djkoelkast 23 augustus 2012 gestart Share 23 augustus 2012 gestart Bij de lokale kringloopwinkel kom ik wel eens leuke, aparte of gekke dingen tegen. Lijkt me leuk om er een topic aan te wijden met foto's van vondsten bij de kringloopwinkel. Vanavond vond ik een Onwa tv/wekker/radio en als hij er volgende week nog steeds staat koop ik hem, ideaal voor het snel testen van homecomputers die nog met RF uitgang werken: Foto van internet van een exemplaar in werking: Een Philips 437 platenspeler voor € 10.00 Een Eminent Solina P245 orgel voor € 40.00 Deze foto's had ik gemaakt om e.e.a. thuis uit te zoeken, dus niet van denderende kwaliteit, de volgende keer zal ik wat betere foto's maken Er stond vorige week een Coca Cola televisie, maar die heb ik nu niet meer gezien. Foto van internet: Het is een LG Wat vind je van de vondsten? Heb je zelf ook vondsten? Plaats het in dit topic! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 23 augustus 2012 gepost Share 23 augustus 2012 gepost Was van plan om er morgen eens weer langs te gaan We zullen zien.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Ik kom weinig bij kringloopwinkels, maar mocht ik er eens komen zal ik ook wat kiekjes maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 augustus 2012 gepost Auteur Share 24 augustus 2012 gepost Ik kwam er tot voor kort ook niet, alleen zocht ik een hifi meubel. Tegenwoordig is het niet meer "in" om een hifi-meubel in je kamer te hebben met een platenspeler, cd speler, cassettedeck etc. en als je dat toch wil dan moet je diep in de buidel tasten, want dan zijn ze "design". Met andere woorden vanaf zo'n 300 euro heb je er wel een. Bij de kringloop vond ik er een voor 25 euro die perfect bij de rest past. Sindsdien komen we er vrijwel wekelijks voor de platen en af en toe een stukje elektronica. Zo heb ik er ook een Bassie & Adriaan plaat gevonden: de allereerste in zéér goede conditie voor 50 cent. Zouden ze op marktplaats zo 8 a 9 euro voor vragen, ex verzendkosten. Foto van mijn meubel met van boven naar onder: Stanton T90 USB platenspeler met Ortofon Dj element Onkyo MD recorder Yamaha versterker Marantz cd speler Philips dcc deck Alleen het meubel komt van de kringloop. De platenspeler, versterker en cd speler heb ik zelf nieuw gekocht. Het MD deck komt van FOK! en de dcc van Marktplaats. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Ik kwam er tot voor kort ook niet, alleen zocht ik een hifi meubel. Tegenwoordig is het niet meer "in" om een hifi-meubel in je kamer te hebben met een platenspeler, cd speler, cassettedeck etc. en als je dat toch wil dan moet je diep in de buidel tasten, want dan zijn ze "design". Met andere woorden vanaf zo'n 300 euro heb je er wel een. Bij de kringloop vond ik er een voor 25 euro die perfect bij de rest past. Sindsdien komen we er vrijwel wekelijks voor de platen en af en toe een stukje elektronica. Zo heb ik er ook een Bassie & Adriaan plaat gevonden: de allereerste in zéér goede conditie voor 50 cent. Zouden ze op marktplaats zo 8 a 9 euro voor vragen, ex verzendkosten. De enige Kringloopwinkel waar ik wel eens ben geweest hier in de buurt is net zo groot als Ikea. Maar wel tof dat soort vondsten, je moet alleen oppassen dat je niet met teveel rommel thuiskomt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 augustus 2012 gepost Auteur Share 24 augustus 2012 gepost Nee, ik laat het eerder staan dan dat ik het meeneem. Als het er de volgende keer nog staat en ik wil het nog steeds dan neem ik het mee. Is het al weg dan zal dat ook wel een reden hebben Ik heb trouwens nog een foto aan de vorige post toegevoegd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Mooi! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Nee, ik laat het eerder staan dan dat ik het meeneem. Als het er de volgende keer nog staat en ik wil het nog steeds dan neem ik het mee. Is het al weg dan zal dat ook wel een reden hebben Zo gaat het hier ook. Als het er nog staat is het voor jou bestemd, anders niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Ik kwam er een tijdje terug héél veel en haalde er meestal mijn banden/platen/CD's, maar gister voor het eerst in lange tijd weer eens wezen kijken, vooral ook vanwege het zoeken naar meubels voor mijn nieuwe kamer. Dát hadden ze dan niet, maar ben toch even bij de boekjes en dergelijke wezen kijken. Kwam thuis met dit: Een boekje uit 1995 met allemaal spraakverwarringen, missers bij presentaties en dergelijke... Een voorbeeldje: "Astrid Joosten, een zeer begaafd presentatrice die veel kijkers trekt met haar quiz Twee voor Twaalf, gleed ook een keer uit met deze opmerking aan het adres van haar kandidaten: 'Nog vier en een halve minuut en ik heb nog vier gaatjes...' Haar collega bij de VARA, François Boulangé, bleef niet achter toen hij tijdens Lingo tegen twee vrouwelijke kandidaten deze goedkeurende woorden sprak: 'Jullie blijven maar goed trekken...'" Het boekje kostte 50 cent, en het was ook absoluut niet meer waard. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Zo gaat het hier ook. Als het er nog staat is het voor jou bestemd, anders niet. Ooh? Dus ik moet die gigantische piano maar meenemen die er de afgelopen 20 keer al stond? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 augustus 2012 gepost Auteur Share 24 augustus 2012 gepost Wat een stom boekje Daarom weer leuk voor de heb. Wa Keetie bedoelt is natuurlijk voor objecten die je wilde of waar je over twijfelde. Anders had ik hier nu ook een orgel gehad Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 augustus 2012 gepost Share 24 augustus 2012 gepost Wat een stom boekje Daarom weer leuk voor de heb. Wa Keetie bedoelt is natuurlijk voor objecten die je wilde of waar je over twijfelde. Anders had ik hier nu ook een orgel gehad Ja maar ik wil die piano! :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 augustus 2012 gepost Auteur Share 24 augustus 2012 gepost Ja maar ik wil die piano! :') Ik wil die LD/DVD combi wel, maar niet voor die prijs Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2012 gepost Auteur Share 31 augustus 2012 gepost Gisteren gevonden (geen van allen gekocht overigens): Technics SL-PD9 5-cd wisselaar met zo'n enorme lade. Philips Stereo radio. Zoiets kan ik mij herinneren als kind op zolder gezien te hebben, ik vond het maar een eng ding, vooral met die buis links in dat gat en dat enge Philips logo Pioneer DVL-909. Een soort Prius maar dan een Laserdisc + DVD speler in één. Champagnekleurige uitvoering. Ik heb wat kunnen onderhandelen over de prijs, maar heb hem toch nog niet meegenomen, wie weet volgende week, als hij er dan nog staat. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost Die laatste is zeker tof! Wel beschadigd helaas, maar voordeel is dat het de prijs drukt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2012 gepost Auteur Share 31 augustus 2012 gepost Die laatste is zeker tof! Wel beschadigd helaas, maar voordeel is dat het de prijs drukt. Ik wilde hem gisteren voor 60 meenemen, maar dat wilde hij niet, dus nog even over nadenken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 augustus 2012 gepost Share 31 augustus 2012 gepost Wat was de vraagprijs dan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2012 gepost Auteur Share 6 september 2012 gepost De vraagprijs was 125, ik heb hem vandaag (zonder schade, zie het aankoop topic) meegenomen voor 70. Nieuwe vondsten: Philips CD-i speler CD-i 470 € 15 (ik heb er al een paar van, dus laat ik hem staan) Een 35mm negatief filmblik. Bleek uiteindelijk leeg te zijn. Stond ook geen prijs op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 6 september 2012 gepost Share 6 september 2012 gepost Moet ook maar eens een keer bij jullie in de buurt in de kringloopwinkels gaan neuzen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 september 2012 gepost Share 6 september 2012 gepost Na dat bezoekje waar dat boekje het enige aankoopje was ben ik niet meer geweest. Kringloopwinkel hier is flink achteruitgegaan, veel te hoge prijzen. Ik wijt het aan de auctionshows op de televisie nowadays; Mensen krijgen in de gaten dat hun troep niet zomaar troep hoeft te zijn en gaan het zelf verkopen, met woekerprijzen op Marktplaats tot gevolg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2012 gepost Auteur Share 6 september 2012 gepost Ik heb er inmiddels een contact waardoor ik nog wel een beetje kan onderhandelen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2012 gepost Auteur Share 20 september 2012 gepost Er staat al een tijdje een echt antieke TV, vandaag eens foto's gemaakt: Ik weet er verder niets van, dus ik ga deze eens mailen naar marcels tv museum, wie weet leren we er wat van Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 20 september 2012 gepost Share 20 september 2012 gepost Oeeh, mooi dingetje... Zag ik deze laatst niet langskomen bij Pawn Wars? