Mysticmaus 22 maart 2012 gestart Share 22 maart 2012 gestart Hallo Mensen Ik ben al een tijdje bezig met mijn oude C64 en ik kwam een disk drive tegen in mijn opbergruimte , alleen zonder kabels... Nou begrijp ik op internet dat dat via een Serial Kabel verbonden moet worden , de DIN6 Kabel. Heeft iemand er een paar liggen voor me , of wijs me in de goede richting want ik kan nergens een winkel vinden die dat soort kabels heeft... MEH Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Ze zijn amper te krijgen, dus of zelf maken, of goed zoeken. Ik ken de pinout niet, maar zijn ze straight (dus pin 1 op pin 1, pin 2 op pin 2 etc.) en van 6p DIN naar 6p DIN? Ik heb ze wel gehad, ook nieuw, maar zou niet weten of ik ze nu nog kan vinden. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Ik maak ze op bestelling. Link naar bericht Delen op andere sites
Mysticmaus 22 maart 2012 gepost Auteur Share 22 maart 2012 gepost Ik maak ze op bestelling. Hoi Ross Hoeveel zou me dat kosten als ik bijvoorbeeld 2 nodig heb. MVG , Wouter Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Moet ik even nakijken... Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost 12,50 per stuk voor +/- 2 meter. Excl verzendkosten. Link naar bericht Delen op andere sites
Mysticmaus 22 maart 2012 gepost Auteur Share 22 maart 2012 gepost 12,50 per stuk voor +/- 2 meter. Excl verzendkosten. Oei , dat vind ik wel erg veel. Wel aardig natuurlijk dat je dat voor me wilt maken maar 12,50 voor een kabeltje...sorry. Er moet toch wel ergens iemand zijn die een nog zon kabeltje heb liggen , ik kijk ondertussen ook even op MP en ebay. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Tsja, helaas. Moet natuurlijk wel de onderdelen en de tijd vergoed hebben. Je hebt dan wel een nieuwe. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Denk dat je als je voor een paar piek klaar wil zijn echt moet zoeken naar een gebruikte kabel. Pluggen zijn zo al 4 euro per stuk = 8 euro + kabel + soldeer + tijd, vind ik 12,50 zeker geen gekke prijs. Het is nu eenmaal geen gemeengoed meer. Zie nog maar 6p DIN pluggen te vinden, zie je ook niet overal meer. Link naar bericht Delen op andere sites
Mysticmaus 22 maart 2012 gepost Auteur Share 22 maart 2012 gepost (aangepast) Denk dat je als je voor een paar piek klaar wil zijn echt moet zoeken naar een gebruikte kabel. Pluggen zijn zo al 4 euro per stuk = 8 euro + kabel + soldeer + tijd, vind ik 12,50 zeker geen gekke prijs. Het is nu eenmaal geen gemeengoed meer. Zie nog maar 6p DIN pluggen te vinden, zie je ook niet overal meer. Ik heb er een paar gevonden , net gekocht , waren 4 euro per stuk. Toch bedankt. Vind het wel raar dat deze kabels zo weinig te vinden zijn , worden die nergens meer voor gebruikt ofzo tegenwoordig? 22 maart 2012 aangepast door Mysticmaus Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Alleen 5p DIN ga je nog veelvuldig vinden (MIDI-kabel), de rest eigenlijk niet meer nee. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Mensen hebben geen waarde meer voor spullen. Ik denk dat 85% van alle C64 accessoires door de schedder is op dit moment. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Komt omdat we zo veel Chinese zut aangeboden kregen voor een paar kwartjes. Mijn 1571 diskdrive heb ik de bon nog voor: 799 gulden bij V&D, nu kost een diskdrive toch "alweer" 3 tientjes omdat het schaars en USB moet zijn. Enfin, gevonden dus deze kan dicht. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Topic gesloten. TS is voorzien. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten