Keetie 25 november 2011 gestart Share 25 november 2011 gestart Padstelling. Wij hebben een tuin. In onze tuin, onder de grijze container, woont Mijnheer Pad. Soms zien we hem zitten, andere keren een hele tijd niet. Na elke winter vragen we ons af of Mijnheer Pad er nog is. De buurjongen heeft hem vaak onder in onze heg gezien. Kijk, zegt hij dan, je moet goed letten op dat bruinige ... Scherpe ogen heeft dat jong, wij zien niets ... In de zomer luierde Mijnheer Pad heerlijk in de pot van de Datura. Toen de plant voor de winter naar binnen moest, gesnoeid en wel, zat er een piepklein padje in de waterschaal. Hij sprong pijlsnel weg, de heg in. Te snel om op de foto te zetten. Waarschijnlijk een kindje Pad. Was Mijnheer Pad dan een Mevrouw Pad? Maar even daarna in de schemering op een andere avond troffen we onder de groene container die ter leging aan de weg gezet moest worden, bij het wegrollen nog een kleinere pad aan. Dat kon wel eens Mevrouw Pad zijn. Heel voorzichtig werd de container weer op zijn plaats gezet. Hadden we, zonder het te weten, een hele familie Pad, een grote, een minder grote en een heel kleintje, in de tuin inplaats van alleen een Mijnheer Pad! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 25 november 2011 gepost Share 25 november 2011 gepost Wat gaaf! Bij mij ouders zit 's zomers ook altijd een pad in de tuin. Je hoort 'm al jaren, maar ik heb hem nog nooit gezien. Leuk dat je zo op onderzoek bent gegaan! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 25 november 2011 gepost Share 25 november 2011 gepost Ik was vanavond bij een pand wat nauwelijks nog gebruikt wordt. Hier was de ketel uitgevallen, maar goed ik kreeg de deur niet open, na een keer tegen de deur getrapt te hebben, vluchtte er een heel nest met muisjes uit een rotte hoek van het gebouw. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 november 2011 gepost Auteur Share 26 november 2011 gepost (aangepast) Ik was vanavond bij een pand wat nauwelijks nog gebruikt wordt. Hier was de ketel uitgevallen, maar goed ik kreeg de deur niet open, na een keer tegen de deur getrapt te hebben, vluchtte er een heel nest met muisjes uit een rotte hoek van het gebouw. Schrok je? 26 november 2011 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 26 november 2011 gepost Share 26 november 2011 gepost (aangepast) Neh, voor kleine veldmuisjes ben ik niet zo bang Die rat laatst achter het huis wel.... 26 november 2011 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.