdrovende) contest. Ik had er met wat meer zoekwerk nog een paar gevonden denk ik (bijv. Sjors & Sjimmie), maar zoveel als Keetie was me nooit gelukt. RM, bedankt voor het organiseren van deze contest! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 24 december 2012 gepost Auteur Share 24 december 2012 gepost Thanks! Overigens: Leuk detail; Dit was de 100e contest Link naar bericht Delen op andere sites
RM 27 december 2012 gepost Auteur Share 27 december 2012 gepost Keetie heeft laten weten graag Marsipulami als award te willen; Keetie wint dus: Hinse wint dus: Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 27 december 2012 gepost Share 27 december 2012 gepost Zijn toch meer bekende stripreeksen dan ik dacht. De hint had ik wel correct, maar extra punten heeft het niet meer opgeleverd. Wel op bijvoorbeeld Robbedoes en Kwabbernoot gezocht, maar die strip heb ik dan weer niet weten te vinden... Leuke contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 27 december 2012 gepost Share 27 december 2012 gepost Keetie heeft laten weten graag Marsipulami als award te willen; Keetie wint dus: Hinse wint dus: Dank je wel, RM. Die hang ik boven mijn bed! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 december 2012 gepost Share 28 december 2012 gepost Dank je wel, RM. Die hang ik boven mijn bed! En hij komt, zodra ik klaar ben met de awards uitdelen, ook in je "user panel", het vlakje links waar je naam, aantal posts etc. staat. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2013 gepost Share 22 maart 2013 gepost Awards zijn uitgedeeld! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten