toesr1 16 augustus 2012 gestart Share 16 augustus 2012 gestart Hallo iedereen, Wie kent deze Philips LF generator nog ? Ik weet niet exact welk bouwjaar maar het lijkt me typisch jaren zestig ontwerp van Philips. http://vandehand.info/Te-koop-oude-Philips-LF-signaalgenerator-jaren-60.html Leuk om dat weer eens terug te zien na al die jaren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 augustus 2012 gepost Share 16 augustus 2012 gepost Ik ken het niet, wat is het precies? Plaats anders foto's hier en vertel wat meer over wat het precies is en wat het doet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 augustus 2012 gepost Share 16 augustus 2012 gepost Het is een toongenerator. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
toesr1 19 augustus 2012 gepost Auteur Share 19 augustus 2012 gepost Inderdaad een toongenerator die door elektronici werd en wordt gebruikt. Dit apparaat kan een signaal opwekken, in dit geval alleen een sinusvormig signaal, waarvan de amplitude en frequentie kan worden ingesteld. Dit is bijv. nodig voor troubleshooten van audioapparatuur. Ook werd (wordt ) het gebruikt voor afregeling. Maar dit apparaat is uit de tijd en de moderne functiegeneratoren kunnen ook andere golfvormen opwekken dan alleen sinusvormige en meer. Het is altijd frappant om te zien hoe snel de ontwikkelingen op elektronisch gebied zijn gegaan. Iedereen vriendelijke groeten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
hellum 22 augustus 2012 gepost Share 22 augustus 2012 gepost een versterker doormeten kan ook best met een mp3 speler tegenwoordig (zo doe ik het) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 augustus 2012 gepost Share 22 augustus 2012 gepost Ik denk dat de strekking van dit topic niet de functionaliteit van de LF generator is, maar meer dat het een zeldzaam retro-object is. Haast alle oude apparaten zin ingehaald door moderne techniek, maar de oudjes behouden toch hun sentimentele waarde. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.