Hinse 29 augustus 2012 gestart Share 29 augustus 2012 gestart Ze bestaan al heel lang: handhelds die in staat zijn via emulatie oude games te draaien. De GP2X, de Dingoo en de OpenPandora zijn slechts voorbeelden van deze systemen. Vaak zit er een hele community achter om te zorgen voor snelle emulatoren, officiële (vaak exclusieve) games en homebrew games. Sinds de definitieve doorbraak van tablets en de komst van de mini-tablets zie je hier verandering in. Er komen betaalbare Android handhelds aan die dus games kunnen draaien via Android emulators. Voordeel: heel veel games en emulators beschikbaar bij release. Nadeel: vooralsnog geen emu optimalisatie voor elke handheld. Voorbeelden: BiTT Gametablet: http://www.intertoys...let-586725.html Archos Gamepad: http://www.slashgear...aming-28244285/ Wat vinden jullie hiervan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 augustus 2012 gepost Share 29 augustus 2012 gepost Het is net als met hardware sequencers vs pc's met bijvoorbeeld Cubase. Een Android handheld met gameknoppen (want meer is het niet) is voor iedereen een beetje, dus nergens ècht goed in. Een dedicated handheld zoals de GP2x, OpenPandora etc. is net andersom, hij kan een beetje maar het is lang niet voor iedereen en wat hij doet doet hij heel erg goed. Ik heb zelf een OpenPandora en een GP2x. Daarnaast een paar tablets (Android, Windows CE en WebOS) en een Android telefoon en voor emuleren heb ik liever de OP. Toch gaat er niets, nee, niets boven een echte console. Ik heb spellen gespeeld op een 92" scherm, haarscherp, met een originele controller (aangesloten via converters naar USB) op een emulator pc maar het is het gewoon niet. Er gaat niets boven een echte console. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 29 augustus 2012 gepost Auteur Share 29 augustus 2012 gepost Dat laatste klopt zeker, maar op vakantie kun je moeilijk alle consoles meeslepen. Het is maar de vraag hoe goed/slecht zo'n Archos/BiTT is in emulatie. Er is natuurlijk geen device specific emulatie, maar je hebt wel kans dat het met een goed scherm er toch wel prima uit gaat zien. Er zitten nog maar weinig hardwarebeperkingen aan zo'n apparaatje t.o.v. vaak brakke hardware in een GP2X die bedoeld is voor een nichemarkt. Ik had zelf de Wiz, maar ik vond het scherm te klein, resolutie te laag, matige schermkwaliteit, te kleine knoppen, etc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 augustus 2012 gepost Share 29 augustus 2012 gepost De Open Pandora is echt super, alleen ongelooflijk duur. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.