samba-boy 12 oktober 2012 gestart Share 12 oktober 2012 gestart De meeste mensen hebben de videorecorder al lang geleden verbannen naar de zolder. Daarbij ook de videobanden natuurlijk. Om die videobanden gaat het! Er zijn ontelbare video-opnamen gemaakt van sportwedstrijden, huwelijksfeesten, diplomauitreikingen, krakersrellen, dance events, verjaardagen, begrafenissen en kermissen. Die liggen nu allemaal te verstoffen op zolders. Het Instituut Beeld en Geluid wil daar graag iets mee doen. Tom de Smet is hoofd collecties en beschrijvingen van het Instituut Beeld en Geluid.Bron: Radio 1 Helaas kan ik niet mijn TV-verzameling indienen als ik het zo hoor, maar wel interesting om Beeld & Geluid zo 'Brits' te werk zien gaan door het publiek om beelden te vragen, zoals de BBC dat ook destijds deed met hun treasurehunting, zoekende naar hun gewiste programma's (Daarom ook 'Brits' te werk gaan). Vraag me alleen af wat men precies krijgt als iemand iets inlevert, naast een 'vriendelijke dank'. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2012 gepost Share 12 oktober 2012 gepost En daarna ons 40 euro per aflevering vragen voor een matige transfer... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 12 oktober 2012 gepost Share 12 oktober 2012 gepost Laten ze het dan gratis aanbieden .... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 oktober 2012 gepost Auteur Share 12 oktober 2012 gepost En daarna ons 40 euro per aflevering vragen voor een matige transfer... Precies, het verschil met de BBC was dat de BBC alles netjes oppoetste en op DVD uitbracht en, volgens bronnen, de leveraars van materiaal een speciaal gratis exemplaar van de vondsten op digitaal formaat (c.q. DVD, file, whatever) toezonden. Zie ik Beeld & Geluid gewoon niet doen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 12 oktober 2012 gepost Share 12 oktober 2012 gepost Weinig kans inderdaad. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2012 gepost Share 12 oktober 2012 gepost Maar hoezo kun je jouw collectie niet indienen eigenlijk? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 oktober 2012 gepost Auteur Share 12 oktober 2012 gepost Maar hoezo kun je jouw collectie niet indienen eigenlijk? Omdat ze, zoals ik het bericht lees, enkel op zoek zijn naar home-video's van evenementen. En zover ik weet heb ik één video met home-video's bestaande uit mij als een baby. De rest hebben ze toch al in hun verzameling, me dunkt. Overigens redelijk bizar; Ze vragen nu het publiek om beelden maar een paar jaar geleden hebben ze besloten alle opnamebanden van Samson, zoals gemonteerd voor uitzending op Veronica, te wissen. :') Misschien omdat ze dachten dat het niet Nederlands was (Al was Samson in die seizoenen een CO-PRODUCTIE tussen de BRTN en Veronica :')). Ik dacht dat wissen niet meer gebeurde sinds de 70s maar dit bewijst maar weer eens anderzijds. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2012 gepost Share 12 oktober 2012 gepost Ah, dat begreep ik er even niet uit. En daarna Brein op je dak zeker omdat je evenementen niet mag filmen :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 14 oktober 2012 gepost Share 14 oktober 2012 gepost Beeld en geluid heeft overigens wel een eigen youtube account met veel beeldmateriaal, maar meestal zijn dit korte stukjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 oktober 2012 gepost Auteur Share 14 oktober 2012 gepost Beeld en geluid heeft overigens wel een eigen youtube account met veel beeldmateriaal, maar meestal zijn dit korte stukjes En allemaal Polygoon-materiaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 16 oktober 2012 gepost Share 16 oktober 2012 gepost heb nog hoop super8 liggen ook nieuwe Quote Link naar bericht Delen op andere sites
OttoRTV 3 januari 2014 gepost Share 3 januari 2014 gepost Hee een Eumig RS-3000 Daar heb ik er ook nog 2 van. Fijne machines Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 4 januari 2014 gepost Share 4 januari 2014 gepost Hee een Eumig RS-3000 Daar heb ik er ook nog 2 van. Fijne machines ben alleen plastic dopje kwijt waar de spoel aan zit. heb ook nog normale projectors en in een doos nog een oude 35mm met koolstaaf lamp maar die ligt in 1000 en 1 onderdelen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 januari 2014 gepost Auteur Share 6 januari 2014 gepost Wat een kick zeg :') Dit zijn overigens niet de videobanden die Beeld & Geluid zocht Heb inderdaad wel van die Star Wars super8-uitgaves gehoord, eigenlijk grappig dat deze officieel zijn uitgebracht Quote Link naar bericht Delen op andere sites
OttoRTV 5 februari 2014 gepost Share 5 februari 2014 gepost In geval van nood kun je ook haspels gebruiken die op een normale bandrecorder passen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.