Commodore 64 31 augustus 2012 gestart Share 31 augustus 2012 gestart Ik heb een heel deel floppy disk van mijn commodore 64. Hoe kan ik de volledige inhoud van zo'n floppy disk in één keer kopieren op een nieuwe lege floppy? Het gaat over spellen die over meerdere onderdelen bestaan zoals wintergames bijvoorbeeld. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost Volgens mij kan dat met FCopy III Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Commodore 64 31 augustus 2012 gepost Auteur Share 31 augustus 2012 gepost De bedoeling is dat ik dit via de C64 disk driver 1541 doe, die aangesloten is op mijn C64. Het is voor mij meer dan 20 jaar geleden. Ik weet dat we dit vroeger deden op een heel eenvoudige manier. Maar weet dit niet meer, omdat het telang geleden is. Volgens mij hadden we daar een progamma op floppy voor, dat we eerst moesten inladen en daarna konden we de volledige inhoud van een floppy kopieren. Maar hoe hete dat programma weer en hoe gaat dit in zijn werk. Wat ik ook nog heb is zo'n KCS PowerCartridge. Mss maakt dit het éénvoudiger. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost Maar een diskette van 320kb ga je nooit in één keer kunnen kopiëren als je niet twee diskdrives hebt, er is tenslotte maar een kb of 40 beschikbaar op de C64 en de KCS Power doet er geloof ik 8kb bij maximaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Commodore 64 31 augustus 2012 gepost Auteur Share 31 augustus 2012 gepost ALs je twee disk drivers heb kan het wel? Ik heb er nog een tweede staan thuis. Moeten deze dan aan elkaar gekoppeld worden? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost Deze moeten dan gewoon aangesloten worden op de C64, normaal is het station 8, dan komt er een station 9 bij. Dan kun je met een disk-copy programma en diskettes kopieren, bijvoorbeeld met SpeedCopy II Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Commodore 64 31 augustus 2012 gepost Auteur Share 31 augustus 2012 gepost Speedcopy II waar kan ik deze ergens vinden, denk niet dat ik dit ergens op een floppy heb staan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost http://www.haddewig....es64/tools.html Maar goed, dan moet je het nog op diskette hebben. Ik heb zelf geen C64, maar ik weet dat een zeker iemand een X1541 kabel heeft, en dit soort programma's op diskette kan zetten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost That will be me Ross heeft voor mij een kabel gemaakt waarmee ik C64 diskettes kan "branden", werkt uit de kunst. Momenteel is echter de boel niet aangesloten, maar als het wel is aangesloten maak ik graag een diskette voor je als je mij een diskette opstuurt + een gefrankeerde enveloppe, zodoende kost het mij niets en jou alleen een paar postzegels, ik hoef er verder niets voor te hebben. Zo deden we het vroeger ook altijd, in een "stamped, self-addressed enveloppe" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Commodore 64 1 september 2012 gepost Auteur Share 1 september 2012 gepost Ik heb nog eens tussen al mijn floppy's gekeken "250stuks", en na lang zoeken heb ik toch een programma gevonden nl Superkit 2 en supercopy. heb daarmee een floppy in zijn geheel mee kunnen kopieren. Het was wel even zoeken maar uiteindelijk toch gelukt. Toch nog bedankt voor de sugesties. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 september 2012 gepost Share 1 september 2012 gepost Klinkt goed Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 september 2012 gepost Share 1 september 2012 gepost Ross heeft voor mij een kabel gemaakt waarmee ik C64 diskettes kan "branden", werkt uit de kunst. Is gelijk even opgezocht, de x1541 kabel. Blijkt dus een kabel te zijn waarmee de C64 diskdrive verbonden wordt met de PC en met een programma kun je software overzetten. http://www.richardlagendijk.nl/cip/article/item/xe1541/nl Heel wat anders dan vroeger met de seriële Max232 kabel. Zoon had een programmaatje geschreven voor de C64 kant en Man voor de PC kant. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Commodore 64 4 september 2012 gepost Auteur Share 4 september 2012 gepost Knap gemaakt die kabel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.