Joost 20 mei 2004 gepost Share 20 mei 2004 gepost Wat ik ook wel grappig vind is het stuk dat ze de diament gaan ruilen met de boefjes. Met al die opmerkingen van Bassie zoals : en een beetje snel jochie! Briljante scène inderdaad. Die Boevenbaas die beteutert zegt: "Hij zegt jochie tegen me!" en B1 daarna adrem: "Ja jochie, eh ja baas" Prachtige quote! Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 20 mei 2004 gepost Share 20 mei 2004 gepost [..]Kan jij dan met een dvd-speler screenshots maken? Nee, maar er zit een dvd-speler in mijn laptop, en die dvd bekijk ik via power-dvd waarmee ik ook screenshots kan maken Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 21 mei 2004 gepost Share 21 mei 2004 gepost [..]Briljante scène inderdaad. Die Boevenbaas die beteutert zegt: "Hij zegt jochie tegen me!" en B1 daarna adrem: "Ja jochie, eh ja baas" Prachtige quote! Waarom zijn ze eigenlijk met de BB en zo gestopt? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 mei 2004 gepost Share 21 mei 2004 gepost [..]Waarom zijn ze eigenlijk met de BB en zo gestopt? Omdat Aad vernieuwing wilde denk ik Achteraf vind ik het ook niet zo erg, B2, VJ en de Baron waren waardige opvolgers Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 21 mei 2004 gepost Share 21 mei 2004 gepost [..]Omdat Aad vernieuwing wilde denk ik Achteraf vind ik het ook niet zo erg, B2, VJ en de Baron waren waardige opvolgers Dat is ook weer waar, je miste ze niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter? welke site is het dan eigenlijk? Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost http://www.filmkeuze.nl Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost ja, nu zie ik het ook. maar er staat dan wel 5 uur en 30 minuten, maar er staat ook: bassie en adriaan en de diamant 1991. de tv-serie komt toch uit 1979? Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Maar het is geproduceerd In 1991!!, We gaan nu weer on-topic! Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost wat gaan we nu weer? Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost wat gaan we nu weer? Ontopic, Weer praten (discussiëren ) over de diamant Bijv.. Ik vond dat stukje uit de diamant leuk!, en dan ga je er over vertellen! Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost dus iets anders over de diamant mag je hier niet vertellen?waar dan wel? Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Je mag hier alles over de diamant vertellen, Maar laten we niet zoveel neerzetten anders word het spam! Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost zit je nou te baggeren of weet je het echt niet?! alles mag je hier over de diamant zeggen. voor andere series, andere topics. EDIT: jammer! eerst was b1000000 me voor, nu is raiders99 me voor Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter? Er kloppen heel veel dingen niet op http://www.filmkeuze.nl . Zo staat er geen sterftejaar bij Paul Meyer (de boevenbaas uit De sleutel) en geen geboortejaar bij Frans Kokshoorn. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 23 mei 2004 gepost Auteur Share 23 mei 2004 gepost Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter? Da's gewoon fout. De serie duurt echt niet zo lang, al hadden ze er twintig scenes uitgehaald. Maar er klopt wel meer niet op die site, dus... Link naar bericht Delen op andere sites
MH-83 1 juni 2004 gepost Share 1 juni 2004 gepost Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 1 juni 2004 gepost Share 1 juni 2004 gepost Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Ik wist het.. Ik wist het.. ik kende hem nog ergens anders van. Jezus wat heb ik die film vaak gekeken. Flodder vond ik nou nog eens écht cool! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 1 juni 2004 gepost Auteur Share 1 juni 2004 gepost Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films. Welke rol speelde hij in Floris? Welke aflevering? Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_Miyagi 1 juni 2004 gepost Share 1 juni 2004 gepost Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films. Vast en zeker hier gekeken http://www.imdb.com/name/nm0463806/ Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 1 juni 2004 gepost Share 1 juni 2004 gepost Frans Kokshoorn speelde ook in de serie 'De Fabriek' namelijk de rol van Voorst. In dezelfde serie was trouwens ook nog een (op dat moment stuk jongere) Paul van Gorcum te zien als een vrij louche boekhouder. Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_Miyagi 1 juni 2004 gepost Share 1 juni 2004 gepost Frans Kokshoorn speelde ook in de serie 'De Fabriek' namelijk de rol van Voorst. In dezelfde serie was trouwens ook nog een (op dat moment stuk jongere) Paul van Gorcum te zien als een vrij louche boekhouder. Klopt als een bus. Moet je de IMDB profielen er nog maar eens op naslaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Pieter 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost Me broertje heeft hem laatste gekocht op dvd, het blijft echt een geweldige serie. Vooral de rodelbaan is heeerlijk Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost Me broertje heeft hem laatste gekocht op dvd, het blijft echt een geweldige serie. Vooral de rodelbaan is heeerlijk Jaa als B2 eraf valt en dan er weer op gaat alleen dan achterstevoren Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 2 juni 2004 gepost Auteur Share 2 juni 2004 gepost [..]Jaa als B2 eraf valt en dan er weer op gaat alleen dan achterstevoren Hee, ze hebben ze kop gepikt! Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 2 juni 2004 gepost Share 2 juni 2004 gepost [..]Hee, ze hebben ze kop gepikt! Whaha als daar zijn kop zou zitten is het toch waar wat Bassie zegt Daar zou dan je oor zitten Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 5 juni 2004 gepost Share 5 juni 2004 gepost ik vond die rodelscene ook echt geweldig. Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_T 5 juni 2004 gepost Share 5 juni 2004 gepost *bas* : Dat is zo'n goed plan, dat had van mij kunnen zijn Link naar bericht Delen op andere sites
JB 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo: Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat) Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het. Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo:Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat) Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het. Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat. Dat wil ik wel eens zien! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 6 juni 2004 gepost Auteur Share 6 juni 2004 gepost [..]Dat wil ik wel eens zien! Ik ook, ik heb de DVDs (Floris was mijn held ) dus ik zal het eens even opzoeken. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Ik vind de caravan die in brand staat heel anders dan de normale. Op de caravan die in de brand staat kijkt de Bassieclown heel gemeen. Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Maak even een link, En je hoeft het niet te vinden, Het is zo! Brandende Caravan http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=82 En geen 'Brandende Caravan'! http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=83[/b] Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost ik kreeg de afbeelding de hele tijd niet. Dan kwam weer gewoon de tekst. Bedankt Raiders99! Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Op de caravan die in de brand staat kijkt de Bassieclown heel gemeen. Vind je het gek? Hij staat in de brand! Of, Hij kijkt net als een boze plaaggeest Link naar bericht Delen op andere sites
morton 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo:Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat) Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het. Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat. De BB zit in het stukje als Floris in het kasteel gaat waar de beker dan is. De BB is dan de poortwachter. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Ja er lijkt een soort waas voor een stukje van de geverfde Bassie te zitten. Ziet er idd klein beetje anders uit. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Maak even een link, En je hoeft het niet te vinden, Het is zo! Brandende Caravan http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=82 En geen 'Brandende Caravan'! http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=83[/b] Toch is het niet dezelfde caravan. Op de onderste foto is Adriaan de afbeelding van Bassie op een caravan aan het schilderen. In de serie is dat de caravan die ze kochten toen de andere was afgebrand. Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Nou.. Maar er zit ook lekker veel verschil in he! W8 ik weet wat ik maak een nieuwe link! Brandende caravan http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=82 En normale caravan http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=44 Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Je kunt een afgebrande caravan toch ook niet hergebruiken, Antonio? Dus het kan nooit dezelfde zijn. Of bedoel je dat niet? Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Nou.. Maar er zit ook lekker veel verschil in he! Ze probeerden kennelijk een zelfde soort caravan te kopen vanwege de herkenbaarheid. Iedereen weet hoe de B&A caravan eruit ziet, dus wellicht namen ze daarom weer zo'n model. Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost [..]Ze probeerden kennelijk een zelfde soort caravan te kopen vanwege de herkenbaarheid. Iedereen weet hoe de B&A caravan eruit ziet, dus wellicht namen ze daarom weer zo'n model. het is gewoon een stuk decor, wat ze hebben geschilderd als caravan Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost [..]het is gewoon een stuk decor, wat ze hebben geschilderd als caravan volgens mij is dat idd het geval, je laat niet zomaar een caravan affikken Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Net zoals het clubgebouw dus. Al was dat tijdens de "gewone" staat ook een decor en de caravan was geen studio/decor. Maar wel tijdens de brand natuurlijk. Link naar bericht Delen op andere sites
Rover 9 juni 2004 gepost Share 9 juni 2004 gepost Maar wel tijdens de brand natuurlijk. volgens mij hebben ze gewoon het decor in de fik gezet Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost Je kunt een afgebrande caravan toch ook niet hergebruiken, Antonio? Dus het kan nooit dezelfde zijn. Of bedoel je dat niet? Nee ik bedoelde te zeggen dat de bewering van Raiders99 niet klopte. Hij suggereerde dat de brandende caravan en de caravan die Adriaan aan het schilderen was dezelfde is, maar dat klopt dus niet omdat die ene caravan afgebrand is en de caravan die Adriaan aan het schilderen een nieuwe is, zodat die kan verschillen met de brandende caravan. Bij de tweede serie links van Raiders99 is er wel sprake van dezelfde caravan. Inderdaad, daar zit wat verschil in de Bassie afbeeldingen, dus dan klopt het toch wel. En ja, ik weet dat het decor is, maar ik heb het gewoon caravan genoemd omdat het tenslotte een caravan moet voorstellen. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost volgens mij hebben ze gewoon het decor in de fik gezet Ze hebben waarschijnlijk eerst alle scènes waarin het clubgebouw voorkomt opgenomen en zijn geëindigd met de brand. Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost Wat me trouwens opvalt is dat de Datsun Laurel van de boeven die tegen een boom aanrijdt dezelfde Datsun is waarmee ze later naar de vesting Naarden rijden (zie kenteken). Hebben ze dan die scene in vesting Naarden eerder opgenomen dan de scene waarin de Datsun tegen de boom aanrijdt? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 10 juni 2004 gepost Auteur Share 10 juni 2004 gepost Wat me trouwens opvalt is dat de Datsun Laurel van de boeven die tegen een boom aanrijdt dezelfde Datsun is waarmee ze later naar de vesting Naarden rijden (zie kenteken). Hebben ze dan die scene in vesting Naarden eerder opgenomen dan de scene waarin de Datsun tegen de boom aanrijdt? Lijkt me wel. Weinig kans dat ze de Datsun EERST tegen een boom rijden en daarna deukvrij naar Naarden Films en series worden vrijwel nooit in dezelfde volgorde opgenomen als uitgezonden, vandaar die leuke continuiteitsfouten. Dit is trouwens wel een goof waard, help me even onthouden Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten