Stitch 24 november 2011 gestart Share 24 november 2011 gestart Hey All, Vanuit Awesome Retro zijn we een evenement aan het organiseren: RetroSpace. Dit is ons eerste eigen evenement waarin we alles opstellen wat we gedoneerd hebben gekregen (werkend en soms minder werkend). Dit zijn inmiddels 30+ consoles. Voor de afwisseling zijn er ook een paar pinball machines aanwezig, een naomi en airhockey. De lokatie die we beschikbaar hebben bouwen we om tot een grote retro-gaming-lounge. Daar kan je 12+ uur lang gamen, hangen, socializen en prutsen aan consoles. Omdat het de eerste keer is kan ik alleen fotos laten zien van wat we eerder dit jaar hebben gedaan. Op de site staan nog veel meer voorbeelden en foto's. Samenvattend staat alles op deze onderstaande flyer. Een ticket (wat kosten dekt voor opbouw) kan je hier bestellen. Laat horen wat je ervan vind, alle input is erg welkom! Groeten, Elger / Stitch Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 24 november 2011 gepost Share 24 november 2011 gepost Geweldig Ik ben er in ieder geval bij. Zij het zo dat ik de RF klussmurf ben, kan ik eventueel een poging doen om wat minder werkend spul te repareren .... Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 november 2011 gepost Share 24 november 2011 gepost Ziet er lachen uit! Helaas ben ik die datum verhinderd. Hoe vaak houden jullie zoiets? Dan probeer ik er de volgende keer bij te zijn! Link naar bericht Delen op andere sites
Stitch 25 november 2011 gepost Auteur Share 25 november 2011 gepost Dit is de eerste keer, wij zijn ook erg benieuwd hoe het gaat. We kunnen zeker nog wat plugs/promo hier en daar gebruiken om zo te zorgen dat de eerste al echt druk wordt. Dit jaar ook naar allerlei feesten en evenementen geweest, en dat was gaaf. Deze keer organiseren we het helemaal zelf om te kijken hoe dat gaat tot nu toe met veel plezier dus Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 november 2011 gepost Share 25 november 2011 gepost Ik zal er helaas niet bij zijn maar wil jullie alle ruimte geven om het evenement te promoten Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 december 2011 gepost Share 9 december 2011 gepost Morgen is het zover, is het al bekend hoeveel er komen? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 9 december 2011 gepost Share 9 december 2011 gepost We zullen zien, morgen fotocamera, old school Hi8, en de flyers klaarzetten. Deuren gaan om 13.00 open, dus een uur of 11 weg hier denk ik zo.... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 december 2011 gepost Share 9 december 2011 gepost We zullen zien, morgen fotocamera, old school Hi8, en de flyers klaarzetten. Deuren gaan om 13.00 open, dus een uur of 11 weg hier denk ik zo.... Stuur mij je Hi8 materiaal, dan maak ik er wat retro's van voor ons Youtube kanaal Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 9 december 2011 gepost Share 9 december 2011 gepost (aangepast) Komt goed -Kloten- Hi8 heeft zo juist een tape opgevreten, even door knoeien... 10 december 2011 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 december 2011 gepost Share 10 december 2011 gepost Veel plezier Ross! Hopelijk heb je een leuke dag! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 december 2011 gepost Share 10 december 2011 gepost Het zag er uit alsof het heel leuk ging worden dus daar rekenen we wel op natuurlijk Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 december 2011 gepost Share 10 december 2011 gepost Zo ben er weer... wat een reis... maar het was reuze gezellig Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 december 2011 gepost Share 10 december 2011 gepost Ben benieuwd naar de foto's en de feedback Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 december 2011 gepost Share 10 december 2011 gepost Morgen, ik ga nu horizontaal Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 december 2011 gepost Share 11 december 2011 gepost Men zal nog even een dagje moeten wachten, heb het onverwachts erg druk met de storingsdienst.... Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 13 december 2011 gepost Share 13 december 2011 gepost Zoals beloofd, de foto's...het was reuze gezellig, en uiteraard genoeg kunnen spelen op de consoles, zelfs flipperkasten kwamen aan bod...! Apple II Binatone TV-Game Coleco Gemini Philips VideoPac G7000 Een heuse Vectrex! De Bar-PC, tevens de IRC client. Ze wou niet op de foto, maar zelfs dames spelen NES! Worlds smallest screen? All Time Favorite Soms helpt een goede klap op de kast tegen slecht beeld Amiga Power Met ultra large scherm uiteraard. Iedereen natuurlijk groot fan van futurama Zelfs de MSX was aanwezig.. De kleintjes waren helemaal weg van mariokart Zelfs nog een verloren TurbografX 16 Humor En nu wachten totdat de zon onder gaat... Exidy Systems (sorcerer?) Teletype terminal Wederom een alltime favorite, de Atari 2600.... ....Met de bijhorende controller Playstation 1 Meer retro als dit krijg een televisie niet... En een telefoon ook niet... Numuriek padje voor de Apple II kloon Ook beatmania was populair... Speciaal voor Samba-Boy Bandai Packri Monster Gameboy, de echte classic... Ook uiteraard t-shirt verkoop... Humor Een mooie oude oscilloscoop Dungeons and Dragons Pinball Big Deal Pinball, let wel, geen electronica, alleen relais, lampjes en veeeeel draad. Hardbody Pinball Pacman! Fun Fest Pinball, ook weer zonder electronica... The Simpsons Pinball Een "echte" Naomi arcadekast Een oude flipperkast van binnen ..... Game op de Amiga 500 Demo op de C64, zoals je ziet via een expansion, met SD kaart PS1 met onbekend spel voor mij.. En toen viel de avond.... Glow in the dark van de Amiga Bomberman op een oud laken ... En een Mario Demo ? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 december 2011 gepost Share 14 december 2011 gepost Wat een gevarieerde collectie! _O_ Kun je nog wat meer vertellen over het aantal aanwezigen, sfeer, etc.? Het ziet er zeker gezellig uit. PS1 met onbekend spel voor mij.. Time Crisis gok ik. De speler houdt de gun alleen veel te dicht op de tv, da's valsspelen! Een "echte" Naomi arcadekast Die figuurtjes erboven, zijn dat tennissers? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 14 december 2011 gepost Share 14 december 2011 gepost Zou heel goed kunnen, het cabinet is origineel, het systeem niet meer, er staat een PC onder.... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 december 2011 gepost Share 14 december 2011 gepost Echt hele gave foto's Is het nog gelukt te filmen of is dat plan gestrand bij het opvreten van de tape? Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 14 december 2011 gepost Share 14 december 2011 gepost Ik heb nog wat kunnen filmen Niet veel, maar we zullen zien... Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 december 2011 gepost Share 15 december 2011 gepost Mooie foto's, Ross. De sfeer die je beschreef is heel herkenbaar. Dat is de 8Bit sfeer van vroegere tijden, die enigszins verdween met de opvolgende computers, de Archimedes / Risc PC enzo na de BBC Master in mijn omgeving. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 15 december 2011 gepost Share 15 december 2011 gepost Mooie foto's, Ross. De sfeer die je beschreef is heel herkenbaar. Dat is de 8Bit sfeer van vroegere tijden, die enigszins verdween met de opvolgende computers, de Archimedes / Risc PC enzo na de BBC Master in mijn omgeving. Het rook ook gewoon 8-bit, warme stinkende monitoren en zut. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 december 2011 gepost Share 16 december 2011 gepost (aangepast) Het rook ook gewoon 8-bit, warme stinkende monitoren en zut. Waren ze verregend zeker... Opzoeken: ZUT zut 1) Dwaze vrouw 2) Plaats in Europa Gevonden op mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/zu Geloof dat laatste maar niet, hoor .... Gevonden op <url> Edit: ik heb even de http://www eraf gehaald, was niet de bedoeling een echte link te maken. 16 december 2011 aangepast door Keetie Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 december 2011 gepost Share 16 december 2011 gepost zut is ook zooi, rommel. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 december 2011 gepost Share 20 december 2011 gepost Het zou leuk zijn als wat mensen die daar waren zich hier ook gaan aanmelden en meeposten Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 december 2011 gepost Share 21 december 2011 gepost Het zou leuk zijn als wat mensen die daar waren zich hier ook gaan aanmelden en meeposten Kunnen ze wat zeggen over die mooie 'amerikaanse?' abc telefoon... Is die echt retro of een nagemaakte retro, dus nieuw? Link naar bericht Delen op andere sites
Juerd 20 mei 2012 gepost Share 20 mei 2012 gepost Daar kan ik wel wat over zeggen, want het is mijn telefoon. Gekregen van mijn opa, en het ding is origineel Amerikaans. Wat wil je nog meer weten? Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 mei 2012 gepost Share 21 mei 2012 gepost Daar kan ik wel wat over zeggen, want het is mijn telefoon. Gekregen van mijn opa, en het ding is origineel Amerikaans. Wat wil je nog meer weten? Aha, dan is het dus een echte retro telefoon. Ik vind hem erg mooi. Doet ie het nog? Heb je nog meer retro telefoons? O en welkom hier. Ik hoop dat je veel te babbelen hebt ... Link naar bericht Delen op andere sites
Stitch 3 juni 2012 gepost Auteur Share 3 juni 2012 gepost Aha, dan is het dus een echte retro telefoon. Ik vind hem erg mooi. Doet ie het nog? Heb je nog meer retro telefoons? O en welkom hier. Ik hoop dat je veel te babbelen hebt ... Ohai Juerd lang niet gezien! De Retro Gaming Nacht houden we in Arnhem, waar een collectie retro telefoons staat. (verspreid over het pand). Mijn favorieten (en de enige die ik ken) zijn de Siemens P1 en een fluoriserend-geel-transparante T65. Er zijn er veel meer die ook verder terug gaan in de tijd. Mocht je die avond niet kunnen: het is sowieso leuk om een keer langs te gaan. Dat geldt even goed voor de locatie in Den Haag waar deze RetroSpace werd gehouden. Arnhem: https://hack42.nl Den Haag: https://revspace.nl Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten