Joost 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost En het vrolijke deuntje dat je hoort tijdens de voetbalscènses (o.a. in de tweede helft van de wedstrijd van de B&A Boys) zit dat er nog in of heeft dat ook moeten wijken voor Smorenburgs vrolijke melodieën? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost En het vrolijke deuntje dat je hoort tijdens de voetbalscènses (o.a. in de tweede helft van de wedstrijd van de B&A Boys) zit dat er nog in of heeft dat ook moeten wijken voor Smorenburgs vrolijke melodieën? Het laatste is helaas het geval Maar het B&A deuntje op het begin van de wedstrijd is er nog Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost als ik mijn niet vergis komt er een papegaai in deze serie voor van de *aadbaron* hoe heet die ook alweer ? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost als ik mijn niet vergis komt er een papegaai in deze serie voor van de *aadbaron* hoe heet die ook alweer ? In de serie heet die Kornelus en in het echt Kobus Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost Het laatste is helaas het geval Erg jammer dat ook dit vrolijk muziekje is gesneuveld. Hoorde er toch bij. Blijkt eens te meer dat nabewerking niet altijd een vooruitgang is. Nu is deze nabewerking natuurlijk om andere redenen gedaan, maar toch...... Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost [..]Erg jammer dat ook dit vrolijk muziekje is gesneuveld. Hoorde er toch bij. Blijkt eens te meer dat nabewerking niet altijd een vooruitgang is. Nu is deze nabewerking natuurlijk om andere redenen gedaan, maar toch...... Alleen in de laatste scene is het nog te horen. De laatste aflevering heeft op een of andere manier al zijn orriginele muziek behouden. Het vrolijke muziekje, de spannende theme en Magnetic Fields zijn hier als enige te horen Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 6 maart 2004 gepost Share 6 maart 2004 gepost Alleen in de laatste scene is het nog te horen. De laatste aflevering heeft op een of andere manier al zijn orriginele muziek behouden. Het vrolijke muziekje, de spannende theme en Magnetic Fields zijn hier als enige te horen Misschien kwam de bewerker in tijdnood en moest hij gedwongen sommige muziek handhaven Maar toch wel verheugend dat niet alle originele muziek is gesneuveld. Sommige scènes zijn onlosmakelijk verbonden met de muziek op de achtergrond. Dit blijft dan in enkele gevallen intact. Link naar bericht Delen op andere sites
DePlaaggeestt 8 maart 2004 gepost Share 8 maart 2004 gepost *plaag* de videobanden duren 2 x 90 minuten...de dvds's totaal 280 minuten...dus 100 minuten langer dan de video's en niet 40 minuten zoals dj koelkast zegt. En het zijn geen extra scenes maar gewoon de hele afleveringen achterelkaar Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost Gelukkig is Tubular Bells in de sleutel niet gesneuvels Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost *plaag* de videobanden duren 2 x 90 minuten...de dvds's totaal 280 minuten...dus 100 minuten langer dan de video's en niet 40 minuten zoals dj koelkast zegt.En het zijn geen extra scenes maar gewoon de hele afleveringen achterelkaar de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost [..]de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's Ik heb de schatkaart nog nooit als dubbelbox gezien Heeft die nog de oude muziek? Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost ik heb de plaaggeest (nieuwe versie) in dubbel box Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost Vandaag was ineens de schatkaart op tv Niet dat ik dat erg vind natuurlijk , maar was de geheimzinnige opdracht niet bezig? Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 10 maart 2004 gepost Share 10 maart 2004 gepost Klopt, in een ander topic waren we daar ook al verbaasd over. Beetje vreemd. Zal wel een fout van Nickelodeon zijn denk ik. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost Dat was zo ja. Al heb ik weer erg moeten lachen toen ik naar *japie* keek als *baron* zegt: Ze willen op ons schieten (als *bas* en *adriaan* met vuurwerk gaan gooien) dat gezicht van Japie is echt zo onwijs grappig Oja dit is m'n eerste post Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost Dat was zo ja. Al heb ik weer erg moeten lachen toen ik naar *japie* keek als *baron* zegt: Ze willen op ons schieten (als *bas* en *adriaan* met vuurwerk gaan gooien) dat gezicht van Japie is echt zo onwijs grappig Oja dit is m'n eerste post hartelijk welkom! Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost [..]de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's Ik heb die dubbelbox, en dies toch echt 180 minuten vrind Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost [..]Ik heb die dubbelbox, en dies toch echt 180 minuten vrind is dat de herziene uitgave? dan heb ik mij vergist ik heb zelf de originele CNR en de nabewerkte video's (de nieuwste dus) Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost [..]is dat de herziene uitgave? dan heb ik mij vergist ik heb zelf de originele CNR en de nabewerkte video's (de nieuwste dus) De herziene versie ja, was een zware tegenvaller toen ik die keek en uiteindelijk bleek dat niet eens de scène van Japie en B2 in de cel erop stond Gelukkig gaf de DVD uitkomst, maar daar klopt de muziek dan weer niet, en het beginfilmpje geeft niet dat beeld waar in de originele serie de afleveringtitel in genoemd wordt Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost De enige plaats waar je de Schatkaart helemaal en met originele muziek kunt zien is op Nickelodeon. Voor TV is deze serie nog niet nabewerkt (wellicht inmiddels wel, ik kijk niet naar Nickelodeon) Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost (wellicht inmiddels wel, ik kijk niet naar Nickelodeon) Je hebt gelijk. Dit is nog de enige B&A TV serie die nog niet bewerkt is. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost [..]Je hebt gelijk. Dit is nog de enige B&A TV serie die nog niet bewerkt is. Jep, want in de aflevering van gisteren was continents weer te horen Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 11 maart 2004 gepost Share 11 maart 2004 gepost Groot voordeel is dan ook dat ze nog zingen: *adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat *bas* Maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat en... *adriaan* Want dit avontuur gaat verder en we weten zeker dat *bas* We nog heel veel gaan beleven bij het zoeken van de schat Weet ik niet of ik m letterlijk goed heb, maar deze is echt vind ik. Trouwens, die schatkaart eindtune mag van mij op bassieenadriaan.nl komen hoor Link naar bericht Delen op andere sites
japio 12 maart 2004 gepost Share 12 maart 2004 gepost Groot voordeel is dan ook dat ze nog zingen: *adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat *bas* Maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat en... *adriaan* Want dit avontuur gaat verder en we weten zeker dat *bas* We nog heel veel gaan beleven bij het zoeken van de schat Weet ik niet of ik m letterlijk goed heb, maar deze is echt vind ik. Trouwens, die schatkaart eindtune mag van mij op bassieenadriaan.nl komen hoor inderdaad, ik vind het ook erg jammer dat ze deze tunes hebben weggelaten op de dvd. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 maart 2004 gepost Share 13 maart 2004 gepost [..]inderdaad, ik vind het ook erg jammer dat ze deze tunes hebben weggelaten op de dvd. En dan vervangen door de begin -en eindtune van de Reis vol Verrassingen, die past helemaal daar niet bij! Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge Apie 13 maart 2004 gepost Share 13 maart 2004 gepost De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet? Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat? Goedenavond trouwens, eerste post.. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 maart 2004 gepost Share 13 maart 2004 gepost De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat? Goedenavond trouwens, eerste post.. Welkom Dat stukje staat er ook op hoor, hij is helemaal volledig Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 13 maart 2004 gepost Share 13 maart 2004 gepost De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat? Goedenavond trouwens, eerste post.. *b2* Vlugge Apie? Wat een gekke naam. Alles staat er op, alleen zit er soms andere muziek achter. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 maart 2004 gepost Share 13 maart 2004 gepost Toch wel fijn dat Tubular Bells de nabewerking heeft overleefd, want die is echt top Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat? Goedenavond trouwens, eerste post.. volgens mij zijn alle dvd's helemaal compleet Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost [..]volgens mij zijn alle dvd's helemaal compleet Niet allemaal. Op de dvd van de Verzonken Stad ontbreekt bijvoorbeeld dat ontzettend slecht uitziende shot van B & A die over het water lopen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost [..]Niet allemaal. Op de dvd van de Verzonken Stad ontbreekt bijvoorbeeld dat ontzettend slecht uitziende shot van B & A die over het water lopen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis. Klopt, in die serie zie je alleen dit, niet het gedeelte dat van de zijkant is opgenomen. Maar zoals je zei: dit hoort in het andere topic Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost [..]http://www.bassieenadriaan.nl/hinse/bawater.jpg Klopt, in die serie zie je alleen dit, niet het gedeelte dat van de zijkant is opgenomen. Maar zoals je zei: dit hoort in het andere topic Ja, dat is het vreemde aan de scene: het originele shot, zoals het in de serie zat, is weggehaald, en het shot dat er op de DVD voor in de plaats is gekomen zat weer niet in de serie. Het is dan ook hetzelfde shot dat al iets eerder te zien is, waarin B&A naar het water toe lopen, alleen is het beeld van dat shot dus op het water geplakt, zodat het lijkt alsof B&A daarop lopen. