Hinse 9 november 2011 gestart Share 9 november 2011 gestart Het verhaal In 1991, het jaar waarin GTST een serieus aantal kijkers begon te krijgen, startte RTL4 met een nieuwe dramaserie: De Dageraad. Deze serie speelt zich af rond de (duidelijk Rotterdamse) familie Maasland en hun concern MaCo (Maasland Concern). Dit concern omvat vooral hun krant De Dageraad, waarvan de werkvloer een bron is van intriges, dramatiek, stress, humor en verdriet. Ook spelen er kwesties rondom de bestuursleden van de krant en begint de serie zelfs met het feit dat de krant weinig bestaansrecht meer zou hebben. Info Aantal afleveringen: 26 Uitgezonden door: - RTL4 (1991), momenteel te tegen betaling te bekijken via RTL XL - NostalgieNet (2011) Cast Hoofdrollen (acteur - rol): Carolien van den Berg - Trudy van Traa Yoka Berretty - Josephine Taylor Filip Bolluyt - Hans Hoogstra Roel Bos - Hans Maasland Kees Coolen - Albert de Booy Merlijn David - Paul van Traa (Maasland) Sasia Deck - Jadwiga Kempinska Trees van der Donck - Henriëtte Maasland Bert van den Dool - Jan-Willem Duyker Bernard Droog - Gejo (Gerard) Maasland Paul van Gorcum - Roelof Duymar Twist Hugo Haenen - Marc Maasland Cees Heyne - Hendrik Ruding Klaas Hulst - Sjoerd de Vries Ike Krijnen - Martijn Maasland Moniek van Male - Roos Verkuyl Gertrude Mulder - Maya Klooster Loulou Rhemrev - Desirée Knecht Harry van Rijthoven - Henk van Heek Joep Sertons - Guido Maasland Jaap Stobbe - Willem de Jong Henny Weel - Eva Maasland-Tournier Helle de Winter - Eva Maasland jr. Gastrollen: Nico Drost - Heinzius Stan Limburg - stagiaire Guy Sonnen - Wouter van der Wal Yvonne Toeset - Elly Roland Alexander - Juan Paul Horsman - Joost Tjerk Risselada - Henny Dick Rienstra - rechercheur Kamphuis Henk Strijbos - Leo Vermaning Ruud Drupsteen - mr. P. van Eeden Helen Kamperveen - Paola Hoogstra Peter Smits - Simon Huistra Hein Dop - Cor Bisseling Tom de Jong - autoverkoper Corinne van Egeraat - receptioniste Leo de Nijs - verhuizer Martin Versluys - Paul Fransen Thijs Feenstra - Van Dongen Johan Ooms - Jaap Dijkgraaf Henk van Efferen - arts Els Wenink - Coby de Jong Intro Outro NostalgieNet promo Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 november 2011 gepost Auteur Share 9 november 2011 gepost Geweldige dramaserie! Veel beter dan GTST vanwege het leuke onderwerp van de journalistiek/krant en intriges op bestuurlijk niveau. Eveneens een groot aantal bekende acteurs die erin speelden, waaronder Paul van Gorcum, Jaap Stobbe en Bernard Droog. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 10 november 2011 gepost Share 10 november 2011 gepost Nette Op! _O_ Ken er zelf niet zoveel over, vond wel een filmpje op YouTube enkele jaren geleden van een scène met Paul van Gorcum. Die introtheme is wel baas Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 november 2011 gepost Auteur Share 10 november 2011 gepost (aangepast) Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het schijnt dat het tijdens de zomerstop van GTST regelmatig is uitgezonden op RTL4. Ik zag het een tijdje terug op NostalgieNet en ik bleef geboeid genoeg om het te willen volgen. Toen nog even een paar afleveringen via RTL Gemist terug gekeken om het begin ook te zien. Overigens, het outro begint met de laatste scène waarin Paul van Gorcum (alias Roelof Duymar Twist) aangeeft dat De Dageraad kan opdoeken. Hij doet me daar een beetje aan De Baron denken, helemaal met dat spanningsopbouwende effect: dedageraad_E01einde.mp3 27 december 2011 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 februari 2012 gepost Auteur Share 26 februari 2012 gepost Afgelopen donderdag/vrijdag was de laatste aflevering op NostalgieNet. Helaas eindigt de serie met een Cliffhanger. De krant staat op de rand van de afgrond omdat aandeelhouder Hans Maasland zijn aandelen wil verkopen waardoor de familie Maasland zijn meerderheid verliest. Op het moment dat hij de aandelen wil verkopen aan de MaCo hoor je een schot gelost worden. Duymar Twist opent de deur en Hans valt dood in zijn kamer. Er kunnen maar 3 mensen de dader geweest zijn: de oude Gejo Maasland, Marc Maasland en Guido Maasland. Helaas komen we er dus nooit achter wie het gedaan heeft. Toen men seizoen eindigde was er denk ik nog het plan om er mee door te gaan gezien de cliffhanger. Spijtig dat dit nooit is gebeurd, want het was een ijzersterke dramaserie. Ik ben benieuwd hoe de verhaalschrijvers deze serie hadden laten aflopen als men had geweten dat het na 1 seizoen zou stoppen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 februari 2012 gepost Share 26 februari 2012 gepost Ik ben wel benieuwd geraakt, wanneer komt het weer? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 februari 2012 gepost Share 26 februari 2012 gepost Ik ook. Naar aanleiding van het eerste bericht van Hinse ben ik gaan kijken op NostalgieNet, maar toen viel ik ergens in het midden van de serie, dus verder niet gekeken. Nu wacht ik op de herhaling van de herhaling van de ... enzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 februari 2012 gepost Auteur Share 26 februari 2012 gepost Zo te zien gaat het niet herhaald worden. Voor volgende week staat i.p.v. De Dageraad iets anders in de plaats als ik de EPG moet geloven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 februari 2012 gepost Share 26 februari 2012 gepost Misschien over enkele maanden nog eens. Ik mis ook nog 1 aflevering Coverstory (herhaald bij Best24) + de aflevering die ze nooit herhaald hebben Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 februari 2012 gepost Auteur Share 26 februari 2012 gepost Je kunt altijd nog geld uitgeven en de eerste 13 afleveringen via RTL XL kijken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 februari 2012 gepost Share 26 februari 2012 gepost Je kunt altijd nog geld uitgeven en de eerste 13 afleveringen via RTL XL kijken. Dat heb ik er echt niet voor over, mijn tv abonnement is duur genoeg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 februari 2012 gepost Auteur Share 26 februari 2012 gepost Dat heb ik er echt niet voor over, mijn tv abonnement is duur genoeg. Ja, bovendien heb je dan enkel online toegang. Gedoe en te duur inderdaad. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.