Stitch 3 juni 2012 gestart Share 3 juni 2012 gestart Ooit, in een tv seizoen lang geleden, was er eens een televisieprogramma genaamd Boggle. Het doel was om in een matrix aan letters woorden te vinden. Dit was matig uitdagend en de presentatoren waren gekleed volgens de hipste jaren 90 trends (afschuwelijk dus). Dat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boggle_(televisieprogramma) Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 3 juni 2012 gepost Share 3 juni 2012 gepost Met je vraag kan ik je niet helpen, maar ik vind het onderwerp Boggle wel geslaagd. Ik vroeg me al lang af hoe dat ook al weer ging. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Stitch 3 juni 2012 gepost Auteur Share 3 juni 2012 gepost T R O L L O L O O L O L L O L O Of deze: C S N E H A L G R T E O E E V N Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 juni 2012 gepost Share 3 juni 2012 gepost Kruis of Munt was 1962, dus dat zal hem niet geweest zijn Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Boggle! Ik vond de uitzendingen met Frank Kramer het leukste, omdat die zo heerlijk droog de kandidaten introduceerde en behandelde. Zijn stem hoorde je later veel op Eurosport. Stitch, bedoel je niet DenkTank? Ik zie wel muntjes in elk geval. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Frank Kramer doet inderdaad nog steeds Eurosport. Ik heb ook zitten denken aan muntjes, Bulldozer was met muntjes, een telefoonspelletje, volgens mij op Veronique Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt). Ik geloof dat Topscore hier tussendoor is geweest, met Ted de Braak... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Ik geloof dat Topscore hier tussendoor is geweest, met Ted de Braak... Was dat dat woordspel met piramidevormen? Dus waarbij je een steeds langer woord moest zien te creëren? Afijn, ik dwaal af. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Was dat dat woordspel met piramidevormen? Dus waarbij je een steeds langer woord moest zien te creëren? Afijn, ik dwaal af. Ik ook ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 juni 2012 gepost Share 4 juni 2012 gepost Dat ken ik ook nog ja Ik mis al die spelletjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 juni 2012 gepost Share 5 juni 2012 gepost Geweldig! Die kerel lijkt de jonge uitvoering van Maarten van Rossem. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 juni 2012 gepost Share 5 juni 2012 gepost (aangepast) Ik ook ... Filmpje Dat is de eerste keer dat ik er een uitzending van zie Ik heb er alleen het bordspel van 5 juni 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Stitch 5 juni 2012 gepost Auteur Share 5 juni 2012 gepost Was dat dat woordspel met piramidevormen? Dus waarbij je een steeds langer woord moest zien te creëren? Afijn, ik dwaal af. Ha, wauw! Dat was ik helemaal vergeten. Leuk spel! Het was ook geen denktank. Daar heeft ooit iemand meegespeeld met een oortje in, die alle antwoorden in kreeg gefluisterd. Was om de presentator voor de gek te houden. Het is nog steeds niet het spel wat ik zocht... er zat een stuk in waarin je munten en een ander voorwerp moest sorteren. Alles wat je correct sorteerde mocht je meenemen. Het had een blauw decor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juni 2012 gepost Share 5 juni 2012 gepost Denktank werd door Rolf Wouters in Who's Talking gesaboteerd. Is nog op CCF geweest onlangs. Ik kan me wel iets vaag herinneren met rondjes en kruizen en dan het KRO-logo. Eens daar op verder zoeken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Stitch 5 juni 2012 gepost Auteur Share 5 juni 2012 gepost Denktank werd door Rolf Wouters in Who's Talking gesaboteerd. Is nog op CCF geweest onlangs. Ik kan me wel iets vaag herinneren met rondjes en kruizen en dan het KRO-logo. Eens daar op verder zoeken. Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juni 2012 gepost Share 5 juni 2012 gepost Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is Dat deden wij altijd in onze "films", alle deuren op 5 of 6 verschillende camerapunten dicht Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost (aangepast) CIrkels en kruisjes...? [media=] [/media] Blauw decor...? 6 juni 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Get the Picture is echt véél later. Wel zonde dat dat er niet meer is, ik vond dat altijd leuk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost (aangepast) Eigenlijk transformeert dit gewoon langzaam in een spelletjesprogramma-topic ...En ik kan er niet tegen dat ik dat spelprogramma met munten en kruizen niet voor de geest kan halen :') UPDATE: Ik heb wat gevonden... Pyramide schijnt het te heten, komt uit 1992 (Aldus de Gouweloos-website) en hier heb ik een klein plaatje. Dit het misschien? 6 juni 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Plaatje werkt zo niet, anders even downloaden daar en uploaden hier Als het deze is: ook niet, want dit is te nieuw (zij won ooit bij de TROS een contract door een programma te winnen waarin ze naar een nieuwe presentator zochten). Fragment: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Even het bericht gewijzigd Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Is daar niet wat meer over te vinden? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Is daar niet wat meer over te vinden? Nope, maar ik zie in de achtergrond wel het KRO-logo staan van 1988-1995. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Machteld Kooij zou de presentatrice moeten zijn en het spel is o.a. in 1992 gespeeld. Dat haal ik weer hier vandaan: Heb ik iets gemist Machteld Kooij over de opzet van de quiz Pyramide 29-03-1992 En Heb ik iets gemist zendt dingen uit van de afgelopen week: In dit programma komen opmerkelijke fragmenten uit televisieprogramma's van de vorige week aan bod. De fragmenten worden zonder enig commentaar, als in een collage getoond. De ene keer wordt Heb ik iets gemist uitgezonden door de AVRO en wordt geput uit AVRO-programma's. De andere keer laat de KRO de hoogte- en dieptepunten uit KRO-programma's zien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost In de tussentijd pleur ik er nog even DenkTank door, als we toch bijna alle leuke quizjes op TV gehad hebben Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 6 juni 2012 gepost Share 6 juni 2012 gepost Kas van Iersel, daar hoor je ook niet veel meer van of wel ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 juni 2012 gepost Share 7 juni 2012 gepost Dat was naar mijn idee de eerste presentator die zichzelf niet belangrijker vond dan het spel en de spelers. Maar wat voor spel hij nou presenteerde? Daarna kan ik me herinneren dat hij een programma had over overbodige kosten die gemeentes hadden gemaakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 7 juni 2012 gepost Share 7 juni 2012 gepost Over de balk... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juni 2012 gepost Share 7 juni 2012 gepost Hij was jaren lang dè stem van RTL Boulevard. Ook was hij de Nederlandse Teddy Ruxpin. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 12 juni 2012 gepost Share 12 juni 2012 gepost Grappig om die oude spelletjes weer eens terug te zien. Zoveel zijn daar niet meer van. Kan me zelf trouwens nog het spelletje 'Blokletters' herinneren, was ook altijd erg vermakelijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 juni 2012 gepost Share 12 juni 2012 gepost Grappig om die oude spelletjes weer eens terug te zien. Zoveel zijn daar niet meer van. Kan me zelf trouwens nog het spelletje 'Blokletters' herinneren, was ook altijd erg vermakelijk. Heb ik op moeten zoeken want ik ken het niet. Dat was met Fred Oster in 1986. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 juni 2012 gepost Share 12 juni 2012 gepost Blokletters deed mij weer aan iets anders denken... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 juni 2012 gepost Share 12 juni 2012 gepost Heb ik op moeten zoeken want ik ken het niet. Dat was met Fred Oster in 1986. Het doet me denken aan een veld met letters waar men van de ene kant naar de andere kant moest zien te komen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 juni 2012 gepost Share 12 juni 2012 gepost Blokletters deed mij weer aan iets anders denken... [media=] [/media] Hier vond ik niet veel aan toen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
retromar 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Leuk al die spelshows van vroeger! Moest ook bij de vraag van TS aan bulldozer denken... Hebben jullie the price is right al gezien? Zelfde als prijzenslag, maar helaas zonder Hans Kazán. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Ik heb een keer of 6 gekeken, maar het pakt mij niet. Reclame en presentatie over the top, het heeft zijn charme verloren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
retromar 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Mee eens DJ, het mist inderdaad de charme van vroeger, ik kijk het soms, vooral de eerste keer was het wel weer even leuk om al die verschillende (vergeten) onderdelen van het spel te zien. Wel aardig dat ze het weer eens 'uit de kast hebben getrokken'. Denktank mag ook wel weer op herhaling met Kas van Iersel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Boggle wordt momenteel herhaald op Best24, leuk om weer eens te zien, al is het eerste seizoen nog wat knullig soms. Er zijn ook echt shows die nu niet meer zouden werken, helaas. Buiten dat is er nog maar weinig presenteertalent en wij kunnen ons niet meer identificeren met de deelnemers. Het is niet meer ome Ko en tante Suus die daar staan, de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers. Om zo'n spel leuk te houden moet je je kunnen identificeren met de deelnemers en moet de presentator (M/V) iets uitstralen. Er zijn nog wel een paar quizen die die charme nog hebben: met het mes op tafel is een heel goed voorbeeld. 2 voor 12 en Per seconde wijzer zijn ook goed, maar dat is wel meer voor de hoger opgeleide deelnemers, dus daar geldt het identificeren verhaal minder. Wat wel een leuke show met BN'ers was was Tros Triviant, met Tineke Verburg. Daar zou ik rustig voor gaan zitten nog steeds. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Boggle wordt momenteel herhaald op Best24, leuk om weer eens te zien, al is het eerste seizoen nog wat knullig soms. Er zijn ook echt shows die nu niet meer zouden werken, helaas. En er zijn ook spelprogramma's die toen al niet werkten, ik noem een 'AVRO Schatten en Schieten', wat zou fout was dat het leuk werd :') Buiten dat is er nog maar weinig presenteertalent en wij kunnen ons niet meer identificeren met de deelnemers. Het is niet meer ome Ko en tante Suus die daar staan, de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers. Om zo'n spel leuk te houden moet je je kunnen identificeren met de deelnemers en moet de presentator (M/V) iets uitstralen. Helaas worden de kandidatenaudities steeds strikter en zijn de presentatoren steeds meer een personality die de show denken te moeten dragen in, uiteindelijk, negatieve zin. Ik noem een Gordon in 'Minute to win it'. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers. Dat inzetten van BN'ers is wel een hype inderdaad. Ook programma's als 'Wie is de mol?' en Expeditie Robinson hebben hier last van. Peking Express schijnt nu ook blikken BN'ers open te gaan trekken en als je ziet wie daar uiteindelijk aan meedoen...... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Wie is de mol werkt wel met BN'ers, doen ze al zo lang, maar met onbekenden was het wel leuker. Expeditie Robinson vind ik dit jaar echt zwak, veel te veel vriendjes onder elkaar (ze stoppen er notabene 3 in die elkaar door en door kennen dit jaar!). Peking Express is al eens geweest met BN'ers, dat was wat mij betreft een aanfluiting, al heb ik het laatste seizoen ook niet helemaal afgekeken, mede door de storende stukjes die achteraf zijn opgenomen waarbij deelnemers gaan vertellen wat ze deden. Dit deed Peking Express al langer, maar nu nog véél meer en haalt compleet de snelheid uit het programma. Zo hebben ze ook Fort Boyard verkracht. En ook dat is met BN'ers. Die nieuwe quiz met Marc Klein Essink, die hypnoseshow van de Brandsteders, 71 graden noord, Expeditie Robinson, Wie is de mol, xxx met sterren, sterren xxx, zelfs in The Voice zitten bekenden. Van mij mag het allemaal wel weer een beetje terug naar af, want vaak spelen die BN'ers voor een of ander randdebielendoel waarmee ik me ook al niet kan identificeren, sodemieter op, dat is toch niet spannend? Het is veel spannender of die eikel van een Sjors een ton wint of toch die "het zou je buurvrouw kunnen zijn" Mieke. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost De 'BN'ers' uit Wie is Mol? zijn voor mij vaak zo onbekend, dat dat weinig verschil maakt met echt onbekende deelnemers . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2012 gepost Share 2 november 2012 gepost Het maakt wat mij betreft wel veel verschil, de normale man en vrouw heeft een normaal inkomen en speelt dus met een ander doel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 3 november 2012 gepost Share 3 november 2012 gepost Ik heb van Wie is de Mol een aantal jaar geleden de eerste 2 seizoenen gekocht en die waren inderdaad met onbekende Nederlanders en die waren net zo leuk, misschien nog wel leuker dan de laatste seizoenen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 november 2012 gepost Share 3 november 2012 gepost Ik had het er gisteren nog met MarsM over, er zitten een aantal heel goede en een aantal heel slechte seizoenen de afgelopen jaren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.