Keetie 3 december 2011 gestart Share 3 december 2011 gestart De BBC micro is 30 geworden: http://www.pcmweb.nl/nieuws/acorn/bbc-micro-wordt-30 Zie ook: http://www.reghardware.com/2011/11/30/bbc_micro_model_b_30th_anniversary/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 3 december 2011 gepost Share 3 december 2011 gepost Jeugdsentiment, bij ons op de basisschool hadden ze deze computers... "Shift-Break" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 3 december 2011 gepost Auteur Share 3 december 2011 gepost Jeugdsentiment, bij ons op de basisschool hadden ze deze computers... "Shift-Break" Maar eerst de beep! Van de week zat ik nog achter mijn BBC Master mijn oude software te bekijken. 5 1/4 schijven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 3 december 2011 gepost Share 3 december 2011 gepost Heb ze dan niet voor de BBC, maar wel voor atari en pc, een stuk of 2000 floppen schat ik zo... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 december 2011 gepost Share 3 december 2011 gepost Mijn vader had een BBC Micro. Helaas heb ik dat niet (bewust?) meegemaakt. Hij kan er wel altijd leuk over vertellen. Ik heb wel een aantal programma's van de BBC over deze computer. Misschien leuk die eens online te zetten (al zal het meeste al wel ergens staan) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 3 december 2011 gepost Share 3 december 2011 gepost Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 december 2011 gepost Share 4 december 2011 gepost In 1980 was ik -5, oftewel ik heb hier helaas niets van meegekregen. Het apparaat ziet er wel erg gaaf uit, en volgens mij was de hardware zijn tijd ook ver vooruit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 december 2011 gepost Auteur Share 4 december 2011 gepost (aangepast) <knippie> Ja, mooi. De tweede heb ik ook in diskimage en naar floppy overgezet. Ik heb nog een 5 1/4 drive ingebouwd zitten bij mijn oude, maar nog gebruikte Win95 PC. 4 december 2011 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 december 2011 gepost Auteur Share 4 december 2011 gepost In 1980 was ik -5, oftewel ik heb hier helaas niets van meegekregen. Het apparaat ziet er wel erg gaaf uit, en volgens mij was de hardware zijn tijd ook ver vooruit. In mijn Master 128 zit een second processor, waardoor het een vroege DOS machine wordt = Master 512 met DOS+. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.