djkoelkast 20 december 2014 gepost Auteur Share 20 december 2014 gepost Als het goed is is hij helemaal compatible met de TRS-80. Ik heb zelf een TRS-80 CoCo, maar weinig of geen software. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 december 2014 gepost Share 21 december 2014 gepost Het klopt dat de Video Genie1 compatible is met de TRS80. Als de COCO, de coloured computer, niet veel verschilt van deze, zou je ook eens hier kunnen kijken: http://www.classiccmp.org/cpmarchives/trs80/Software/Model%201/ die kreeg ik door van de discussiegroep. Met utilities als TRSREAD en TRSWRITE zou je er weer 'echte diskettes' van kunnen maken.  Of bekijk 's een emulator. Bij eentje van de TRS80 staat er bij mij vermeld + spellen.  Van de video genie1 bestaat er ook een emulator. De oude versie is exact zoals ik het op het echte scherm zie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 december 2014 gepost Auteur Share 21 december 2014 gepost Leuk, ik ga er eens naar kijken Dank je Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 14 januari 2015 gepost Share 14 januari 2015 gepost (aangepast) (Ik weet dat niet gaat over elektronica, maar ik zag geen ander topic hierover)  Leuk topic, heel interessant al die ervaringen met de kringloop. Ik kom er zelf niet zo vaak, maar meestal als ik bij mijn opa en oma ben in Veldhoven, zo kochten mijn opa en oma een berg oude Donald Ducks voor mij (1981-1994)   Eén keer trof ik wat oude geschiedenisboeken: wereldgeschiedenis, Minoïsche beschaving en Christoffel Columbus voor €1-, per stuk maar toch nog in heel goede kwaliteit. Zeker ooit gekregen en toen niks meegedaan (in de kast gestopt) en toen verkocht aan de kringloop..  Op rommelmarkten kom ik ook niet zo vaak, een jaar geleden ben ik nog een soort boekenmarkt van rode kruis in Deventer een paar boeken gekocht : over Friesland, Overijssel, Noord-Brabant, kerken en over sektes (heel interessant allemaal) ook voor €0,50 per stuk.  Het valt me op dat ze zulke boeken tegenwoordig niet meer gemaakt, zulke kwaliteit. 14 januari 2015 aangepast door Floris97 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 januari 2015 gepost Share 14 januari 2015 gepost (aangepast) Kringloopwinkels kopen volgens mij zelden in, het zijn in principe allemaal giften. Althans, zo werkt het bij de Koopjeshal hier om de hoek. Misschien dat ze een enkele keer bereid zijn te betalen, maar de meeste producten zijn vaak zo goedkoop dat het wel gratis binnengebracht moet zijn. 15 januari 2015 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 januari 2015 gepost Auteur Share 14 januari 2015 gepost Je hebt verschillende soorten kringloopwinkels, er zit in de stad hier een 'kringloop outlet' en die koopt wel partijen in (maar volgens mij niet van particulieren). Normale kringlopen heb ik nog nooit wat in zien kopen, het is altijd innemen en verkopen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 5 februari 2015 gepost Share 5 februari 2015 gepost Kringloopwinkels kopen volgens mij zelden in, het zijn in principe allemaal giften. Althans, zo werkt het bij de Koopjeshal hier om de hoek. Misschien dat ze een enkele keer bereid zijn te betalen, maar de meeste producten zijn vaak zo goedkoop dat het wel gratis binnengebracht moet zijn.  Ik loop nu zelf stage bij een kringloopwinkel, en daar kopen niks in (behalve wat biologische schoonmaakmiddelen). Er bellen weleens mensen of de winkel iets wil kopen... en veelal bieden mensen ook (kapotte) zooi aan..  Maar het meeste in de winkel, is wel dergelijke interessant. Ik kocht gisteren daar (met 20 % personeelskorting) twee ongeopende doosjes met LEGO uit 1988 en verder liggen er ook mooie oude boeken.  Je merkt dat ze daar niet gek zijn, naar alles wordt gekeken wat het echt is. Ze hebben ook enkele cursussen gehad in het herkennen van kunst etc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 17 november 2015 gepost Share 17 november 2015 gepost  Heb deze eigenlijk gewoon voor nop gehad maar vond het leuk om te posten Twee philips VR-6760's. Toen der tijd vast hele geavanceerde VHS recorders. De looks vind ik geweldig! Ze werken beide nog prima en het beeld is nog goed (voor de leeftijd van de apparaten). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 november 2015 gepost Auteur Share 17 november 2015 gepost Mooie machines  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 18 november 2015 gepost Share 18 november 2015 gepost Geen foto gemaakt maar ik zag een tijd terug een Steenbeck staan bij een lokale kringloper. OK, niet helemaal compleet, maar toch best een verrassing. Â Trouwens, op ebay ooit een draagbare mini-35mm projector voorbij zien komen met ingebouwde casseterecorder. Japans. Ging niet eens voor veel geld weg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 november 2015 gepost Auteur Share 18 november 2015 gepost Je komt af en toe apart spul tegen. Ik zag laatst servers (zonder hdd's) en een paar ticketprinters van de oude schouwburg staan bij de kringloop. Heb het laten staan want wat moet je er mee. Maar wel grappig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 19 november 2015 gepost Share 19 november 2015 gepost Verbazend wat je af en toe tegenkomt inderdaad. Zag een tijdje terug een Agfa Family 8mm set in de bak liggen. http://super8wiki.com/index.php/Agfa_family  Heb nog wel een tijdje terug een Sony Hi8 CCD-V8A uit de bak gered De meeste gooien die dingen gewoon meteen weg, wat natuurlijk ontzettend zonde is Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 november 2015 gepost Auteur Share 19 november 2015 gepost Vandaag heel eng spul tegengekomen: Â Â Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
OudeTVfreak 19 november 2015 gepost Share 19 november 2015 gepost Haha, bijzonder! Dit lijkt heel oud, geschreven met tandvleesch. Dit lijkt mij een apparaat die alleen door een tandarts werd gebruikt? Apart om dit te vinden in een kringloopwinkel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 november 2015 gepost Auteur Share 19 november 2015 gepost Ik heb wat verder gezocht en er is er laatst een geveild bij cata, 133 euro, maar wel in mooiere staat dan deze. Blijft een eng apparaat, ik zou dat niet graag in mijn mond hebben. Maar er zijn ook opzetstukken voor bij jicht en 'rheumathiek'. Bij die veiling staat dat het ca 1930 is gemaakt.  Ik heb geen prijs gezien, misschien toch nog eens terug om te kijken, wie weet is het nog een keer te veilen  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 november 2015 gepost Share 19 november 2015 gepost Creepy stuff kom jij tegen  Maarja, over 100 jaar zullen ze over de huidige medische apparaten hetzelfde denken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 februari 2016 gepost Auteur Share 9 februari 2016 gepost Kringloop in Amersfoort, heel groot en niet duur. Â Â Vooral creatief met oude spullen. Dit is allemaal echt, geen foto's of namaak. Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 februari 2016 gepost Share 10 februari 2016 gepost Die onderste 2 foto's zijn meer museummateriaal dan iets dat je in een kringloop ziet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 februari 2016 gepost Share 11 februari 2016 gepost Daar zullen ze dan wel behoorlijke prijzen voor vragen, denk ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 februari 2016 gepost Auteur Share 11 februari 2016 gepost Dat was niet te koop, het zijn een soort kunstobjecten  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 juli 2016 gepost Share 22 juli 2016 gepost Vandaag reed ik per toeval langs de Wawollie in Maarssen, een vrij grote kringloopwinkel waar ze heel veel spullen verkopen waaronder (om het ontopic te houden) elektronica. Â Â Er zijn plusminus 4 van zulke ruimtes. Â Impressie: Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Verder was alles redelijk geprijsd. Zelf scoorde ik enkel een gesealde Silent Thunder (jeugdsentiment) voor 1,50, maar de meeste elektronica was allemaal ruim onder de 10 euro en volgens mij ook wel onderhandelbaar. Verder ook veel kleding, vinyl en meubels. Opbrengst gaat daar 100% naar een goed doel, dus er zit geen echte business achter. Â De regelmatige kringloopwinkelbezoekers hier vinden deze info vast wel interessant. Â Om te eindigen met: Â Â Waarom heeft iemand dat ooit ingelijst Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 juli 2016 gepost Auteur Share 22 juli 2016 gepost Haha, die had ik gekocht, de lijst weggegooid en de foto's bewaard  Ziet er tof uit, leuke update van het topic  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 juli 2016 gepost Share 24 juli 2016 gepost Als ik er binnenkort nog eens kom en hij staat er neem ik hem mee voor je. Â Ik wandelde gisteren langs een kringloopwinkel bij mij om de hoek (Kraayenest) en snuffelde even binnen. Klein winkeltje, veel drukte en reuring, volgens mij veel verloop van producten. Aanbod was redelijk maar prijsstelling lag vrij hoog, waarschijnlijk omdat ze toch in een vrij duur pand zitten. Â Â Â Â Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 juli 2016 gepost Auteur Share 24 juli 2016 gepost Als je ooit beige toetsenborden tegenkomt waar geen windowstoets op zit (dus met een gat tussen CTRL en ALT) dan zou je mij daar heul blij mee maken  Ik vind ze in 99,9% van de gevallen mèt  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 25 juli 2016 gepost Share 25 juli 2016 gepost (aangepast) Moet het wel gewoon PS/2 aansluiting zijn of mag het ook AT zijn of nog obscuurder? 25 juli 2016 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 juli 2016 gepost Auteur Share 25 juli 2016 gepost Moet het wel gewoon PS/2 aansluiting zijn of mag het ook AT zijn of nog obscuurder? Â Het liefst AT en zelfs nog liever een XT-toetsenbord (of schakelbaar). Dat is allemaal 5p DIN. PS/2 is eigenlijk al te modern, maar als er onderop een XT/AT switch zit kan het nog met een verloopplug. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
seob 25 juli 2016 gepost Share 25 juli 2016 gepost Toetsenborden met XT/AT switch kom je helaas haast nooit tegen. Heb er ook jaren naar gezocht, uiteindelijk van een oud collega een origineel mechanisch toetsenbord van Laser computers gekregen (AT). Mijn oudste computer op dit moment is een Commodore PC-1. Deze heeft een XT toetsenbord, met eigen Commodore protocol. Dus niet te gebruiken op andere XT's. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 juli 2016 gepost Auteur Share 25 juli 2016 gepost Ik heb wel toetsenborden van Samsung met een uitsparing voor zo'n switch, alleen de switch ontbreekt (optioneel blijkbaar) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 4 augustus 2016 gepost Share 4 augustus 2016 gepost (aangepast) In het buitenland (Zwitserland) waar ik op vakantie ben heb ik paar leuke dingen gezien in de kringloop. Bij 1 twijfel ik of ik hem zal kopen, namelijk een toch wel gave JVC HR-3300 EG videorecorder. Wat denken jullie? Verder een Tenson system M300 stereoset (kan niet echt meer plaatsen) en leuk qua knoppen een of ander apparaat maar ik weet niet waar die voor dient (foto is wat vaag). Â Â Oh, heb een Polaroid toestel gekocht en zal die later wel showen. Ben er trots op. 4 augustus 2016 aangepast door damnsharp Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 augustus 2016 gepost Auteur Share 4 augustus 2016 gepost Mooie machine om te zien, maar praktisch nut heeft die VHS niet. De modernere geven veel beter beeld, spoelen sneller en hebben meer functies. Dus alleen als je hem mooi vindt, er plek voor heb en hij goedkoop is zou ik zeggen. Dat laatste ding lijkt me een of andere meter. Voltage en miliAmpère zie ik op de meters, wellicht weet Ross het. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 4 augustus 2016 gepost Share 4 augustus 2016 gepost (aangepast) Het lijkt me op een zelfbouw-labvoeding. Niet heel veel vermogen, wel erg veel aansluitingen en schakelaars..... Als de foto iets duidelijker zou zijn..... 4 augustus 2016 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 4 augustus 2016 gepost Share 4 augustus 2016 gepost Thanks. Zag na Googlen dat de JVC HR-3300 de 1e VHS videorecorder op de markt is. Lijkt me dat die dan wat waard is. Misschien toch kopen ;-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 augustus 2016 gepost Auteur Share 4 augustus 2016 gepost Thanks. Zag na Googlen dat de JVC HR-3300 de 1e VHS videorecorder op de markt is. Lijkt me dat die dan wat waard is. Misschien toch kopen ;-)  Nou hij is dan voor de 1e VHS recorder op de markt en oud. Hoeft geen klap waard te zijn hoor, het is pas iets waard als veel mensen het zoeken en er weinig aanbod is, zo werkt de markt nu eenmaal Maar als je de ruimte hebt, de kennis en spullen om hem te fixen (geheid snaren vervangen) en hij niet te duur is dan is het wel een gokje waard uiteraard. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 4 augustus 2016 gepost Share 4 augustus 2016 gepost Dank je @djkoelkast voor de tips! Zal kijken of ik hem kan testen in de kringloopwinkel, scheelt wat onzekerheid. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 9 augustus 2016 gepost Share 9 augustus 2016 gepost Soms zie ik compacte camera's die nog een goede batterij hebben, en een rolletje vol hebben geschoten. Lijkt mij wel grappig om te laten ontwikkelen... maar besteed geld toch liever aan mijn eigen rolletjes. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.