Hinse 14 juli 2012 gestart Share 14 juli 2012 gestart (aangepast) In het verleden is al veel 70s/80s/90s muziek aan bod gekomen in deze reeks, maar een typisch bijproduct uit die tijd is toch wel de 12 inch plaat, met andere woorden de langere zogehete extended versie van de normale radio edit. Deze versie werd geïntroduceerd omdat er vanuit de discowereld vraag was naar langere versies van platen die goed dansbaar en beter mixbaar waren. Deze trend begon al in de jaren '70 en beleefde in de jaren '80 zijn hoogtijdagen. Deze contest bestaat uit 25 nummers, sommige vrij makkelijk, andere behoorlijk obscuur, die allen een lange versie zijn van het origineel. Het gaat om fragmenten waarbij in de meeste gevallen een deel van het nummer is gekozen dat niet in de originele radio edit aanwezig is. De contest loopt 3,5 weken (tot 2 augustus 23.59u) en ik kijk even of het nodig is om na 2 weken hints te geven. Voor iedere goede artiest en titel 1 punt, dus totaal maximaal 50 punten te verdienen. Gaarne de antwoorden in dit format aanleveren: Artiest - Titel. Antwoorden PM je naar mij, ik houd in dit topic de stand bij. Succes! ID Contest 12 Inch Extended Songs.zip 1 augustus 2012 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 14 juli 2012 gepost Share 14 juli 2012 gepost Hoorde al een hoop bekende plaatjes, leuk contest! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 14 juli 2012 gepost Share 14 juli 2012 gepost Herkenbare melodien en stemmen... Zal zeker niet makkelijk worden, maar ik kan hier wel wat mee Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 14 juli 2012 gepost Share 14 juli 2012 gepost Leuk!, ik hoor al een paar bekenden, zal er later eens goed induiken, eerst bijkomen van het verhuizen.... Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 juli 2012 gepost Auteur Share 17 juli 2012 gepost 2 inzendingen gehad, bij 3 volgt een tussenstand. Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 17 juli 2012 gepost Share 17 juli 2012 gepost Ben benieuwd! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 juli 2012 gepost Auteur Share 19 juli 2012 gepost Waag gerust een poging, deelname is gratis en het kost niet veel tijd. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 juli 2012 gepost Share 19 juli 2012 gepost Wellicht de deadline iets verruimen? Door de verhuizing heb ik erg weinig tijd op dit moment, toch doe ik heel graag mee. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 20 juli 2012 gepost Auteur Share 20 juli 2012 gepost (aangepast) Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. Edit: intussen is de OP aangepast, nieuwe deadline staat nu vermeld. 20 juli 2012 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
RM 21 juli 2012 gepost Share 21 juli 2012 gepost Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. Edit: intussen is de OP aangepast, nieuwe deadline staat nu vermeld. Ik blijf doorpuzzelen, maar zal nog niet meevallen. Er zitten zulke herkenbare deuntjes in, maar ik kom gewoon niet meer op titel en artiest Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 juli 2012 gepost Auteur Share 21 juli 2012 gepost En we hebben een eerste tussenstand! 1. Logitech 2. RM 3. Ross Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 28 juli 2012 gepost Share 28 juli 2012 gepost Jammer van de weinig deelnames zeg, morgenavond de definitieve uitslag? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 juli 2012 gepost Share 28 juli 2012 gepost Jammer van de weinig deelnames zeg, morgenavond de definitieve uitslag? Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. Edit: intussen is de OP aangepast' date=' nieuwe deadline staat nu vermeld.[/quote'] Ik zit nu wel echt muurvast en kom niet meer verder... Hints zouden meer dan welkom zijn Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 juli 2012 gepost Auteur Share 31 juli 2012 gepost Ik was even een lang weekend weg, maar uiterlijk morgen zal ik ik hints verzorgen! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 juli 2012 gepost Auteur Share 31 juli 2012 gepost Tussenstand: 1. Logitech 2. Ross 3. RM 4. TMP Ross schuift op, TMP sluit aan. Zoals ik eerder zei: hints volgen morgen! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 augustus 2012 gepost Auteur Share 1 augustus 2012 gepost De hints! Sommigen zijn vrij letterlijk, voor anderen moet je wat beter nadenken/graven/googlen. Ik heb bewust de afbeelding klein gehouden. De deadline heb ik aangepast in de OP, aanstaande zondag 23.59u. Hopelijk leiden de hints + latere deadline nog voor een paar extra deelnames! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 augustus 2012 gepost Auteur Share 5 augustus 2012 gepost SCHOP! Een ordinaire topickick! Vanavond is de deadline! Ik heb intussen nieuwe inzendingen gehad, maar stiekem hoop ik op 1 of meerdere late deelnames! Succes! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 augustus 2012 gepost Auteur Share 5 augustus 2012 gepost Over ruim 2 uur is de contest voorbij! Waagt u allen nog een poging! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 augustus 2012 gepost Auteur Share 6 augustus 2012 gepost Einduitslag: Logitech - 48 punten RM - 38 punten Ross - 33 punten djkoelkast - 25 punten TMP - 14 punten Vanavond komt de volledige uitslag incl. verklaring van de hints. Ook zal ik dan even twee awards in elkaar knutselen. Logitech en RM, allebei van harte gefeliciteerd, en iedereen bedankt voor jullie deelname! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 6 augustus 2012 gepost Share 6 augustus 2012 gepost Whooo, toch nog tweede! Van harte met de overwinning Logitech! Ik ben wel heel benieuwd welke opgave je niet wist Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 6 augustus 2012 gepost Share 6 augustus 2012 gepost Jij ook gefeliciteerd! De allerlaatste kon ik écht niet plaatsen... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 6 augustus 2012 gepost Share 6 augustus 2012 gepost Jij ook gefeliciteerd! De allerlaatste kon ik écht niet plaatsen... Ja, en welk nummer was dat dan? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2012 gepost Share 6 augustus 2012 gepost Ja, en welk nummer was dat dan? De allerlaatste? 25? Of is dat een te simpele aanname? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 6 augustus 2012 gepost Share 6 augustus 2012 gepost De allerlaatste? 25? Of is dat een te simpele aanname? Ja, want die kon ik niet vinden op de lyrics, maar met de hints werd deze bijna letterlijk weggegeven Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 augustus 2012 gepost Auteur Share 7 augustus 2012 gepost De laatste was expres een eigenlijk te moeilijke plaat om te raden. Ik kende het nummer zelf niet eens voor deze contest, maar ik kwam het op een 12 inch italo album tegen en heb het er lukraak bij gezet om in elk geval 1 nummer erbij te hebben die eigenlijk niet te raden was. Door een low-res versie van de albumhoes erbij te zetten kon het eventueel toch worden geraden. Het gaat uiteindelijk om Priscilla - Save Your Love, een nummer dat blijkbaar uit Nederland afkomstig is. Wegens overwerken gisteren niet meer aan de uitslag toegekomen. Deze komt hopelijk vanavond alsnog. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 augustus 2012 gepost Share 7 augustus 2012 gepost De titel had ik, maar die artiest heb ik echt niet kunnen vinden Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 augustus 2012 gepost Auteur Share 7 augustus 2012 gepost (aangepast) De titel had ik, maar die artiest heb ik echt niet kunnen vinden Heb je die plaat niet eens op vinyl? Valt me vies tegen 7 augustus 2012 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 augustus 2012 gepost Share 7 augustus 2012 gepost Heb je die plaat niet eens op vinyl? Valt me vies tegen Nee en ik heb er ook nog nooit van gehoord ook. Ik heb wel andere toffe platen Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 augustus 2012 gepost Auteur Share 7 augustus 2012 gepost Nee en ik heb er ook nog nooit van gehoord ook. Ik heb wel andere toffe platen Je collectie is niet compleet zonder Priscilla. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 augustus 2012 gepost Share 7 augustus 2012 gepost Je collectie is niet compleet zonder Priscilla. Hm, nooit gezien ook, dus dat wordt zoeken Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 7 augustus 2012 gepost Share 7 augustus 2012 gepost Aah okeoke, met hints had ik hem ook niet geweten ben ik bang maar de hints kwamen voor mij te laat; was namelijk op vakantie haha Link naar bericht Delen op andere sites
