Rick 27 oktober 2011 gestart Share 27 oktober 2011 gestart (aangepast) Hallo mensen. Is het jullie wel eens opgevallen in vergelijking met de schatkaart is de professor veel mooier van beeld en daar boven op ook veel moderner. Terwijl de Huilende professor in 1982 is opgenomen En de schatkaart in 1987. Als je het zo vergelijkt met elkaar. Dit lijkt me ook geen fout qua jaartallen. want ze hebben in de professor de oude caravan en de ranchero auto nog. En de schatkaart de andere caravan van de shorty's ook de shorty's zien er minder modern uit zou dit te maken hebben met hun budget van de film? want zo te zien heeft de professor heeel wat meer gekost dan de schatkaart en de shorty's Dus mijn vraag is wat vinden jullie? Gr Rick Vergelijk maar is: Professor. youtube.com/watch?v=CG0-MqMZS-8 Schatkaart. youtube.com/watch?v=FDEMilJKdgA 3 januari 2012 aangepast door djkoelkast Deze video's niet meer embedded, we moeten niet de kat op het spek binden. Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 27 oktober 2011 gepost Share 27 oktober 2011 gepost Het viel me inderdaad wel op dat het beeld van de Professor een stuk anders is.. Qua verhaal is de schatkaart leuker en qua beeld is de professor mooier. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 oktober 2011 gepost Share 27 oktober 2011 gepost De Huilende Professor is op video opgenomen, de andere series op film, dat is het grootste verschil. Aad vond het op video niet mooi en heeft ook gezegd hier achteraf spijt van te hebben gehad. Film kan opnieuw worden gedigitaliseerd met een hogere dpi, dus er bestaat een mogelijkheid dat ze B&A in HD uitbrengen. Denk niet dat ze het doen, maar technisch zou het kunnen. De Huilende Professor kun je niet in HD maken, dan ga je pixels opblazen en dat wordt niet mooi. Wisten jullie trouwens dat Retroforum heel veel meer is dan alleen B&A? Zo hebben we een leuke gallery, een arcadehal om spelletjes te spelen, een chatbox en honderden topics die de moeite waard zijn! Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 28 oktober 2011 gepost Auteur Share 28 oktober 2011 gepost ja idd terwijl de professor best modern is. word 5 jaar later een andere serie opgenomen die in een beetje een oude stijl is opgenomen.. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 oktober 2011 gepost Share 30 oktober 2011 gepost word 5 jaar later een andere serie opgenomen die in een beetje een oude stijl is opgenomen.. Ik vind 'film' nou niet bepaald een oude stijl. Het wordt nog altijd wel gebruikt. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 oktober 2011 gepost Share 30 oktober 2011 gepost Maar 16mm is dat weer wel en als ik het me goed herinner is B&A op 16mm geschoten. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 oktober 2011 gepost Share 30 oktober 2011 gepost Maar 16mm is dat weer wel en als ik het me goed herinner is B&A op 16mm geschoten. Dat is wel weer waar, ja. Link naar bericht Delen op andere sites
De Baron 1 december 2011 gepost Share 1 december 2011 gepost Ik vind het beeld van het geheim van de schatkaart mooier dan dat van de huilende professor. In de huilende professor zijn veel scènes aan de donkere kant, en soms zit er een bepaalde waas in een scène. En dat is dan wel weer zonde. Maar dat laat wel zien hoe slecht de videokwaliteit toen nog was. Op DVD is het beeld wel wat helderder geworden, maar ik blijf toch het beeld van de serie van de schatkaart toch iets mooier vinden. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 december 2011 gepost Share 2 december 2011 gepost Maar dat laat wel zien hoe slecht de videokwaliteit toen nog was. Pssst... Weet je nog dat de masterbanden van De huilende Professor zoek waren? ...Aad heeft de serie moeten laten remasteren vanaf de Penta-koopvideo's. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 2 december 2011 gepost Share 2 december 2011 gepost Pssst... Weet je nog dat de masterbanden van De huilende Professor zoek waren? ...Aad heeft de serie moeten laten remasteren vanaf de Penta-koopvideo's. Ik hoor nu al jaren dat de huidige versie van de Professor is geremastered van de Penta-banden, maar dat kan helemaal niet. De DVD bevat immers scènes die niet op die banden stonden. Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat er is geremastered van de oude, originele TV-uitzendingen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 4 december 2011 gepost Share 4 december 2011 gepost Ik hoor nu al jaren dat de huidige versie van de Professor is geremastered van de Penta-banden, maar dat kan helemaal niet. De DVD bevat immers scènes die niet op die banden stonden. Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat er is geremastered van de oude, originele TV-uitzendingen. Oh? Welke scènes zijn dat dan precies die niet op de Penta-banden staan? Als ik kijk naar de videolijn onderin beeld krijg ik wel het idee dat het van VHS afstamt. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 4 december 2011 gepost Share 4 december 2011 gepost Oh? Welke scènes zijn dat dan precies die niet op de Penta-banden staan? Als ik kijk naar de videolijn onderin beeld krijg ik wel het idee dat het van VHS afstamt. Ik kan zo drie scènes bedenken: een langere aanloop naar B&A bij het celraam van Joris, Bassie die vertelt dat Sweety bij de berendompteur logeert en een iets langere aankomst van B&A op het strandje na de (ongeziene) speedboatachtervolging. Kan best dat het van VHS afkomt, maar in ieder geval niet van de Penta's. Wellicht van een kopie in het Adrina-archief, net als aflevering 7 van de Sleutel zoals die een tijd gelden op de site stond. Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 5 december 2011 gepost Share 5 december 2011 gepost Waar kan ik die scenes vinden? Ik wil ze namelijk echt heel heel heel graag zien! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 december 2011 gepost Share 5 december 2011 gepost Ik neem aan op de dvd's? Link naar bericht Delen op andere sites
Melki 7 december 2011 gepost Share 7 december 2011 gepost Ik neem aan op de dvd's? Ik heb de scenes al gevonden Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 december 2011 gepost Share 7 december 2011 gepost Ik heb de scenes al gevonden Op de dvd's dus. Op een andere manier mag je er hier niet om vragen. Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 11 december 2011 gepost Auteur Share 11 december 2011 gepost haha, lijkt me zeer leuk om deze scene's nog een keer te zien... Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 december 2011 gepost Share 11 december 2011 gepost haha, lijkt me zeer leuk om deze scene's nog een keer te zien... Nou, dan koop je dus de DVD's. Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 13 december 2011 gepost Auteur Share 13 december 2011 gepost ben ik ook zeer zeker van plan.. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 3 januari 2012 gepost Share 3 januari 2012 gepost Het beeld van de professor vind ik helemaal niet mooier dan de schatkaart. De kleur is beter, maar kijk eens hoe een zonnige dag eruit ziet bij de professor, hoeveel verschillende kleuren daar doorheen komen. Vreselijk. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten