keesj 15 september 2012 gestart Share 15 september 2012 gestart Hallo, Hallo ik heb na jaren mijn c64 weer eens van zolder gehaald en vind dat er toch wel heel veel leuke spelletjes bestaan voor de c64. Ik ben dan ook mijn floppies gaan backupppen nu het nog kan. Zijn er hier mensen die ook backups van hun floppie willen hebben ? Groetjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Topic even verplaatst naar de juiste categorie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Hallo, Hallo ik heb na jaren mijn c64 weer eens van zolder gehaald en vind dat er toch wel heel veel leuke spelletjes bestaan voor de c64. Ik ben dan ook mijn floppies gaan backupppen nu het nog kan. Zijn er hier mensen die ook backups van hun floppie willen hebben ? Groetjes Je kunt er ook nog discimages van maken, dan zijn ze te spelen op een C64 emulator. Zitten er ook Nederlandse tekstadventures bij? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Of inlezen op de PC Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Inderdaad. Dat was een zeer interessant nieuwtje. Heb ik ook doorgegeven aan mijn zoon, die al heel lang zijn oude vertrouwde commodore64 weer eens tevoorschijn wil halen. Net als de OP deed. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Ik denk dat je TS bedoelt, OP is de openingspost en TS is topicstarter Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost O, o, ik dacht dat OP Originele Poster betekende - wel het eerste bericht dus. Ahh, TS! Wat zou die allemaal aan het backuppen zijn.... Spellen, demo's, muziek? En GEOS natuurlijk! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 september 2012 gepost Share 15 september 2012 gepost Moet zeggen dat er fora zijn die andere benamingen hebben maar dit is de meest gangbare en die gebruiken we hier Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 8 oktober 2012 gepost Share 8 oktober 2012 gepost mijn floppy;s zijn al vergaan :'( Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 oktober 2012 gepost Share 11 oktober 2012 gepost Dan was je helaas al te laat. Zal mij benieuwen hoe mijn floppy's (MSDOS) er aan toe zijn......*zoekt nog een 1,2MB 5,25" floppydrive.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jack10101 29 maart 2013 gepost Share 29 maart 2013 gepost (aangepast) Originele cassettes/floppies van games, kunnen nog enige tijd bestaan. Maar wees voorzichtig: Dit materiaal is 20 jaar oud. Waarom koop je niet een: C64-Floppy-Drive ? En dan een seriele kabel, om bestanden van internet door te sturen ?? Naar jouw floppy-drive. Zo kan je bijna ieder game, schrijven/branden op een floppy disk. Zie EBAY voor bijna nieuwe floppy disks 29 maart 2013 aangepast door Jack10101 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jack10101 29 maart 2013 gepost Share 29 maart 2013 gepost Dit ga ik binnenkort terug doen, nadat ik alle games heb voor Amiga, die ik wil hebben. Dan kom ik terug naar mijn C64 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 maart 2013 gepost Share 29 maart 2013 gepost Ik heb onlangs nog van iemand een doos met meer dan 100 gloednieuwe 5,25" diskettes gehad Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jack10101 7 april 2013 gepost Share 7 april 2013 gepost (aangepast) Ik heb onlangs nog van iemand een doos met meer dan 100 gloednieuwe 5,25" diskettes gehad Wauw, dat is fantastisch. Ben jaloers lol. Wanneer ik eraan begin (c64) moet ik even tweedehands floppies checken en formatteren, die ik 5 jaar geleden had gekocht. Er zullen er nog wel een paar werken, want het zijn 10 grote plastieken dozen boem-vol. Dus dit zullen er rond de 1000 stuks zijn. Ze zullen nu toch niet allemaal kapot zijn ? En die kabel + programma heb ik ook nog liggen. Deze beiden moeten nog steeds werken op mijn oude PC (pentium 3 + XP) Maar eerst effe Amiga games afwerken. Ik ben nu aan de letter "S" van het alfabet Ondertussen zijn dit al: 618 games, ofwel: 700 game-diskettes Tja, dit zullen er ook bijna zo'n 1000 worden (diskettes) minimum 7 april 2013 aangepast door Jack10101 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 april 2013 gepost Share 7 april 2013 gepost Normaal gezien moeten diskettes nog wel werken, ik heb bakken en bakken vol die het nog prima doen. Die nieuwe diskettes bleken er 150 te zijn in plaats van 100, maar nog niets mee gedaan, ben nog altijd op een heel laag tempo mijn retrozolder aan het inrichten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.