Keetie 22 oktober 2011 gestart Share 22 oktober 2011 gestart (aangepast) Hemelse modder Benodigdheden: 100 g pure chocolade 1 eetlepel water 30 g boter 20 g suiker 2 eieren De gebroken chocolade au-bain-marie smelten en de lepel water erdoor roeren. Roer de boter met de suiker romig, daarna de eierdooiers erdoor mengen. De eiwitten zeer stijf kloppen. De chocolade door het botermengsel roeren en dit samen door het eiwit scheppen. Serveer deze 'hemelse modder' in glazen coupes of compoteschaaltjes. Eet ze smakelijk met kleine hapjes! 22 oktober 2011 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 22 oktober 2011 gepost Share 22 oktober 2011 gepost Alleen door te lezen begin ik gewoon zin in chocolade te krijgen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 oktober 2011 gepost Share 22 oktober 2011 gepost Lijkt heel erg op de vulling van een Sachertorte. Lekker hoor Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 2 november 2011 gepost Auteur Share 2 november 2011 gepost Lijkt heel erg op de vulling van een Sachertorte. Lekker hoor Ik heb even de ingrediënten opgezocht... met een verhaaltje erbij. Ingrediënten: 250 g pure chocolade 200 g boter 200 g suiker mespunt zout 8 eierdooiers 8 eiwitten 1 pakje vanillesuiker 230 g bloem boter om in te vetten 4 eetl abrikozenjam om te bestrijken Voor de bedekking: 200 g pure chocolade 1/4 l heet water 150 g suiker Dit is de meest beroemde van alle taarten uit Oostenrijk. Eduard Sacher, wiens naam de taart draagt, heeft deze taart in 1832 voor het eerst gebakken voor de vorst Metternich en dat deze taart in de smaak is gevallen blijkt wel uit het feit dat de Sachertorte wereldberoemd is geworden. Het originele recept kwam later in het bezit van de schoondochter van Eduard Sacher, de befaamde Anna Sacher van het gelijknamige hotel in Wenen, dat nu nog steeds bestaat. Deze kordate Anna heeft dit hotel en natuurlijk ook de taart wereldberoemd gemaakt. In het originele recept wordt de taart gevuld met abrikozenjam en geeft men er apart half opgeslagen room bij.Het is hèt glansnummer van de befaamde Weense 'Kaffee mit Kuchen' om half vijf. Uit de Prisma Recepten encyclopedie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2011 gepost Share 2 november 2011 gepost Ik heb het recept van Mary Berry gebruikt, dat is toch heel anders, vooral omdat er veel minder meel in zit. 140g pure chocolade 140g zachte boter 115g suiker 1/2 theelepel vanille extract (ik gebruik 1 eetlepel eigen gemaakte vanillesuiker) 5 eieren, gesplitst 85g gemalen amandelen 55g bloem (patentbloem) gezeefd voor de topping en icing: 6 eetlepels abrikozenjam 140g pure chocolade 200ml slagroom (ongeklopt) 25g melkchocolade Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.