Keetie 19 september 2012 gestart Share 19 september 2012 gestart RTL4 Wo 19 sept 12:39:52 Eerste emoticon :-) bestaat 30 jaar De smiley viert feest. Het emoticon bestaat 30 jaar. Computerwetenschapper Scott Fahlman was de eerste die :-) in 1982 voor gebruikte in een bericht aan zijn studenten. De bedoeling van Fahlman was om het emoticon te gebruiken voor berichten die niet helemaal serieus bedoeld zijn. Voor zaken die niet grappig zijn kwam hij met de :-(. Fahlman vindt de huidige veelkleurige emoticons lelijk. Doordat ze kant-en- klaar zijn zit er geen uitdaging meer in om zelf creatief een emotie proberen uit te drukken via het toetsenbord. 1/1 ©ANP/RTLNIEUWS.NL Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 september 2012 gepost Share 19 september 2012 gepost Ik snap alleen niet waar die trend vandaan komt smileys op de kop te plaatsen (: zo dus. Ook de standaardsmile gebruik ik nooit, die vind ik te sip Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 september 2012 gepost Auteur Share 19 september 2012 gepost Ligt eraan hoe je je er tegenaan kijkt, hoofd naar rechts of hoofd naar links. Sip? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 september 2012 gepost Share 19 september 2012 gepost =O Wat een unicum! Ik weet nog dat een paar jaar geleden het 25-jarig jubileum van de :-) was. Logisch ook, is vijf jaar geleden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 september 2012 gepost Auteur Share 19 september 2012 gepost O, die heb ik gemist. Ach, wees blij dat ze het niet elk jaar vieren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.