djkoelkast 3 oktober 2011 gestart Share 3 oktober 2011 gestart Dit jaar bestaat de Nederlandse televisie 60 jaar. Nederlands bekendste woord- en taalprogramma LINGO viert dit heuglijke feit met 'Lingo Classics'. Van maandag 3 oktober t/m vrijdag 28 oktober zendt de TROS afleveringen 'uit de oude doos' uit. Op maandag 3 oktober is de allereerste uitzending van 'Lingo' te zien met presentator van het eerste uur: Robert ten Brink. Met vijfletter 'Lingo', de 'alles of niets finale' en de gouden bal. Ook de rest van de week (dinsdag 4 t/m vrijdag 7 oktober) kan de kijker thuis oude afleveringen, uit de periode 1989-1992, bekijken met een nog hele jonge Robert ten Brink. François Boulangé nam het presentatorenstokje over van Robert ten Brink en van maandag 10 t/m vrijdag 14 oktober zijn afleveringen uit 'zijn' 'Lingo'-tijd te zien (periode 1992-2000). In 2000 'verhuisde' 'Lingo' naar de TROS en werd Nance het nieuwe gezicht van het programma. Van maandag 17 t/m vrijdag 21 oktober zijn afleveringen uit de periode 2000-2005 te zien met presentatrice Nance. In 2005 droeg Nance de ''Lingo'-ballen' over aan Lucille Werner die het populaire spelletjesprogramma tot op de dag van vandaag presenteert. Van maandag 24 t/m vrijdag 28 oktober zijn afleveringen uit de periode 2005-2010 te zien met presentatrice Lucille Werner. Presentatoren op een rijtje: Robert ten Brink (1989 - 1992) François Boulangé (1992 - 2000) Nance (2000 - 2005) Lucille Werner (2005 - tot op heden) 'Lingo Classics', vanaf maandag 3 oktober om 19.00 uur bij de TROS op Nederland 1. BRON: TV VISIE Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Als ik het niet vergeet ga ik zeker een paar keer kijken deze week. Leuk initiatief. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost François Boulangé Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2011 gepost Auteur Share 3 oktober 2011 gepost Ik vind die oude graphics ook veel toffer En die pliepjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Nooit echt een fervent Lingo-kijker geweest, maar ik ben zelf wel opgegroeid met François Boulangé als presentator. Tegenwoordig vind ik er helemaal niks meer aan, met al die veranderingen die in de loop der jaren zijn toegepast... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Sowieso kijk ik nooit (meer) tv spelletjes/quizzen, maar deze week maak ik een uitzondering. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Sowieso kijk ik nooit (meer) tv spelletjes/quizzen, maar deze week maak ik een uitzondering. Dat eigenlijk ook. Ik kijk eigenlijk nauwelijks nog TV... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2011 gepost Auteur Share 3 oktober 2011 gepost Vanavond is er weer Aspe op vtm Zonde van de zendtijd (aanrader!) begint weer op Canvas vanavond 20:40u Er is genoeg moois te zien Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Hahaha, dat was echt schitterend! Robert was best streng voor z'n gasten en het computersysteem faalde een aantal maal. Zo hoorde je een keer geen piepjesgeluid en gaf het systeem een keer helemaal geen feedback. Het viel me op dat je het publiek goed kon horen praten op de achtergrond en dat de microfoontjes van de gasten af en toe schel klonken. Heerlijke tv Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2011 gepost Auteur Share 3 oktober 2011 gepost En die zenuwachtige dametjes, de knulligheid spatte er van af. Wel leuk, ik hoop dat ze een beetje door de jaren heen spoelen en dus niet 5 opeenvolgende afleveringen doen. Dus morgen gewoon een paar maanden verder in de tijd, dat men al wat meer gewend was. Ik vind de woorden trouwens wel erg makkelijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 oktober 2011 gepost Share 3 oktober 2011 gepost Ja, evolutie heeft het programma duidelijk ingehaald. Zeker in de finaleronde met 2 startletters zijn er vaak sowieso maar 2-3 mogelijkheden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2011 gepost Auteur Share 3 oktober 2011 gepost Later werden het ook echt wel moeilijkere woorden en uiteindelijk natuurlijk ook meer letters dan 5. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 oktober 2011 gepost Share 4 oktober 2011 gepost Ik zette de uitzending gister nog even kort aan en zag toen pas naar wat voor klein scherm de deelnemers feitelijk staren! Ze staan op 4m afstand te kijken naar een 8-10 inch schermpje. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 oktober 2011 gepost Share 5 oktober 2011 gepost De aflevering van gister had de welbekende geluidjes, ze hadden het systeem duidelijk geupgrade. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 oktober 2011 gepost Auteur Share 5 oktober 2011 gepost Ik neem ze allemaal op en ga een vergelijkingstopic maken en daar alle graphics vergelijken. Gisteren was de intructie van de groene ballen en de jackpot. Het controleren van de letters ging een stuk sneller. Wel moet ik zeggen dat het programma wel heel kort aanvoelt, ik weet niet of ze er in hebben geknipt maar het zijn echt maar heel weinig woorden steeds. Maar zeker wel leuk dat ze een seizoen verder zijn gegaan en niet de eerste vijf afleveringen hebben gepakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 5 oktober 2011 gepost Share 5 oktober 2011 gepost Eindelijk, deze avond heb ik hem ook gezien. Spannend hoor en ik voelde me net zo zenuwachtig als de kandidaten ... Inderdaad een leuke uitzending. Zeg admin, spaar je retro Lingo spellen? Op de Best of Basicode 6 diskette staat een Basic Lingo spel.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 oktober 2011 gepost Share 5 oktober 2011 gepost De lat ligt wel hoog als je na gaat dat dj ook Lingo heeft liggen voor de CD-i. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 oktober 2011 gepost Auteur Share 5 oktober 2011 gepost Is wel leuk voor op een doslaptopje. Ik was iets te laat vandaag maar heb hem opgenomen, de finale moet ik nog zien Het wordt wel al steeds ietsje minder knullig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost Is wel leuk voor op een doslaptopje. Ik was iets te laat vandaag maar heb hem opgenomen, de finale moet ik nog zien Het wordt wel al steeds ietsje minder knullig. Ieder ochtend is de herhaling op Nederland 2 Ik heb volgens mij de aflevering gister toevallig opgenomen, mooi om te zien. Ook mooi dat het niet gecropt is maar in een kader is geplaatst, als het toch in 16:9 'moet' worden uitgezonden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 oktober 2011 gepost Auteur Share 6 oktober 2011 gepost Ja alleen die balken hadden zwart mogen blijven in plaats van dat nep ambilight imitatie gedoe wat ze nu doen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 oktober 2011 gepost Share 11 oktober 2011 gepost Gisteren de aflevering met François Boulanger gezien, wat een vrolijke man is het toch! Waar Robert Ten Brink af en toe een cynische ondertoon had in zijn presentatie, is François immer goedgemutst. Beide presentatoren zijn overigens erg goed. Het spontane dat Ten Brink vroeger had is ie door de jaren heen wel verloren. Mijn top 4: 1 François Boulanger 2 Robert Ten Brink 3 Nance Coolen 4 Lucille Werner Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 oktober 2011 gepost Auteur Share 11 oktober 2011 gepost Ik zei gisteren nog: als ze het zo weer op de buis brengen, dus met Boulangér en de oude graphics dan ga ik weer dagelijks kijken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 oktober 2011 gepost Share 11 oktober 2011 gepost Ik denk eigenlijk dat je dit na een aflevering of 10 ook wel weer gezien hebt. Eigenlijk is het jammer dat ze alleen bij een jubileum (dit keer 60 jaar televisie) wat oude afleveringen uit de kast halen. Ze zouden dit veel vaker kunnen doen, zoals buiten het tv-seizoen om (zomer). Bijvoorbeeld Boggle, dat keek ik in die tijd ook regelmatig: Met Frank Kramer (nu bekend van Eurosport). Dat is pas een cynicus. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 oktober 2011 gepost Auteur Share 11 oktober 2011 gepost Ja en later toch nog met iemand anders? Die graphics zijn wel zeer briljant voor die tijd Ik vond Stop de strop altijd leuk: http://www.imdb.com/title/tt0471519/ Weinig van te vinden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 oktober 2011 gepost Share 11 oktober 2011 gepost (aangepast) Oeh, die kan ik me echt nog maar heel vaag herinneren. 11 oktober 2011 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 11 oktober 2011 gepost Share 11 oktober 2011 gepost Ja en later toch nog met iemand anders? Die graphics zijn wel zeer briljant voor die tijd Boggle had volgens mij verschillende presentatoren (elke dag een andere presentator zo ongeveer en het wisselde elke keer af) Hans Schiffers en Dodi Apeldoorn presenteerden ook dir programma. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 12 oktober 2011 gepost Share 12 oktober 2011 gepost Funfact, de ene dame in de allereerste lingoaflevering (met die brede schoudervullingen, helemaal links) is de schoonmoeder van "onze" RPC. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2011 gepost Auteur Share 12 oktober 2011 gepost Schoudervullingen hadden ze toch allemaal in die tijd Robert ten Brink had in die 100e aflevering trouwens een tepelkwastje aan zijn pak Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2011 gepost Auteur Share 12 oktober 2011 gepost De tepelkwast in actie. Met bewegend beeld is het beter te zien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 oktober 2011 gepost Share 12 oktober 2011 gepost Schoudervulling was ook wel nodig om nog een beetje vorm te krijgen in die over-sized kleding. Dat tepelkwastje :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 12 oktober 2011 gepost Share 12 oktober 2011 gepost Met Frank Kramer (nu bekend van Eurosport). Dat is pas een cynicus. "Houd moed, stuur geld " (Franks vaste afsluiter bij Hints) Inmiddels heb ik ook weer wat oude Lingo afleveringen teruggezien, inderdaad erg amusant en zo onschuldig. Zeker met Ten Brink als presentator. Met Frans Bakker kwam er meer lol in het spel. Ik zag vandaag trouwens een aflevering met nieuw decor, ineens een stuk hipper in vergelijking met de eerste decors. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 25 oktober 2011 gepost Share 25 oktober 2011 gepost Aardige Lingo-classic vanavond met Robert Jensen en Jan Paparazzi. Die aflevering kon ik me nog wel herinneren. Uit 2006 alweer, de tijd gaat snel... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.