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Ja, dat is het vreemde aan de scene: het originele shot, zoals het in de serie zat, is weggehaald, en het shot dat er op de DVD voor in de plaats is gekomen zat weer niet in de serie.Het is dan ook hetzelfde shot dat al iets eerder te zien is, waarin B&A naar het water toe lopen, alleen is het beeld van dat shot dus op het water geplakt, zodat het lijkt alsof B&A daarop lopen. Ja, echt nep .......... Hoewel dit er altijd nog beter uitziet. Trouwens, zijn die dingen nou werkelijk zo handig in het echt? Met andere woorden: Heeft iemand er ooit al eens op gelopen? Edit: niet hier alsjeblief, neem dit mee naar De Verzonken Stad topic Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost nog een leuk plaatje Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 maart 2004 gepost Share 18 maart 2004 gepost nog een leuk plaatje Dat is toch uit de scène met de sprekende auto? *bas* Hallo autotje heb je ons gemist? -auto- Neen, ik heb jullie helemaal niet gemist. Tamelijk simpel maar wel geslaagde scène. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 18 maart 2004 gepost Auteur Share 18 maart 2004 gepost afbeeldingnog een leuk plaatje Wat een raar plaatje... lijkt wel of iemand er een vage filter overheen heeft gegooid. Adriaan staat er wel leuk op Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 20 maart 2004 gepost Share 20 maart 2004 gepost Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt? Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen. Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor. Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik. Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 20 maart 2004 gepost Share 20 maart 2004 gepost Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt? Mja, de bekakte O klinkt een beetje als een A. Ik dacht vroeger dat hij Trabbels zei Maar nu weet ik wel beter. Ik vind die bekakte drommels wel lekker klinken Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen. Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor. Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik. Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb ja hij zegt vaker trommels trommels ja. zelfs 1 keer zo hard dat de hele grond gaat schudden. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt? *baron* gebruikt het woord 'drommels' inderdaad een stuk minder 'deftig' maar dat komt natuurlijk ook omdat *aadbaron* helemaal een stuk bekakter overkomt qua praten. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat Adriaan wel anders moest praten om herkenning van z'n stem te voorkomen. Paul van Gorcum heeft daar natuurlijk geen last van en kon daardoor meer z'n eigen stem gebruiken. Link naar bericht Delen op andere sites
B98 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Welke barron vinden jullie eter dan adriaan of paul van Gorcum? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Welke barron vinden jullie eter danadriaan of paul van Gorcum? sorry B98 maar dit als avatar is niet toegestaan, kijk even in het forum: Vragen, vragen, vragen en haal daar een avatar vandaan. maximaal 60x60 pixels! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Welke barron vinden jullie eter danadriaan of paul van Gorcum? Ik weet niet wie het snelste en lekkerste eet, maar ik denk Paul van Gorcum Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen. Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor. Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik. Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb Tot mijn verbazing kwam ik het tegen in de laatst herhaalde Vlaamse serie Johan en de Alverman. Hierin zegt Cipola op een moment: "Wat voor de drommel voeren die paarden uit?" En die serie stamt uit de jaren 60. Ik neem aan dat veel mensen dit vroeger gebruikten om niet de bekende GVD te gebruiken. Link naar bericht Delen op andere sites
B98 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Is deze atavar die ik nu heb wel toegestaan? groetjes Jos En niet zo jage! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost [..]Tot mijn verbazing kwam ik het tegen in de laatst herhaalde Vlaamse serie Johan en de Alverman. Hierin zegt Cipola op een moment: "Wat voor de drommel voeren die paarden uit?" En die serie stamt uit de jaren 60. Ik neem aan dat veel mensen dit vroeger gebruikten om niet de bekende GVD te gebruiken. Wat grappig dat je dat toevallig tegenkwam. Als het echt een verganging is van vloeken, heeft de aadbaron impliciet heel wat afgescholden en gevloekt Is deze atavar die ik nu heb wel toegestaan?groetjes Jos En niet zo jage! Perfect Link naar bericht Delen op andere sites
Gast 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Het geheim van de schatkaart vind ik een meesterlijke serie (hallo allemaal trouwens ) Aad als Baron is , maar toch heb ik meer met de Paul van Gorcum versie van de Baron, wat jullie? *aadbaron* Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Aad speelt de Baron als een échte boef! Die stem is gewoon magistraal, echt geniaal gewoon. 'Japie, keer de wagen en snel!' Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Is deze atavar die ik nu heb wel toegestaan?groetjes Jos En niet zo jage! haha die heb ik gemaakt ja dat is toegestaan Link naar bericht Delen op andere sites
B98 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost Hoe komen jullie toch allemaal aan die leuke atavars? groetjes Jos Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten