Keetie 5 juni 2012 gestart Share 5 juni 2012 gestart Een rondje rotonde Elke donderdag om 20.25 uur op Nederland 3, nu voor het derde seizoen, rekent De Rekenkamer van de KRO ons op eigen wijze zaken voor waarvan men de eigenlijke kosten best wel zou willen weten, maar niet weet hoe. http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen Enige onderwerpen uit het eerste seizoen (februari 2011 - april 2011) Wat kost een kat Wat kost stroom Wat kost printerinkt Enige onderwerpen uit het tweede seizoen (september 2011 - november 2011) Wat kost oud papier Wat kost zomertijd Wat kost de koningin Enige onderwerpen uit het derde seizoen (januari 2012 - maart 2012) Wat kost een Mauro Wat kost een belminuut Wat kost een rotonde De Rekenkamer berekende in Wat kost een rotonde voor ons de totale kosten van een rotonde, vanaf de kale grond tot en met het gebruik ervan. http://derekenkamer....ngen/26-01-2012 Deze aflevering sprak me wel aan, daar ik zelf ook een foto van de rotonde met het draaiende huis in Tilburg gemaakt had, een rotonde die aan het eind van de uitzending in een flits getoond wordt tussen een paar andere. De volgende door mij gemaakte foto is maar een halve rotonde, daar het toen niet om een foto van de rotonde ging maar om de Calatrava bruggen (luit, citer en harp). Dit is de Luit brug die tevens als rotonde dient. Uit reacties van kijkers op de Wat kost een rotonde uitzending blijkt dat men niet helemaal correct te werk is gegaan en ook appels met peren heeft vergeleken. Bovendien is de getoonde rotonde niet de rotonde van de uitzending ... Hebben jullie ook bijzondere rotondes in de buurt ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Keetie, je bent echt zo gek als een deur Niet kwaad bedoeld hoor, maar toen ik je OP over 'De rekenkamer' las verwachtte ik álles behalve een topic dat over vreemde rotondes ging, haha Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 juni 2012 gepost Auteur Share 7 juni 2012 gepost Dan heb je of slecht gelezen of het is slecht geschreven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juni 2012 gepost Share 7 juni 2012 gepost Ik dacht ook een topic over de Rekenkamer. We hebben hier niet echt "bijzondere" rotondes, wel een heel verwarrende (je ziet hem amper, zeker in het donker). We hebben vooral véél rotondes hier. Midden in de binnenstad zelfs een dubbelbaans rotonde. Dit is de oude situatie: https://maps.google.com/maps?q=n99,+den+helder&hl=nl&ll=52.914402,4.799051&spn=0.000026,0.02135&sll=52.912202,4.799051&sspn=0.004956,0.010675&hnear=N99,+Den+Helder,+Noord-Holland,+Nederland&t=m&layer=c&cbll=52.912203,4.799054&panoid=jhGstO_X1RmlDRZtOREWaQ&cbp=12,109.81,,0,6.78&z=16 Je kon gewoon rechtdoor, nu zit daar een heel flauwe rotonde (zo ongeveer zoals getekend). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 juni 2012 gepost Auteur Share 7 juni 2012 gepost Morgen ga ik wisselen. Dan gooi ik de Rekenkamer eruit en zet ik de rotondes erin. Misschien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juni 2012 gepost Share 7 juni 2012 gepost Dan moet je het even via een PM doen, na 1 dag kun je je topic niet meer editen geloof ik Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 juni 2012 gepost Auteur Share 8 juni 2012 gepost Ik zie inderdaad geen 'bewerken' meer staan. Nou ja, red het toch niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.