Frey 14 januari 2012 gestart Share 14 januari 2012 gestart Het verhaal De eerste reeks Er was eens... laat de geschiedenis van de mens zien vanaf de prehistorie tot aan de nabije toekomst. Hoogte- maar ook dieptepunten van de afgelopen eeuwen worden getoond aan de hand van steeds dezelfde personages en hun nakomelingen. Deze figuren bestaan uit vader Piet, moeder Pieternel, hun zoon Pietertje en dochter kleine Pieternel, de Dikke en de wijze Maestro, herkenbaar aan zijn lange baard. Er zijn ook twee slechteriken, Naarling en Dwerg. Iedere aflevering behandelt een persoon, tijdperk of thema. De eerste mensen, Marco Polo, de Vikingen, de Franse Revolutie en de Nederlandse Gouden Eeuw zijn enkele thema's in deze serie. Af en toe verschijnt linksboven een teller in beeld die bijhoudt in welk jaar de gebeurtenissen zich afspelen. Info Aantal afleveringen: 26 Uitgezonden door: KRO (23 maart 1979 - 26 november 1981) Pebble TV (heden) Stemmen: Peter Piekos Trudy Libosan Ger Smit Jan Anne Drenth Intro Met dank aan: KinderTV Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 januari 2012 gepost Auteur Share 15 januari 2012 gepost Deze kerst de 4 DVD boxen gekregen, zodat ik deze serie weer eens kon zien. En ik vond het veel leuker dan ik eigenlijk verwacht had. Deze serie kunnen ze ook zo op scholen laten zien. Hebben ze meer aan dan aan die saaie documentaires. Die figuren ook steeds als andere personages, vooral die 2 slechteriken. En 4 geweldige en veelzijdige stemartiesten. _O_ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 januari 2012 gepost Share 15 januari 2012 gepost Geweldige reeks inderdaad, educatief en vermakelijk tegelijk. Je merkt wel duidelijk dat dit de oudste van de reeks is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.