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 20 september 2012 gepost Share 20 september 2012 gepost DDR TV, erg leuk restauratieobject. Mocht je hem kopen NIET direct aan de spanning hangen.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2012 gepost Auteur Share 20 september 2012 gepost DDR TV, erg leuk restauratieobject. Mocht je hem kopen NIET direct aan de spanning hangen.... Ik ga hem zeker niet kopen. Er staat ook een sticker HOBBY op, wat doorgaans betekent dat hij niet werkt. Het zou een tv uit de jaren '50 moeten zijn wat ik er zo van kan vinden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2012 gepost Auteur Share 20 september 2012 gepost Hij lijkt heel sterk op: http://www.radiomuseum.org/r/rafena_duerer_fe855g_fe_855_g.html Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 september 2012 gepost Share 21 september 2012 gepost Ik ga hem zeker niet kopen. Er staat ook een sticker HOBBY op, wat doorgaans betekent dat hij niet werkt. Het zou een tv uit de jaren '50 moeten zijn wat ik er zo van kan vinden. Hebben zij hem waarschijnlijk WEL aan de spanning gelegd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2012 gepost Auteur Share 21 september 2012 gepost Hebben zij hem waarschijnlijk WEL aan de spanning gelegd. Die kans is behoorlijk, ik ken de meeste daar inmiddels een beetje Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 september 2012 gepost Share 21 september 2012 gepost Ik begin steeds meer te denken dat ik deze bij Storage Wars heb gezien... Werd uiteindelijk de beeldbuis eruit gesloopt en werd er een ware kijkdoos van gebouwd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2012 gepost Auteur Share 21 september 2012 gepost Ik heb Storage Wars nooit gezien, dus ik kan je er niet bij helpen Het is in ieder geval een tv uit de voormalige DDR en ongeveer uit 1956-1958. Ik heb nog geen antwoord van de tv museum-man. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2012 gepost Auteur Share 21 september 2012 gepost Inmiddels wel bericht van de museumist, maar helaas geen nieuws. Alleen dat het wat Nederland betreft een uniek exemplaar is, uit de DDR komt en gemaakt is in de jaren '50. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 8 oktober 2012 gepost Share 8 oktober 2012 gepost ik heb in uden een commodore gekocht blijkt een zeldzame te zijn een draagbare 64 met kleuren scherm uit 1984 (commodore SX 64) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 oktober 2012 gepost Auteur Share 8 oktober 2012 gepost Zeldzaam is hij niet hoor, hij komt regelmatig te koop voorbij. Er is een soort hype van gemaakt dit ding zeldzaam te noemen. Ze zijn momenteel nogal overpriced. Kom maar eens met een Atari STacy (Een laptop Atari ST), die kom je ècht nooit tegen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 8 oktober 2012 gepost Share 8 oktober 2012 gepost Zeldzaam is hij niet hoor, hij komt regelmatig te koop voorbij. Er is een soort hype van gemaakt dit ding zeldzaam te noemen. Ze zijn momenteel nogal overpriced. Kom maar eens met een Atari STacy (Een laptop Atari ST), die kom je ècht nooit tegen. heb hem voor de grap eens op mp gezet en werd plat gebelt met biedingen tot 160 euro! maar van de normale zijn er 20'000'000 gemaakt en van de SX 9'000 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 oktober 2012 gepost Auteur Share 8 oktober 2012 gepost heb hem voor de grap eens op mp gezet en werd plat gebelt met biedingen tot 160 euro! maar van de normale zijn er 20'000'000 gemaakt en van de SX 9'000 Dat zegt men maar is niet waar. Er zijn minimaal 50.000 geproduceerd voor de markt in de VS en in Duitsland zijn er minimaal 10.000 geproduceerd. De werkelijke waarde ligt tussen de 50 en 100 euro voor een volledig werkend en optisch goed exemplaar. De meesten doen hem echter niet weg voor minder dan 250 euro. Hij is het alleen niet werkelijk waard, maar zolang mensen het er voor betalen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 8 oktober 2012 gepost Share 8 oktober 2012 gepost Dat zegt men maar is niet waar. Er zijn minimaal 50.000 geproduceerd voor de markt in de VS en in Duitsland zijn er minimaal 10.000 geproduceerd. De werkelijke waarde ligt tussen de 50 en 100 euro voor een volledig werkend en optisch goed exemplaar. De meesten doen hem echter niet weg voor minder dan 250 euro. Hij is het alleen niet werkelijk waard, maar zolang mensen het er voor betalen... heb je een bron? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 oktober 2012 gepost Auteur Share 8 oktober 2012 gepost heb je een bron? Meerdere, waaronder de serienummers (en daar zijn ook databases van). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 8 oktober 2012 gepost Share 8 oktober 2012 gepost Ik moet met het schrijven van DJ mee gaan. Zeldzaam zijn ze echt niet....veelvoorkomend zoals de C64, oke, dat niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 oktober 2012 gepost Auteur Share 8 oktober 2012 gepost Je ziet ze niet elke dag en als je er eentje kunt kopen voor 50 euro moet je dat zeker doen. Ze zijn echter lang geen 250 euro waard, dat wordt er vaak voor gevraagd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 oktober 2012 gepost Share 10 oktober 2012 gepost (aangepast) Zelfs in Zweden kon ik het niet laten, even langs de "sparsamhet" Aanwinst: 3x LP: Dire Straits - Brothers in Arms (20SEK) Foreinger - Agent Provocateur (20SEK) Sandra - The Long Play (20SEK) Dus zeg maar 2,31 per plaat. 10 oktober 2012 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 oktober 2012 gepost Auteur Share 10 oktober 2012 gepost Mooie aankopen, toch wel redelijk aan de prijs nog die platen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 oktober 2012 gepost Share 10 oktober 2012 gepost Ach ja, het is allemaal iets duurder hier..... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 oktober 2012 gepost Auteur Share 10 oktober 2012 gepost Ach ja, het is allemaal iets duurder hier..... 1 vast BTW tarief toch? 25% ofzo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 oktober 2012 gepost Share 10 oktober 2012 gepost Jup. Het is allemaal iets duurder als in Nederland, maar absoluut goedkoper dan bijvoorbeeld Noorwegen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 oktober 2012 gepost Auteur Share 11 oktober 2012 gepost Een paar platenspelers (niet gekocht): Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 oktober 2012 gepost Auteur Share 11 oktober 2012 gepost Mijn laatste aankopen (van vandaag): 2x Super8/Single8 film montage apparaatjes, een snijder en een plakker. De plakker heeft ook een motortje. 2x Dia snijder. Ik heb nog een hoop dia's die nooit zijn gesneden/ingeraamd. Wat video's en een strip voor de collectie Een diskdrive kabel voor 3,5" en 5,25" + een ISA 3COM netwerkkaart Singletjes en een B&A hoorspel cd voor de collectie Wat LP's (die van George Baker is gesigneerd, dat is ook de enige reden dat ik hem heb meegenomen) en een platenbak Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 oktober 2012 gepost Share 11 oktober 2012 gepost Very nice Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 16 oktober 2012 gepost Share 16 oktober 2012 gepost Meerdere, waaronder de serienummers (en daar zijn ook databases van). voor info kaartje op een beurs Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 16 oktober 2012 gepost Share 16 oktober 2012 gepost Mijn laatste aankopen (van vandaag): 2x Super8/Single8 film montage apparaatjes, een snijder en een plakker. De plakker heeft ook een motortje. 2x Dia snijder. Ik heb nog een hoop dia's die nooit zijn gesneden/ingeraamd. Wat video's en een strip voor de collectie Een diskdrive kabel voor 3,5" en 5,25" + een ISA 3COM netwerkkaart Singletjes en een B&A hoorspel cd voor de collectie Wat LP's (die van George Baker is gesigneerd, dat is ook de enige reden dat ik hem heb meegenomen) en een platenbak geen intresse in viewers om 8mm met te viewen voor montage? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 oktober 2012 gepost Auteur Share 16 oktober 2012 gepost geen intresse in viewers om 8mm met te viewen voor montage? Die stonden er ook, maar ik ga niet monteren. Ik heb ook de tape er voor niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.