Keetie 9 maart 2012 gestart Share 9 maart 2012 gestart Droedel(s) - ww droedelen. Achter droedelen staat in de dikke Van Dale 'gedachteloos krabbels en tekeningetjes maken' en het Prisma woordenboek Nederlands schrijft daar 'zonder na te denken krabbels tekenen'. Het woord droedel komt in beide niet voor. Een droedel is volgens Wikipedia, de vrije encyclopedie, een raadsel of een woordspel waarin alleen letters gebruikt worden en waarbij de onderlinge positie van de letters dikwijls van belang is. Bijvoorbeeld, je ziet op het plaatje ver onder het woord stell in de letter G: Dit gegeven achter elkaar gezet vormt zo het woord veronderstelling (ver-onder-stell-in-g). Of deze waarin je het woord pek ziet staan in een cirkel met e's - dat wordt dan pekinees (pek-in-ees). Deze beeldraadsels staan ook wel bekend onder de naam rebus. Een rebus volgens van Dale: 'raadsel waarbij een woord of zin op een ongebruikelijke wijze door beelden, tekens of lettergroeperingen wordt weergegeven'. Een woordrebus of een letterrebus dus. Een totaal ander voorbeeld, maar eveneens onder de noemer droedel laat het volgende plaatje zien. waarbij de oplossing veearts is (de letter v + arts). Om weer even terug te komen op de droedel: een droedel kan ook een erg eenvoudige tekening of deel van een tekening zijn en daar gaat het in deze topic om en over. Want, raad eens ... wat is dit? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 10 maart 2012 gepost Share 10 maart 2012 gepost Een donut op een satéprikker Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 maart 2012 gepost Share 10 maart 2012 gepost Ik zie een mexicaan op een fiets, maar dat maakt geen woord Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 10 maart 2012 gepost Auteur Share 10 maart 2012 gepost De eerste voorbeelden die ik gaf en die je ook te zien krijgt als je droedel bij Google intikt, vind ik geen echte droedels, meer rebussen, vandaar. De droedels die ik bedoelde bij het denken aan een droedel zijn deze simpele tekeningetjes die iets voorstellen, wat je mag omschrijven en dat hoeft niet 1 woord te zijn. Het antwoord dat je geeft is goed. En deze dan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 10 maart 2012 gepost Auteur Share 10 maart 2012 gepost Een donut op een satéprikker Mooie omschrijving, maar niet goed ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 10 maart 2012 gepost Share 10 maart 2012 gepost De eerste voorbeelden die ik gaf en die je ook te zien krijgt als je droedel bij Google intikt, vind ik geen echte droedels, meer rebussen, vandaar. De droedels die ik bedoelde bij het denken aan een droedel zijn deze simpele tekeningetjes die iets voorstellen, wat je mag omschrijven en dat hoeft niet 1 woord te zijn. Het antwoord dat je geeft is goed. En deze dan? Het laatste wat je ziet wanneer een vliegtuig op je af komt stormen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 maart 2012 gepost Auteur Share 11 maart 2012 gepost Het laatste wat je ziet wanneer een vliegtuig op je af komt stormen Je hebt tenminste een poging gewaagd te raden. Nee, niet goed. Het was dezelfde Mexicaan op de fiets die nu zijn hand uitsteekt. Deze dan: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 maart 2012 gepost Share 11 maart 2012 gepost Een mexicaan die zegt, kijk mamma zonder handen.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 maart 2012 gepost Share 11 maart 2012 gepost Of een raket van heel dichtbij Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 11 maart 2012 gepost Share 11 maart 2012 gepost Of een Mexicaan op een fiets met zijwielen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 maart 2012 gepost Share 11 maart 2012 gepost (aangepast) Je hebt tenminste een poging gewaagd te raden. Nee, niet goed. Het was dezelfde Mexicaan op de fiets die nu zijn hand uitsteekt. Deze dan: Dezelfde mexicaan op dezelfde fiets die nu wordt overvallen. 11 maart 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 maart 2012 gepost Auteur Share 12 maart 2012 gepost Leuke reacties, maar er is er slechts eentje goed. De oplossing van Ross. Het was inderdaad een Mexicaan op de fiets die met losse handen rijdt... Dit trio Mexicanen is meestal een voorzetje uit de retrodoedeldoos. De volgende is ook een oude bekende: Wat is dit? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 12 maart 2012 gepost Share 12 maart 2012 gepost Leuke reacties, maar er is er slechts eentje goed. De oplossing van Ross. Het was inderdaad een Mexicaan op de fiets die met losse handen rijdt... Dit trio Mexicanen is meestal een voorzetje uit de retrodoedeldoos. De volgende is ook een oude bekende: Wat is dit? 2 deuren waar 4 mensen achter staan die met halve hoofden naar ons zitten te kijken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 maart 2012 gepost Share 13 maart 2012 gepost Ik snap hier echt helemaal niks van. En van die google-vondsten sta ik nog stommer te kijken. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 maart 2012 gepost Auteur Share 13 maart 2012 gepost 2 deuren waar 4 mensen achter staan die met halve hoofden naar ons zitten te kijken. Ik zie het helemaal voor me, die om het hoekje kijkende mensen, maar dat is niet wat ik zie ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 maart 2012 gepost Auteur Share 13 maart 2012 gepost Ik snap hier echt helemaal niks van. En van die google-vondsten sta ik nog stommer te kijken. :') Je hoeft ook niks te snappen, je hoeft alleen maar wat te zien ... in die droedel dan! Wat stelt dat tekeningetje voor? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 maart 2012 gepost Share 13 maart 2012 gepost Ik zie er ook niet veel in deze keer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 maart 2012 gepost Share 13 maart 2012 gepost Van zijwaarts gezien lijkt het op een gebit met maar weinig tanden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 13 maart 2012 gepost Share 13 maart 2012 gepost Gatenkaas van het zijaanzicht. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 13 maart 2012 gepost Share 13 maart 2012 gepost Gatenkaas van het zijaanzicht. Dat wou ik dus net posten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 14 maart 2012 gepost Auteur Share 14 maart 2012 gepost Leuke antwoorden allemaal, maar wat ik voor ogen had, staat er niet bij. Het is een koalabeertje dat een boom inklimt. Is er iemand die er ook eentje weet? Graag! Hier een nieuwe: (ik heb er even een randje om getekend). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 maart 2012 gepost Share 15 maart 2012 gepost Een door een domme boer veel te groot aangekocht landveld met daarop één koe, gezien vanuit een helicopter? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2012 gepost Share 15 maart 2012 gepost Een beamerscherm met een vlieg er op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 maart 2012 gepost Share 15 maart 2012 gepost (aangepast) Nieuwe: Een vlieg tegen de voorruit van mijn moeders nieuwe Toyota. EDIT: Fixed 15 maart 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2012 gepost Share 15 maart 2012 gepost "moeder's" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 maart 2012 gepost Share 15 maart 2012 gepost Excuze-moh. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 maart 2012 gepost Auteur Share 16 maart 2012 gepost Wel goede antwoorden gelezen, maar de juiste staat er nog niet bij. Ik geef nog even wat meer tijd voor deze en kom morgen met de oplossing. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 maart 2012 gepost Share 17 maart 2012 gepost Een mier in een plas melk? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 maart 2012 gepost Auteur Share 17 maart 2012 gepost Een mier in een plas melk? Je begint het door te krijgen ... zoiets ... <grin> Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 maart 2012 gepost Share 17 maart 2012 gepost Je hebt er een randje omheen getekend zodat het plasje niet wegsijpelt? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 maart 2012 gepost Auteur Share 17 maart 2012 gepost Je hebt er een randje omheen getekend zodat het plasje niet wegsijpelt? Dat houdt hem echt niet tegen, zo'n randje ... Het is namelijk een geest met een stofje in zijn oog. Nog eentje? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 maart 2012 gepost Share 17 maart 2012 gepost (aangepast) Flaaauw :') EDIT: Mag ik het ook eens proberen? Meteen ook wat makkelijker 17 maart 2012 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Flaaauw :') EDIT: Mag ik het ook eens proberen? Meteen ook wat makkelijker Dat is dat spelletje in de arcade Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Pacman die een vlieg probeert te happen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Dat is dat spelletje in de arcade ...Iets duidelijker? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Een stuk kaas dat uit een hele kaas is gesneden en besprenkeld wordt met hagelslag op een picknickkleed. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost ...Iets duidelijker? Ik weet niet hoe het heet, maar het zijn mieren die een stuk taart aan het jatten zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Ik weet niet hoe het heet, maar het zijn mieren die een stuk taart aan het jatten zijn. Bwhehehe, juist Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 maart 2012 gepost Auteur Share 18 maart 2012 gepost (aangepast) Flaaauw :') Natuurlijk is een droedel flauw... HEEL: heel flauw en heel simpel. Knap gedaan, de jouwe, het droedeltje! Ik heb er nog eentje voor als er niemand een nieuwe heeft. 18 maart 2012 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Ok, dan ook een flauwe, moest er lang over nadenken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 maart 2012 gepost Auteur Share 18 maart 2012 gepost Dezelfde geest in het donker ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Nee Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Ok, dan ook een flauwe, moest er lang over nadenken Twee witte puntjes op een zwart achtergrond. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Twee witte puntjes op een zwart achtergrond. Joh Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 maart 2012 gepost Auteur Share 18 maart 2012 gepost Is het goed? Is het goed? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Joh Haha, ja je zei toch dat het flauw was? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Is het goed? Is het goed? Nee, want dat is niet wat het voorstelt en dat is toch de bedoeling, anders was jouw oplossing een zwart blokje geweest Dus wat stelt het voor? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 maart 2012 gepost Auteur Share 18 maart 2012 gepost Brandende koplampen van een auto. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Een foutje in MS Paint? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2012 gepost Share 18 maart 2012 gepost Kijk eens goed waar die stipjes staan. De 1e poging van Keetie kwam een heel klein beetje in de buurt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.