Ga naar inhoud

Retro geluiden


Aanbevolen berichten

Een klein berichtje in de tvgids vermeldt het bestaan van een museum voor bedreigde geluiden, een site opgezet door Brendan Chilcutt die daar plaatjes van retro apparaten heeft geplaatst met bijbehorend geluid. Plaatje aanklikken is geluid aan, plaatje weer aanklikken is geluid uit.

post-598-0-48635100-1339872772.jpg

savethesounds.info of www.mrgory.info/sm/

Bij mij met WinXP en Explorer8 doet het geluid het niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb Brendan al een mailtje daarover gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

Helaas, in Mozilla Firefox ziet de site er niet uit ...

aangepast door Ross
Linkjes aangepast.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Site werkt wel in Opera, maar ik vind de kwaliteit van de opnamen nogal wisselend en overall gezien tegenvallen.

Firefox moet je sowieso de-installeren.

O, opera heb ik ook ergens staan op mijn oude computer. Over het geluid kan ik nog niet meepraten. Ik vond het idee wel aardig.

Waarom Firefox de-installeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Inmiddels heb ik het geluid kunnen horen. Gewoon, downloaden - het zijn mp3-tjes - en dan afspelen. Je zou er een contest van kunnen maken, zo van welk geluid hoort bij welk plaatje... het staat niet op volgorde.

Wat een afgang die telefoon. Ik dacht het eigenlijke tring geluid te kunnen horen,maar het is het geluid van een nummer draaien met de draaischijf. Inderdaad djkoelkast, slechte geluiden. Eentje stond er keihard, m'n oren doen er nog zeer van ... :+

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...