CB Interactive 21 november 2012 gestart Share 21 november 2012 gestart (aangepast) Een draadje voor de retro muziek lovers Op dit moment heb ik een oud Agfa c60 bandje met wat Nederlandse muziek er op in mijn antieke Philips N2400 cassetterecorder, dit bandje is ooit vanaf plaat opgenomen, vermoedelijk dateert dit uit de 70'er jaren. Het nummer wat op dit moment langs de koppen zoeft is 'De Butlers - De Chinees doet veel meer met vlees. Iig heb ik de youtube versie van deze track. Wat staat er op dit moment bij jullie aan retromuziek op? 21 november 2012 aangepast door CB Interactive Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CB Interactive 21 november 2012 gepost Auteur Share 21 november 2012 gepost Nog voordat het nummer Popcorn een hit werd, de voorloper van de versie van Hot Butter, anarchic systems: Gershon Kingsley op zijn moog, de enige echte : http://www.youtube.com/watch?v=Q_wy_Pr1bqM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CB Interactive 21 november 2012 gepost Auteur Share 21 november 2012 gepost (aangepast) En versie 2: http://www.youtube.com/watch?v=-7TvEzZcHfQ 21 november 2012 aangepast door CB Interactive Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Wat bedoel je toch steeds met draadje, want ik zie ze niet. Ik denk dat je topic bedoelt, heeft niets met draden te maken, dus noemen we het hier topic Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost (aangepast) Wat staat er op dit moment bij jullie aan retromuziek op? Op dat ogenblik stond er niets aan muziek op, maar toen ik over die chinees hoorde moest ik wel denken aan: Geef mij maar Nasi Goreng Met een gebakken ei Wat sambal en wat kroepoek En een goed glas bier er bij! 22 november 2012 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Die van Anita en Ed is toch beter. Ai ai ai ai Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Wat bedoel je toch steeds met draadje, want ik zie ze niet. Ik denk dat je topic bedoelt, heeft niets met draden te maken, dus noemen we het hier topic Topic wordt ook wel thead genoemd, en dat vertaalt weer in draad, of draadje ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Topic wordt ook wel thead genoemd, en dat vertaalt weer in draad, of draadje ... Nee. Wij werken niet met threads en ik vind "draadje" de meest debiele vertaling die er is voor topic. Zeg dan onderwerp. Of topic. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Nee. Wij werken niet met threads en ik vind "draadje" de meest debiele vertaling die er is voor topic. Zeg dan onderwerp. Of topic. Godsamme, dat is nog eens duidelijke taal Ik dacht het en jij postte het Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Ik wil trouwens niet TS voor de voeten stoten hoor, ik wil gewoon dat hij het afleert Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CB Interactive 22 november 2012 gepost Auteur Share 22 november 2012 gepost (aangepast) Eh..... De term draadje is een veel gebruikte en een algemeen geaccepteerde term(en is eigenlijk spreektaal) bij een hoop fora en weblogs. Ik wist niet beter 22 november 2012 aangepast door CB Interactive Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 november 2012 gepost Share 22 november 2012 gepost Eh..... De term draadje is een veel gebruikte en een algemeen geaccepteerde term(en is eigenlijk spreektaal) bij een hoop fora en weblogs. Ik wist niet beter Klopt dat het regelmatig gebruikt wordt, maar ik erger me er kapot aan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 23 november 2012 gepost Share 23 november 2012 gepost Die van Anita en Ed is toch beter. Ai ai ai ai Drie chinezen en een contrabas. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
VR!DZ 29 januari 2014 gepost Share 29 januari 2014 gepost Op dit moment een liveset van Giorgio Moroder aanstaan, heb m nog niet eerder gehoord. http://www.rbmaradio.com/shows/giorgio-moroder-live-at-deep-space Ik ben zelf niet echt bekend met de beste man, maar weet via via dus dat dit 1 van de pioniers is/was op het gebied van electromuziek, eind jaren '70. Zeker retro te noemen dus! Het is de producer achter oa Donna Summer - I Feel Love, om maar een overbekend voorbeeld te geven. Luister en geniet! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 maart 2014 gepost Share 31 maart 2014 gepost Pet Shop Boys - Always On My Mind In augustus komen ze naar Nederland en ik kocht reeds kaartjes, dus alvast in de stemming komen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 5 februari 2015 gepost Share 5 februari 2015 gepost Een topic voor de retro muziek lovers Op dit moment heb ik een oud Agfa c60 bandje met wat Nederlandse muziek er op in mijn antieke Philips N2400 cassetterecorder, dit bandje is ooit vanaf plaat opgenomen, vermoedelijk dateert dit uit de 70'er jaren. Het nummer wat op dit moment langs de koppen zoeft is 'De Butlers - De Chinees doet veel meer met vlees. Â Ik kende dit nummer al van mij ouders, maar nooit gehoord. Best wel leuk liedje, bedankt voor het ophalen. Volgens Wiki is het eerste single van De Butlers, dus uit 1969. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 juli 2015 gepost Share 8 juli 2015 gepost Vorig jaar naar Fleetwood Mac, Pet Shop Boys en North Sea Jazz geweest (o.a. Nile Rodgers & Chic, Hall & Oates), over 3 weken ga ik naar The Hooters die dicht over de grens van Duitsland komen. Â De meesten kennen Satellite wel. Â Â De rest van hun repertoire is ook goed te doen zoals And We Danced. Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 juni 2016 gepost Share 23 juni 2016 gepost Niet echt retro want in een nieuw jasje, maar de laatste tijd heb ik veel muziek op staan van het Youtube-kanaal NewRetroWave, waar ze dagelijks moderne 80s synth muziek op zetten. Luistert lekker weg, ik kwam erop via djkoelkast die dat casettebandje op bandcamp had besteld. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 juni 2016 gepost Share 23 juni 2016 gepost Zitten hele fijne albums tussen, ik haal meestal bundels bij Groupees  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 augustus 2016 gepost Share 16 augustus 2016 gepost  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Danny99 28 januari 2017 gepost Share 28 januari 2017 gepost (aangepast) Draai nu: Queen Greatest Hits op Vinyl. 28 januari 2017 aangepast door Danny99 . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 januari 2017 gepost Share 28 januari 2017 gepost Niet op vinyl, maar voor een album uit 1971 wel retro te noemen; Billy Joels eerste soloplaat, 'Cold Spring Harbor' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.