RM 7 augustus 2012 gepost Share 7 augustus 2012 gepost Aah okeoke, met hints had ik hem ook niet geweten ben ik bang maar de hints kwamen voor mij te laat; was namelijk op vakantie haha Haha met hints erbij had ik hem juist zo gevonden, gezien daar de titel dus letterlijk al werd gegeven. Het was alleen nog even zoeken naar de juiste artiest, maar die had ik toen ook zo gevonden Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 augustus 2012 gepost Auteur Share 8 augustus 2012 gepost Sorry, de uitslag laat nog even een extra dag op zicht wachten, druk druk druk. Ik kon zelf de artiest trouwens nauwelijks vinden als ik op titel zocht. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 8 augustus 2012 gepost Share 8 augustus 2012 gepost Sorry, de uitslag laat nog even een extra dag op zicht wachten, druk druk druk. Ik kon zelf de artiest trouwens nauwelijks vinden als ik op titel zocht. Typ in google in "Save your love + extended" en het is de 8e hit Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 augustus 2012 gepost Auteur Share 8 augustus 2012 gepost (aangepast) DE ANTWOORDEN: (rond 0:45) --> HINT: foto van artiest zelf (rond 3:27) --> HINT: Angelina Jolie speelt in clip (rond 0:22) --> HINT: GTA Vice City hoofdpersoon gebaseerd op Tony Montana uit Scarface (rond 0:26) --> HINT: Jane, van Tarzan05. Depeche Mode - Enjoy The Silence (rond 0:00) --> HINT: stilte uitgebeeld (rond 0:42) --> HINT: foto Frédéric Chopin07. Men At Work - Down Under (rond 0:00) --> HINT: Kangaroo = Australië = land down under 08. Milli Vanilli - Girl I'm Gonna Miss You (rond 5:09) --> HINT: foto van artiest zelf (rond 0:20) --> HINT: Domino Dancing ander liedje artiest10. Sandra - (I'll Never Be) Maria Magdalena (rond 4:00) --> HINT: schilderij Jezus & Maria Magdalena 11. Eddie Murphy - Party All The Time (rond 3:09) --> HINT: foto van mond Eddie Murphy 12. Shakatak - Night Birds (rond 0:00) --> HINT: uil = nachtvogel (rond 4:26) --> HINT: foto van No Doubt die het nummer coverden14. Tiffany - I Think We're Alone Now (rond 0:54) --> HINT: Tommy James & the Shondells, zongen dit lied eerder dan Tiffany (rond 1:30) --> HINT: Vienna, andere hit van Ultravox (rond 0:19) --> HINT: lied werd gebruikt in Shrek 217. Fleetwood Mac - Little Lies (rond 3:06) --> HINT: foto artiest (rond 0:00) --> HINT: filmposter The Living Daylights, ander lied van A-Ha (rond 0:32) --> HINT: Jason Donovan & Kylie Minogue20. Madonna - Borderline (rond 3:15) --> HINT: code staat voor Borderline-persoonlijkheidsstoornis (rond 3:45) --> HINT: titelverwijzing, brandend bed22. Hall & Oates - Out Of Time (rond 3:58) --> HINT: Hall & Oates en Nelly Furtado hadden beiden hit met titel Maneater (rond 0:35) --> HINT: foto artiest (rond 5:31) --> HINT: foto artiest (rond 2:14) --> HINT: foto singlehoesLink verwijst naar Youtube-video met het nummer, of een versie die het dichtst in de buurt komt van die ik heb gebruikt bij het maken van een sample. Erachter staat staat aangegeven op welk moment in de song ik het fragment heb gepakt. Daarachter staat een korte uitleg van de hint. DE AWARDS: Voor Logitech de gouden 12 inch plaat: Voor RM de zilveren 12 inch plaat: Nogmaals, van harte gefeliciteerd met de awards en iedereen heel erg bedankt voor het meespelen! 9 augustus 2012 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 8 augustus 2012 gepost Share 8 augustus 2012 gepost M'n eerste award Haha was 'n leuk contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten