T42 31 maart 2012 gestart Share 31 maart 2012 gestart iemand daar een floppy of cd van liggen? daar draait een photoplay namelijk op en mijn MBR is beschadigt... kan ik nu niet meer spelen... wou de hd backuppen (image) op mijn xp machine maar die verneukte de MBR meteen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 maart 2012 gepost Share 31 maart 2012 gepost Moet het speciaal PTS dos zijn, of mag het ook gewoon msdos zijn? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 maart 2012 gepost Share 31 maart 2012 gepost Wellicht kun je de MBR herstellen met een trial versie: http://www.phystechsoft.com/ptsdos/download.html Overigens een les voor de volgende keer: klonen doen we in Linux en dan mounten we de te klonen hdd read-only Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 31 maart 2012 gepost Auteur Share 31 maart 2012 gepost (aangepast) Moet het speciaal PTS dos zijn, of mag het ook gewoon msdos zijn? heb geen linux bak en ik kloon normaal met een hele oude ghost wou even snel een copytje maken met me flaptop en XP probleem was ook dat hij geen cdrom speler pakt en floppy poort was ook nog eens geblokeerd. (met lijm) maar heb hem weer aan de gang met msdos (zou niet moetten kunnen volgens de dealer maar het werkt ) heb hem nu ook gekloond via ghost en dat werkt. (gewoon in de photoplay zelf gedaan ) dus heb nu een copytje. zit trouwens een 486 in met 100mhz en 4 mb geheugen heb er nu 32 van gemaakt. en de hd ga ik vervangen door een SD kaartje. (hd problemen zijn defect oorzaak nr 1 bij die dingen) 31 maart 2012 aangepast door T42 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 31 maart 2012 gepost Share 31 maart 2012 gepost maar heb hem weer aan de gang met msdos (zou niet moetten kunnen volgens de dealer maar het werkt ) Op de site van PTS DOS waar djkoelkast naar verwijst, staat dat deze DOS compatible is met MSDOS. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 31 maart 2012 gepost Auteur Share 31 maart 2012 gepost Op de site van PTS DOS waar djkoelkast naar verwijst, staat dat deze DOS compatible is met MSDOS. jup daarom ging ik dat ook testen alleen gebruikt pts dos geen autoexec.bat enzo Quote Link naar bericht Delen op andere sites
boiydiego 3 november 2015 gepost Share 3 november 2015 gepost welke ghost versie gebruikte je t42 ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.